مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی واریس در طب سنتی

واریس

واریس و واریکوسل

من فکر می کنم دلیلی برای خوردن گل بنفشه در درمان واریس وجود دارد. این ممکن است باورنکردنی به نظر آید، چون کمتر کتایی در زمینه گیاهان دارویی به چنین چیزی اشاره کرده اند. ولی من گزارش های جالبی دارم که در آنها ادعا شده است بنفشه می تواند در درمان و پیشگیری از واریس های سیاهرگی موثر باشد. ولی پیش از شروع به توضیحات در این مورد، لازم است چیزهایی درباره علل واریس بگویم.
واریس وقتی روی می دهد که دریچه های درون سیاهرگها، که مانع برگشت خون به عقب می شوند، کار خود را درست انجام ندهند. خون در جاهایی از سیاهرگ تشکیل حوضچه های کوچکی داده و سیاهرگ ها و مویرگ های نزدیک آنجا جمع و متورم شده و خون به درون بافت های اطراف نشت می کند. این حالت اغلب در پاها اتفاق می افتد، که سیاهرگ ها سطحی تر هستند، و رگه های کبودی و طرح های عنکبوتی از واریس پدیدار می شود. ولی واریس می تواند در هر جایی از بدن رخ دهد. اگر این واریس در ناحیه اطراف مقعد پدیدار شود، ایجاد بواسیر می کند. و اگر در کیسه بیضه باشد، واریکوسل نام دارد.
واریس حدود ۱۵ درصد مردم، مخصوصا زنان، را گرفتار می کند، و سابقه خانوادگی آن در بیماران زیاد است. واریس پاها بیشتر در ساق و طرف داخلی ران و پشت زانو دیده می شود.

داروخانه سبز برای واریس

تعدادی از گیاهان، از جمله بنفشه، در درمان و پیشگیری از واریس موثر هستند.

شاه بلوط هندی

در پزشکی سنتی، شاه بلوط هندی را برای درمان واریس و بواسیر مصرف می کردند. سرانجام، گیاه شناسان ترکیب مؤثر آن (آنسین) را جدا کرده و روی حیوانات آزمایش کردند و این درمان سنتی را تأیید کردند. آنسین به تقویت سلول های مویرگ ها کمک کرده و مانع نشت مایع از آنها می شود.
کمیسیون E که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، مصرف شاه بلوط هندی در درمان واریس را تأیید کرده است. در امریکا هم، دکتر وارو تایلر، استاد گیاهان دارویی دانشگاه بوردیو، هم از این روش طرفداری می کند. او در کتاب عالی خود با نام گیاهان انتخابی، دانه های شاه بلوط هندی را موثرترین گیاه در درمان واریس می داند.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



در اروپا، فراورده های شاه بلوط شاه بلوط هندی به صورت عصاره برگ، پوست، برگهای پوست، و دانه های شاه بلوط هندی به صورت عصاره استاندارد در آمده است و در اروپا به صورت گسترده در درمان داری کاربرد دارد
همانند بیشتر گیاهان دارویی اروپا، عصاره این گیاه هم به صورت استاندارد درآمده و مقدار مصرف روی بسته بندی آن نوشته شده است. متأسفانه، این عصاره های استاندارد در همه جا یافت نمی شوند.
برای درمان واریس باید این عصاره های استاندارد را پیدا کنید چون مصرف عصاره غیراستاندارد آن چندان عاقلانه نیست.

واریس


بنفشه

گل های بنفشه دارای مقادیر زیادی از ترکیبی به نام روتین است، که به حفظ و تقویت استحکام دیواره مویرگ ها کمک می کند. متون پزشکی می گویند خوردن ۲۰ تا ۱۰۰ میلی گرم روتین در روز به طور قابل ملاحظه ای مویرگ ها را تقویت می کند.
بنابر بانک اطلاعاتی من و برخی محاسبات، تخمین می زنم که نصف فنجان گل بنفشه بین و ۲۰ تا ۲۳۰۰ میلی گرم روتین دارد. بنابراین، برای دریافت ۱۰۰ میلی گرم روتین ، فقط چند قاشق مرباخوری گل بنفشه کافی است.
آیا خوردن بنفشه بی خطر است؟ بله. من در شرایط مختلف حدود ۱۰۰ گل بنفشه را خورده ام و تا حالا دچار هیچ عارضه جانبی نشده ام. در کتاب های مربوط به گیاهان، بنفشه را در میان گیاهان خوراکی قرار داده اند. تا جایی که من میدانم، خوردن این مقادیر کم پسی ضرر است و می توان آن را به سالاد اضافه کرد.
اگر خوردن گل بنفشه را دوست ندارید، گندم سیاه بخورید، چون این هم غنی از روتین است. نصف فنجان گندم سیاه حدود ۶۰۰۰ میلی گرم رو تین دارد، که بسیار بیشتر از مقدار مورد نیاز برای استحکام بخشیدن به مویرگ هاست. خوردن برشی پنکیک گندم سیاه راه خوبی برای درمان واریس خواهد بود. در برخی فروشگاه ها بلغور گندم سیاه هم موجود است که می توانید از آن استفاده کنید.

انجیلی

عصاره گیاه انجیلی را به دو صورت عصاره آبی (آب) و عصارة الكلى (تنتور) درآورده اند. هر دو این ها قابض های آرام کننده هستند، که این گیاه را به صورت درمانی همگانی برای انواع گرفتاری های پوست، از کبودی گرفته تا واریس، درآورده است.
مطالعه بر روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است که گیاه انجیلی رگ های خونی را تقویت می کند. کمیسیون E هم استفاده جلدی از عصاره های انجیلی را در درمان بواسیر و واریس تأیید کرده است، ناحیه گرفتار را تمیز کرده و با گلوله ای پنبه عصاره را روی آن بمالید.
به گفته خبرنامه معتبر بررسی فراورده های طبیعی لارنس، تنتور انجیلی را هم می تواند برای درمان واریس خورد. می توان با خیساندن یکی دو قاشق مرباخوری خشک کردن برگ انجیلی در یک فنجان آب جوش به مدت ده دقیقه چای درست کرد و روزی دو تا سه فنجان توشید.

کوله خاس

این گیاه سابقه ای طولانی در درمان گرفتاری های سیاهرگی مثل بواسیر و واریس دارد. کوله خاس دارای دو ترکیب ضدالتهابی، روسكوژنین و نئوروسکوژنین، است که سیاهرگ ها را منقبض و تقویت می کنند.

ليمو

پوست لیمو به درمان واریس کمک می کند. این پوست موادی به نام فلاوونوئیدها دارد، که روتین هم از جمله آنهاست، و نفوذپذیری رگ های خونی، مخصوصا مویرگ ها را کاهش می دهد. من تقریبا همیشه پوست لیمو به معجون آبمیوه ام اضافه می کنم.

پیاز

پوست پیاز یکی از بهترین منابع ترکیبی به نام کوئرستین است. کوئرستین هم مانند روتین شکنندگی مویرگ ها را کم می کند. برای کسب بیشترین بهره از کوئرستین، باید پیاز را تا جایی که می شود با پوست آن پخت، و هنگام کشیدن غذا پوست را از آن خارج کرد.

واریس


سیاه گیله

سیاه گیله با تحریک تشکيل مویرگ های بیشتر، تقویت دیواره مویرگها، و افزایش سلامت دستگاه گردش خون به جریان بهتر خون در بدن کمک می کند. گرچه کپسول سیاه کیله هم موجود است، ولی من انواع تازه گیاه را ترجیح می دهم.

جینکو

جینکو یک تقویت کننده گردش خون است. به خاطر توانایی آن در افزایش گردش خون مغز معروف شده است، ولی جریان خون در همه جای بدن را بهتر می کند. پزشکان آلمانی فراورده های ژینکو را برای درمان واریس تجویز می کنند. البته مقادیر زیاد جینکو برای درمان لازم است، که گران تمام می شود. برای بهره بردن از فواید این گیاه عصاره آن را تهیه کنید. از خوردن این عصاره استاندارد برگ جینکو عارضه جانبی خاصی گزارش نشده است. ولی خوردن بیش از ۲۴۰ میلی گرم عصارة استاندارد در روز ممکن است باعث ایجاد اسهال، تحریک پذیری، و بی قراری شود.

آب بشقابی

مطالعات مختلف نشان داده اند که عصاره این گیاه آسیایی در درمان گرفتاری های گردش خون پاها، مثل نارسایی سیاهرگی، ورم قوزک، ورم پا، و واریس مؤثر است. این گیاه سه ترکیب مؤثر اسید آسیاتیک، آسیاتیکوزید، و اسید مادکاسیک دارد که ظاهرا با هم تأثیر می کنند. گرچه این گیاه به صورت کپسول هم به فروش می رسد و خوردن آن آسان است، ولی من ترجیح می دهم برگ تازه آن را به سالاد اضافه کرده و بخورم.

بادام زمینی

عامل شفابخش نه در خود بادام زمینی، بلکه در پوست قرمز کاغذی آن است. پوست بادام زمینی یک از منابع غنی پروسیانیدن های اولیگومریک است که شکنندگی و نفوذپذیری مویرگ ها را کمتر کرده و از این طریق به درمان واریس کمک می کند.خوردن روزانه مشتی بادام زمینی با پوست قرمز آن، راه بسیار خوبی برای رساندن این مواد مفید به بدن است.

مخلوط روغن های اسانس

عطردرمانگرها ماساژ دادن نواحی گرفتار واریس را با روغن اسانس های سرو،ارس، اسطوخودوس، لیمو، و مرزنگوش را تجویز می کنند. این روغن اسانس ها را باید پیش از استفاده رقیق کرد. بنابراین، چند قطره از آن ها را در چند قاشق غذاخوری روغن گیاهی رقیق کنید. این درمان ماساژی ضرری ندارد و مفید هم هست، فقط روغن اسانس را نباید بخورید، چون حتی مقادیر کم آن می تواند سمی باشد.


2184
0
 
5
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi