مورد علاقه ها 0

با این گیاهان کاهش دید و ضعف بینایی خود را برطرف کنید

ماکولا،ضعف بینایی


ضعف بینایی

به عنوان فردی آلابامایی که از میوه ها و سبزیجات تغذیه می کنم، خوشحالم به همه بگویم مواد ضد اکسایش و دیگر مواد موجود در گیاهان از بیماری های قلبی و سرطان جلوگیری می کنند. البته، امروزه دیگر این خبری تازه به حساب نمی آید. ولی شاید شاید خبر تازه تری داشته باشم می دانید مواد مغذی ضدا کسایش از ضعف بینایی هم جلوگیری می کنند؟
من نمی توانم ضمانت بدهم اگر گیاهخوار شوید، با عمر طولانی دید بسیار خوب خواهید داشت. ولی مطالعات نشان داده اند، با خوردن این مواد دیدتان بهتر از هنگامی خواهد بود که غذاهایتان از نوع تنقلات باشد.
دلیل آن هم این است: نشانه هایی در دست است که آسیب دیدگی سلول ها در اثر مولکولهای بسیار واکنشگر اکسیژن (بنیان های آزاد) در یک نوع ضعف بینایی نقش دارد. مواد ضدا کسایش موادی هستند که این بنیان های آزاد را خنثی کرده و مانع آسیب رساندن آن ها می شوند. و میوه ها و سبزیجات، مخصوصأ سبزیجات برگی، بهترین منابع مواد ضدا کسایش هستند.
ماکولا ناحیه ای در وسط ته چشم و حساس ترین بخش شبکیه، پر از اعصاب پشت چشم است که وجودشان برای بینایی ضروری است. به دلایل نامعلوم، در حدود سنین ۶۰ سالگی، این ناحیه شروع به خراب شدن می کند. با این تخریب، دید مرکزی و دیدن جزئیات مختل می شود. دید محیطی هنوز سالم باقی می ماند.
تحليل ماکولا بیش از ۲۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال را گرفتار می کند. این علت اصلی نابینایی در سالمندان است. اگر دوربین هستید، یا سیگار می کشید، بیشتر در خطر ابتلا به این نوع ضعف بینایی هستید. افراد چشم روشن و کسانی که این گرفتاری در خانواده آنها سابقه دارد نیز بیشتر مبتلا می شوند.

ضعف بینایی


داروخانه سبز برای ضعف بینایی

درمان های پزشکی معمولی تأثیر زیادی بر بهبود تحلیل ماکولا ندارند، به همین دلیل رویکردهای تغذیه ای بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در اینجا هم فقط چند گیاه ممكن است مفید باشند.

سیاه گیله

این میوه و هم خانواده های آن، قره قاط، تمشک، انگور، آلو، و گیلاس به طور سنتی برای گرفتاری های بینایی مصرف می شده اند. و تحقیقات علمی هم این رویکرد را تأیید کرده اند.
همه این میوه ها دارای ترکیباتی به نام آنتوسیانوزيدها هستند، که ضداکسایش های بسیار قوی اند. در یک مطالعه، مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم سیاه گیله و ۲۰ میلی گرم ضد اکسایش مشهور، بتاکاروتن در بسیاری افراد دید شب را بهتر و میدان بینایی را بزرگ تر کرد.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



آنتوسیانوزیدهای سیاه گیله مویرگ های شبکیه را هم قوی تر می کند، که به کند کردن سیر تحليل ما کولا کمک می کند. دکتر دانیل ماوری، داروشناس گیاهی و نویسنده کتاب های ارزش گذاری علمی داروهای گیاهی و درمان های تقویتی گیاهی، چای سیاه گیله، کوله خاس، آب بشقابی، و زنجبیل را برای پیشگیری و درمان بسیاری انواع تحليل ما کولا پیشنهاد می کند. من هم با او موافقم.
من خوردن زیاد سیاه گیله را همراه با گیاهان دیگری، بسته به دسترسی به آنها و ذائقه شما پیشنهاد می کنم، گیاه را به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش بخیسانید؛ می توانید روزی تا چهار فنجان از این چای مخصوص چشم بنوشید.

کلم پیچ، اسفناج، و سبزی های دیگر

یک تحقیق توسط دکتر جواناسدون در بیمارستان چشم و گوش ماساچوست بر روی ۹۰۰ نفر، که ۳۲۶ نفر آنها به تحلیل ماکولا مبتلا بودند، انجام شد. دکتر سدون دریافت که خوردن لااقل پنج بار در هفته میوه ها و سبزیجات غنی از مواد ضد ا کسایش خطر بروز این نوع ضعف بینایی را به نصف کاهش می دهد.
کلم پیچ و اسفناج در تحقیق دکتر سدون مورد استفاده بودند. این سبزی ها دارای ترکیبات مفيد لوتئین و زیکسانتین هستند. سبزیجاتی که مواد شبیه به این ترکیبات دارند و ممکن است در محافظت از چشم مفید باشند عبارتند از بوک چوی، بروکولی، کلم فندقی، کلم، کلم قمری، برگ خردل، ترب، برگ شلغم، و بولاغ اوتی.
تحقیق دکتر سدون همچنین نشان داد که مکمل ویتامین های A و E در پیشگیری از این ضعف بینایی خیلی تأثیر نداشتند، گرچه هر دو از ضدا کسایش های قوی هستند. این موضوع شاید ما را متقاعد کند که مصرف کل گیاه غنی از مواد مغذی بهتر از مکمل های تک ماده ای هستند.
من اگر دچار تحليل ما کولا شوم، به طور مرتب مخلوط بخارپز همه سبزیجات در دسترس خانواده چلیپاییان را می خورم.

ضعف بینایی


جینکو

عصاره جینکو جریان خون رگ های شبکیه را در وضعیت خوب نگاه می دارد.در یک مطالعه شش ماهه، افرادی که روزانه دو بار ۸۰ میلی گرم عصاره استاندارد جینکو دریافت کرده بودند، دید دور آنها به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته بود. یک بررسی دیگرنشان داد که عصاره جینکو ممکن است حتی آسیب دیدگی شبکیه را بهبود بخشد. به نظر من، این بدان معنی است که می توانید جینکو را به جای ضد اکسایش نعناعی اضافه کنید.
میران ماده فعال در برگ های جینکو بسیار کم است. بهترین راه استفاده از جینکو خوردن پاره استاندار ۵۰ : ۱ آن است، یعنی از ۵۰ کیلوگرم برگ ژینکو، اکیلوگرم عصاره به دست آمده است. (من معمولا چند برگ را همراه با میوه تازه در مخلوط کن می ریزم.) مقدار پیشنهادی عصاره استاندارد ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی گرم در روز است. مصرف مقادیر بیش از ۲۴۰ میلی گرم عصاره استاندارد در روز ممکن است باعث ایجاد اسهال، تحریک پذیرید و بی قراری شود؛ پس در صورت بروز چنین علائمی، مقدار مصرف را کم کنید.

بادام زمینی

تحقیقات مختلف نشان داده اند که سویا از تخریب شبکیه در افراد مبتلا به دیابت (رتینوپاتی دیابتی) جلوگیری می کند. به نظر می رسد که ماده فعال سویا ژنیستئین باشد اگر ژنیستئین از رتینوپاتی دیابتی پیشگیری کند، ممکن است از تحلیل ماکولا هم جلوگیری کند و بسیاری دانه های بُنشنی دیگر هم مقادیر زیاد ژنیستئین دارند، از نظر مزه، من بادام زمینی را ترجیح می دهم، که ژنیستئین آن از سویا هم بیشتر است. در واقع، من تقریبا هر روز بادام زمینی می خورم. بادام زمینی اسپانیایی هم غنی از مواد ضدا کسایشی به نام پروسیانیدین هاست.

میخک

روغن میخک یک ضدا کسایش قوی است. مطالعات نشان داده اند که میخک از تخریب ماده ای به نام اسید دوكوساهگزانوئیک در شبکیه جلوگیری می کند. این کار دید را در سنین بالا حفظ می کند. من اضافه کردن یک یا دو قطره روغن میخک را به جای نعناعی، و نوشیدن تا چهار فنجان در روز را پیشنهاد می کنم.

دیو خار چینی

این درمان سنتی چینی برای تاری دید و دیگر گرفتاری های بینایی است. در یک مطالعه، شرکت کنندگان روزانه حدود ۵۰ گرم از این گیاه خوردند. دید آنها به طور قابل توجهی بهبود یافت. گیاه دیو خار چینی غنی از ضد اکسایش ها و رنگدانه های گیاهی مفیدی به نام کاروتنوئیدهاست.
1485
0
 
5
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi