مورد علاقه ها 0

داروهای گیاهی برای درمان تیروئید کم کار

تیروئید کم کار

کم کاری تیروئید

هورمون های غده تیروئید سوخت و ساز همه سلول های بدن را تنظیم می کنند. به همین دلیل، کم بودن مقدار این هورمون ها، یا کم کاری تیروئید، می تواند اثر بسیار شدیدی بر بدن و داشته باشد.
علائم بیماری عبارتند از خواب آلودگی، افسردگی، سردرد، کاهش دمای بدن، حساسیت غیر عادی نسبت به سرما، کاهش لذت جنسی، اشکال در کاهش وزن، خشکی پوست، قاعدگی های دردناک، کندی بازتاب ها، بزرگی تیروئید (گواتر)، و عود عفونت ها.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



شدت کم کاری تیروئید از شکل بسیار جزئی و تقریبا بدون علائم واضح تا حالت شدید و خطرناک به نام میکسِدِم تغییر می کند. بسیاری از حالت هایی که آلرژی به نظر می آیند، ممکن است در واقع اختلال تیروئید باشند. : غده تیروئید در گردن و درست در پشت سیب آدم قرار دارد. تولید هورمون های تیروئید به سه چیز بستگی دارد: کافی بودن عنصر ید، سلامت خود غده تیروئید، و مقدار هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) در گردش خون. TSH توسط غده هیپوفیز، که در مرکز مغز قرار دارد، ترشح می شود. به طور طبیعی، با افزایش سطح TSH در خون، سطح هورمون های تیروئید هم بالا می رود تا متعادل شوند. اگر غده تیروئید درست کار نکند، غده هیپوفیز در یک تلاش بیهوده برای تصحیح وضعیت، TSH بیشتری تولید می کند.
بیماری تیروئید هر ساله تعداد بسیاری از مردم را گرفتار می کند. زنان هشت برابر بیشتر از مردان مستعد ابتلا به کم کاری تیروئید هستند، و شیوع آن هم در زنان مسن تر بیشتر است.
اگر غده تیروئید شما درست کار نمی کند، باید برای تشخیص بیماری و تجویز داروی مناسب به پزشک مراجعه کنید.

تیروئید کم کار


داروخانه سبز برای کم کاری تیروئید

من گیاهان دارویی را به عنوان نخستین درمان کم کاری تیروئید توصیه نمی کنم. ولی رویکرد طبیعی می تواند کمکی ارزشمند به درمان دارویی باشد، می توانید این روش ها را پس از مشورت با پزشک با درمان تجویزی او همراه کنید.
در راس گیاهان مورد توصیه من پای گرگ، بادرنجبویه، نعناع چمنی، و شاه پسند قرار دارند جالب این که این گیاهان بیماری گریوز (پرکاری تیروئید) را هم درمان می کنند، چون ظاهرة توانایی طبیعی کردن سطح هورمون های تیروئید را، صرف نظر از کم یا زیاد بودن آنها، دارند برای آگاهی بیشتر در این مورد به مقاله بیماری گریوز مراجعه کنید. در اینجا چند رویکرد طبیعی دیگر برای درمان کم کاری تیروئید ارائه می شود.


گل سپاس

دکتر دانیل ماوری، داروشناس گیاهی و نویسنده کتاب های ارزش گذاری علمی داروهای گیاهی و درمان های تقویتی گیاهی، می گوید گل سپاس چیز هایی دارد که کارکرد غده تیروئید را طبیعی می کند. او گل سپاس را به عنوان جزء اصلی مخلوط مخصوص تیروئیدی پیشنهاد می کند، یعنی ترکیب گل سپاس، فلفل قرمز، کلپ، و نخل اره ای. من اگر به کم کاری تیروئید دچار شوم، در خوردن این معجون تردید نمی کنم.

کِلپ

این گیاه غنی از ید است، بد عنصر اساسی و ضروری برای تولید هورمونهای تیروئید است. دکتر جیمز پالک، متخصص بیماری های کلیه، و همسرش فیلیس، مشاور تغذیه، این گیاه را برای درمان کم کاری تیروئید توصیه کرده اند.
به نظر نمی رسد افزودن کلپ به رژیم غذایی روزانه ضرری داشته باشد. می توان گرد آن را از فروشگاه های گیاهان دارویی و مواد بهداشتی خریداری کرده و به عنوان ادویه روی غذا پاشید. همچنین می توانید آن را به سوپ اضافه کنید. در رستورانهای ژاپنی سبزیجات یا ماهی تازه را با برنج در کلپ می پیچند و با نام سوشی عرضه می کنند.

خردل سیاه و خردل سفید

هورمون های تیروئید، علاوه بر ید، ترکیبی به نام تیروزین دارند. برگ گیاه خردل بهترین منبع تیروزین است، که 2 درصد وزن خشک آن را تشکیل می دهد. خوراکی های دیگر دارای تیروزین به ترتیب عبارتند از دانه لوبیا بنفش، خرنوب، جوانة لوبیا، ترمس (لوپن)، سویا، جو دو سر، بادام زمینی، اسفناج، بولاغ اوتی، کنجد، کدو حلوایی، پیاز کوهی، باقلا، سلمک، تاج خروس، تخم کدو، و کلم.
ید موجود در کلپ، همراه با تیروزین موجود در این گیاهان می توانند تولید هورمون تیروکسین در غده تیروئید را افزایش دهد. من سوپی از کلپ، برگ خردل، اسفناج، دانه کنجد کدو، و لوبیا را پیشنهاد می کنم. یا می توانید سالادی از برگ خردل، اسفناج، نعناع چمنی، جوانه لوبیا، ترب، تخم کدو، و دانه کنجد درست کنید.

تیروئید کم کار


ترب

به گفته دکتر جان هاینر من، نویسنده دائره المعارف میوه ها، سبزیجات، و گیاهان، قرن هاست ترب را در روسیه برای درمان هر دو نوع گرفتاری تیروئید مصرف می کنند. محققان روسی به او گفته اند ماده ای به نام راهانین در ترب وجود دارد که سطح هورمون های تیروئید را متعادل نگاه می دارد. با بودن مقدار کافی رافائین در گردش خون، احتمال زیادتر یا کمتر بودن میزان تولید هورمون های تیروئید کاهش می یابد.

هزارچشم

مانند بسیاری داروهای ضد افسردگی، این گیاه هم یک مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAO) است. افسردگی یکی از علائم شایع کم کاری تیروئید است، و مهارکننده های MAO می توانند آن را برطرف کنند. گرچه این گیاه بر بهبود علائم کم کاری تیروئید اثر دارد. نه خود بیماری، ولی به هر حال می تواند در بهبود آن مؤثر باشد.
افرادی که داروی مهارکننده MAO یا گیاه دارای آن را به طور منظم می خورند، باید از برخی خوراکی ها (نوشیدنی های الکلی، و غذاهای دودی با شور و ترش) و داروها (مثل داروهای سرماخوردگی و تب یونجه، آمفتامین ها، داروهای مخدر، تریپتوفان، و تیروزین) پرهیز کنند اگر آبستن هستید. نباید گیاه هزارچشم مصرف کنید، و نیز نباید زیاد در معرض تابش آفتاب قرار گیرید، چون این گیاه پوست را نسبت به آن حساس تر می کند.

گردو

در پزشکی سنتی ترکی، گردو در درمان اختلالات غدد مختلف، از جمله تیروئید، مصرف می شود. ظاهرا باید چیزی در آن باشد. در یک مطالعه، آب گردوی سبز تازه ميزان تیروکسین در بدن را دو برابر کرد.جوشانده گردوی سبز میزان تیروکسین را تا 30درصد افزایش می دهد.
8923
0
 
9
دیدگاه ها
جعفریان:
ما نفهمیدیم بالاخره بادرنجبویه برای کسانی که مشکل تیروئید دارند خوبه یا بد!!؟ اینجا نوشته خوبه سایتهای دیگه نوشتند نباید مصرف کرد
0
 
2
مدیریت سایت :
دوست عزیز بادرنجبویه تنظیم کننده ترشح غده تیروئید هست و برای هم پرکارها و هم کم کارها مناسبه. این موارد رو رعایت کنین که ذکر می کنم: مصرف ید حرف اول رو میزنه در کم کارها، انگور، زیتون،خرما تمام موادی که بتونه سیستم پاراسمپاتیکو تحریک کنه و غدد رو وادار به ترشح کنه.ماهی ها، سیر، پیاز، تره تیزک، سبوس،شلتوک،شنبلیله،بولاغ اوتی،نارگیل،زیره همه اینها مناسبن.توت فرنگی،جوشانده پوست گردو،میگو،لوبیا سبز،هویج، اینها مناسبن
0
 
4