مورد علاقه ها 0

گیاهان برطرف کننده دردهای قبل از پریودی

پریودی

درد قاعدگی

ما سه نفر محقق با خانواده های از سرخپوستان آمریکایی به باغی از انگور اسکوا واین خیره شده بودیم. یکی از همراهانم سرخپوستی اصیل از قبیله لومبی بود. دیگری فردی اسکاندیناویایی که از مادران افتخاری قبیله آبناکی شده بود. و من سفید پوست با نوه های دورگه سرخپوست
ما داشتیم گیاه استوا و این را آن طور که میدیدیم توصیف کنیم. تا کی خزنده و همیشه سبز با میوه های قرمز روشن. نام سرخپوستی گیاه واژه ای در ارتباط با بیماری های دستگاه تولید مثل زن بود. نکته جالب تر این که که سرخپوست لومبی می گفت که بومیان سرخپوست این گیاه را برای درمان ناراحتی های قاعدگی مصرف می کرده اند.

داروخانه سبز برای چنگه قاعدگی

گیاهانی هستند که می توانند درد چنگه های قاعدگی را تسکین دهند.

بُداغ

این گیاه در بیشتر کتاب های داروشناسی قرن نوزدهم به عنوان داروی درمان چنگه های قاعدگی شناخته شده است. پوست آن لااقل چهار ماده شل کننده زهدان (رحم) دارد. دو تای آنها (اسکولتین و اسکوپولتین) گرفتگی ماهیچه ها را هم برطرف می کنند. با چنین سابقه ای، بداغ را می توانم یکی از نخستین شفابخش هایی بدانم که در صورت لزوم به افراد خانواده ام توصیه کنم

سنبل چینی (دانگ-کوای)

این گیاه چینی یکی از پرمصرف ترین گیاهان در پزشکی سنتی چین است. به عنوان تقویت کننده زنان شناخته شده و مخصوصا به هنگام چنگه های قاعدگی مصرف می شد. پزشکان سنتی مشرق زمین این گیاه را بسیار زیاد تجویز می کنند.


پریودی


تمشک

بسیاری زنان گیاه درمانگر مورد اعتماد من چای برگ تمشک را برای تسکین چنگه های قاعدگی توصیه می کنند. یک تحقیق نشان داد که این گیاه به شل شدن زهدان کمک زیادی می کند. همچنین برای آرام کردن تحریکات زهدانی در دوران آبستنی مفید است.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


محققان ترکیب فعال تمشک را نمی شناسند، ولی گمان می برند پیکنوژنول (اولیگومریک پروسیانیدین، با OPC) باشد. من هم همینطور فکر می کنم. در یک مورد مطالعه، خوردن دونوبت روزانه ۲۰۰ میلی گرم OPC در ۵۰ تا ۶۰ درصد زنان به طور چشمگیری چنگه های قاعدگی و نشانگان پیش قاعدگی را تسکین داد. در زنانی هم که چهار نوبت OPC خورده بودند، این رقم باز هم بیشتر ( بین ۶۶ تا ۸۰ درصد) بود.
می توانید OPC خالص را به صورت پیکوژنول بخورید، ولی این مکملی گران است. من چای برگ تمشک را به جای آن پیشنهاد می کنم.

سیاه گیله

این گیاه دارای مواد شیمیایی به نام آنتوسیانیدین هاست، که خواص شل کنندگی برای ماهیچه ها دارند. همچنین ترکیبات OPC هم در سیاه گیله وجود دارد. یک گیاه درمانگر خوردن روزانه ۲۰ تا ۴۰ میلی گرم عصاره غليظ شده سیاه گیله را برای تسکین چنگه قاعدگی پیشنهاد می کند. اگر به عصاره آن دسترسی ندارید، نیم فنجان سیاه گیله تازه را که همان خواص را دارد بخورید.

پنج انگشت

میوه های کوچک درخت پنج انگشت از دوران های باستان برای درمان اختلالات قاعدگی مصرف می شده است. من هم معتقدم پنج انگشت در این مورد مؤثر است.

زنجبیل

پزشکان التقاطی پایان قرن بیستم که پزشکی سنتی را با پزشکی رایج همراه کرده اند، زنجبیل را برای تسکین قاعدگی دردناک تجویز می کنند. این گیاه در فرهنگ های مختلف از ونزوئلاگرفته تا ویتنام برای ایجاد قاعدگی مصرف می شود. با داشتن لااقل شش ترکیب ضددرد و شش ترکیب ضدگرفتگی، چای زنجبیل درمانی قابل اعتماد برای چنگه های قاعدگی است.

کاواکاوا

به گفته دکتر و آلبرت لئونگ، متخصص گیاهان دارویی، و گیاه درمانگر مشهور استیون فاستر، در کتاب دائرة المعارف مواد طبیعی معمول، گیاه کاواکاوا در ترکیب شیمیایی دارد که به اندازه آسپیرین مؤثر هستند. گرچه کاواکاوا به عنوان دارویی مخدر و خواب آور معرفی شده است، نه توهم زاست و نه بهت آور. به علاوه، به گفته دکتر لئونگ و فاستر، اعتیاد آور نیست و ایجاد وابستگی هم نمی کند.
برخی اروپاییان عصاره کاواکاوا را به خاطر اثرات شل کنندگی و ضد اضطراب آن مصرف می کنند. چون این گیاه زهدان را هم شل می کند، در درمان چنگه قاعدگی هم مؤثر است.

شبدر قرمز

شبدر غنی از استروژن های گیاهی است، یعنی مواد شیمیایی موجود در گیاه که همتای استروژن بدن زن است. گیاه درمانگرها معتقدند که استروژن های گیاهی با رساندن سطح استروژن بدن به اندازه متعادل، به تسکین چنگه قاعدگی کمک می کند.
یک استروژن گیاهی موجود در شبدر قرمز ترکیبی به نام فورمونونتین است. گرچه بیماری شبدر در گوسفندانی که بیش از حد از آن تغذیه کرده اند باعث ناباروری شده است، شما هرگز آنقدر شبدر نمی خورید که نگران چنین عارضه ای باشید. با شبدر قرمز چای درست کنید، چون می تواند چنگه های قاعدگی را برطرف کند.


پریودی


اسکوا واین

به گفته دکتر دانیل موثرمن، استاد انسان شناسی دانشگاه میشیگان و نویسنده کتاب های عالی درباره استفاده سرخپوستان از گیاهان دارویی، زنان قبیله سرخپوست چروکی این گیاه را به طور مرتب برای تسکین درد قاعدگی می خوردند. این ها همچنین گیاه را برای تسهیل زایمان و نیز نرم کردن نوک پستان به هنگام شیر دادن مصرف می کردند. قبایل دیگر سرخپوست هم همین استفاده را از گیاه می کردند. گیاه درمانگرهای امروزی به طور کلی گیاه اسكواواین را (همراه با تمشک) برای درمان ناراحتی های آبستنی تجویز می کنند. می توانید گیاه را همانند زنان قبیله چروکی برای تسکین چنگه قاعدگی مصرف کنید.

توت فرنگی

با تأیید کمیسیون E، که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، توت فرنگی هم مانند تمشک می تواند چنگه های قاعدگی را تسکین دهد.
کمیسیون Eخاطرنشان می کند که این اثر به اثبات نرسیده است. ولی من در اینجا توت فرنگی را هم به این خاطر معرفی کردم که دلایل زیادی، علاوه بر تسکین چنگه قاعدگی، برای خوردن آن دارم. برگهای توت فرنگی غنی از ویتامین ها و کانی ها، و نیز اسيد الاژیک است، که این ماده پیشگیری کننده معروف سرطان است. چای برگ توت فرنگی می تواند برای هر کسی که دچار کمبود ویتامین ها و کانی هاست مفید باشد. فقط به یک نکته توجه کنید: اگر به توت فرنگی حساسیت دارید، چای برگ آن را هم نخورید.

بومادران

به گفته کمیسیون E بومادران برای تسکین چنگه قاعدگی مفید است. این برای من تعجب آور نیست، چون بومادران دارای چندین ترکیب ضدگرفتگی ماهیچه ای است.


1356
0
 
7
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi