مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی فوری ریزش مو خشکی و سفیدی آن

ریزش مو

محافظت از مو و علاج ریزش آن

موهای زیبا، درخشان و خوشرنگ نشانه سلامت بدن است. در کتاب مقدس در داستان سامسون و دلیله، موهای سامسون سمبل قدرت جسمی او بود و در طب چینی نیز موی سر نشانه سلامتی کلیه ها و دستگاه هاضمه است زیرا کلیه ها اسانس زندگی و انرژی بدن را می سازند و آنهائی که موی سرشان می ریزد و با کدر و خشک می شود از کمبود انرژی و اختلالات دیگر شکایت می کنند. به هر صورت موی سر سلامتی اعضاء داخلی بدن را نشان می دهد و هنگامی که بدن دارای کمبود مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است؛ اثر آن روی پوست و مو ظاهر می شود و خود را به این صورت به ما نشان می دهد، حتى تجزيه و آزمایش مو اطلاعات زیادی از وضع سیستم داخلی بدن و کمبود مواد غذائی را آشکار می سازد.
متأسفانه در دنیای کنونی اکثریت مردم با اینکه پرخوری می کنند دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین ها هستند زیرا از غذاهای پروسس شده که همه مواد مغذی آن از بین رفته استفاده می کنند که این غذاها فقط شکم را پر می کند و حتی باعث از بین رفتن ویتامین ها و مواد معدنی شده و بدن را از آنزیم تهی می سازند. کمبود این مواد روی پوست و مو اثر مستقیم می گذارد. مثلا پوست خشک و پیر و بی حالت و کدر می گردد، موهای خشک نشانه امراض دیگر نیز مانند کم کاری غده تیروئید،اختلال در غدد داخلی بدن و کمبود اسیدهای چرب اشباع نشده نیز می باشد. حتی استفاده از قرص های ضد حاملگی می تواند علت ریختن مو و شکنندگی آن شود. هنگامی که هورمون های بدن تنظیم نیست؛ ترشح غدد چربی زیر پوست زیاد شده و موها چرب می شوند و این حالت بیشتر در جوانان به هنگام بلوغ رخ می دهد . البته تغذیه درست اثر مهمی در تنظیم هورمون ها در این سن دارد و جوانان خوردن گوشت پر چربی، شکر، شکلات و قهوه پرهیز کنند. مسئله دیگری که روی پوست و مو اثر می گذارد حالات روحی و روانی شخص است.

ریزش مو


غذاهای لازم برای مو

برای این که موهای درخشنده، خوش حالت و براق و ناخن های قوی و پوستی زیبا و جوان داشته باشید باید از غذاهائی استفاده کنید که دارای مقدار زیادی سیلیکا باشد مانند ارزن (Millet)، ویتامین "A" و بتا کاروتین که اثر مهمی در سلامتی مو دارند. ویتامین "A" به مقدار زیاد در ماهی وجود دارد. بتاکاروتين Beta Carotenet در هویج، یم (Yam) و تمام سبزیجات برگ پهن و سبز یافت می شود و میوه هایی مانند زردآلو، طالبی و منگو نیز دارای این ماده مهم حیاتی می باشند.
غذاهایی مانند لوبیای سبز، گندم، جو، تخم مرغ و ماهی برای سلامتی پوست ضروری است. ویتامین BComplex نیز از سفید شدن مو جلوگیری می کند. گوگرد نیز ماده مؤثری برای سلامتی مو است و می توان آن را در تخم مرغ و کلم یافت.
چربی های اشباع نشده مانند روغن تخم کتان تأثير مفیدی در این امر دارند. ولی مهمتر از همه تمیزی اعضاء داخلی بدن است که باید آنها را از سموم زائد پاک کرد.
برای تصفیه و تمیز کردن خون، باید هر روزه مخلوطی از یک قاشق آب گزنه (Stinging Netle) وآب شاهی و آب آلو را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید. البته اگر دستگاه آبگیری سبزیجات ندارید؛ می توانید به جای آب گزنه از دم کرده آن استفاده کنید. گیاه دم اسب نیز چون دارای مقدار زیادی سیلیکا است برای درمان ریزش مو مؤثر می باشد. یک فنجان از دم کرده آن را سه بار در روز بنوشید با موهایتان را با دم کرده آن، شبها ماساژ داده و صبح روز بعد بشویید
رزماری (Rosemary) نیز موها را براق می کند. دو قاشق چایخوری از این گیاه را در داخل یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت ده دقیقه دم کنید و بعد از اینکه سر را شستید موها را با آن آبکشی کنید.

ریزش مو


موهای خشک

برای درمان خشکی مو باید غدد چربی زیر پوست را تحریک کنید تا موما از خشکی درآیند. به این منظور می توان از جوشانده مریم گلی (Suage) استفاده کرد. مقدار ۱۰۰ گرم مریم گلی خشک را، در نیم لیتر آب جوش ریخته و بگذارید به آرامی برای مدت یکربع ساعت بجوشد؛ سپس آن را در جای تاریکی قرار دهید و پس از دو شبانه روز آن را صاف کنید و روزی دو یا سه بار موهای خود را با آن ماساژ دهید.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



موهای کدر و بی حالت

گیاه بومادران داروی خوبی برای درمان موهای کدر و بی حالت است. برای این منظور مقدار دو قاشق سوپخوری گیاه بومادران (Yarrow) خشک را در دولیوان آب جوش ریخته و بگذارید برای مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد؛ سپس آن را صاف کنید و بعد از این که موهای خود را شامپو زدید با این دم کرده آبکشی کنید و یا اینکه نصف لیوان سرکه سیب را با ۴ لیتر آب مخلوط کرده و بعد از شامپوکردن، موهای خود را با آن بشوئید.
موهای تیره را اگر با چای گزنه آبکشی کنید طراوت و سلامت خود را باز می یابد.
موهای چرب را با روغن عناب یا جوجوبا (Jojoba Oil) ماساژ داده و سپس بشوئید.

ریزش مو

ریزش مو اگر در حد کم باشد کاملا طبیعی است زیرا باعث رویش موهای تازه شود. ولی اگر زیاد باشد، بیماری محسوب می گردد. عده ای تصور میکنند که ریختن موها بعد از ۵۰ سالگی یک امر طبیعی است در حالی که به هیچ وجه درست نیست و یک شخص سالم موهای خود را تا سنین پبری حفظ می کند و این مسئله فقط بستگی به تغذیه متناسب دارد. ریختن و نازک شدن موها در سالمندان می تواند به علت کمبود کلسیم، منیزیوم، سیلیکا و جمع شدن فلزات سنگین و سموم زیاد در بدن و یا استفاده از قرص های تیروئید، ناراحتی های روانی، ترس های شدید و افسردگی باشد.
استفاده از مواد شیمیائی مانند رنگ و شامپوهای تجارتی که دارای سولفات الاريل سدیم (Sodium Lauryl Sulfate SLS و سولفات لاریت سدیم Sodium ureth sulfate SLS ها هستند نیز برای مو مضر است؛ زیرا این مواد سرطان زا بوده و در کلیه، کبد، قلب، چشم و عضلات رسوب کرده و باعث ریزش مو، موخوره و آلرژی های مختلف می شود.

ریزش مو


نسخه برای جلوگیری از ریزش مو و درمان آن

1- ویتامین BComplex۵۰ میلی گرم دو بار در روز.
۲- قرص روی Zinc۳۰ میلی گرم یک قرص در روز.
3- قرص مس Copper3 میلی گرم یک قرص در روز.
۴- سیلیکا Silica ۱۰۰۰ میلی گرم (یک گرم) یک قرص در روز.
۵- برای درمان موهای چرب از قرص همیوپنی Bryonia 6C و یا Mercurius 6C استفاده کنید. و اگر شخص افسردگی نیز دارد باید از Phosphorous 6X استفاه کند.
6- برای از بین رفتن شوره سر و ریختن مو Kai Sulf6X و برای شوره و ریزش مو پوست های چرب Nut Mur 6X تجویز می شود.

1860
0
 
8
دیدگاه ها
محمدمهدی حسینی:
آسیب مو
0
 
1

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi