مورد علاقه ها 0

می خواهید لاغر شوید این گیاهان را بخورید

لاغری

اضافه وزن

من این نامه را همیشه دوست داشته ام:
من می دانم که بسیار گرفتار هستید، ولی امیدوارم گستاخی مرا بخشیده و دستور تهیه نان سبوسی را که در مجله یواس ای تودی اشاره کرده بودید برایم بنویسید. من نیاز به فعال کردن سروتونین بدنم دارم!»
من تا ده سال قبل مشکل اضافه وزن نداشتم، تا این که دوران سالمندی ام شروع شد. لطفا بزرگواری کرده و جواب مرا بدهید و کمکم کنید این ۱۲ کیلوگرم وزن اضافی را از بین ببرم. از کمکتان خیلی خیلی خیلی متشکرم.»
این نتیجه بیان مختصری از زیست شیمی بدن در یک مجله عمومی است. چند سال قبل، یک گزارشگر مجله یواس ای تودی درباره رموز طبیعی اضافه وزن با من مصاحبه می کرد. در بیشتر موارد، رمزی در کار نبود: فقط رژیم غذایی کم کالری و پر از میوه، سبزیجات، گیاهان، و غلات کامل در پیش بگیرید و به اندازه کافی ورزش کنید. ولی شما که رسانه ها را می شناسید . همیشه دنبال چیزی تازه هستند. از این رو، من به گزارشگر گفتم که ترکیب شیمیایی سروتونین در مغز مسئول اجساس سیری است و فعال کردن آن می تواند در کمتر خوردن موثر باشد.
جزء کلیدی در سروتونین اسید آمینه تریپتوفان است. شاید شنیده باشید که تریپتوفان یک خواب آور است. تا چند سال قبل مکمل تریپتوفان در بازار فراوان بوده و بعد از این که چندین نفر در اثر خوردن مکمل های تریپتوفان آلوده بیمار شدند، اداره غذا و داروی آمریکا آن ها را جمع آوری کرده و فروش مکمل تریپتوفان را ممنوع کرد. ولی این اداره نمی تواند تریپتوفان مواد غذایی را جمع آوری کند.
در اینجا نان سبوس مخصوص رژیم من وارد عمل می شود (دستور تهیه آن در همین مقاله آمده است. این نان مقادیر زیادی تریپتوفان برای تهیه سروتونین مغز در اختیار بدن می گذارند تا شما بتوانید پیام سیر شدن را دریافت کنید.

لاغری


داروخانه سبز برای کاهش وزن

اگر نان سبوس نتواند کمکتان کند، شاید بتوانید با استفاده از گیاهان زیر اضافه وزن را کنترل کنید.

بارهنگ یا اسفرزه

بارهنگ گیاهی پُربرگ، و اسفرزه دانه گیاه است. دانشمندان هندی در یک تحقیق به زنان بیش از حد چاق یا لااقل بیش از ۶۰ درصد اضافه وزن پیش از هر وعدة غذایی سه گرم بارهنگ دادند. گروهی که بارهنگ دریافت کرده بودن بیشتر از سایرین، که فقط مقدار غذا را کم کرده بودند، وزن کم کردند.
دانشمندان روسی دریافته اند که اثر بارهنگ و اسفرزه در کاهش وزن به وجود فیبر اسفنجی موسیلاژ در دانه ها و وجود ترکیبات شیمیایی خاص (پلی فنل ها) در برگ هاست.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


ممكن است درست کردن مخلوط بارهنگ در آب برایتان عملی نباشد، ولی خوردن اسفرزه اصلا مشکلی ندارد، چون متاموسیل و فراورده های مشابه دارای اسفرزه هستند. کافی است یک قاشق مرباخوری آن را به آبمیوه یا آب اضافه کرده و قبل از هر وعده غذایی بخورید. اگر آلرژی خاصی دارید، باید مراقب واکنش بدن به این گیاه باشید. اگر پس از خوردن آن علائم آلرژی مشاهده کردید، دیگر از آن نخورید.

فلفل قرمز و دیگر ادویه های تند

در یک مطالعه، محققان مؤسسه پلی تکنیک آکسفورد میزان سوخت و ساز پایه در رژیم غذایی استاندارد را اندازه گرفته، و بعد یک قاشق مرباخوری سس فلفل قرمز و یک قاشق مرباخوری خردل به هر غذا اضافه کردند نتیجه مطالعه نشان داد میزان سوخت و ساز پایه با این گیاهان تند تا ۲۵ درصد بالا رفت.
اگر می خواهید وزن کم کنید، خوردن ادویه های تند منافع دیگری هم دارد. این ها احساس تشنگی را تحریک می کنند، و به این ترتیب آب بیشتری می خورید. اگر به جای غذا معده را از آب پر کنید، قطعا کالری کمتری هم وارد بدن شده و وزن کاهش می یابد.
بنابراین، غذاهای تند ادویه دار می توانند و زن را کمتر کنند. فقط احتیاط کنید: بسیاری از مردم ادویه های تند را به صورت سس روی خوراکی های پرچربی مثل گوشت، سوسیس، یا کالباس می ریزند. اگر این نوع سس را دوست دارید، آن را با خوراکی های کم چربی مصرف کنید.

لاغری


دانه قناری یا تخم کتان

این گیاه در میان عامه مردم به لاغرکننده مشهور است. کمی از آن را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و نتیجه آن را ببینید
برخی افراد این گیاه را به صورت خام با سالاد می خورند، و عده ای بخارپز آن را دوست دارند. من شخصا دوست دارم آن را همراه با سبزی های دیگر بخورم. اگر شما هم این روش را می پسندید، مخلوط لاغری با دانه قناری، گل قاصد، گل مغربی، گزنه (پخته و خنک شده)، بارهنگ، و خرفه درست کنید. می توانید این مخلوط را به صورت سالاد بخورید، یا آن را پخته و با کمی سس تند لاغری آن را چاشنی دار کنید.

گل مغربی

اگر دوست ندارید دانه های گل مغربی را در آرد نان سبوس بریزید، روزی سه بار نصف قاشق مرباخوری روغن گل مغربی بخورید. این روغن حاوی مقداری تریپتوفان است، ولی نه به اندازه آرد آن.

آناناس

وقتی در کلبه ای در کوستاریکا بودم و از زیبایی و راحتی جنگل ابری مونتورده لذت می بردم، صاحب کلبه به من گفت با گرفتن رژیم آناناس ۴۵ کیلوگرم وزن کم کرده است. او روزی یک عدد آناناس تازه می خورد.
گرچه این موضوع ممکن است اغراق آمیز به نظر آید، ولی رژیم آناناس بیشتر از آنچه که فکر میکنید موثر است، آناناس دارای آنزیمی به نام بروملايين است که به هضم پروتئین ها و چربی ها کمک می کند.

گردو

ممکن است فکر کنید دانه های خشکبار، که غنی از چربی هستند، باید از برنامه غذایی کاهش وزن حذف شوند. ولی تحقیق بر روی 25000 نفر اعضای یک فرقه مسیحی نشان داد با داد که آنهایی که آجیل بیشتر می خورند کمتر چاق می شوند. گردو غنی ترین منبع سروتونین است، که به احساس سیری کمک زیادی می کند. شاید خوردن خشکبار باعث کمتر خوردن غذا شود. البته باید بگویم این گروه مسیحی گیاهخوار هستند و زندگی سالم تری هم دارند. معلوم نیست که خوردن خشکبار در انسان های معمولی گیاه خوار-گوشتخوار هم وزن را کاهش دهند ولی می توانید با خوردن روزانه مشتی گردو وضعیت خود را بررسی کنید.

لاغری

معجون لاغری

نان سبوس رژیمی بعد از این که در مجله یواس ای تودی به نان سبوس مخصوص رژیم اشاره شد، یک دوجین نامه دریافت کردم که دستور تهیه آن را می خواستند. در میان نویسندگان این نامه ها، کمتر کسی می دانست که من هیچ گاه معجونهایم ( نان، چای، سوپ، سالاد) را دو بار مثل هم نمی سازم. فقط بسته به خلق و خویم مشتی از این و خرده ای از آن بر می دارم. ولی می دانم بیشتر مردم یک دستور تهیه ثابت می خواهند، از این رو از دوست متخصص تغذیه ام، دکتر لی بسرودهارست خواستم این دستور را برای این مقاله بنویسد. 

در این دستور تهیه نان نیاز به گیاه گل مغربی دارید، قبل از شروع کار، کمی دانه گل مغربی تهیه کنید، آنها را در یخچال بگذارید، و پیش از درست کردن نان آن را خرد کرده و خوب بسابید.
۲ فنجان سبوس جو
یک چهارم فنجان مغز گردو، دانه آفتابگردان، یا هر دو
یک چهارم فجان کشمش یا آلوی خشک
2 قاشق غذاخوری دانه گل مغربی سابیده
1 فنجان آرد گندم کامل
دو سوم فنجان جو دوسر خردشده
یک دوم فنجان آرد ذرت آسیاب شده
یک دوم فنجان شکر
1قاشق مرباخوری دارچین، ادویه کلوچه سیب، با ادویه کلوچه کدو
۲ قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
سه جهارم قاشق مرباخوری جوش شیرین
یک دوم قاشق مرباخوری نمک دریا
1 عدد سیب یا گلابی خردکرده
1 فنجان شیر کم چربی یا بدون چربی
1عدد تخم مرغ بزرگ
۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد تصفیه نشده
دانه کنجد (در صورت تمایل)
1- اجاق را تا 250 درجه سانتی گراد گرم کنید و محل سینی را در قسمت وسط آن قرار دهید.
2- 12قالب فنجانی شکل مخصوص نان را روی سینی اجاق ردیف کرده و کاغذ مخصوص در داخل آنها بگذارید. ( برای نتیجه بهتر، از قالب های نچسب بدون نیاز به کاغذ استفاده کنید.)
3- سبوس ها را با دست خرد کنید ولی نه خیلی ریز)، در یک ظرف کوچک، سبوس را با گردو و دانه آفتاب گردان، کشمش، یا آلو و دانه گل مغربی مخلوط کرده و کناری بگذارید و در یک ظرف بزرگ، آرد، آرد جو دو سر، آرد ذرت، شکر، بیکینگ پودر، دارچین با ادوية کلوچه، جوش شیرین، و نمک را هم بزنید. مخلوط سبوس را هم به آن اضافه کرده و هم بزنید.
4- سیب یا گلابی، شیر ، تخم مرغ، و روغن را در یک مخلوط کن ریخته، تا له شدن میوه آن را هم بزنید. این مخلوط را هم به مخلوط آرد اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود
5- قالب های تان را تا لبه آن ها پر کنید و کمی دانه کنجد روی آن ها بپاشید. سینی را در قسمت وسط اجاق قرار دهید و فورا دمای اجاق را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یا تا زمانی که نان ها قهوه ای شده با خود را گرفته باشند، تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد پایین بیاورید. و بگذارید نان ها کمی خنک شوند و بعد آنها را از قالب خارج کرده، بگذارید کاملا سرد شوند. این نان ها را باید ظرف ۲۴ ساعت مصرف کنید، یا در یک ظرف در بسته در فریزر نگاه دارید. روغن کنجد در بسیاری فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های هندی موجود است.برای تنوع ۱ عدد موز با میوه های دیگر را به جای سیب یا گلابی استفاده کنید.

1775
0
 
10
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi