مورد علاقه ها 0

درمان مشکلات قلبی و عروقی با مصرف گیاهان و سبزیجات

قلب

بیماری قلبی

دکتر دین اونیش، پزشکی است که چند سال قبل با روش جدید درمان بیماری های قلبی دنیای پزشکی را شگفت زده کرد. جالب تر این که روش او ترکیبی از رویکردهای ابتدایی طبیعی بود ورزش، يوگا، مراقبه، گروه های حمایتی، و رژیم گیاهی بسیار کم چربی که فقط ۱۰ درصد کالری های مورد نیاز از چربی تأمین می شود.
من همیشه داستان دکتر را در مورد خرگوشی های مورد آزمایش او دوست داشته ام. خرگوش ها در محیط آزمایشگاهی پرورش بافته و از نظر ژنتیکی یکسان بودند، در همه غذای یکسان خورده و به یک اندازه ورزش و جست و خیز داشتند، ولی گروهی از آنها و ۶ درصد کمتر از بقیه دچار حمله قلبی شدند. علت چه بود؟ معلوم شد که خرگوش های سالم تر در قفس های پایین تر نگاه داشته می شدند، و مسئول کوتاه قد تغذیه خرگوش ها، این گروه را با رغبت بیشتری غذا می داد. به نظر می رسید عشق یک عامل حفظ حیات باشد. من هم این طور فکر می کنم.
قلب

جلوگیری از انسداد لوله ها

در بیماری قلبی - یا به طور دقیق تر، بیماری رگ های کرونری - سرخرگهایی که خود قلب را تغذیه می کنند دچار انسداد می شوند. این بیماری در رأس علل مرگ های امروزی است، بیماری قلبی هر ساله حدود ۷ میلیون آمریکایی را گرفتار کرده و ۱.۵ میلیون حمله قلبی را باعث می شود.
پزشکی معمولی هنوز رویکرد بی خطر، ملایم، و طبیعی دکتر اورنیش را کاملا نپذیرفته است در عوض، هر ساله مقدار زیادی از مالیات ها و حق بیمه های پرداختی صرف اعمال جراح و درمان بیماری های آن می شود.
عمل جراحی بای پس (پیوند رگهای قلب) درمانی موقتی است. خود رگهای بای پس هر بعد از چند ماه یا چند سال بسته می شوند. اگر هزینه این اعمال جراحی صرف رویکردهای پیشگیرانه طبیعی شود، نظام بهداشت و سلامت بسیار موفق تر خواهد شد.
درمان های پیشگیرانه شامل درمان فشار خون بالا و سطح بالای کلسترول خون و ترغیب مردم به نکشیدن سیگار، کاهش وزن، ورزش بیشتر، کنترل تنش های روانی، و ایجاد فرهنگ حمایت اجتماعی است.
مؤسسه ملی بهداشت آمریکا ارزش پیشگیری را دریافته و در گزارش سال ۱۹۹۴ خود می گوید: «برای اصلاح نظام بهداشتی و کاهش هزینه ها ... پیشگیری از بیماری باید هدف نهایی باشد نه درمان بیماری.» من آرزو می کنم پزشکان همیشه این موضوع را در نظر داشته باشند.

نیروی سبزیجات

یکی از رویکردهای مورد علاقه من در جلوگیری و بهبود از بیماری های قلبی چیزی است که معمولا در کتاب های پزشکی دیده نمی شود. این روش خوردن سوپ سبزیجات است. بیشتر افراد آن را سوپ ایتالیایی می خوانند، ولی من آن را سوپ پزشکی می دانم، چون بیشتر داروست تا غذا.
سوپ

هیچ دستور تهیه مشخصی برای این سوپ وجود ندارد. فقط مواد مناسب را تهیه کرده و به سوپ دلخواهتان اضافه کنید. هدف خوردن سبزیجات فصلی است که گهگاه تغییری در آن ایجاد شده و هیچ وقت از خوردن این سوپ کاملا بهداشتی خسته نمی شوید. اگر خود را به خوردن این سوپ عادت دهید، در تمام عمر از زندگی لذت خواهید برد.
برخی از سبزیجات و گیاهانی که من در سوپ می ریزم، مخصوصا سیر، پیاز، زنجبیل، و فلفل قرمز احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهند، و از این راه مانع بروز حمله قلبی می شوند. سیر نیز به کاهش کلسترول و فشار خون هم کمک می کنند. سبزیجات دیگر، مخصوصا گوجه فرنگی، ترکیبی به نام اسید گاما۔ آمینو بوتیریک یک است. این ماده مرا مجذوب خود کرده است. بنا بر تحقیقات، موجود در گوجه فرنگی و بسیاری سبزیجات دیگر فشار خون را کاهش داده و ماهیچه قلب را تقویت می کند. به علاوه، گیاهان دیگری هم فشار خون را پایین می آورند، از جمله سیر و پیاز و نیز برنج، کرفس، و زعفران.
سبزیجاتی را هم می توان برای کاستن از کلسترول خون به سوپ اضافه کرد. از جمله کنگر فرنگی (آرتیشو)، جو، لوبیا، هویج، بادنجان، و اسفناج.
به علاوه، سوپ من حاوی سبزیجات غنی از گلوتاتیون نیز هست که ماده ای ضدا کسایش قدرتمند است. مواد ضد اکسایش از تشکیل پلاک های مسدود کننده رگ در اثر رسوب درون دیواره آن ها جلوگیری می کنند. مقادیر کافی مواد ضد اکسایش را می توانید در مارچوبه، بروکولی، کلم، گل کلم، سیب زمینی، خرفه، و گوجه فرنگی بیابید. (همچنین در آووکادو، گریپ فروت، پرتقال، هلو، و هندوانه هم وجود دارند، ولی من این ها را در سوب نمی ریزم.)
همه این سبزیجات که در سوب می ریزد، کم چربی اند و کلسترول بسیار کم دارند، بنابراین به کاهش وزن، فشار خون، و کلسترول کمک می کنند. اگر خودتان سبزیجات را پرورش دهید ورزش هم کرده اید.
بنا بر این اگر نگران حمله قلبی هستید، هفته ای یک یا دو بار (یا اگر دوست دارید، بیشتر این سوب را غذای اصلی خود کنید. می توانید اول هفته قابلمه ای بزرگ از آن درست کرده و در بسته های یک وعده ای در فریزر بگذارید، و هر وقت هوس کردید یکی از آنها را گرم کرده و بخورید. من فکر می کنم با جایگزین کردن یک وعده غذای گوشتی یا چرب با سوپ سبزیجات در هر هفته، احتمال بروز حمله قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش دهید.

 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



دلایل بیشتر برای خوردن گیاهان


فقط به سوپ سبزیجات اکتفا نکنید. شواهد علمی معتبری مبنی بر مؤثر بودن میوه ها و سبزیجات در جلوگیری از بیماری های قلبی در دست است که می توانید آنها را بخشی از غذای روزانه خود کنید.
میوه ها و سبزیجات منابع اصلی ضد اکسایش های قوی، یعنی ویتامین های اول و کاروتنوئیدهای شبیه به ویتامین A و فولات (یک نوع ویتامین B) هستند. مطالعات مختلف نشان داده اند با خوردن بیشتر این مواد مغذی، خطر بروز حمله قلبی تا ۴۰ درصد (و سرطان تا ۵۰ درصد) کاهش می یابد.
عجیب نیست که انجمن ملی تحقیقات، مؤسسه ملی سرطان، و بیشتر صاحب نظران تغذیه و بهداشت مردم را به خوردن لااقل پنج وعده میوه و سبزی در هر روز ترغیب می کنند.
به خاطر داشته باشید این پنح و عده حداقل است. بسیاری متخصصان تغذیه هشت یا نه و عده را توصیه می کنند. ولی فقط حدود ۱۰ درصد مردم حتی پنج و عده را رعایت می کنند. در سال ۱۹۹۷ من شعار پنج و عده پنج تایی را مطرح کردم (میوه ها، گیاهان دارویی، بنشن وغلات، خشکبار، و سبزیجات)
من شک ندارم که اگر بخش کوچکی از هزینه های اعمال جراحی را صرف تبلیغ خوردن میوه و سبزی بیشتر کنیم، حملات قلبی بسیار کمتر خواهد شد.
داروخانه سبز برای بیماری قلبی
من پیشتر گفتم که سیر، پیاز، زنجبیل، و فلفل قرمز با کاهش فشار خون، و سیر و پیاز با کاهش کلسترول و جلوگیری از تشکیل لخته خون مانع حمله قلبی می شوند. اگر درباره گیاهان بیشتر بدانید، این اطلاعات برای شما تازگی ندارد. ولی ممکن است بخواهید درباره دیگر گیاهان مفید در درمان بیماری قلبی اطلاعات پیدا کنید.

تاج خروس و دیگر گیاهان دارای کلسیم

تاج خروس

برگهای تاج خروس یکی از بهترین منابع گیاهی کلسیم هستند (حدود 3.5 درصد وزن خشک آن کلسیم است). تحقیقات نشان داده است که کلسیم با بیشتر کردن تراکم استخوان مانع بروز پوکی استخوان می شود. ولی، علاوه بر این، کلسیم خطر بروز حمله قلبی را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.
دیگر گیاهان غنی از کلسیم عبارتند از سلمک، گزنه دوپایه ، بولاغ اوتی، شیرین بیان، لیمو، مرزنگوش، مرزه، جوانه شبدر قرمز، و آویشن.
علاوه بر کلسیم، تاج خروس غنی از فیبر هم هست. مطالعه شش ساله دانشگاه هاروارد بر روی چها هزار مرد نشان داد که کسانی که فیبر بیشتری در رژیم غذایی خود دارند یک سوم سایرین در خطر بروز حمله قلبی هستند. می توانید تاج خروس را به سالاد، غذای گیاهی یا سوپ سبزیجات اضافه کنید.

بید

بید

پوست بید دارای سالیسین است، همان پیش ساز گیاهی آسپیرین. تحقیقات مختلف نشان داده اند که مصرف روزانه مقدار کم آسپیرین، از طریق جلوگیری از تشکیل لخته خونی، می تواند خطر حمله قلبی را کاهش دهد.
بدن همان طور که آسپیرین را به اسید سالیسیلیک تبدیل می کند، سالیسین را هم به اسيد سالیسیلیک تبدیل می کند. بنابراین، اگر آسپیرین دارویی مانع حمله قلبی می شود، آسپیرین گیاهی هم باید همان اثر را داشته باشد، ولی اگر به آسپیرین حساسیت دارید، نباید گیاهان شبیه آسپیرین هم بخورید.
معمولا مردم پوست بید سفید را مصرف می کنند، ولی گونه های دیگر بید، مثل سیاه بید و سرخ بید سالیسین بیشتری دارند. اگر بید سفید تنها گونه در دسترس شماست، مصرف همان هم خوب است. و حدود نصف تا یک قاشق مرباخوری پوست بید سفید حدود ۱۰۰ میلی گرم سالیسین دارد. این مقدار بعد از تبدیل به اسید سالیسیلیک، برای جلوگیری از حمله قلبی کافی به نظر می رسد.
من نوشیدن چای یک قاشق مرباخوری پوست بید در یک فنجان آب جوش را پیشنهاد می کنم. بگذارید ۱۵ دقیقه خیس خورده و بعد آن را صاف کنید، می توانید روزانه یا یک روز در میان یک فنجان از این چای بنوشید.

سنبل ختایی

سنبل ختایی

پزشکان برای جلوگیری از بروز حمله قلبی دارو های مسدود کننده کانال کلسیم، مثل وراپامیل، تجویز می کنند. این دارو از جمله دارو هایی است که فشار خون را پایین می آورند.
گیاه سنبل ختایی ۱۵ ترکیب مختلف دارد که همه مسدود کننده کانال کلسیم هستند. اگر پزشک برای شما دارو تجویز کرده است، من توصیه نمی کنم گیاه دارو به جای آن بخورید، ولی به گمان من افزودن این گیاه به برنامه غذایی خود تأثیر کلی دارو را بهتر خواهد کرد. قبل از شروع به مصرف سنبل ختایی موضوع را به پزشک خود در میان بگذارید.
من معجونی سنبلی درست می کنم که شامل آب ساقه سنبل ختایی، هویج، کرفس، رازیانه، و سیر، با کمی آب و ادویه جات است. این معجون بسیار خوشمزه است، و همه اجزای آن دارای مواد مسدود کننده کانال کلسیم، ضدا کسایش ها، با ترکیبات کاهش دهنده کلسترول و فشار خون هستند. بنابراین، همه به طریقی از بروز حمله قلبی پیشگیری می کنند.

انگور

انگور

برخی محققان می گویند الكل، احتمالا از طریق کاستن از کلسترول LDL (يا کلسترول بد) اثر پیشگیرانه دارد
عده ای دیگر می گویند در برخی از نوشیدنی ها مواد خاصی به نام فنولیک وجود دارد که در انگور هم وجود دارد. این مواد حتی بهتر از ویتامین E بدن را در مقابل LDL محافظت می کنند.
بهترین راه رساندن این مواد به بدن خوردن انگور قرمز است. آب انگور قرمز و بسیاری میوه های دیگر، مثل سیاه گیله، تمشک، سیر، و پیاز هم این مواد را دارند.

زالزالک

زالزالک

زالزالک سابقه و اعتبار طولانی به عنوان مقوی قلب دارد. مخصوصا در درمان خستگی قلب، که نارسایی احتقانی قلب نامیده می شود، مؤثر است. ولی تحقیقات نشان داده است که این گیاه از حمله قلب هم جلوگیری می کند. زالزالک گردش خون قلب را از طریق گشاد کردن رگهای خونی آن بهتر می کند. همچنین توانایی قلب در تحمل کمبود اکسیژن را بالا می برد، که این حالت در هنگام بسته شدن رگ های قلب روی می دهد.
زالزالک همچنین ضربات قلب را در حالت مناسب حفظ کرده و چیری را که مقاومت رگ های محیطی خوانده می شود کاهش می دهد. این بدان معنی است که باعث گردش بهتر خون شده، فشار وارد بر قلب را کم کرده، و فشار خون را پایین می آورد.
در یک تحقیق، به افراد مبتلا به بیماری قلبی به مدت دو ماه روزانه ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلی گرم زالزالک داده شد و همه آنها بهبود چشمگیر احساس کردند.
زالزالک یک داروی قلبی قوی است. اگر می خواهید برای پیشگیری از حمله قلبی زالزالک بخورید، موضوع را با پزشک یا طبیعت درمانگر در میان بگذارید تا عصاره استاندارد آن رادبرایتان تجویز کنند. خوردن گیاه تازه برای درمان بیماری قلبی توصیه نمی شود.

خرفه

خرفه

من این گیاه خوشمزه اسفناج مانند را در هر فرصتی تبلیغ می کنم، و اینجا هم یکی از آن موارد است. این سبزی باغچه ای بهترین منبع ترکیبات مفیدی به نام اسیدهای چرب امگا-۳ هستند. امگا-۳ از لخته شدن خون منجر به حمله قلبی جلوگیری می کند. به همین دلیل کسانی که ماهی آزاد در برنامه غذایی منظم آنها جای دارد کمتر به بیماری قلبی دچار می شوند. به علاوه، خرفه پر از مواد ضد اکسایش است که این مواد از بروز بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری می کنند.
بالاخره، خرفه کلسیم و منیزیم را هم به مقدار مساری دارد. قبلا گفتم که کلسیم برای قلب بسیار مفید است، ولی بهترین اثر آن هنگامی است که به نسبت مساوی با منیزیم به بدن پرسد، این هم دلیل بسیار خوبی برای خوردن مقدار زیاد برگ خرفه است من آن را به صورت خام در سالاد، یا به صورت بخارپز مثل اسفناج می خورم.

اکلیل کوهی

اکلیل کوهی

اکلیل کوهی یکی از منابع غنی مواد ضد اکسایش است، به همین دلیل نگاهدارنده خوب مواد غذایی است. مواد ضد اکسایش موجود در اکلیل کوهی از فاسد شدن چربی موجود در گوشت جلوگیری می کند. به عبارت دیگر، همین تأثیر را بر روی ماهیچه قلب هم دارد. چای اکلیل کوهی هم خوشمزه است. می توانید مقدار زیادی از آن را هم در غذای خود بریزید

کاسنی

کاسنی

به گفته کتی کویل، گیاه درمانگر و نویسنده دائره المعارف مصور گیاه داروها و گیاه دارو برای سلامت و شفا، که بسیار مورد احترام من است. محققان مصری کشف کرده اند که ریشه گیاه کاسنی دو فایده برای قلب دارد. ضربان تند قلب را کند کرده و اثر خفیف محرک قلب دارد، که تا حدی شبیه به اثر داروی معروف قلبی دیجیتالیس است. بی خطر هم هست.
به برخی انواع قهوه کاسنی برشته افزوده شده است. در فرانسه و ایتالیا، ریشه کاسنی را نه به صورت نوشیدنی، بلکه به صورت سبزی می خورند. قهوه کاسنی را، با رعایت دستورات روی بسته بندی، امتحان کنید.

زیتون

زیتون

اگر روغن زیتون هر روز خورده شود، به طور چشمگیری از بروز حمله قلبی جلوگیری می کند، زیتون در نواحی مدیترانه از خوراکی های اصلی برای سلامت قلب است. در این نواحی، که روغن زیتون اشباع نشده منبع اصلی چربی آنهاست، حمله قلبی نسبتا نادر است حتی وقتی که مصرف چربی آنها بالاست. اگر تا حالا روغن زیتون را روغن اصلی آشپزخانه خود نکرده اید، به فکر آن باشید.

بادام زمینی

بادام زمینی

پوست کاغذی روی بادام زمینی را دور نریزید، چون ترکیبات محافظ قلب، به نام پروسیانیدین های اولیگومریک در آن است. این مواد ضداکسایش های قدرتمندی هستند که نه تنها از حمله قلبی، بلکه از سرطان هم جلوگیری می کنند. چون محتوای گیاهی این ترکیبات هنوز دقیقا مشخص نشده است، نمی توانم بگویم چه گیاهی بیشتر از آن دارد. ولی من دوست دارم آنها را از پوست بادام زمینی و انگور قرمز بگیرم.


1426
1
 
6
دیدگاه ها