مورد علاقه ها 0

پرکاری تیروئید خود را با این گیاهان درمان کنید

پرکاری تیروئید

پرکاری تیروئید (بیماری گرِیوز)

شاید بهتر باشد این گرفتاری را بیماری بوش بنامیم. رئیس جمهور اسبق آمریکا، جورج بوش پدر و همسرش، هر دو دچار بیماری گریوز شدند و آن را با دارو کنترل کردند.
کمی پس از برملا شدن بیماری رئیس جمهور، خانم جوانی به من گفت که داروهای بیماری پرکاری غده تیروئید باعث برخی عوارض جانبی ناراحت کننده در او شده، و می خواهد مصرف آن را کنار بگذارد. او از من می خواست در بانک اطلاعاتی خود و منابع دیگر دنبال جایگزینی گیاهی برای داروهای او باشم.
من به او گفتم این بیماری چیزی نیست که دست کم گرفته شود. بیماری گریوز هم مانند دیگر بیماری های هورمونی بسیار پیچیده است و نمی شود آن را با خوددرمانی و داروهای غیراستاندارد، که گیاهان دارویی از این دسته اند، درمان کرد. او گفت که صرف نظر از گفته های من، به هر حال دیگر دارو را مصرف نخواهد کرد. از این رو، تصمیم گرفتم لااقل جایگزینی طبیعی برای کمک به او پیدا کنم.
با جستجو در نوشته ها، گیاه پای گرگ را امیدبخش ترین جایگزین یافتم. ماه بعد، آن خانم جوان به من گفت که خوردن دارو را کنار گذاشته است و به جای آن چای نعناع حاوی مقدار زیادی گیاه پای گرگ می خورد. بعد از یک ماه نخوردن دارو، خندان سری به دفتر من زد و گفت پس از آزمایش، معلوم شده است که میزان هورمون محرک تیروئید (TSH)، که در بیماری گریوز غیر عادی می شود، در خون او طبیعی است. این موضوع ماه بعد هم تأیید شد.
من واقعا نمی دانم این خانم چطور بهبود یافته است. شاید علت خوردن گیاه پای گرگ باشد، ولی مطمئنا من به هیچ بیمار مبتلا به پرکاری تیروئید توصیه نمی کنم به جای دارو چای پای گرگ بخورد.
من اطلاعات تخصصی از چگونگی بیماری های هورمونی ندارم. اگر شما به بیماری گریوز مبتلا هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید، نه به گیاه درمانگر با گیاه شناس، و دستورات پزشک معالجتان به کار ببندید. ولی در این مورد، جایگزین طبیعی بیماری را تحت کنترل درآورد، و ما بهبود بیماری او را به طور مرتب زیر نظر داریم.

پرکاری تیروئید


تنظیم بالای تیروئید

در بیماری پرکاری تیروئید، میزان هورمون های تیروئید در گردش خون بدن بسیار زیاد می شود. این هورمون ها از غده تیروئید ترشح می شوند، که در ناحیه گردن واقع است. نام بیماری از نام پزشک ایرلندی اوایل قرن نوزدهم، رابرت جیمز گریوز، گرفته شده است که نخستین بار الگوی علائم این بیماری را مشخص کرد: بزرگ شدن غده تیروئید، بیرون زدن چشم ها، تندی نبض، عرق زیاد، خستگی، افزایش سوخت و ساز پایه بدن به منجر به کاهش وزن می شود، و علائم عصبی مثل بی قراری، تحریک پذیری، و لرزش های ظریف ماهیچه ها.
سطح هورمون های تیروئید در خون به چند چیز بستگی دارد: رسیدن ید کافی به بدن، میزان هورمون TSH ترشح شده از غده هیپوفیز (واقع در مرکز مغز)، و سلامت خود غده تیروئید مقدار TSH خون خود توسط غده هیپوتالاموس واقع در بخش دیگری از مغز کنترل می شود. تنظیم همه این ها برای سلامت فرد ضروری است. با بالا رفتن سطح TSH خون، میزان هورمون های تیروئید هم بالا می رود، تا تعادل آنها برقرار شود. اگر تیروئید درست کار نکند، تلاش برای تنظیم هورمونی کار این مجموعه را بیشتر بر هم می زند بیماری های تیروئید حدود 3 درصد امریکاییان را گرفتار کرده است، که بیشتر آنها زنان هستند. دو نوع عدم تعادل هورمون تیروئید وجود دارد: پرکاری تیروئید، و کم کاری تیروئید. در این مقاله، ما به هر دو می پردازیم.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



زنان چهار برابر بیشتر از مردان گرفتار بیماری گریوز می شوند. همچنین دو برابر مردان دچار تومورهای تیروئید می گردند، تفاوت هایی بین انواع پرکاری تیروئید وجود دارد، ولی بیماری گریوز شایع ترین آنهاست. این یک بیماری خودایمنی است، یعنی دستگاه ایمنی به اشتباه به خود بدن حمله می کند. بیماری گریوز حدود یک میلیون امریکایی را مبتلا کرده است.
پزشکان بیماری گریوز را با سرکوب تولید هورمون تیروئید درمان می کنند. برای این کار چند دارو تجویز می شود، و گاهی، مخصوصا در افراد مسن حساس به دارو، ممکن است پرتودرمانی برای ناتوان کردن بخشی از خود غده تیروئید انجام شود.

داروخانه سبز برای بیماری گریوز یا پرکاری تیروئید

اگر علائم بیماری پرکاری تیروئید دارید، هر چه زودتر به پزشک مراجعه کرده و داروهای تجویزی او را مصرف کنید. سعی نکنید خودتان بیماری را درمان کنید، حتی اگر در موردی که در این مقاله به آن اشاره شد مؤثر بوده باشد. ولی در کنار رعایت دستورات پزشک، و با اجازه او، می توانید از گیاهان زیر کمک بگیرید.

پای گرگ

این گیاه سابقه ای در درمان بیماری های تیروئید در میان عوام دارد، و تحقیقات اخیر هم مصرف آن را تأیید کرده اند، پای گرگ آب از سوخت و ساز عنصر ید در بدن جلوگیری کرده، میزان هورمون های تولید شده توسط تیروئید را کاهش می دهد.

چای گریوز

برای درست کردن چای گیاهی مقابله با بیماری گریوز، دو قاشق مرباخوری بادرنجبویه را با یک قاشق مرباخوری فراسیون را در یک فنجان جوش مخلوط کرده و بعد نعناع، اکلیل کوهی نعناع چمنی، و شاه پسند به آن اضافه کنید تا خوشمزه شود. من فکر می کنم نوشیدن منظم این چای بد نباشد
عصاره برگ های پای گرگ مؤثرتر از عصاره ریشه آن است. مصرف فراورده خوراکی آن به صورت تنتور توصیه می شود تا چای. در یک مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی، مصرف تنتور پای گرگ به کاهش چشمگیر هورمون های تیروئید منجر گردید.
پای گرگ در اروپا برای درمان مراحل اولیه بیماری پرکاری تیروئید مصرف گسترده ای دارد، و اغلب با بادرنجبویه همراه می شود. البته، باید باز هم یادآوری کنم پای کرک و سایر گیاه داروهای مصرفی برای بیماری پرکاری تیروئید اثرات بسیار خفیف دارند و فقط در مراحل اولیه بیماری، آن هم همراه با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک، می توانند مؤثر باشند.

پرکاری تیروئید


بادرنجبویه

در اروپا، بادرنجبویه اغلب همراه با فراسیون در درمان بیماری پرکاری تیروئید مصرف می شود. مطالعات نشان داده انان که یک بار تزریق بادرنجبویه باعث پایین آمدن سطح TSH در خون و هیپوفیز شد. معلوم نیست مصرف خوراکی آن هم همین تأثیر را داشته باشد، ولی این کار ارزش امتحان کردن را دارد.

نعناع چمنی،پونه و مرزنگوش

یک وعده ۱۲۰ گرمی برگ های نعناع چمنی همراه با غده های فراسیون و کمی ریحان، مرزنگوش، اکلیل کوهی، و پونه سنبله ای به اندازه کافی ترکیب اسید رزمارینیک دارد، که تولید هورمون تیروئید را کم کند.

کِلپ

دکتر دانیل مارری داروشناس گیاهی و نویسنده کتاب های ارزش گذاری علمی داروهای گیاهی و درمان های تقویتی گیاهی، می گوید در میان ژاپنی هایی که کلپ زیاد می خورند بیماری تیروئید نادر است، ولی در میان آن هایی که زندگی غربی پیشه کرده و کلپ نمی خورند، بیماری های تیروئید رو به افزایش است.
می توانید گرد کلب را تهیه کرده و به عنوان چاشنی روی غذا بپاشید.

شاه پسند

به نظر می رسد گیاه شاه پسند خواص شبیه به نعناع چمنی داشته باشد. عصاره آن تولید هورمون تیروئید را سرکوب کرده و بر سطح TSH بدن تأثیر می گذارد.

بروکولی

جورج بوش از بروکولی بدش می آمد. بیزاری از این سبزی فوق العاده او را محروم از چیزی کرد که به بروز بیماری گریوز منجر شده است. بروکولی حاوی موادی طبیعی به نام ایزوتیوسیانات هاست که تیروئید را از تولید بیش از حد هورمون منع می کند. وقتی بیماری جورج بوش تشخیص داده شد، چند کارشناسی پزشکی جایگزین او را به خوردن بروکولی تشویق کردند. حتی یکی از آنها کتابی نوشت که عنوان آن چنین بود: چرا جورج باید بروکولی بخورد.

ترب

به گفته دکتر جان هاینر من انسان شناس پزشکی و نویسنده دائره المعارف میوه ها، سبزیجات، و گیاهان، همه سبزیجات تیره چلیپاییان به طور طبیعی و خفیف تولید هورمون های تیروئید را سرکوب می کنند، ولی ترب بهتر از همه این کار را می کند. سبزیجات این تیره عبارتند از بروکولی، کلم فندقی، کلم، گل کلم، کلم پیچ، خردل سبز، ترب، و شلغم. در روسیه ترب را به همین منظور می خورند. 
6594
0
 
7
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi