مورد علاقه ها 0

درمان قطعی ریزش مو تقویت موی سر با فرمول های گیاهی

جلوگیری از ریزش مو

محلولهای گیاهی تقویت موی سر

محلول تقویت کننده شیره مغز گردو

1- قاشق غذاخوری خلال بادام ۵۰ گرم مغز گردوی تازه و اليوان آب گرم.
جهت تهیه این محلول، مغز گردوی تازه را همراه با خلال بادام درون هاون برقی ریخته و آنرا چندین مرتبه هم بزنید. سپس آنرا از غربال ریز عبور داده و همرا با ۱ لیوان آب گرم درون مخلوط کن ریخته و آنرا به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید تا به شکل مخلوطی یکنواخت در آید. این مخلوط را به تنهایی یا همراه با کمی شامپوی گیاهی بر سر گذاشته و سر را با آن بشویید.

۲- محلول تقویت کننده جوانه تخم يونجه و کنجد

کمی کنجد تازه و بو نداده (خام)، کمی پودر جوانه تازه یونجه، 1ليوان عرق یونجه یا عرق برگ مورد
کنجد تازه و بو نداده (خام) را له کرده و آنرا، از غربال ریز با ته قاشق عبور دهید سپس آنرا با پودر جوانه تازه تخم يونجه مخلوط کرده و درون 1ليوان عرق یونجه یا عرق برگ مورد به مدت ۲ساعت بخیسانید. سپس آنرا خوب هم بزنید و از صافی عبور دهید. ابتدا سر را با صابون گیاهی بشوید و بعد محلول را به مدت ۱۰ دقیقه روی سر گذاشته و بعد با آب ولرم بشویید.

۳- محلول تقویت کننده پوره بادام زمینی

2 لیوان آب جوشانده برگ شنبلیله، ۲ قاشق مرباخوری پوره مغز بادام زمینی، 1قاشق مرباخوری مغز نارگیل (پودر نشده)
پوره بادام زمینی و مغز نارگیل را درون ظرفی مخلوط کرده و آب جوشانده برگ شنبلیله را که قبلا صاف نموده اید به آن اضافه کنید. درون مخلوط کن برقی آنها را خوب هم بزنید. سپس آنرا صاف کرده و سر تمیز و شسته شده را با آن به مدت ۵ دقیقه شستشو دهید.

4- محلول تقویت کننده گزنه و ختمی

۷۵۰میلی لیتر آب، ۵۰ گرم روغن زیتون، ۵۰ گرم برگ گزنه خشک، ۳۰ گرم گل ختمی خشک، ۱ قاشق مرباخوری پودر کتیرای گل:
ابتدا برگ گزنه و گل ختمی را نیمکوب کنید و سپس آن را با پودر کتیرا مخلوط کرده و درون ظرفی بریزید. آب را نیز به ظرف اضافه نموده و روی حرارات متوسط بگذارید و بجوشد تا به نصف برسد. سپس روغن را اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد و کمی دیگر از آب آن بخار شود. در پایان ظرف را از روی حرارت برداشته و مواد درون ظرف را درون دستگاه برسی ریخته تا عصاره آنها خارج شود. این عصاره را به تنهایی بر سر تمیز گذاشته یا همراه شامپو گیاهی مصرف کنید.

۵- محلول تقویت کننده سیر و گل بابونه

2قاشق مرباخوری پودر گل بابونه، ۴ قاشق مرباخوری روغن زیتون، مقداری آب، ۴عدد سیر،
سیرها را له له کنید و با پودر بابونه مخلوط کنید. سپس آنرا با ته قاشق از غربال ریز سیمی عبور دهید تا به شکل پوره در آید بعد آنرا با مقداری آب بجوشانید تا عصاره سیر و بابونه جذب آب شود. زمانی که آب به نصف رسید روغن را اضافه کرده و باز کمی دیگر بجوشانید. در پایان آن را درون صافی ریخته و خوب بفشارید تا تمام عصاره خارج شود. این عصاره را به سر تمیز و شسته شده با صابون گیاهی بمالید و از خوب ماساژ دهید.

6-محلول تقویت کننده ریواس و پوست مرکبات

این محلول جهت رفع چربی زائد اطراف پیاز مو و از بین بردن شوره سر نیز مفید است، ۳۰ گرم پوست پرتقال (خلال شده) ۳۰گرم پوست نارنج (خلال شده) مقداری آب یا عرق بهار نارنج، ۲۵گرم ریواس (پودر شده)
پوست نارنج و پرتقال را مخلوط کرده و به حالت نیمکوب در آورید. سپس پودر ریواس را نیز به آن اضافه نموده و همراه با آب یا عرق بهار نارنج بجوشانید. سپس ابتدا سر را با صابون با شامپوی گیاهی بشویید و بعد سرا را با آب صاف شده جوشانده فوق شستشو دهید.
ریزش مو

شامپوهای گیاهی

١- شامپوی ریواس

2عدد تخم مرغ، ۱ قاشق سوپخوری روغن ریواس، ۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون یا گلسیرین، ۱ قاشق چای خوری آب جوشانده ریواس یا سرکه سیب، تخم مرغ را خوب به هم بزنید تا کف کند. سپس روغن زیتون یا گلسیرین روغن ریواس و آب جوشانده ریواس یا سرکه سیب را نیز به آنها افزوده و باز هم خوب هم بزنید. پس از شستن سر با صابون یا شامپوی گیاهی و آب کشیدن مو، آنرا به سر بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. سپس موها را کاملا آب بکشید و با حوله به آرامی خشک کنید.

۲- شامپوی برگ و تخم شنبلیله

1اقاشق سوپخوری روغن برگ شنبلیله، ۲ قاشق سوپخوری ژله تخم شنبلیله،2عدد تخم مرغ کامل، چند قطره آبلیمو، کلیه موارد بالا را درون ظرفی ریخته و خوب به هم بزنید تا مخلوط شوند و کف کنند. سپس ابتدا سر را با صابون گیاهی یا شامپوی معمولی شسته و آب بکشید و بعد شامپوی آماده را به مدت چند دقیقه روی سر بگذارید و در پایان موها را با آب ولرم بشویید.

۳- شامپوی شیره سبوس برنج و جوانه گندم

۲ قاشق مرباخوری جوانه تازه گندم خرد شده، ۱ قاشق سوپخوری روغن جوانه گندم، ۳قاشق برنج (نیمکوب شده)، 1ليوان آب نیمه گرم، ۲عدد تخم مرغ، سبوس برنج، جوانه گندم و آب نیمه گرم را درون مخلوط کن برقی ریخته و ۲دقیقه آن را بزنید تا به شکل محلولی یکنواخت در آید سپس آنرا از صافی عبور داده و درون ظرفی دیگر بریزید. سایر موارد را نیز به آن اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا کف کند. بعد از شستن سر با صابون یا شامپوی گیاهی سر را به مدت ۱۵ الی ۱۰دقیقه با آن شستشو دهید و در پایان موها را آب بکشید.
 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



۴- شامپوی زیتون و کرچک

1قاشق مرباخوری روغن زیتون، ۱قاشق مرباخوری کرچک، چند قطره اسانس برگ مورد، مقداری شامپوی سدر، کلیه موارد فوق را درون مخلوط کن برقی ریخته به هم بزنید تا به شکل محلولی یکنواخت در آید. با این محلول فورا سر را شستشو دهید و موها را آب بکشید .

5- شامپوی گیاهی حاوی گوگرد

کمی آب ولرم، نصف قاشق چایخوری پودر گوگرد طبی، مقداری شامپوی سبوس برنج یا شامپوی گزنه یا سدر. ابتدا پودر گوگرد طبی را با کمی آب ولرم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس به آن شامپوی گزنه با سدر را اضافه کرده و سرا را با آن بشویید.

6-شامپوی برگ مورد و نعناء

2قاشق غذاخوری برگ مورد (نیمکوب شده)، ۱ قاشق مرباخوری نعناع تازه (خرد به ۲ قاشق سوپخوری روغن زیتون، ۲عدد تخم مرغ کامل، 1استکان آب نیمه گرم. برگ مورد و برگ نعناع را همراه با آب نیمه گرم درون مخلوط کن ریخته و خوب به را بزنید. سپس آن را با ته قاشق از غربال سیمی عبور دهید تا به شکلی محلولی یکنواخت در آید. این محلول را با سایر مواد درون ظرفی دیگر خوب هم بزنید و بعد از شستن و تمیز نمودن سر با صابون آن را به مدت چند دقیقه شستشو دهید.

۷- شامپوی کتیرا و سبوس برنج

1قاشق سوپخوری روغن سبوس برنج، مقداری شامپوی سبوس برنج، ۱ پر کتیرای خوراکی. ابتدا کتیرای خوراکی را درون ظرفی جداگانه همراه با کمی آب بخیسانید تا به شکل ژله ای شکل در آید. بعد روغن سبوس برنج و شامپو را به آن اضافه کرده و با همزن آنقدر هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس سر را با آن بشویید.
ریزش مو

لوسین ها و محلول های الکلی تقویت کننده و ضد ریزش مو

١- محلول الكلي (تنطور) گزنه

چند قطره اسانس لیمو، ۴۰گرم برگ گزنه تازه (خرد شده)، نیم لیتر الكل طبی ۶۰ درجه یا ۹۰ درجه. ابتدا برگ گزنه را درون ظرف شیشه ای دهانه گشاد و در دار بریزید و روی آن انقدر الكل طبی بریزید تا سطح گزنه را بپوشاند. سپس اسانس لیمو را افزوده و در ظرف را ببندید. ۱۵ روز بگذارید بماند بعد آنرا صاف کرده و هر بار کمی از آن را به پوست بمالید و ماساژ دهید (قبل از ماساژ سر را با صابون گیاهی بشویید.)

۲- محلول الكلي (تنطور) ضد ریزش اجزای درخت بلوط

۱۵ گرم جفت بلوط (خرد شده) ۱۰ گرم پوست بلوط (خرد شده) ۱۵ گرم بلوط (خرد شده) نیم لیتر عرق بابونه، نیم لیتر الكل طبی. ابتدا همه ر درون ظرف شیشه ای دهان گشاد در دار بریزید و روی آن آنقدر الكل طبی بریزید تا سطح مواد را بپوشاند. سپس عرق بابونه را افزوده و در ظرف را ببندید. ۱۵ روز بگذارید بماند بعد آنرا صاف کرده و هر بار کمی از آن را به پوست سر بمالید و ماساز دهید (قبل از ماساژ سر را با صابون گیاهی بشویید.)

٣- محلول الکلی ضد ریزش سوسنبر (نعناع فلفلی)

۲۵ گرم برگ سوسنبر تازه (خرد شده) ۲۰ گرم برگ نعناء تازه (خرد شده) کمی عرق مورد. نیم لیتر الكل طبی. روش تهیه این محلول شبیه روش تهیه محلول الكی تنطور)، ضد ریزش گزنه (محلول شماره ۱) است.

۴- محلول الکی ضد ریزش برگ انجیر و پوست نارنج

۲۰گرم انجیر (خرد شده)، ۲۰گرم پوست نارنج (خلال شده) چند قطره اسانس یا روغن زیتون ۷۰۰میلی لیتر الکی طبی، روش تهیه این محلول شبیه محلول شماره (۱) می باشد.
ریزش مو

سرشوهای گیاهی تقویت کننده و ضد ریزش مو

١- سر شوروی سدر (مخصوص موهای چرب)

۳۰گرم پودر برگ سدر، چند قطره آبلیمو، ۱عدد سفیده ی تخم مرغ، مقداری آب تازه جوش. پودر سدر را با مقدار مناسبی آب تازه جوش درون ظرفی خمیر کنید و سپس سفیده تخم مرغ و آبلیمو را نیز به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید. بعد از سی دقیقه پوست سر و موهای شسته شده را به آن آغشته کرده و به آرامی ماساژ دهید. پس از گذشت نیم ساعت موها را با آب بشویید. این سرشویی را هفته ای ۲ بار به مدت ۲ ماه متوالی ادامه دهید.

۲- سرشوی برگ وسمه

۱۵گرم پودر برگ وسمه، 1عدد سفیده تخم مرغ، ۵ گرم پودر برگ حناء چند قطره سرکه سیب، ۵ گرم پودر سدر، مقداری آب تازه جوش، روش تهیه این سرشوی شبیه روش تهیه سرشوی سدر ( بند قبلی) می باشد.

۳- سرشوی ریواس

۲ گرم ریواس، چند قطره آبلیمو، ۱ عدد سفیده تخم مرغ، مقداری آب تازه جوش، ۱۰ گرم پودر پوست (جفت) بلوط. روش تهیه این سرشوی مثل روش تهیه سرشوی سدر میباشد.

۴- سرشویی گل شیراز

1عدد زردهی تخم مرغ، ۱۰ گرم پودر سدر، چند قطره آبلیمو، مقداری آب تازه جوش. روش تهیه این سرشویی مثل روش تهیه سرشوی سدر است.
ریزش مو

صابونهای گیاهی تقویت کننده و ضد ریزش مو

۱- صابون سدر

برگ سدر از جمله گیاهانی است که برای تقویت و خوش حالتی موها و از همه مهمتر کاهش چربی پوست سر و پیاز مو از زمانهای بسیار دور تا کنون مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد. عصاره این گیاه ارزشمند در تهیه صابون سدر مورد استفاده قرار گرفته و دارای همان خواص سدر میباشد.

۲- صابون حنا

از عصاره برگ حنا که دارای خاصیت ضد شوره سر و ضد قارچ بوده و در تقویت موهای ضعیف سر موثر است در تهیه صابون حنا استفاده می شود، خاصیت مهم این گیاه از دیر باز برای کلیه مردم شناخته شده و به اثبات رسیده است.

3- صابون مایع اجزای درخت گردو

۱۰ گرم پوست سبز گردو، ۲۰ گرم پوره مغز گردو، ۱۰ گرم برگ گردو و مقداری آب، ۴۰ گرم روغن زیتون یا روغن گردو، ۱۰۰ گرم صابون سبز مایع، گیاهان فوق را همراه با آب روی حرارت ملایم ۲۰ دقیقه بجوشانید. سپس آنرا صاف کرده و درون ظرفی دیگر بریزید و همراه با روغن زیتون با گردو آنقدر حرارت دهید تا آب بخار شود و روغن بماند. بعد این روغن را پس از صاف کردن و پس از سرد شدن با صابون مایع مخلوط کرده و خوب هم بزنید و سر را با آن بشویید.

۴- صابون مایع کتیرا

1قاشق سوپخوری زیتون، ۱۰۰ گرم صابون سبز مایع، ۳۰ گرم سبوس برنج، ۱۰گرم پودر کتیرای گل، مقداری آب. روش تهیه این صابون شبیه روش تهیه صابون مایع اجزای درخت گردو می باشد.
ریزش مو

نسخه های گیاهی برای تقویت و جلوگیری در ریزش مو

1- جلوگیری از سفیدی مو با ماء الشعیر طبیعی

مصرف روزی الیوان ماء الشعیر (بدون الكل) به مدت ۲ ماه متوالی اثری ماندگار و در رشد موها، رفع سفیدی و کم پشتی موهای سر دارد. بهتر است ماء الشعیر را با کمی عسل شیرین کرده و قبل از مصرف غذا میل کنید.

۲- تقویت موی سر با پیاز

با مصرف روزانه ۱ عدد پیاز کوچک خام به جهت وجود املاح معدنی فراوان در آن هم برای کمک به رشد موها توصیه می شود.

۳- جلوگیری از ریزش مو با عرق یونجه

مصرف روزانه ۱ لیوان آب یونجه با عرق یونجه همراه با کمی آب هویج و تکرار این عمل تا ۴۰ روز متوالی اثر ماندگار در رفع اختلالات مو بخصوص ریزش مو دارد.

۴- تقویت پیاز مو با سمنو

خوردن سمنویی که با جوانه گندم تهیه شده باشد و در آن هیچ گونه مواد شیرین دیگر نظیر شکر، قند یا نبات بکار نرفته باشد موجب تقویت پیاز مو می گردد.

5- تقویت پیاز مو با شیر گاو

خوردن روزی ۱ یا ۲لیوان شیر گاو که در آن مقداری عسل یا پوره خرما حل کرده باشند، به مدت ۱ماه متوالی موجب تقویت پیاز مو می گردد.

6-درمان و جلوگیری از ریزش مو و تقویت کردن موی سر با شاهی

اگر پوست موی سر را با آب شاهی مالش دهند موها را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

۷- درمان و تقویت مو با بلوط

چنانچه مقداری از پوست درخت بلوط را پخته و شب موقع خواب آنرا بر سر ببندید و و آن را باز کرده و سر را با گل سرشوی بشویند از ریزش موها جلوگیری کرده و ریشه را محکم می گرداند و موجب سیاه شدن مو نیز می گردد.

8-درمان و تقویت کننده مو با بابونه

جهت تهیه داروی تقویت مو و رفع ریزش آن ۲۰ گرم بابونه را با ۱۰ گرم گل ختمی، ۵ گرم تخم ختمی، ۵ گرم قهوه خام، ۱۰ گرم برگ مورد، ۱۵ گرم گل سرشوی،5گرم کتیرا و ۴گرم آویشن مخلوط کرده و نرم ساییده و هر شب مقداری از آنرا خمیر کرده و پس از ۱۵ دقیقه خیساندن آن در آب سر را با آن بشویید.

۹- برای رفع کچلی

اگر برگهای درخت گردو را در مقدار کمی آب بپزید و آن را مثل ضماد بر روی جوش های پوستی زخمی و یا امراض جلدی میکروبی مثل کچلی بگذارید آنر معالجه و درمان می کند. شیره ی سبز رنگ پوست گردوی تازه برای مداوای کچلی فوائد بسیار دارد.

۱۰- بلند شدن مو ابرو و پلک

اگر خانم ها علاقه دارند پلک آنها بلند شود باید جوشانده برگ گردو و با یک نوک سوزن سولفات دو کنین مخلوط کرده و هر روز موی ابرو و پلک چشمان خود را با آن نم بزنید.

۱۱- جلوگیری از ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش موی سر باید ۱۰ روز پی در پی سر را با روغن زیتون مالشی داد و قبل از خواب آنرا بست و خوابید و صبح موقع برخواستن با آب نیم گرم و صابون شست. پوست پسته را بکوبید و با آب بجوشانید و صاف کنید و سر را با آن بشویید از ریزش مو جلوگیری می کند. سوپ کلم از ریزش مو جلوگیری می کند. لیمو سلول های پوست را تجدید می کند و موها را از ریزش باز داشته و پوست سر را تقویت می کند.

۱۲- جلوگیری از سفید شدن مو:

مصرف: جگر، سبوس برنج، مخمر، ملاسی سیاه.
نان جواز سفید شدن مو جلوگیری می کند و رفع یبوست مزاج هم مینماید. پوست چلتوک سبوس گندم جو و ارزن دارای خواص بسیار است منجمله از سفیدی و ریزش مو جلوگیری می کند. پوست برنج را در کمی آب بجوشانید و صاف کرده آنرا با هر غذائیکه میل دارید مخلوط کرده بنوشید.

۱۳- رفع شوره سر با شاه پسند وحشی

برای از بین بردن شوره ی سر، برگهای شاه پسند وحشی را خرد و با سرکه مخلوط کنید و به سر بمالید.

۱۴- نسخه برای درمان ریزش مو

مورد ۱۰۰ گرم، شنبلیله ۱۰۰ گرم، تخم مورد ۵۰گرم، روغن نارگیل ۲۵۰گرم. داروها را نرم ساییده در روغن نارگیل جوشانده، ۲۴ ساعت مانده سپس صاف کرده از این محلول یک شب در میان کف سر ماساژ دهید و با نوک انگشتان خوب کف سر را مالش داده، صبح در حمام بشویند. هفت، هشت روز اول موهای سست می ریزند بعدا که ریشه موها تقویت شدند دیگر نمی ریزند.

۱۵- نسخه برای جلوگیری از ریزش موی ابرو و مژه

سیاه دانه ۲۰ گرم بو داده، نرم بکوبند با ۴۰ گرم روغن زیتون بی بو مخلوط کرده حرارت دهید. با شعله ملایم، سپس صاف نموده، روغن آن را کمی به مژه ها و ابروها روزی ۳ مرتبه بمالید سر شب موقع خواب زرده تخم مرغ را با نخود خام پودر شده مخلوط کرده و به ابروها بمالید. لکن برای مژه ها فقط از روغن سیاهدانه استفاده کنید.

۱۲- جلوگیری از سفید شدن مو: مصرف: جگر، سبوس برنج، مخمر، ملاسی سیاه

نان جو از سفید شدن مو جلوگیری می کند و رفع یبوست مزاج هم مینماید. پوست چلتوک سبوس گندم جو و ارزن دارای خواص بسیار است منجمله از سفیدی و ریزش مو جلوگیری می کند. پوست برنج را در کمی آب بجوشانید و صاف کرده آنرا با هر غذائیکه میل دارید مخلوط کرده بنوشید.

۱۳- رفع شوره سر با شاه پسند وحشی

برای از بین بردن شوره ی سر، برگهای شاه پسند وحشی را خرد و با سرکه مخلوط کنید و به سر بمالید.

۱۴- نسخه برای درمان ریزش مو

و مورد ۱۰۰ گرم، شنبلیله ۱۰۰ گرم، تخم مورد ۵۰گرم، روغن نارگیل ۲۵۰گرم و داروها را نرم ساییده در روغن نارگیل جوشانده، ۲۴ ساعت مانده سپس صاف کرده از و این محلول یک شب در میان کف سر ماساژ دهید و با نوک انگشتان خوب کف سر را مالش داده، صبح در حمام بشویند. هفت، هشت روز اول موهای سست می ریزند بعدا که ریشه ی موها تقویت شدند دیگر نمی ریزند.

۱۵- نسخه برای جلوگیری از ریزش موی ابرو و مژه

سیاه دانه ۲۰ گرم بو داده، نرم بکوبند با ۴۰ گرم روغن زیتون بی بو مخلوط کرده حرارت دهید. با شعله ملایم، سپس صاف نموده، روغن آن را کمی به مژه ها و ابروها روزی ۳ مرتبه بمالید سر شب موقع خواب زرده تخم مرغ را با نخود خام پودر شده مخلوط کرده خوب بسرشند و به ابروها بمالید. لکن برای مژه ها فقط از روغن سیاهدانه استفاده کنید.


7552
0
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi