مورد علاقه ها 0

پیشگیری و درمان آلزایمر و کاهش حافظه با مصرف گیاهان دارویی

درمان آلزایمر

بیماری آلزایمر


نزدیک به دو سال قبل، چهار نفر جداگانه و پشت سر هم به من مراجعه کردند و خواستار تهية نوعی خزه چینی شدند. همه آنها شنیده بودن که ترکیبی مشتق از این گیاه می تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را کند کند. پدر یا مادر هر یک از این افراد به آلزایمر دچار بودند و آنها در پی یافتن چیزی بودند که کمکشان کند.
من هرگز درباره این خزه چینی و تاثیر آن بر بیماری آلزایمر چیزی نشنیده بودم و با کمی جستجو در بایگانی خود متوجه شدم این خزه همان گیاه پنجه گرگی است که در اطراف باغچه گیاهی من می روید.

خواص ترکیبی خزه چیزی یا پنجه گرگ برای مغز


به طور مبهم به یاد می آورم که سرخپوستان پنجه گرگی را می خوردند و با کمی جستجو از آن - مطمئن شدم. برخی انواع خزه ها را به عنوان نمونه در باغچه ام پرورش دادم و آنها را تا حدی نامطبوع یافتم. ولی با ادامه تحقیقاتم، به اطلاعات جالبی دست پیدا کردم: دو گونه آن ها که توسط سرخپوستان کشف شده بود حاوی ماده هوپرزین بودند.
محققان دریافته اند که هوپرزین مانع شکسته شدن استیل کولین می گردد. استیل کولین ماده ای شیمیایی در مغز (انتقال دهنده عصبی) است که نقشی کلیدی در شناخت و استدلال دارد. افراد گرفتار بیماری آلزایمر اغلب دچار کمبود استیل کولین هستند، هنوز مشخص نیست که این کمبود باعث بیماری یا ناشی از آن باشد. ولی محققان آلزایمر روی این تحقیق کار می کنند که یا از تجزیه شیمیایی استیل کولین جلوگیری کنند یا پیش ساز آن، کولین، را در بافت مغز افزایش دهند. به نظر می رسد هر چیزی که استیل کولین مغز را تقویت کند، از جمله تعدادی گیاهان، فعلا بهترین رویکرد ما در مقابله با بیماری آلزایمر است.

کاهش قدرت حافظه در آلزایمر


آلزایمر علت اصلی اختلالات مغزی سالمندان است. موسسه ملی سالمندی در ایالات متحده تخمین زده است که حدود ۴ میلیون آمریکایی به آلزایمر مبتلا هستند که ۱۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال و نیمی از افراد بالای ۸۵ سال را در بر می گیرد.
تا چند سال قبل، درمانی برای آلزایمر وجود نداشت. تا این که اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) داروی تا کرین هیدروکلراید را تأیید کرد که پیشرفت بیماری را با حفظ استیل کولین در مغز آهسته تر می کند. اشکال این دارو سمیت کبدی آن است که قدرت زیادی در تخریب کبد دارد.
داروهای دیگری هم در دست تهیه است که مثل همیشه صناعی هستند. طبق معمول، شرکت های داروسازی و FDA جایگزین های گیاهی را نادیده می گیرند، که همه گیاهان حاوی ترکیبات جلوگیری کننده از تخریب استیل کولین را هم شامل می شود.

درمان آلزایمر


گیاهان دارویی برای درمان بیماری آلزایمر

خوشبختانه تعدادی از گیاهان هستند که نوید پیشگیری و درمان این بیماری تحلیل برنده را می دهند.

هورس بام

این گیاه حاوی ترکیب مفید کارواکرول است. که دانشمندان اتریشی دریافته اند از تجزیه استیل کولین جلوگیری می کند تیمول هم در هورس بام هست که آن هم همین خاصیت را دارد.
برخی ترکیبات موجود در هورس بام وجود دارند که ظاهرا می تواند از سد خون مغز بگذرند. به طور طبیعی، این سد مانع ورود مواد مضر از خون به بافت مغز می شود.
ولی چون گاهی این سد خیلی موثر کار می کند، مانع ورود دارو های مفید به مغز هم می شود. به نظر می رسد ترکیبات موجود در هورس بام می توانند از این مانع بزرگ بگذرند، که در این صورت، مصرف آن حتی به صورت شامپو و لوسیون های پوستی هم می تواند موثر باشد.
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



به این ترتیب، می توانم روی موهایم، و حتی مغزم، شرط ببندم که شامپوی هورس بام می تواند مثل داروی تا کرین هیدروکلراید، که مورد تأیید FDA است، مؤثر باشد. احتمالا هم برای کبد بی خطرتر و سالم تر است و ارزان تر نیز هست.
ممکن است نتوانید شامپوی هورس بام تهیه کنید، ولی می توانید خودتان بسازید. فقط کمی تنتور هورس بام به شامپوی گیاهی مورد علاقه تان اضافه کنید.

اکلیل کوهی

برخی شواهد نشان می دهند آسیب ناشی از مولکول های بسیار واکنش پذیر اکسیژن (بنیان های آزاد) در بدن در ایجاد بیماری آلزایمر نقش دارد. اگر چنین باشد، اکلیل کوهی می تواند مفید باشد. اکلیل کوهی حاوی چندین نوع ماده ضدا کسایش است یعنی ترکیباتی که بنیان های آزاد را از بین می برند از میان این ضداکسایش ها، اسید رزماریک که بسیار قوی است.
اکلیل کوهی همچنین حاوی نیم دوجین ترکیبات است که گفته می شود از تجزیه استیل کولین جلوگیری می کنند. عطردرمانگرها هم می گویند مصرف روغن اکلیل کوهی در درمان آلزایمر مؤثر است. (این ها روغن های بادرنجبویه، رازیانه، و مریم گلی را هم توصیه می کنند)
اکلیل کوهی به عنوان گیاه تقویت کننده حافظه سابقه طولانی دارد، به طوری که آن را گیاه خاطره می نامند. من فکر می کنم شامپو، چای، و محلول استحمام اکلیل کوهی می تواند همانند تاکرین و هویرزین اثر ضد آلزایمری داشته باشد.
نکته خوب در این توصیه بی خطر و خوشایند بودن مصرف اکلیل کوهی به این اشکال است. اگر هم اشتباه می کنم، خطری متوجه شما نخواهد بود.
بسیاری از ترکیبات اکلیل کوهی که تجزیه استیل کولین را به تأخیر می اندازند می توانند از طریق پوست هم جذب شوند و از سد خون- مغز بگذرند. بنابراین، مصرف مرتب شامپوی اکلیل کوهی می تواند همانند تا کرین استیل کولین را حفظ کند. می توانید شامپوی گیاهی حاوی اکلیل کوهی بخرید، یا با اضافه کردن تنتور اکلیل کوهی به شامپوی گیاهی دلخواهتان آن را بسازید.

آلزایمر


شاه بلوط برزیلی

علاوه بر تحقیقات درمانی بر اساس جلوگیری از تجزية استیل کولین، دانشمندان مشغول بررسی روش های درمانی ای بر اساس رساندن کولین (سازنده استیل کولین) به بدن هستند.
لسیتین دارای کولین است، و بر اساس اطلاعات من، شاه بلوط برزیلی غنی ترین منبع لسیتین است که تا ۱۰ درصد وزن خشک آن را تشکیل می دهد، بسیاری گیاهان و خوراک های گیاهی دیگر هم مقادیر زیادی لسیتین دارند. از جمله این ها، به ترتیب عبارتند از گل قاصد، دانه خشخاش، سویا، و ماش.
همچنین تعدادی از گیاهان، از جمله برگ شنبلیله و کیسه کشیش خود کولین را دارند. برخی گیاهان وخوراکی های گیاهی که مقادیر کم کولین دارند عبارتند از: فراسیون، جینسینگ،لوبیا چشم بلبلی، نخودفرنگی،ماش،لیف،عدس و سنبل که دانگ کوای هم نامیده می شود.
محققان به افراد مبتلا به آلزایمر غذاهای غنی از کولین و لسیتین داده اند. نتایح اولیه بسیار چشمگیر بودند ولی مطالعات ایر بهبود حافظه چندانی را نشان ندادند. ولی من هنوز هم نسبت به خوردن غذاهای حاوی کولین و لسیتین هم خوشبین هستم.

گل قاصدک

این گیاه یکی از بهترین منابع لسیتین و کولین است.در آزمایش بر روی موش، لسیتین تجمع استیل کولین در مغز را بیشتر و حافظه را بهتر کرده است

باقلا

این دانه های گیاهی بسیار غنی از لسینین هستند.باقلا جز اصلی سوپ مغز در کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان است.در واقع بسیاری از حبوبات غنی از لسینین و کولین هستند.

شنبلیله

وقتی برای اولین بار در یک رستوران هندی برگ پته شنبلیله خوردم چیز زیادی از آن نمی دانستم.این برگ ها غنی از کولین هستند و قطعا در پیشگیری و درمان آلزایمر موثرند.برگ شنبلیله منبع خوبی از بتاکاروتن هم هست که یک ضداکسایش و کندکننده پیشرفت بیماری آلزایمر است.

ژینکو

صد ها تحقیق در اروپا در استفاده از عصاره استاندارد برگ ژینکو برای جلوگیری و درمان انواعی از گرفتاری های دوران پیری، از حمله ضعف حافظه و گردش خون، تأکید کرده اند. اطلاعات بیشتری در مورد مفید بودن آن برای آلزایمر در دست نیست ولی من از مؤثر بودن ان تعجب می کنم. شاید هم به امتحان آن بیارزد. می توانید روزی ۶۰ ۲۴۰ میلی گرم عصاره استاندارد آن بخورید، ولی نه بیشتر. خوردن بیش از حد آن ممکن ا است باعث ایجاد اسهال، تحریک پذیری و بی قراری شود.

مریم گلی

گیاه شنای قرن نوزدهم، جان جرارد، گفته است که مریم گلی در مدت زمان کوتاهی ضعف ذهن و حافظه را برطرف می کند. محققان انگلیسی تأیید کرده اند که مریم گلی مانع تأثير آنزيم تخریب کننده استیل کولین شده، و به این ترتیب از بروز آلزایمر جلوگیری می می کند. مریم گلی هم مانند اکلیل کوهی پر از مواد ضد اکسایش است. فقط به مقدار متعادل و بخورید: مریم گلی حاوی مقدار زیادی توژون هم هست، که مصرف زیاد آن می تواند باعث تشنج شود.

آلزایمر

گزنه دوپایه

این گیاه حاوی مقادیر چشمگیر عنصر بُر است، که می تواند میزان هورمون استروژن در گردش خون را دو برابر کند. چندین بررسی نشان داده است که استروژن حافظه کوتاه مدت را تقویت کرده و وضعیت افراد مبتلا به آلزایمر را بهتر می کند.

بید

برخی مطالعات نشان داده اند که آلزایمر در افرادی که داروهای ضد التهابی برای  التهاب مفاصل می خورند کمتر بروز می کنند. اگر این داروها از آلزایمر پیشگیری کنند، در این صورت، پوست بید همه که منبع طبیعی آسپیرین است، باید مانع بروز آن شود. فراموش نکنید اگر به آسپیرین حساسیت دارید، احتمالا نمی توانید گیاهان شبیه آسپیرین هم مصرف کنید.
آب بشقابی
این گیاه قرنهاست به عنوان تقویت کننده حافظه نزد عوام شهرت دارد. من فکر می کنم تا تأثیری نداشته باشد چنین اعتباری کسب نمی کند.

2802
0
 
10
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi