مورد علاقه ها 0

خواص درمانی گیاه جعفری که از آن بی خبرید

جعفری و خواص آن

جعفری سبزی ضد سرطان است

جعفری سرشار از ویتامین آ و مخصوصا ث، دارای آهن، آهك و فسفر است، خاصیت آن، مقوی، اشتها آور، محلل ، مدر است و برای سینه نیز مفید می باشد.
تخم جعفری دارای «آپیول» می باشد و آپيول ماده پر قوتی است که خاصیتش تب بر و قاعده آور می باشد؛ یعنی قاعده های ماهانه را منظم می کند، همینطور دارای این خاصیت مهم است که خون را ضد عفونی و مجاری روده ها را ضدعفونی کرده و از ابتلای بدن به سرطان جلوگیری می نماید، بهمین جهت است که باید جعفری را جزء غذای روزانه اشخاص کم خون و با بچه هائی که دیر رشد می کنند وارد کرد . و اگر در مصرف جعفری افراط و زیاده روی کنند، جریان خون بدن را کند خواهد کرد، مصرف شیره برگ جعفری را به مقدار سه تا دویست گرم در تبهای متناوب توصیه کرده اند .

رفع دردهای عصبی و ریوی با جعفری

اگر جعفری را خرد کنند و در شیر گرم بریزند و صبح ناشتا بخورند ، برای معالجة آسم و نزله های ریوی و گرفتگی صدا مفید است، این شیره برای رفع دردهای عصبی (نورالژی) نیز فایده دارد. شيره برگ جعفری را بمقدار مساوی با الكل نود و با هفتاد درجه میتوان مخلوط کرده و در شیشه های در بسته آنرا حفظ کرد و موقعیکه درد اعصاب شروع شد باید سرانگشت را در این مخلوط فرو کرده و به جائی که درد میکند مالید، برای دفع کرمهای ریز روده ها بايد يك گرد (محتوی دو انگشت جعفری خشك، يك گرد کرفس و يك گرد گل بنفشه را جوشانده و صبح ناشتا آن را نوشید.

جعفری و درمان روماتیسم

دم کرده چند شاخه جعفری برای يك فنجان آب ، نه تنها گرفتگی صدا را رفع می کند بلکه برای دل دردهای مفصلی نیز مفید می باشد. سی تا چهل گرم جعفری خشك را اگر با یك لیتر آب بجوشانند و هر روز سه تا چهار فنجان آنرا بخورند، خاصیت مدر دارد و ادرار را زیاد می کند اگر نیم هشت جعفری خشك را با نیم لیتر آب بجوشانند و تا موقعی که گرم است آنرا بنوشند ، برای رفع روماتیسم فوق العاده فایده دارد.

ترک مشروب خواری

به کسانیکه عادت به مشروب خواری دارند و به اصطلاح دائما مست می باشند و تصمیم گرفته اند، این عادت را ترك و خود را شفا بخشند، تهیه و مصرف این نوشابه را توصیه می کنند .
پنجاه گرم جعفری را با يك پوست توسرخ و يك پوست پرتقال، در يك ليتر آب بجوشانند تا محتوی آن نیم لیتر شود و نیم لیتر دیگر آن بخار گردد، بعد هر اندازه مایل بودند آنرا شیرین کنند و هر روز صبح يك قاشق قهوه خوری از آنرا مصرف کنند، برای جلوگیری از امراض عفونی هم تهیه و مصرف این نوشابه توصیه و تجویز شده است.
 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



برگ جعفری در درمان زخم ها

برگهای جعفری را اگر له کنند و آن را به شكل ضماد بر روی خراش و ترك - خوردگی های کم عمق پوست بگذارند، زخم را به سرعت، التیام می دهد و همچنین در مورد نیش زدگی زنبور و حشرات دیگر هم زخم را شفا می بخشد و هم از تولید ورم آن جلوگیری میکند.

جعفری باز کننده شیر مادر

ضماد برگ جعفری را اگر روی سینه و بستان زنان شیرده که شیر آنها بند آمده بگذارند، فورا شیر آنها را باز می کند.

با جعفری چه امراضی معالجه می شود؟

اگر چشم شما درد می کند یا ورم چرکی کرده است ضماد برگ های جعفری را روی آن بگذارید.درد، ورم آن رل برطرف می کند. برگ جعفری را بکوبند و در عرق بخیسانند و بر روی کوفتگی بگذارند همین کوبیده و خیسانده برگ جعفری در عرق را اگر بروی گونه بگذارند در مورد آنژین مفید است و معمولا اینگونه ضماد را باید چند بار تجدید کرد.
برای کوفتگی ، معالجه ای ممتاز می توان کرد که کیفیت آن چنين است: جائی که دچار کوفتگی شده است؛ آهسته و آرام هر روز سه بار با عرق کامفره بشوئید، بعد ضمادی که از جعفری پخته در شراب درست شده است و گرم می باشد روی آن بگذارید، این ضماد انواع آنژین و گلودرد را نیز تسکین داده و درد بواسیر را تخفیف می دهد.
غدهائیکه در زیر پوست تشکیل شده و گاهی خیلی بزرگ می شود باید با ترکیب زیر، ضماد تهیه کرده و روی غده ها بگذارید . این ضماد را صبح وشب باید تجدید و آنرا آنقدر تکرار نمائید تا غده ها بکلی برطرف شوند.
برای رفع گوش درد و دندان درد بايد يك گلوله كوچك جعفری نمك زده ، روغن زیتون را در سوراخ گوش و یا سوراخ دندان گذاشت.
برای رفع جوش های ریز و قرمز روی پوست باید صبح و شب با محلول آب یا دمکرده جعفری صورت و یا قسمتی از بدن را که جوش های ریز و قرمز دارد شستشو داد.
برای روشن شدن پوست صورت و رنگ قیافه باید یک هفته صبح و شب با جوشانده نیم گرم یکدسته بزرگ جعفری در یک چهارم لیتر آب شستشو داد، جوشانده ریشه های تازه جعفری بمقدار صدگرم آن در یك لیتر آب ، مدر و قاعده آور است.
ریشه های دوساله جعفری که در حرارت کوره بسرعت خشك شود و چهل گرم آن را در یک لیتر آب بجوشانند ، در معالجه يرقان استسقاء و انسداد مجاری طحال و کبد و کندی جریان خون خدمات مهمی را انجام میدهد.
جوشانده تخم جعفری بمقدار صد تا صدو بیست گرم آن در یك لیتر آب برای معالجه برقان و قاعده های سخت یا اتفاقی مفید است و در معالجه بیماری ترشحات غیر طبیعی در زنان آن را تزریق می کنند.


2122
0
 
5
دیدگاه ها