مورد علاقه ها 0

اسفناج تمیزکننده دستگاه هاضمه و رفع کننده کم خونی

خواص اسفناج

خواص اسفناج

اسفناج اصل در ایران بود و رومیان قدیم هم آنرا نمی شناختند و نداشته اند، موقعی که اعراب به ایران حمله کردند، تخم آن را با خود بار و ا بردند و رفته رفته کشت آن در اروپا معلول شد ، اسفناج سرشار از ویتامین های «آ» و«ب» و «ث» می باشد اگر در ماه های اردیبهشت و آبان این سبزی چیده شود ویتامین ث آن خیلی زیاد است و هضم آن آسان است.

خانم دکتر شار لوت دوانپور که تاصد و یازده سالگی عمر کرد طول عمر خود را بواسطه مصرف زیاد اسفناج می دانست.
هنگامی که این خانم دکتر ، جشن صدمین سال خود را گرفت، روزنامه نگاران زیادی برای تبریک پیش او آمدند و از چگونگی طول عمرش سوال کردند ، در جواب آنها چنین گفت:
« با داستانهای مرگ مرا کسل نکنید زیرا من حالا با زندگی زیاد کاردارم و وقت مردن من نزدیک نیست . راز طول عمر يك امر کاملا طبیعی است و نسخه طول عمر من تاکنون این بوده است : خلق خوش ، تنفس عمیق ، مصرف اسفناج بمقدار زیاد.
اسفناج دارای مقدار زیادی آهن است وصدگرم اسفناج چهل تا پنجاه میلی گرم آهن ، آهك ، فسفر، منیزیم، پتاسیم دارد.
اخيرا با آزمایش ها و تجارب علمی و عملی که بعمل آمده است معلوم شده است اسفناج ضدسرطان است . چون گلوبول های قرمز خون را زیاد می کند، مصرف آن برای معالجه کم خونی ،رفع نقاهت بعد از بیماری برای پیران ، جوان ها و بچه ها مفید می باشد.
 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



اسفناج جاروی دستگاه هاضمه است

توصیه شده است خانمهائی که حامله هستند و در آینده مادر می شوند زیاد اسفناج بخورند . آهنی که این سبزی دارد وارد کبد نطفه می شود و در آنها گلبولهای قرمز خون را می سازد . عدس ، لوبیا و نخود خشك ، باقلا ، بادام ، فندق آلو سیاه سرشار از آهن هستند و مصرف آن در دوره قبل از تولد بچه ، برای مادران آینده تجویز و توصیه شده است . کلروفیلی که در اسفناج ، هست عضلات روده ها را تحریک کرده و سلول های آن ، تخلیه مدفوعات را آسان می سازد.
اسفناج جاروی حقیقی مجاری دستگاه گوارش است که بخوبی آن مجاری را پاك می کند، داروی ملینی است برای اشخاصی که یبوست دارند، یا مبتلا به بواسیر هستند و همینطور برای اشخاص پیر و کسانی که همیشه در یکجا نشسته اند و زیاد حرکت نمیکنند، توصیه شده است.
اسفناج چون دارای اوکسالات دو پتاسیم و دوشو (نمك اسید اکسالیك است و اسید اکسالك در بعضی از میوه ها و سبزی ها از جمله اسفناج وجود دارد) می باشد، برای اشخاصی که کبد حساس و ناراحتی دارند مبتلا به روماتیسم می باشند ، مفاصل آنها متورم شده است، سنگ کلیه و مثانه دارند و یا ورم معده، یا روده دارند منع شده است.
هنگامیکه درد شروع میشود باید نصف فنجان آب اسفناج برای رفع بند آمدن ادرار را که به همان اندازه مخلوط با روغن بادام شیرین و با روغن زیتون شده باشد، مصرف کرد. باید تا آنجا که ممکن است اسفناج های تازه و لطیف را در سالاد داخل کرده و مصرف نمایند.

1285
0
 
5
دیدگاه ها