مورد علاقه ها 0

چه مواد غذایی با لیموترش سازگار و ناسازگار است

خواص لیمو ترش

لیمو ترش

فارسی: درخت لیمو ترش
انگلیسی : LIME TREE
درختی است کوچک و به ارتفاع ۴ تا ۵ متر که ریشه قوی ، منشعب و به رنگ سفید مایل به زرد دارد. ساقه آن راست ، دارای شاخه های خاردار (مخصوصا" در انواع نیمه وحشی) و برگهایش متناوب ، شفاف ، به رنگ سبز مایل به زرد ، دندانه دار و یا کامل است از مشخصات آن اینست که دمبرگی با بالهای باریکتر از برگ نارنج و پرتقال دارد. گلهای آن متعدد دارای بوی ضعیف و شامل گلبرگهائی با سطح داخلی سفید رنگ است . میوه اش به رنگ زرد روشن(پس از رسیدن ) دارای پولپ ترش مزه و مطبوع و محتوی دانه هایی با طعم بسیار تلخ است در زیر بافت بشرد پوست لیمو ترش، کیسه های بزرگ فراوان محتوى اسانس معطر جای دارد.

از تجزیه شیمیائی آب لیمو مواد زیر را بدست آورده اند:

١ - ویتامین ( B1 - ب۱) ۶۰ میلی گرم درصد
۲ - ویتامین ( B2 - ب ۲) ۱۰ میلی گرم درصد
٣ -ویتامین (PP - پپ) ۱۴ میلی گرم درصد
۴ - ویتامین (C-ث) ۴۵ میلی گرم درصد
۵ - اسید سیتریک ۶ تا ۸ درصد
۶-سیترات پتاسیم و کلسیم ۲ میلی گرم درصد
۷ - اسید مالیک 1 درصد
۸- قند تبدیل یافته + ساکارز 50 درصد
۹- پروتئین ۱ گرم درصد
۱۰ – کلسیم ۲۷ میلی گرم درصد
۱۱- آهن 5 / 0 میلی گرم درصد
۱۲ - آب ۸۸ درصد
۱۳ - لعاب (موسیلاژ)
۱۴ – پکتین
۱۵ - فسفات آهن
۱۶- سیلیس
۱۷- آنزیم پراکسیداز فعال و غیره .
خواص لیمو ترش

اثر غذا و شفای آبلیمو

یک فنجان (به حجم ۲۴۰ سانتیمتر مکعب آبليمو ۶۰ کالری ارزش انرژی زائی دارد.
۱- آبلیمو را بخاطر طعم ترش و لذت بخشی که دارد همراه با غذا و یا مخلوط با آب و شکر بصورت شربت میخورند.
۲- آبلیمو بجای سرکه مصرف میشود و مخصوصا برای بیماران بهتر از سرکه است ، ولی باید توجه داشت که طبیعت سرد دارد و لذا افرادیکه طبیعت سرد دارند غالبا" با مصرف آبلیمو ناراحت می شوند و یا اصولا" آنرا دوست ندارند .
۳- آب لیمو مخصوصا هنگامیکه بصورت شربت خورده می شود دفع ادرار را افزایش می دهد و از این طریق مقداری از سموم بدن را خارج نموده فرح و نشاط و ایجاد می کند. بطور کلی شربت آبلیمو برای بیماران تب دار اثر ضد عطش و رفع التهاب دارد.
۴- آبليمو خاصیت صفرابر و کاهش دهنده التهاب سوزش معده دارد .
۵- چنانکه کمی آبلیمو همراه با غذا خورده شود و یا بصورت شربت تناول نمایند بعضی سردردها که منشاء کبدی دارند تسکین می یابد و هضم غذاهای چرب را تسریع میکند.
۶- بعضی از خارشهای پوستی را تسکین می دهد برای این منظور باید به بیمار روزانه ۱ تا ۲ لیوان شربت آبليمو تناول نماید علاوه بر این آبلیمو را بر محل خارش بمالند
۷- آبليمو خارش و سوزش حاصل از گزش حشرات را تسکین می دهد برای این منظور آبلیمو را در محل مورد نظر بمالند.
۸- برای تسکین خارش چشم که بر اثر حساسیت (آلرژی) بوجود آمده مفید است بیمار دو قطره آبلیمو خالص به مژه پلکها بمالد.
۹ - معالجه با لیمو علم شفابخش و تجدید حیاتی است که هر کسی می تواند شخصا به ان عمل کند و از مرکبات مثل لیمو (که پوست آنرا هم با آب خالص خیس کرده بعد بفشارند و بنوشند ) آب پرتقال ، نارنگی ، دارایی ، توسرخ و میوه های ترش دیگری مثل هلو و غیره استفاده نمایند. برای پاک و سالم کردن خون و سلولها و یاخته های بدن و سلسله اعصاب و دستگاه مغز معالجه با لیمو تنها روش معالجه با غذاست که در اثر مطالعات علمی جدید درباره ویتامین ها و تاثیر غذا در تندرستی بدست آمده است .
۱۰ - معالجه با لیمو به هیچ چیز مثل لیمو از نظر ویتامین های شفابخشی که دارد برای معالجه امراض مخصوصا بعضی از دردهای مفاصل و رماتیسم وجود ندارد و این فقط سری است که طبیعت در نهاد لیمو نهفته است و ما امروزه میخواهیم آن سر را برای شما فاش سازیم.
خواص لیمو ترش

آب لیمو برای این بیماریها موثر و مفید است:

۱- برای معالجه نزله ، سرما خوردگی ، زکام ، برنشیت ، درد گلو ، سوزاک، انواع زخم ها و جراحات ، تب خال ، تیفوس ، سرخک، مخملک، آبله، مسمومیت ها و نیش زدگی رطیل ، زنبور ، عقرب و مار.
۲- برای معالجه سللولبت و لوزتین ، کم خونی ، دمل های چرکی و سنگ کلیه و صفرا.
٣- برای معالجه انواع سردرد، درد کلیه و شکم .
۴- برای معالجه ترشی معده ، زیادی صفرا، ترس و نگرانی و عصبانیت .
۵- برای امراض کبدی ، سرطان ، سرطان خون .
۶- برای معالجه خستگی ، انفارکتوس كورونال.
7- برای معالجه اولسر معده ، برای معالجه عفونت .
٨- از معالجه با لیمو آنچه برای ما بی اندازه مهم است و ما این نتیجه را در اثر خواص شفابخش لیمو بدست آورده ایم اینست که لیمو خون بدن ما را پاک و خون پاک در بدن ما می تواند عفونتهای خونی و پوستی جوشهای جلدی حتی و خون پاک جوش هائی که در صورت و بدن با سم کک مک پیدا می شود از بین ببرد. وقتی ما آب لیمو را باندازه ای که برای بدن لازم است مصرف نکنیم بزودی خواهیم دید که جوشهای ریزی در نقاط مختلف بدن و حتی در صورت ما ظاهر می شوند که دارای چرک یا خون می باشند این جوش های چرکی و خونی در بدن علامت روشنی بر ضعف خون ماست
۹ - افراط در غذاهائی که مواد نشاسته ای دارند مثل : سیب زمینی ، ماکارونی ، برنج، آردهای سفید، شیرینی باعث پیدایش ترشی معده و ترشحات سفید در زنان و جوش در صورت میشود همانطور که پیوره وتبهای معده و روده در اثر افراط در مصرف شیرینی های چرب بوجود می آید. آب لیمو حتی اگر کم مصرف شود باعث خنثی کردن و از بین بردن تمام این عوارض ناشی از فساد و کثافت خون می شود و کبد راکه حامل سمومی است پاک و تصفیه می کنند کبد ما به لیمو احتیاج دارد و ما هرچه بیشتر آبلیمو مصرف کنیم عمل کبد را بحال عادی و طبیعی در خواهیم آورد تا به اندازه کافی کیسه صفرا نیز بکار افتاده و صفرا ترشح کند.
۱۰ - وقتی احساس کردید زکام شده اید صبح ناشتا مقداری آب لیمو تازه را با آب گرم مخلوط کنید و کمی عسل به آن اضافه نمائید و بنوشید اثر شفابخش آنرا ببینید .
۱۱ – برای معالجه برنشیت و آسم باید هر روز سی تا سی و پنج لیمو را با آب پیاز خام مصرف کرد بدین ترتیب که هر ساعت یک یا دو لیمو را خورد و یا با آب کرفس یا هویج مصرف کرد.
۱۲ - آب لیمو جای سرکه را در انواع سالادها می گیرد زیرا سرکه طبیعی و سرکه های شیمیایی برای خون مضر است .
۱۳ - اشخاصی که دچار درد کلیه هستند و یا تب خال دارند باید از مصرف نمک پرهیز کنند ، آبليمو بجای نمک طعام برای آنها تجویز میگردد.
۱۴ - برای معالجه برفان و بیماری کبد ، باید هر روز ۱۵ تا ۲۰ لیمو .
۱۵ - وقتی مادری بچه اش شیر میدهد و شير او غلیظ می شود برای رفع غلظت آن مادران شیرده باید آبلیموی تازه مصرف کنند تا شیر آنها بازو روشن شود و
۱۶ - آبلیمو ترشحات غده های دهان را زیاد می کند میکروب ها را کشته و خنثی کرده و دهان را ضد عفونی میکند .
۱۷ - آبلیمو ادرارآور است و رسوب کلیه ها، کبد را حل کرده و دردهای ستون فقرات را با مالش و ماساژ برطرف می کند.
۱۸ - لیمو ضعف نمی آورد بلکه برعکس جدار معده و روده ها تقویت می کند.
۱۹ - لیمو از خونریزی بواسیر جلوگیری کرده و اگر عیبی در جریان خون پیدا شده باشد رفع می کند.
۲۰ - لیمو اکسید oxyde دهنده ای برای تمام سموم است چربی و شوره را از پوسته موی سر دور می کند اسید سیتریک (ترشی لیمو) اسید اوریک را نابود می کند.
۲۱ - لیمو برای رفع کم اشتهائی بسیار مفید است زیرا اعمال دستگاه هاضمه را تقویت می کند بهمین جهت است که در موارد کم اشتهایی بسیاری از پزشکان مصرف آنرا توصیه و تجویز می کنند.
۲۲ - برای کسانیکه عرق نمی کنند و یا به سختی عرق می کنند آبلیمو اگر در شربت عسل مخلوط گردد نوشابه گوارا و شفابخشی است شربت آبلیمو با عسل جوشهای قرمز روی پوست و حتی خال های ریز و کوچک را از بین می برد.
۲۳ - لیمو غذایی برای رنگ پوست بدن است به همین علت لازم است که : هر روز صبح قبل از اینکه دوش بگیریم تن خود را با لیمو ماساژ دهیم همینطور قبل از حمام آفتاب تن خود را با لیموئی که دو نيمه شده است به کمک دست بمالیم اگر باین ترتیب عمل کنیم مسامات بدن تجدید حیات کرده و عمل تعریق بآسانی صورت میگیرد و در نتیجه سموم بسیاری از بدن ما خارج می شود .
۲۴ - لیمو اسهال و اسهال خونی را برطرف می کند همچنین خونریزی از ریه نزف الدم و هموفیلی را شفا می بخشد.
۲۵ - لیمو از طاس شدن سر جلوگیری می کند اگر لیمو را به موها بمالند آنرا تقویت می کند ، لیمو را اگر بصورت کمپرس استعمال کنند زخم و جراحات را شفا می دهد.
۲۶ - لیمو غذای خنکی است که در تابستان و زمستان مطبوع است بهمین علت باید آنرا با کمی شکر یا عسل با آب مخلوط کرد شربت آبلیمو مغز را باز کرده و اعصاب را آرامش می بخشد. شربت لیمو سالمترین و مفیدترین نوشابه ها است ولی بدبختانه منافع تجارتی ، نوشابه های مصنوعی و مضر دیگری را تبلیغ میکنند و آنرا باسم گوارا و مطبوع بخورد مردم می دهند . آب لیمو دل بهم خوردگی و سرگیجه را معالجه می کند .
۲۷ - کسانیکه مبتلا بدرد مفاصل ، واریس، تصلب شرائین هستند اگر بمقدار لازم و ضروری هر روز لبمو مصرف کنند به زودی از این امراض شفا خواهند یافت . مقدار لازم و ضروری لیمو برای معالجه این امراض در هر روز پنجاه لیمو میباشد که هر بار باید پنج لیمو را مصرف کنند.
مقدار معمولی برای مصرف روزانه یک یا دو لیمو برای هر دفعه است ولی اگر کسی بخواهد کاملا از این امراض شفا یابد باید مقدار شفابخش آنرا (۱۵ تا ۲۰ لیمو) در ۲۴ ساعت مصرف کند و باید هر کس با فراست و هوشیاری مشخصات بیماری خود را با مقدار لازم لیمو تطبیق دهد.
 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



۲۸ - کسانیکه از قلب ناراحتی دارند همینطور بیمارانی که از نارسائی میترال Mitrat دو لختی دریچه ای است بین دهلیز چپ و شکمچه چپ قلب يا رماتیسم قلبی دارند لیمو را باید مصرف کنند و لیمو چیزی است که همه این بیماران مصرف آن توصیه می شود. همچنین در بحرانهای قلبی، سوء هضم يا مسمومیت کبدی باید آبلیمو را مصرف کرد و در حالیکه دهان بسته است نفس عمیق کشید.
۲۹ - رژیمهای لیمو از ضایعات تناسلی در مردان و زنان جلوگیری کرده و نطفه را بارور می سازد.
۳۰ - لیمو برای بیماریهای ستون فقرات و کمر و مغز حرام خواه مزمن یا حاد باشد مصرف آن مناسب بوده و تجویز می گردد.
۳۱ - کسانیکه زیاد گوشت میخورند و یا ماهی بسیار میخورند باید صبح ناشتا زیاد ليمو بخورند و بهتر است هر روز صبح آب ۲ تا ۳ دانه لیمو را گرفته قبل از صرف صبحانه بنوشند .
۳۲ - کسانی که دچار زیادی خون در اعضاء داخلی هستند می توانند این عارضه را با مصرف مرتب لیمو برطرف کنند.
۳۳ - اگر آبلیمو را از رو بپوست ساق پا بمالند و مالش دهند پاها را تقویت کرده و انواع واریس را معالجه می کند مالش پاها با آبلیمو از خارج باید توام با نوشیدن آبلیمو از داخل باشد و باید هر روز آب ده تا پانزده لیمو را گرفته و نوشید
۳۴ - لیمو غذائی است که برای معالجه و درمان بی خوابی و احتلام های پی در پی و غیر اختیاری مفید است.
۳۵ - میوه ای است طبیعی که برای انواع خونریزیها، عفونت های زایمان و معالجه ترشحات سفید در زنان و همچنین کمک به تنفس کامل می کند. آبلیمو بواسطه اکسیژن شیمیایی که در خود دارد در سلول بافتهای بدن ما وارد شده بانها تنفس داده حیات تازه می بخشد.
بنابراین لیمو برای خانمها غذای ایدآلی است که بکمک آن می توانند زیبائی خود را حفظ کرده و روز بروز آنرا کاملتر کنند زیرا زیبائی مثل سلامتی بستگی به اعتدال مزاج و کامل بودن عمل تنفس دارد.
۳۶ - آبلیمو را با پیاز رنده شده روی چشم گذاشته چندی طول نکشیده است که آب مروارید چشم معالجه شده است و آب لیمو عیب استعمال دخانیات را رفع می کند.
۳۷ - آبليمو عصبانی نمی کند بلکه برعکس اگر با آب هویج و آب کرفس مخلوط کنند و بنوشند از عصبانیت جلوگیری می کند.

هشدار برای مصرف زیاد لیمو ترش

زیاده روی مضر عصب و صاحب سرفه و سرد مزاجان و زیاد خوردن آن مضعف روده ها و مورث پیچش شکم و مصلحش شکر و عسل است و در اکثر امور جانشین سرکه است و جهت مریض بهتر از آنست.

طرز تهیه آبلیمو

برای تهیه آبلیمو قاعده کلی این است که لیموی رسیده را پس از چیدن از درخت ، مدتی در هوای آزاد پهن می کنند تا پوست خارجی لیمو در مجاورت هوا تا حدی طراوت و اسانس خود را از دست بدهد و موقع آبگیری باعث تلخی آبلیمو نگردد . سپس لیمو را برش داده تحت فشار قرار میدهند و آب لیمو را را از آن خارج می کنند. در ضمن گرفتن آبلیمو چند نکته باید توجه داشت : اول آنکه حتی الامکان سعی شود اسانس پوست لیمو با آبلیمو مخلوط نشود . دوم اینکه هسته (یا دانه ) لیمو ، فشرده و له نگردد زیرا در هر دو صورت آبليمو تلخ می شود .

شرایط نگهداری آب لیمو

آب لیموی تازه به دو جهت ممکنست زود فاسد شود یکی بعلت آنزیم های تخمیر کننده ای که دارد، دیگر بعلت جزئی اسانسی که هنگام فشار میوه خواهی نخواهی وارد آبلیمو می گردد . بنابراین به روشهای مخصوصی برای جلوگیری از فساد آبلیمو اقدام می کنند ولی در هر حال باید همیشه سه شرط زیر را رعایت نمایند
۱- شیشه محتوی آبلیمو هیچگاه نباید سر خالی باشد.
۲- در شیشه لازم است همیشه محکم بسته شود.
۳- آبلیمو را در جای خشک نگهداری کنند.
بدیهی است هر یک از شرایط فوق رعایت نشود آبلیمو دچار تخمیر و فساد می گردد .

ترکیب شیمیایی اسانس لیمو

از فشار دادن پوست خارجی لیمو ترش ، مایعی زردرنگ روشن و گاهی مایل به سبز تهیه می شود که دارای اسانس مطبوعی از تجزیه شیمیایی این اسانس مواد زیر بدست آورده اند. :
1- سیترال Citral ماده معطر و خوشبوئی است که در اسانس لیمو بمقدار متغير ۴ تا ۷ درصد وجود دارد.
۲- لیمونن Limonene
۳ - فلاندرن Phellandrene
۴ – کامفن
۵ - پاراسمين
۶- ژرانیول
۷- لینالول
۸- تریپنئول
۹ - سترونل لال و بمقدار کم الدئید نونیلیک و اسید آنترانیلیک و غیره است.
لیمو ترش

اثر شفابخش اسانس لیمو ترش

1- چون اسانس لیمو ترش دارای عطر مطبوعی است در داروئی و تهیه ادوکلن ها از آن استفاده می شود.
۲- اسانس لیمو ترش دارای اثر ضد عفونی کننده است لذا در تهیه پمادهای ضد عفونی کننده بکار میرود.
٣- اگر اسانس لیمو ترش را بحالت بخار بر روی میکروبهائی از قبیل باسیل دیفتری استافیلو گوگ (میکروب کورک)، مننگوکوک (میکروب مننژیت) باسیل ابرت (میکروب حصبه) اثر دهنده آنها را از بین می برد.
۴- از اسانس لیمو در تهیه بسیاری از داروها بویژه قرصهای بیکربنات دو سود استفاده بعمل می آورند.
۵- پوست لیمو ترش از نظر خواص قائم مقام (جانشین) پوست ترنج بوده پادزهر سموم خوانده شده است .

اثر شفابخش تخم لیمو ترش

تخم یا دانه لیمو ترش اثر ضد تب، ضد سم و ضد کرم دارد. برای هر یک از این مواد باید تخم (دانه ) لیمو ترش را گرفته ابتدا پوست سفیدی که در سطح خارج آنست جدا می کنند سپس بر حسب سن و وزن بیمار بمقدار ۳تا ۷ گرم از مغز تخم (دانه ) لیمو با مقداری آب گرم تناول می کنند. هر کس باید این سه اصل ثابت و محقق را بداند و همیشه آنرا در مد نظر داشته باشد.
۱- هیچوقت ترشی های مختلف را با هم مخلوط نکنید و در هم نیامیزید.
۲- اسید اوریک رماتیسم را بسوی خود می کشد.
۳- اسید لیمو اسید اوریک را از بین می برد.

غذاهائیکه تولید اسید اوریک می کنند و در نتیجه برای اشخاص مبتلا به ( رماتیسم و سیاتیک خوب نیست از این قرار است:
1- پنیرهای سفت و تخمیر شده
۲- پنیر بطور کلی
۳- گوشتهای سرخ شده و جگر
۴- گوشت شکار از هر قبیل
۵ - گوشت پرندگان (مرغابی ، غاز ، بوقلمون ، خروس ، مرغ ، جوجه و پند و وبركات
۶- ماهیها و حیوانات دریائی (صدف ، میگو ، ماهی سفید و آزاد و...)
7- تخم مرغ و تخم پرندگان
۸- حبوبات و بقولات باقلا ، لوبیا، لوبیای چینی، لپه، نخود، عدس
۹ - قارچ
۱۰ - میوه و دانه های روغنی مثل بادام زمینی ، گردو ، بادام درختی ، فندق ، شاه بلوط، ذرت ، چاودار، جو، ارزن، جو سیاه.
۱۱ - خردل، ادویه، دارچین ، زعفران، زیره، جوز هندی (جوز بویا ) ، فلفل و دیگر محصولات صنعتی که بعنوان ادویه استعمال می شود .
۱۲ - مشروبات مثل سرکه ، آبجو ، انواع شکلات ، چای ، قهوه و دیگر مشروبات غیر الكلی که هر روز در برنامه های رادیو، تلویزیون و صفحات روزنامه ها و مجلات بعنوان مقوی و گوارا تبلیغ می شود و حال آنکه تمام آن مواد برای سلولهای بدن ما و خون ما مضرند و تولید اسید اوریک در خون ما می کنند.
میوه ها و سبزیها و آب آنها غذاهای طبیعی برای انسان سالم است که به بیماران هم نیرومندی و نشاط می بخشد بنابراین ما به کمک سبزیها و میوه های شفا بخش می توانیم سلامت و تندرستی و نیرومندی خود را برای سالیان دراز عمر حفظ و نگهداری کنیم.
ترکیب لیمو با سبزیهای شفابخش و سبزیهایی که با لیمو ترکیب شوند برای معالجه امراض نقرس، رماتیسم و سیاتیک خواص طبی زیادی دارند به تریب از این قرارند:
١- ترکیب لیمو و سیر
۲- ترکیب لیمو و پیاز
۳- ترکیب لیمو و کاهو
۴- ترکیب لیمو و کرفس
۵ - ترکیب لیمو و تربچه
۶- ترکیب لیمو و هویج
۷- ترکیب لیمو و شلغم
۸- ترکیب لیمو و رازیانه
۹ - ترکیب لیمو و چغندر
۱۰ - ترکیب لیمو و کلم
۱۱- ترکیب لیمو و فلفل شیرین
۱۲ - ترکیب لیمو و جعفری
خواص لیموترش

بقراط گفته است: باید کاری کنی که غذای تو، تنها داروی تو شود و داروی تو غذای مخصوص تو گردد.
علت تخمیرهای خطرناک، عفونت روده ها ، امراض و دردهای سخت شکم و کبد ، مسمومیت خون ، انواع سردردها و تحریکات عصبی همه ناشی از ناسازگاری غذاها می باشد . ولو اینکه تمام این غذاها غیر گوشتی بوده و فقط از گیاهان و نباتات انتخاب شده باشد و مصرف گردد.
بنابراین هر کس باید بداند که چه غذاهایی با یکدیگر خوب ترکیب می شود و سازگار است و برعکس چه خوراکی هائی با یکدیگر بد ترکیب شده و ناسازگار است . زیرا سازگاری غذاها با یکدیگر برای حفظ تندرستی و معالجه امراض با غذا از اصول ثابت و مهمی است که میتوان آنرا کلید شفا و تندرستی دانست و بهمین جهت است که باید بدانید:
١- نان با سیب زمینی ناسازگار است.
۲- موز با شاه بلوط ناسازگار است
٣- برنج با ماکارونی و ذرت ناسازگار است .
۴- روغنهای مایع نباتی با عسل با انجیرناسازگار است.
۵- خرما با سالاد سبزیها ناسازگار است.
۶- انجير با گوجه فرنگی با آرتیشو ناسازگار است .
7 - مارملاد با حبوبات و بقولات ناسازگار است.
۸- مربا و ترشی با کلم ناسازگار است.
۹- عسل با اسفناج ناسازگار است
۱۰ - پرتقال و نارنج با بادام ناسازگار است
۱۱- انواع گوشتها با میوه ها ناسازگار است .
مرکز تمام بیماریهای بدن دستگاه هاضمه است که بعلت ترکیبات ناسازگار غذاها پیدا می شود رسول اکرم (ص) فرموده : المعده بيت كل داء و الحميه راس كل دوا معده خانه تمام دردها است و پرهیز راءس تمام داروها است.پس ما باید حتی الامکان رژیم غذایی را اصلاح کنیم تا سالم و تندرست گردیم و دیگر بیماریها بر ما هجوم نیاورند.

لیمو با چه غذائی ناسازگار است

1- لیمو با نان نمی سازد .
۲- لیمو با سیب زمینی نمی سازد.
3- لیمو با برنج نمی سازد.
۴- لیمو با گندم نمی سازد.
۵- لیمو با ارزن (داری) نمی سازد.
۶- لیمو با ماکارونی نمی سازد
۷- لیمو با موز نمی سازد.
۸- لیمو با بلوط نمی سازد.
۹- لیمو با نانهای شیرینی نمی سازد.
۱۰ - لیمو با میوه های شیرین نمی سازد.
۱۱ - لیمو با گوجه فرنگی نمی سازد.
۱۲ - لیمو با سیب درختی نمی سازد.
۱۳ - لیمو با سرکه نمی سازد.
۱۴ - لیمو با لپه نمی سازد.
۱۵ - لیمو با باقلا نمی سازد.
۱۶ - لیمو با عدس نمی سازد.
۱۷ - لیمو با لوبیا نمی سازد.
۱۸ - لیمو با لوبیا چیتی نمی سازد.
۱۹ - لیمو با خرما و انجیر نمی سازد
۲۰ - لیمو با نخود نمی سازد .

لیمو با این غذاها می سازد

1- لیمو با روغنهای مایع نباتی خوب سازگار است.
۲- لیمو با میوه زیتون می سازد .
۳- لیمو با گردو می سازد.
۴- لیمو با فندق می سازد.
۵ - لیمو با سیب زمینی ترشی (سیب)می سازد . شلغم فرنگی - آق بر آلماسی
۶- لیمو با بادام زمینی (پستق یا پسته شام میسازد) .
۷- لیمو با نارگیل می سازد .
۸- لیمو با هویج می سازد.
9- لیمو با سالاد کاهو می سازد .
۱۰ - لیمو با کرفس می سازد .
۱۱ - لیمو با تره فرنگی (بوارو) می سازد.
۱۲ - لیمو با پیاز می سازد.
۱3 - لیمو با چغندر می سازد.
۱۴ - لیمو با گل کلم می سازد.
۱۵ - لیمو با کلم می سازد.
۱۶ – لیمو با کلم دگمه ای کلم بروکسل می سازد.
17 - لیمو با شاهی می سازد.
18 - لیمو با سیر می سازد.
۱۹ - لیمو با شلغم می سازد.
۲۰ - لیمو با ترب می سازد.
۲۱ - لیمو با بادنجان می سازد.
۲۲ - لیمو با فلفل می سازد
۲۳ - لبمو با رازیانه می سازد.
۲۴ - لیمو با مارچوبه می سازد.
۲۵ - لیمو با شنگ می سازد.
۲۶ - لیمو با کدوی مسمائی (کدو سبز )می سازد.
۲۷ - لیمو با انواع کدو می سازد.
۲۸ - لیمو با کلم قمری می سازد.
۲۹ - لیمو با تخم مرغ می سازد.
۳۰ - لیمو با پنیر می سازد.
 
16553
0
 
14
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi