مورد علاقه ها 0

مضرات لبنیات و شیر برای بدن در طب سنتی

مضرات شیر و لبنیات

لبنیات و مضرات آن

لبنیات در اروپا و آمریکای شمالی و بسیاری از نقاط دنیا یکی از غذاهای مهم مردم است، و حتی برای مصرف بیشتر، تبلیغات زیادی از طرف تولید کنندگان آن در رسانه های گروهی عرضه می شود. مواد موجود در شیر گاو نشان می دهد که این ماده برای رشد و تغذیه گوساله مناسب است زیرا دارای چربی، پروتئین و کلسترول قابل توجهی بوده فاقد الياف می باشد و فقط مقدار کمی نشاسته دارد.
لبنیات شامل شیر، دوغ، ماست، کره، پنیر و موادی که از آن ساخته می شود مانند بستنی و غیره می باشد.
شیر گاو که به جای شیر مادر برای نوزادان به کار می رود از لحاظ مواد موجود برای تغذیه شباهتی به یکدیگر نداشته و برای انسان ساخته نشده است. در جدول زیر شیر مادر، شیر گاو و شیر بز با هم مقایسه شده است:
نام                           شیر مادر     شیرگاو        شیر بز
انرژی(کیلو کالری)          71              66               67
پروتئین(گرم)               1/1              4/2              3/2
چربی                        3/8              3/7                4 

مسئله دیگری که نشان می دهد شیر گاو برای تغذیه انسان مناسب نیست این است که مدت زمانی که طول می کشد تا نوزاد انسان به در برابر وزن زمان تولد خود برسد شش ماه می باشد. در حالیکه این مدت برای گوساله ۴۷ روز است. متأسفانه مردم کشورهای ثروتمند براثر تبلیغات از این غذای پروسس شده و نامناسب استفاده می کنند و سلامتی خود را به مخاطره می اندازند.
در کانادا مصرف سرانه شیر و مواد لبنیاتی ۹۰ کیلوگرم در سال می باشد شیر پاستوریزه یک غذای طبیعی نیست زیرا تحت عملیات بسیاری قرار می گیرد تا بدست مصرف کننده برسد بنابراین طبیعت اصلی خود را از دست داده و به صورت یک ماده مضر در می آید. مهمترین عملیاتی که در روی شیر انجام می گیرد بشرح زیر است:

پاستوریزه کردن شیر

در این مرحله میکرب های مضر شیر کشته می شود ولی در عین حال آنزیم شیر را که مادة مهمی برای هضم و جذب مواد ویتامینه و مغذی شیر می باشد نیز از بین می رود و همچنین ساختمان طبیعی پروتئین و چربی را دگرگون کرده و آن را بصورتی دیگر در می آورد که در طبیعت یافت نمی شود.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.





هموژنیزه کردن

هموژنیزه کردن برای شکستن چربی شیر و معلق کردن آن انجام می شود که چربی روی شیر جمع نشود. این عمل باعث تشکیل مواد شیمیائی مضر مانند اکسید زانتین (Zanthine Oxide) می شود که به دیواره رگها صدمه زده، گردش خون را مختل کرده و باعث بیماری قلبی می شود. بنابراین شیر برای کسانی که در معرض بیماری قلبی قرار دارند و گردش خونشان خوب نیست مضر است.

مواد شیمیائی موجود در شیر

غیر از عملیات زیادی که روی شیر انجام می گیرد تا قابل عرضه در بازار شود این ماده مضر دارای مقداری مواد شیمبانی نیز می باشد.
آنتی بیوتیک

یکی از بیماری هائی که گاو شیر ده به آن مبتلا می شود تورم پستان (Matitis) می باشد و بنابراین برای جلوگیری از آن مقدار زیادی آنتی بیوتیک در غذای روزانه گاوها ریخته می شود و در نتیجه این ماده در شیر وارد شده و از آنجا به بدن مصرف کننده می رسد؛ به همین علت آنهائی که لبنیات مصرف می کنند نسبت به آنتی بیوتیک مصون شد، و اگر مریض شوند و احتیاج به آن پیدا کنند؛ معمولا این ماده روی بدن آنها اثری ندارد. حتما شما هم دیده اید که بعضی از بچه ها که به عفونت و تورم گوش میانی مبتلا می شوند ماه ها و شاید سال ها درحال مصرف آنتی بیوتیک هستند و بیماری آنها از بین نمی رود.
جالب است که بدانید حدود ۴۰٪ آنتی بیوتیک تولید شده به مصرف تغذیه دام ها می رسد به دلیل اینکه رشد آنها را تسریع کرده و از عفونت های مختلف جلوگیری کند.


لبنیات و مضرات آن

یکی دیگر از خطرات آنتی بیوتیک عدم کارآئی این داروها در مقابل بیماری هائی است که از حیوانات به انسان منتقل می شود.آنتی بیوتیک ها ممکن است باعث آلرژی، بیماری های دستگاه گوارشی، از بین بردن مواد معدنی و ویتامین ها و بالاخره خرابی کبد شود.
بیماری دیگری که بر اثر استفاه از لبنیات و آنتی بیوتیک موجود در آن گریبانگیر ما می شود بیماری عفونت قارچی با کاندی دیاسيس (Candidiasis) می باشد. زیرا آنتی بیوتیک ها میکرب های مفید روده را مانند lactobacillus Acidophilusما از بین برده و تعادل بین این میکرب های مفید را از بین می برد و در نتیجه مقدار کاندیدا (Candida) را بالا برده و باعث رشد غیرعادی و تغییر شکل این میکرب مفید روده شده و آن را به صورت میکرب مضر در می آورد که از روده به قسمت های دیگر بدن نفوذ کرده و باعث بیماری های مختلفی مانند بی خوابی، خارش شدید، افسردگی، نازائی، یبوست، خستگی مزمن، میگرن، آلرژی های مختلف، سردرد و ناراحتی های دیگری می گردد.
از همه اینها گذشته اصولا بدن انسان را مخصوص هضم شیر که لاكتوز (/Lectus) نامیده می شود نیست و حتی چینی ها و اکثر مردم خاورمیانه این آنزیم را در بدن خود می سازند و بنابراین نمی توانند شیر و لبنیات را هضم کنند و عدم هضم آن باعث گاز معده، اسهال، یبوست و درد معده و غیره می شود.

پروتئین شیر

شیر دارای ۲۵ نوع آمینواسید مختلف می باشد که برخی از آنان باعث آلرژی و عکس العمل های مختلف در انسان می شود بعنوان مثال می توان از بیماری های زیر نام برد.
مضرات شیر

عدم جذب کلسیم

مقدار زیاد پروتئین، جذب کلسیم را مختل کرده و سبب می شود که این ماده حیاتی روی کلیه رسوب کرده و سنگ کلیه بسازد.
آمار نشان می دهد که در کشورهای ثروتمند جهان ۲۵٪ از زنان بالای ۶۰ سال مبتلا به نرمی و شکنندگی استخوان می باشند. درحالیکه در کشورهای آفریقایی که لبنیات به مقدار خیلی کم وجود دارد و مقدار مصرف پروتئین دراین کشورها بیشتر از ۴۰ گرم در روز نیست تقریبا بیماری نرمی استخوان وجود ندارد. البته لبنیات روی کلیه اثری شدید دارد و تحقیقات نشان می دهد که در کشورهای ثروتمند جهان که لبنیات مصرف زیادی دارد بیماری کلیه شایع بوده و کلیه های اشخاص بالاتر از ۷۰ سال حدود ۷۵٪ از کارآئی خود را از دست می دهد.

بیماری جهاز هاضمه

مانند تهوع، استفراغ، گاز معده، درد معده، افتادگی معده، وجود خون در مدفوع، تورم روده بزرگ، جذب نشدن مواد غذائی، کمبود اشتها، توقف رشد،اسهال، یبوست و درد در موقع اجابت مزاج

بیماری های تنفسی

آب ریزش از بینی، ورم و عفونت گوش میانی، تورم سینوس ها و آسم.

بیماری های پوستی

اگزما، کهیر، قرمز پوست، پسوریاسیس

بیماری های اعصاب

تند مزاجی، بی حوصلگی، حساسیت زیاد، سردرد، خستگی، عدم تمرکز در بچه ها،افسردگی، شب ادراری و دردهای عضلانی.

بیماری های خونی

لخته شدن خون در رگ ها، کمبود آهن، کم شدن پلاکت های خون، بیماری های قلبی در نوزادان، مرگ نوزادان در گهواره، کمبود کلسیم در بچه ها (زیرا شیر دارای مقدار زیادی فسفر است که باعث جذب نشدن کلسیم در بدن می شود)، تورم لوزه ها و بالاخره چاقی.

سرطان

استفاده از لبنیات ممکن است باعث ضعیف شدن سیستم مصونیت بدن و سرطان غدد لنفاوی Hodgin Discsise شود شیر چون دارای هورمون استروژن می باشد و این هورمون برای رشد بیشتر به گاوها تزریق می شود؛ به طور غیرمستقیم وارد بدن انسان شده و باعث سرطان سینه و پروستات می شود. باید گفت که در طی چند سال گذشته سرطان سینه و پروستات به طور غیرعادی بالا رفته است و در آمریکای شمالی از هر سه نفر يكنفر قربانی این بیماری می شود.

بیماری اطفال

علت قلنج (Clic) و گريه اطفال که از شیر مادر تغذیه می شوند. استفاده مادران از لبنیات است. زیرا پروتئین موجود به روده طفل رسیده و اشکالاتی برای نوزاد تولید می کند. ضمنا شیر دارای مقداری مواد حشره کش نیز می باشد زیرا گاوها با گیاهانی تغذیه می شوند که مملو از این ماده شیمیایی است و بنابراین این مواد با مستقیما وارد بدن نوزاد می شود یا این که از طریق شیر مادر به او می رسد.

کلسیم شیر

یکی از تبلیغاتی که برای شیر می شود و همه مردم چشم بسته آن را قبول کرده اند کلسیم شیر است و اکثر مردم شیر را بخاطر مقدار زیاد کلسیم آن می نوشند، ولی این مسئله درست نیست زیرا در بعضی از کشورهای آفریقایی و آسیائی که اصلا لبنيات مصرف نمی شود و غذای اصلی آنها سبزیجات می باشد زنان در طول عمر خود بیشتر از ده زایمان دارند و بچه های خود را تا ده ماهگی شیر می دهند ولی بیماری نرمی استخوان تقریبا ناشناخته مانده است.
البته باید گفت که مقدار کلسیم موجود در غذاها مهم نیست بلکه قابلیت جذب این ماده اهمیت دارد و روده مقدار لازم کلسیم را از غذاها جذب می کند. جذب این ماده حیاتی بستگی به وجود بعضی مواد دیگر مانند مگنزیوم، فسفر، ویتامین "D" و بورون (Boron) دارد و اگر نسبت این مواد درست نباشد کلسیم جذب نشده و از بدن خارج می شود و با روی کلیه و مفاصل رسوب خواهد کرد.
مضرات شیر

شیر و زخم معده

بیش از هشتاد سال است که پزشکان برای برطرف کردن درد زخم معده نوشیدن شیر را توصیه می کنند. زیرا شیر ماده ای است قلیائی و اسید معده را خنثی می کند.باید گفت این قضیه کاملا غلط است زیرا شیر دارای پروتئید زیادی است و هنگامی که وارد معده می شود ابتدا اسید را خنثی می کند ولی معده برای اینکه شیر را هضم کند اسید بیشتری ترشح می کند و بنابراین معده را تحریک کرده و مرض را شدت می دهد. تحقیقات جديد ثابت کرده است که کسانی که برای آرام کردن درد معده شیر می نوشند در مقایسه با افرادی که از شیر استفاده می کنند؛ شش بار بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

ویتامین D

یکی دیگر از اشتباهات کارخانه های تولید لبنیات، اضافه کردن ویتامین "D" به شیر است. زیرا به عقیده آنها وجود ویتامین D باعث جذب بهتر کلسیم می شود و از بیماری راشیتیسم در بچه ها جلوگیری می کند. بیماری راشیتیسم که تغییر شکل و نرمی استخوان های بدن در بچه ها است به علت کمبود ویتامین D می باشد و این بیماری در نقاط سردسیر که نور خورشید کم است متداول می باشد زیرا بدن انسان تحت تأثیر نور خورشید می تواند ویتامین "D" را بسازد. البته ویتامین D محلول در چربی است و بیشتر یک هورمون است تا ویتامین و برای مدت زیادی در بدن انبار می گردد. باید گفت که حتی مقدار کمی نور خورشید برای ساخت این ویتامین کافی است و انسان احتیاج به مقدار اضافی ندارد.

شیر و سیستم عصبی

سیتم عصبی بچه ها شدیدا تحت تأثیر لبنیات قرار می گیرد و ضعیف می شود در سنین جوانی آماده پذیرش بیماری های مختلف عصبی می شوند؛ زیرا اعصاب انسان برای رشد و تغذیه احتیاج به چربی اشباع نشده مانند اسید لینولئیک (Linoleic Acid) دارد. شیر گاو یک پنجم اسید لینولئیک شیر مادر را دارا است. و در شیر بدون چربی این ماده مهم اصلا وجود ندارد و تمام آن گرفته شده است.
بچه هائی که سیستم عصبی آنها کاملا رشد نکرده ، امکان ابتلا به بیماری تصلب مغز و نخاع (Multiple sclerosis) در آنها بیشتر از کسانی است که با شیر مادر تغذیه شده اند. بیماری تصلب مغز و نخاع به سیستم عصبی حمله کرده و غشاء روغنی و آن را از بین می برد و منجر به کوری، فلج و از بین رفتن حواس می شود. در مناطقی که بچه ها به جای شیر مادر و سبزیجات از شیر گاو تغذیه شده اند این این بیماری بیشتر است. البته هنوز برای این بیماری درمانی پیدا نشده ولی تجربه نشان داده که اگر اینگونه اشخاص رژیم خود را عوض کنند و مقدار چربی را به حداقل کاهش داده و لبنیات را از برنامه غذایی خود حذف کنند، ۹۵درصد امکان معالجه و توقف در آن مرحله از بیماری را خواهند داشت. 
به طور خلاصه باید گفت که استفاده از لبنیات سلامتی انسان را شدیدا به مخاطره می اندازد و بسیاری از بیماری های کشورهای متمدن و ثروتمند به علت استفاده از این ماده است؛ ولی متأسفانه عامه مردم تحت تأثیر تبلیغات قرار گرفته و اعتقاد پیدا کرده اند که اگر لبنیات استفاده نکنند دارای کمبود کلسیم خواهند شد و رشد کودکان متوقف خواهد گردید. تجربه کاملا خلاف این عقاید و تبلیغات را ثابت کرده است؛ زیرا شیر یک غذای طبیعی نیست؛ مخصوصا شیری که امروزه در دسترس ما می باشد.
یکی از تجربیاتی که روی شیر پاستوریزه انجام گرفته بسیار جالب است. به گوساله ای پس از تولد به جای شیر مادر، شیر پاستوریزه داده شد و این گوساله پس از شش ماه به دلیل کمبود مواد غذائی از بین رفت!
مسئله مهم دیگر این است که اگر حیوانات را در نظر بگیرید؛ بعد از مدت محدودی که از شیر مادر تغذیه می کنند و از شیر گرفته می شوند به طرف غذای اصلی خود می روند و دیگر شیر نمی نوشند. ولی انسان حیوانی است که تا آخر حیات از شیر استفاده می کند و آن هم شیر حیوانی دیگر را که تحت پروسه های مختلفی قرار گرفته و تمام مواد غذائی آن از بین رفته و مملو از هورمون، مواد حشره کش و آنتی بیوتیک است.

3826
0
 
12
دیدگاه ها
Neda:
بسیار عالی و دقیق بود ممنون از پژوهشتان
3
 
6
مدیریت سایت :
بزرگوارید.خواهش می کنم.موفق باشید
1
 
2
مدیریت سایت :
سلام ممنونیم از شما دوست عزیز
1
 
2

علی:
سلام.ممنونم.از شما.مطالب بسیار جالبی بود.
3
 
3
مدیریت سایت :
سلام دوست عزیز. از شما خواننده محترم نیز کمال تشکر رو داریم.ممنون میشیم اگر اطلاع رسانی بفرمایید
1
 
2
مدیریت سایت :
سلام دوست عزیز. نظر لطف شماست. به امید بهروزی
1
 
2

پرسشگر:
با سلام، لطفا منابعی که این مطالب را از آنها ارائه نمودید بیان کنید، مخصوصا در مورد آمارهایی که در متن به آنها استناد شده است. با سپاس
1
 
5

mahtab:
این چرت و پرتا چیه؟ یه منبع حداقل واسه ارجایفی که گفتید بذارید و مردم و انقد گول نزنید هر چند خواننده باید عاقل باشه هر چرتی و قبول نکنه
2
 
1

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi