مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی پریود نشدن خانم ها در طب سنتی

بی قاعدگی

بی قاعدگی

خانمی را دیدم که کمتر از ۴۰ سال داشت و آبستن هم نبود، ولی به مدت شش ماه دچار قاعدگی ماهانه نشده بود. پزشکان او را از هر نظر، حتی آندومتریوز و سرطان، معاینه کردند، ولی چیزی نیافتند
بی قاعدگی (یا آمينوره ) اصطلاحی پزشکی برای فقدان قاعدگی در زنانی است که باید به طور منظم دچار آن شوند. بی قاعدگی علامت آن است که چیزی در درون بدن درست پیش نمی رود. علت ممکن است هر چیزی، از تنش روانی و عدم توازن هورمونی تا چیزی جدی تر باشد، و گاهی یافتن علت اصلی مدتی طول می کشد.
این خانم، از سر استیصال، به من مراجعه کرد. او فکر می کرد ممکن است گرفتاری اش ناشی از مصرف داروهایی باشد که می خورد، که احتمالا سطح هورمون زنانه استروژن را در بدنش تغییر داده است.
من به او گفتم شاید بتواند مقدار استروژن را با موادی به نام فیتواستروژنها که در بسیاری گیاهان، از جمله سویا و سیب زمینی هندی وحشی یافت می شود، به حد طبیعی بازگرداند. همچنین پنج انگشت را به او معرفی کردم که گیاهی با سابقه طبیعی کردن جریان قاعدگی است چند ماه بعد، به من خبر داد که از نتیجه کار بسیار راضی است.

داروخانه سبز برای بی قاعدگی

داروها و گیاهانی که به هر دلیلی ایجاد قاعدگی می کنند اِمِنا گوگها (قاعدگی آور) نام دارند. قبل از پیدایش داروهای شیمیایی، زنان اغلب به دو دلیل از این نوع گیاهان استفاده می کردند. برخی به عنوان ضد آبستنی، چون چیز زیادی برای این کار در دسترس نبود، و برخی دیگر برای درمان بی قاعدگی.
گیاهان قاعدگی آور دیگر برای جلوگیری از آبستنی مصرف نمی شوند، ولی هنوز در درمان بی قاعدگی مفیدند، اگر نه صدها، ولی لااقل یک دو جین گیاه با داروی گیاهی قاعدگی اور در بایگانی من وجود دارد.
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



برای تشخیص ابتلا به بی قاعدگی باید به پزشک مراجعه کنید. درمان استاندارد طبی برای آن در هورمون درمانی است، ولی این روش در بسیاری موارد دشوار، نیازمند نظارت پیچیده، و گاهی ناموفق است. تجربه من نشان داده است که گیاهان قاعدگی اور اغلب جریان طبیعی قاعدگی را برقرار کرده و تسکین روانی قابل ملاحظه ای به ارمغان می آورند، برای مصرف این گیاهان در درمان بی قاعدگی اول از پزشک خود اجازه بگیرید.


بی قاعدگی


برخی از گیاهان مؤثر در درمان بی قاعدگی در اینجا معرفی می شوند..

پنج انگشت

در یک مطالعه محدود، به ۲۰ زن مبتلا به بی قاعدگی روزانه ۴۰ قطره عصاره پنج انگشت داده شد و به مدت شش ماه زیر نظر قرار گرفتند. پانزده نفر دوره درمانی را تکمیل کردند و ۱۰ نفر آنها قاعدگی
طبیعی را بازیافتند.
بی قاعدگی اغلب همراه با بالا رفتن میزان هورمون پرولاکتین در خون است. و داروهایی که پرولاکتین خون را پایین می آورند چرخه قاعدگی را هم طبیعی می کنند. پنج انگشت درست همین کار را می کند.
مقدار مصرف معمول پنج انگشت ۲۰ میلی گرم تنتور ساخته شده از میوه آن در روز است. در آلمان، داروهای گیاهی مصرف بسیار دارد و اغلب توسط پزشکان تجویز می شود. یکی از فراورده های ضدبی قاعدگی در آلمان (به نام نمیزانا) تنتور میوه پنج انگشت، همراه با مامیران کوهوش سیاه، و بادلرزان است

کوهوش سیاه و کوهوش آبی

این ها دو گیاه محبوب سرخپوستان برای گرفتاری های زنانگی است. معلوم شده است که کوهوش سیاه فعالیت قوی شبیه به استروژن دارد و کوهوش آبی انقباضات زهدان را تحریک می کند.

هویج

بسیاری افراد آلمانی تبار دانه های هویج وحشی مصرف می کنند که ظاهرا هم اثر قاعدگی آور دارد و هم خاصیت ضد آبستنی، دانشمندان هندی هم اثر ضدباروری دانه هویج را در حیوانات آزمایشگاهی تأیید کرده اند.

کرفس

دانه های کرفس حاوی ترکیبی است که جریان قاعدگی را تحریک می کند.

شوید

ترکیب قاعدگی اور آپيول در شوید چنان قوی است که بیشتر گیاه شناسان زنان باردار را از مصرف مقدار دارویی آن منع می کنند (نترسید؛ خوردن شوید با سبزی های دیگر اشکالی ندارد. اگر مشکل شروع قاعدگی دارید، می توانید دم کرده یک قاشق مرباخوری دانه خیسانده شوید بنوشید.

ختمی

این گیاه تا ۴ درصد بتایین، ترکیبی استروژنی و قاعدگی آور، دارد که در چغندر، هویج، چغندر برگ، کاسنی، جو دوسر، پرتقال، و بومادران هم هست.
باید ختمی و بومادران را به صورت چای بنوشید. برای خوردن چیزی خوشمزه بتایین دار، هویج و چغندر و چغندر برگ را به صورت بخارپز مصرف کنید.

زردچوبه

پزشکان سنتی چین و هند زردچوبه را برای درمان بی قاعدگی تجویز می کنند. من دلیلی برای شک در بی خطر بودن آن نمی بینم، ولی تأثیر آن را هم تضمین نمی کنم. احتمالا به امتحانش می ارزد. به عنوان دارو، می توانید غذای تند کاری با مقدار زیاد زردچوبه بخورید یا جای غلیظ زردچوبه بنوشید.

مخلوط گیاهان

گیاهان دیگری که می توانند به درمان بی قاعدگی کمک کنند چنان فراوان و گسترده هستند که اگر می خواستم همه آنها را فهرست کنم به کارهای دیگر نمی رسیدم. می توانید ترکیبی از گیاه داروهای در دسترس خود را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید. این گیاهان عبارتند از غافث، سنبل ختایی، عروس کوهی، نعناع، زیره سیاه، پونه گربه ای، گشنیز، زیره سبز، سنبل چینی، رازیانه، بابونه گاوی، زنجبیل، فراسیون، زوفا، أرس، اسطوخودوس، بادرنجبویه، انجدان، همیشه بهار، مرزنگوش، دم شیر، جعفری، پونه معطر، اکلیل، سداب، زعفران، مینا، ترخون، آویشن، جعفری وحشی، امرودی، سلمک معط ، یلاگ یلاگ.
همچنین باید اشاره کنم که برخی میوه و ریشه دارای آنزیم های تخریب کننده پروتئین ها در میان عامه مردم قاعدگی آور شناخته شده اند. این ها عبارتند از انجیر، زنجبیل، خربزه درختی، و آناناس


943
0
 
3
دیدگاه ها