مورد علاقه ها 0

تمام خواص بی همتای عسل بر گرفته از کتب قدیمی طب سنتی

خواص عسل

عسل در قرآن کریم

حق این است که از قرآن شروع کنیم آیه ۶۹ - ۶۸ از سوره نحل.
اوحی ربک الی النحل آن تخذي من الجبال بيوتا " و من الشجر و ممايعرشون(۶۸) ثم کلی من كل الثمرات فاسلکی سبل ربک ذللايخرج من بطونها شراب مختلف الوانه فيه شفاء للناس ان فی ذلک لایه لقوم يتفكرون (۶۹) و خداوند بزنبور عسل وحی کرد که از کوهها و درختان و سقفهای رفیع منزل گیرند (۶۸) و سپس از میوه های شیرین (وحلاوت گلهای خوشبو ) تغذیه کنید و راه پروردگارتان را باطاعت بپوئید آنگاه از درون آنها شربتی برنگهای مختلف بیرون آید که در آن شفاء مردمانست در این کار نیز آیت قدرت خدا برای متفکران پیداست (۶۹) .
منظور از این قسمت احترام و بزرگداشتی است که نسبت به یگانه کتاب آسمانی محفوظ مانده قائلیم و این کتاب حکیم ، نامی از نحل (زنبور عسل) برده است و از راه معرفت به موضوع و مخلوق برای شناسائی ذات مقدس خالق و صانع نیزگامی نهاده باشیم .

تاریخچه عسل

از چه زمانی عسل مورد استفاده آدمی قرار گرفته است؟ سوالی است که مانند هزاران پرسش دیگر در قلمرو وسیع جهل ما قرار داشته و اوان زمان استفاده آن ما را در تاریکی های همان جهل از تاریخ فرو می برد. آنچه یقین است عسل همیشه و از قدیم الایام هم مورد توجه و احترام همگان بوده است و بر روی پاپیروسی از مصر در حدود ۳۵۰۰ سال پیش به خواص طبی آن اشاره گردیده است هنوز در مجارستان و هندوستان عسل را با شیرینی شب عروسی بهم می آمیزند و میخورند و در ماه اول از آن شیرینی استفاده کرده و بهمین مناسبت ماه اول عروسی را ماه عسل گویند که امروز به همین نام تقریبا در تمام جهان معمول است و تبدیل و تغییر شیره عسل به عسل - این عمل در یکی از بطن های زنبور که حشره شناسان آنرا چینه دان گویند انجام داده می شود و قرآن چهارده قرن قبل يخرج من بطونها) به ان اشاره کرده است.
خواص عسل

خواص طبی عسل

1- ارزش غذائی عسل ۲۲۰ تا ۳۳۰ کالری برای هر صد گرم می باشد.
2- عسل زود جذب خون می شود.
3- عسل از ایجاد عفونت در معده و روده جلوگیری می نماید.
4- عسل در خونسازی موثر است.
5- عسل برطرف کننده یبوست است.
6- عسل مسکن است و برای کسانیکه دیر بخواب می روند اثر بسیار خوبی دارد.
7-عسل برای رفع و فشردگی عضلات اثر خوبی دارد و برای کنترل انقباض عضلات سودمند است.
8- عسل بر مقدار کلسیم خون می افزاید.
9- عسل برای کسانیکه دستگاه گوارش ضعیفی دارند و نیاز به مصرف مواد قندی دارند نافع است. بخصوص در کسانیکه به نفخ شکم دچارند چون ایجاد نفخ نمی کند توصیه می شود .
10- عسل اگر به زن آبستن داده شود بچه اش دارای شبکه عصبی قوی خواهد گردید.
11- عسل بعلت اینکه زود وارد سوخت و ساز می شود میتواند بفوریت انرژی رسانده و ترمیم قوی کند.
12- عسل برای کلیه ها و قلوه ها ایجاد زحمت نمی کند .
13- عسل در ادرار شبانه کودکان موثر است در صورتی که قبل از خواب اندکی بآنها خورانده شود.
عسل در رفع سرفه موثر است.
14- عسل در سوختگی ها نیز اثر دارد .
15- عسل در سالخوردگان نیروی قابل توجهی بوجود می آورد .
16- عسل در تقویت قلب موثر است.
17- عسل برای درمان آسم نافع است (حتی باز کردن ظرف عسل و استنشاق بخارات صاعده از آن حملات آسم را برطرف می سازد.
18- عسل در امراض ریوی کمک کننده خوبی است.
19- عسل در خونریزیها و حتی هموفیلی (هموفیلی بیماری ارثی که انعقاد خون بیماران با تانی و در ظرف چندین ساعت صورت می گیرد و هرگاه زخم و جراحتی در این بیماران پیدا شود ممکن است در اثر خونریزی بسیار تلف شود.
20- عسل برای اسهالي ها بعلت میکروب کشی اش و جهت بیماران کلیوی مفید است
21- عسل آواز را صاف می کند بخصوص اگر با گلیسیرین و آبلیمو ترش خورده شود
22- عسل برای کسانیکه می گویند هیچگاه بدنمان گرم نمی شود موثر است.
23- عسل در درمان زخم معده و زخم اثنی عشر عامل موثری شناخته شده حتی بسیاری از پزشکان برای جلوگیری از ایجاد زخم های نامبرده خوردنش را موثر میدانند.
24- عسل در سال ۱۹۳۷ میلادی توسط دکتر هیرمان آلمانی بعنوان داروی معالج رماتیسم ، نقصان قوه نمو عضلات و ناراحتی های عصبی و .... بکار برده شد.
25- عسل دارای مقدار زیادی املاح و ویتامین ها است از این رو هم سازنده نسوج است و هم زاینده انرژی و قدرت.
26- مخلوطی از عسل و آب لیمو بر برفک کودکان مالیده شود نیکو است.
27- برای چهره های خسته و پف کرده مالیدن عسل شهد به چهره در حاليكه آنرا نظیف کرده باشند و مدت بیست دقیقه آنرا باستراحت بگذارند بسیار موثر است.
28- عسل اگر با شیر خورده شود در سرما خوردگی مفید است.
29- در کتاب منهاج العارفین برای تقویت حافظه دستور داده شده که : سعد هندی ، فلفل سفید ، سنامکی ، کندر سفید (کندر خوراکی ) ، زعفران را بمقدار مساوی بکوبند و با عسل مخلوط کرده تا هفت روز ، روزانه یک مثقال بخورند در تقویت حافظه بسیار موثر است.

 

مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.





خواص دیگر عسل و تاثیر آن بر بیماری های رایج

عسل رفع کننده کم خونی

آهن موجود در عسل برای کم خونی و فسفر و کلسیم آن برای بیماری های استخوانی و ریوی موثر و مفید است.

عسل و درمان زردی

عسل در درمان یرقان (زردی) اثر بسیار عالی دارد. بخصوص اگر عسل تولید از رمارین شده باشد زیرا هر نوع عسلی که مربوط به ناحیه مخصوصی باشد که از گیاهان ویژه برخوردار باشد قدرت شفابخشی آن بر یک نوع از بیماریها بیشتر است.

عسل ضد رماتیسم است

چنانچه عسل از لاوند (اسطوخودوس) بوده باشد ضد تشنج و ضد رماتیسم بوده و برای بهبود آسم Asthme و سیاه سرفه و لارنژیت و گریپ موثر است و عسل رمارین که گفتیم اثر شدیدی بر بیماریهای جگر سیاه (کبد) داشته و لثه ها را تقویت می کند و مقوی عمومی بدن محسوب گشته و ضد تشنج است.

عسل درمان کننده برونشیت

عسل حاصله از پونه کوهی ضد عفونی کننده بوده در بهبود زکام و برنشیت و و بیماریهای روده موثر است (بخصوص ملین خوبی بوده برای کسانی که روده های تنبلی دارند مفید است).

عسل درمان زخم معده

اگر صبح ناشتا مقداری عسل خورده شود اثر نیکوئی بر زخم های معده و اثنی عشر خواهد داشت. باید مدتی ادامه داد.

عسل و رفع عفونت مجاری ادراری

عسل ضد عفونی کننده خوبی برای مجاری ادرار محسوب گشته اگر در مقداری آب با ملایمت جوشانده شود غرغره خوبی برای بعضی از ناراحتیهای گلو شمرده میشود و از همین محلول اگر اندکی در چشم چکانیده شود برای برخی درد چشمها ) بویژه در نوزادان موثر است. اقسامی از دمل ها و زخمها را با مرهم عسل می توان درمان کرد و شیافی که در آن عسل وجود دارد بر بواسیر اثر بهتری دارد.

عسل درمان سوختگی

در سوختگی نیز عسل موثر بوده و در مواقع شدت دردهای عصبی بخصوص سیاتیک و عرق النساء و نقرس و رماتیسم و دردهای مفاصل با خوردن و مالیدن عسل شهد بر موضع در حالیکه نظیف شده باشد سود مند است.

خاصیت ضد عفونی کننده عسل

اینکه گفتیم عسل ضد عفونی کننده است علت آن اینست که عسل فاقد مواد سمی است و با این حال خاصیت میکروب کشی و ضد عفونی کننده عسل از قویترین داروها زیادتر و از همه آنتی بیوتیک ها وسیع تر است ممکن است بعضی بپرسند که با کدام اسلحه به جنگ این موجودات خطرناک می رود و چگونه این جانوران موذی را از بین می برد سوالی است بسیار بجا و منطقی و عسل دارای چندین نوع آنتی بیوتیک خوراکی و بی ضرر با طیفی وسیع که انسان نسبت به آنها حساسیت ندارد بوده و نیز دارای تشعشعات رادیو اکتیو و از همه مهمتر دارای دیاستاز و عوامل زنده است که می توانند این میکروب ها را خورده و از بین ببرند و حتی قادرند هر ماده خارجی را که با عسل مخلوط شود از خود برانند و روی همین اصل است که عسل مخلوط و تقلبی به آسانی شناخته شده و حتی اگر قند هم به آنها بزنند به صورت شکرک درآمده متقلبش را رسوا می نماید این عوامل زنده در عسل هرچه تازه تر باشد بیشتر است . ( ص۵۲ زبان خوراکیها جلد اول)

کرم ضد سرمازدگی با عسل

یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ، سفیده یک تخم مرغ با یک قاشق غذاخوری گلیسرین مقدار کافی آرد سفید ، یک قاشق چایخوری گلاب همه را مخلوط نموده بصورت خمیر درآورید قسمت سرمازدگی بدن را با آب گرم بشوئید بعد خشک نمائید و روی آن از خمیر فوق قرار دهید و سپس روی آنرا با پارچه پنبه ای بپوشانید.

رفع خشکی پوست با عسل

خشکی پوست و ترک خوردگی - مخلوط عسل و گلیسرین در مقادیر مساوی از بهترین درمان خشکی پوست و ترک خوردگی پوست دست و صورت می باشد.
نیش های دردناك را با عسل درمان کنید.
مخلوط عسل شهد و جوش شیرین در مقادیر مساوی در رفع درد نیشهای حشرات و سوختگی ها بموضع نیش بمالند اعجاز می کند.

رفع ورم چشم با عسل

ورم چشم با چکاندن چند قطره عسل شهد طبیعی و زلال (چند دفعه در روز ) تسکین می یابد.
عسل

لطافت پوست با عسل

در یک شیشه یک قاشق سوپخوری عسل شهد ، ۳ اونس گلیسرین و۱ اونس آب لیمو ، نیم اونس لوسیون قرمز ، یک اونس الكل و دو اونس گلاب ریخته و در شیشه را بسته خوب تکان دهید تا لوسیون عالی برای پوست بدست آید.

زیبایی پوست و صورت با عسل

یک ماسک بی همتای چهره را می توانید بشرح زیر درست کنید. در یک لیوان یک تخم مرغ را بشکنید و به آن نصف قاشق چایخوری عسل شهد و یک قاشق غذاخوری شیر خشک اضافه نموده با چنگال خوب بهم بزنید تا کاملا مخلوط شوند این مخلوط را روی پوست و گردن بمالید و پانزده دقیقه دراز بکشید سپس با آب نیم گرم (ولرم ) شسته، و شستشو را با آب سرد تکرار نمائید بتدریج چین و چروک صورت و گردن محو خواهد شد.

معالجه سرفه با عسل

برای جلوگیری از سرفه شدید یک عدد لیمو را گرفته پوست آنرا با سوزن یا سنجاق سوراخ سوراخ کنید سپس آنرا در یک فنجانی قرار داده فنجان را وارونه در فر چراغ با حرارت متوسط و کم بگذارید تا لیمو کاملا پخته و نرم شود آب آنرا در فنجان فشرده یک قاشق غذاخوری عسل شهد ، یک قاشق چایخوری گلیسرین و یک قاشق چایخوری سرکه عسل بآن اضافه نمائید هنگام سرفه شدید یک قاشق از مخلوط را بخورید .

لوسیون عسل

گلکاری و کارهای خانه دشمن زیبائی و لطافت پوست دست می باشد ولی با بکار بردن لوسیون زیر میتوانید از خرابی پوست آن جلوگیری نمائید . از سه چهارم فنجان گلاب ، یک قاشق چایخوری عسل شهد و یک چهارم فنجان گلیسرین، یک چهارم (یک قاشق چایخوری سرکه ، هر چهار ماده فوق را درون یک شیشه ریخته خوب بهم بزنید و از آن بعنوان لوسیون اسنتفاده کنید. قبل از مصرف هردفعه هنگام مصرف باید شیشه را خوب بهم بزنید و قبل از مصرف دستهای خود را بشویید.

رفع ورم دهان و زبان با عسل

خوردن در یک قاشق غذاخوری عسل با چند قطره اسانس اسطوخودوس باعت تسکین ورم دهان شده نفس را معطر می سازد .

1444
0
 
7
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi