مورد علاقه ها 0

قهوه دانه ای اعتیاد آور و مضر برای سلامتی

مضرات قهوه

قهوه و مضرات آن

قهوه دانه اعتیادآور و سمی معروفی است که در سرتاسر دنیا مصرف می شود و طبق آمار موجود ۹۰درصد مردم آمریکای شمالی از این ماده مخدر و سمی استفاده می کنند. و نیمی از این افراد بیش از سه لیوان قهوه در روز می نوشند و البته با یک حساب ساده می توان دریافت که این مقدار قهوه مساوی با دویست میلیارد قرص کافئین در روز می باشد.
قهوه یک ماده مخدر است به دلیل آنکه، کسانی که قهوه می نوشند در صورت ترک آن مبتلا به عوارض گوناگونی می گردند.
ماده شیمیائی قهوه، کافئین (Caffeine) است که به دسته ای از آلكالوئيد به نام متیل زن تاینز (Methylxanthines) تعلق دارد. این ماده دارای دو ترکیب شیمیائی دیگر بنام های تئوفیلین (Theophylyline) و تئوبرومین (Theobromine) می باشد. این ترکیبات در دانه کولا (Cola Nuts)، چایی، کاکائو و گوارانا (Guarana) نیز موجود است که به آسانی در بدن اکسیده شده و تبدیل به اسید اوریک و دیگر اسیدهای متیل اوریک (Methyl Uric) می گردد.
تئوفیلین که به مقدار زیادی در قهوه وجود دارد باعث تحریک دستگاه تنفسی شده، فشار خون را بالا برده، محرک قلب و آرام کننده ماهیچه ها و گشاد کننده رگها است.
کافئین که در قهوه به مقدار زیاد موجود است مانند کوکائین سیستم اعصاب را تحریک کرده و ضربان قلب را بالا می برد و باعث عوارض مختلف دیگری از جمله اختلال در گردش خون، بالا بردن فشار خون، بیماری قند، خراب کردن کلیه ها، سرطان لوزالمعده، زنگ زدن گوش، لرزش عضلات، اختلال در خواب و تحریک کننده دستگاه هاضمه می باشد.
به طور کلی ۲۴ ساعت طول می کشد که یک لیوان قهوه در بدن بتواند از دستگاه ادراری بگذرد و شدید این دستگاه را خسته و فرسوده می سازد؛ و دانشمندان علم تغذیه می گویند که اگر می خواهید چند لیوان قهوه در روز بنوشید بهتر است که از هم اکنون برای خرید دستگاه دیالیز شروع به پس انداز کنید.
معمولا مردم قهوه را بعد از غذا می نوشند که در این صورت باعث خارج شدن غذای نیمه هضم از معده شده و چون غذا نمی تواند جذب شود، هنگامی که به روده بزرگ می رسد گندیده و تخمیر شده، اسیدها و گازهای سمی تولید کرده که بوسیله خون جذب شده و انسان را مسموم می سازد؛ و به جای اینکه غذا به انسان انرژی و مواد مغذی بدهد باعث مسموم شدن و یبوست می گردد و عامل بسیاری از امراض، هضم نشدن کامل غذا است. ضمنا چون قهوه شديداً اسیدی می باشد بدن را اسیدی کرده و بنابراین بدن برای خنثی کردن این اسید آب زیادی را جمع می کند. بدن اسیدی آماده پذیرش همه نوع امراض از جمله سرطان می باشد. جدول زیر مقدار کافئین را در مواد مختلف نشان می دهد:
حجم کافئین به ترتیب: قهوه، یک لیوان چای، یک لیوان نوشابه گازدار کولا،یک بسته شکلات: ۱۰۰ میلی گرم ۵۰ میلی گرم ۴۰ میلی گرم ۳۰ میلی گرم.
تحقیقات نشان می دهد که قهوه روی دستگاه بدن اثر منفی داشته و باعث تضعیف بدن و بیماری های گوناگون می گردد.

مضرات قهوه


اثر قهوه در دوران بارداری

کافئین باعث تغییرات غیر عادی جنین شده و حتی پس از تولد باعث مرگ نوزادان می گردد.در تحقیقاتی که انجام گرفته نشان داده شده است که کافئین امکان باروری در مردان را کاهش داده و باعث کاهش اسپرم و فعالیت آن می شود.

قهوه و نرمی استخوان

تحقیقات جدید نشان داده است که نوشیدن قهوه رابطه مستقیم با نرمی استخوان لگن خاصره و ستون فقرات دارد زیرا قهوه مانع جذب کلسیم در بدن می گردد و هرچه مقدار مصرف قهوه بالاتر باشد افرادی که به نرمی استخوان مبتلا می گردند نیز بیشتر خواهند بود.
اثر قهوه روی سوخت و ساز بدن
کافئین گردش اسیدهای چرب را در خون بالا برده و باعث اکسیداسیون این سوخت مهم می شود و روی این اصل است که ورزشکاران دو و میدانی و دیگران برای تسریع سوخت و ساز اسیدهای چرب و انرژی زیاد از قرص کافئین استفاده می کنند که بسیار مؤثر است.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.





اثر قهوه روی درد

کافئین خاصیت ضد درد دارد بنابراین مخلوط آن با آسپرین برای سردرد و دردهای دیگر به کار می رود و حتی برای میگرن آن را با ارگوت (Ergot) مخلوط کرده و به نام قرص ارگوتامین (Ergolamine) برای رفع میگرن در داروخانه ها عرضه می گردد.

اثر قهوه روی بدن

به طورکلی کافئین بدن را مسموم می سازد، ابتدا باعث عدم جذب مواد غذائی ویتامین ها و مواد معدنی شده و ایجاد لرزش در دست، حالت تهوع و استفراغ، نامنظم شدن ضربان قلب و گیج شدن می شود و در صورت مصرف زیاد قهوه صرع رعشه، کمبود پتاسیم و ضعف حادث می شود.
اگر مصرف قهوه برای دراز مدت ادامه باید باعث عوارضی مانند بی حوصلگی، عصبی بودن، اضطراب، پریدن اعضاء ، بی خوابی، طپش قلب و شدید شدن رفلکس های بدنه (Hyperrefixia) می گردد.
مقدار کافئین موجود در خون کسانی که قهوه می نوشند بین ۱ تا ۱۰ میلی گرم در لیتر می باشد و اگر این مقدار به ۸۰ میلی گرم در یک لیتر خون برسد باعث مرگ می گردد.
قهوه قند خون را نیز بالا می برد و کسانی که مبتلا به مرض قند می باشند نباید از آن استفاده کنند. نوشیدن قهوه همچنین احتمال ابتلا به زخم معده و سرطان مثانه را بالا برده و در زنان حامله ممکن است باعث سقط جنین شود.

چگونه قهوه را ترک کنیم؟

یکی از بهترین راه های ترک قهوه کم کردن تدریجی آن است به طوری که بعد از مدتی می توان کاملا آن را کنار گذاشت. مثلا اگر سه لیوان قهوه در روز می نوشید هر هفته نصف لیوان آن را کم کنید تا بعد از يكماه و نیم آن را کاملا ترک کنید البته اگر با ناراحتی روبرو شدید می توانید چائی، چائی سبز و یا چای گیاهی بنوشید. باید دقت کنید که شکلات و نوشابه های گازدار نیز دارای کافئین می باشند. یکی از عوارض ترک قهوه پائین آمدن فشار خون است که باعث جمع شدن مقدار زیادی خون در سر (نه در مغز) شده و تولید سردرد شدید می کند و البته همه کسانی که قهوه زیاد می نوشند حتما با آن روبرو شده اند. این سردرد ممکن است یک تا پنج روز طول بکشد و با خوردن قرص های مسکن مانند آسپرین برطرف می شود.
کسانی که قهوه را ترک می کنند ممکن است حساس، زودرنج، عصبی و خواب آلوده شوند و نتوانند بخوبی کار کنند که البته پس از مدتی از بین می رود.

مضرات قهوه

برای ترک قهوه می توان از قهوه گیاهی که طعمی مانند قهوه دارد و مخلوطی از ریشه گل قاصدک (Dandelion) و کاسنی (Chicory) است استفاده کرد. این قهوه در مغازه های Health Food به فروش می رسد. قرص همیوپتی عوارض ترک قهوه را برطرف می کند. قهوه بدون کافئین (Decaffeinated Coffee) که مدتها است در بازار وجود دارد، قهوه ای است که کافئین آن بوسیله حلال های شیمیائی گرفته شده، ولی بدتر و مضرتر از قهوه معمولی است زیرا مقداری از این حلال ها که شدید سمی هستند در قهوه مانده و به بدن انسان انتقال می یابند که باعث مسمومیت شدید و امراض گوناگونی می گردد.
در خاتمه باید متذکر شوم که قهوه یک گیاه داروئی است و گیاهان داروئی فقط در صورت بیماری باید مصرف شده و پس از اعاده سلامتی مصرف آن قطع گردد ولی متاسفانه این گیاه داروئی بعنوان یک نوشابه هر روزه مصرف می گردد و باعث اعتیاد می شود.

1579
0
 
8
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi