مورد علاقه ها 0

راه درمان قطعی گیاهی عفونت های قارچی پوستی

عفونت های قارچی

عفونت های قارچی 

پای ورزشکار، عفونت قارچی مهبل، خارش کشاله ران، عفونت قارچی ناخن پا، انواعی از عفونت های قارچی هستند که در بین مردم شایع است. من هم به نوعی از آن مبتلا شده ام. من هر وقت در باغچه خانه ام دچار یک بیماری قارچی می شوم، اغلب مخلوطی از سیر و گردوی سیاه را، که در باغچه دارم، همراه با روغن درخت چای، امتحان می کنم. هر کدام از این گیاهان اثرات ضد قارچی دارند.
ممکن است بپرسید چرا مخلوط آنها را استفاده می کنم. و چرا یک گیاه داروی مناسب در درمان سنتی پیدا نمی کنم. خوب، اولا مخلوط کردن گیاهان برای من یک سرگرمی شده و آن را دوست دارم. دوم این که مخلوط چند گیاه داروی ضدقارچ همیشه مؤثرتر از یکی از آنهاست.
همیاری و همکاری هماهنگ گیاهان ضد قارچ در چندین تحقیق به اثبات رسیده است. در یک آزمایش روی ده گونه گیاهی دارای روغن ضد قارچ، محققان متوجه شدند که ترکیب روغن اسانس های ضد قارچ قدرت آنها را به طور چشمگیری بالا می برد. در یک بررسی مشابه، معلوم شد که ترکیب روغن های اسانس ثأثیر تک تک آنها را قوی تر کرد.
این جای تعجب ندارد. چون که روغن های اسانس ترکیبی پیچیده از مواد مختلف برای محافظت گیاه در برابر قارچ ها و دیگر آفت های بیماری زاست. همیاری در طبیعت هم یک قاعده است، پس ترکیب مواد هماهنگ هم بهتر از یکایک آنها مؤثر خواهد بود.
امروزه داروهای ضد قارچ قوی تر از اشکال گیاهی آن هستند، و من هم گاهی از آنها استفاده میکنم. ولی حتی در آن مواقع هم اغلب دارو را با گیاه دارو همراه می کنم تا تأثیرشان باز هم بیشتر شود. اگر پزشکتان با این روش موافق است، شما هم بار دیگر در درمان عفونت قارچی آن را به کار ببندید.

داروخانه سبز برای عفونت های قارچی

در اینجا چند گیاه ضد قارچ بسیار خوب معرفی می شوند.

سیر

سیر

من معتقدم سیر به طور کلی بهترین گند زدا و خصوصا بهترین ضد قارچ است و با روغن درخت چای رقابت می کند.
تحقیق دانشمندان دانشگاه بنارس هند درباره سیر نشان داد که یکی از ترکیبات موجود در آن به نام آجوئن همانند چندین داروی شیمیایی بر علیه قارچ کپک مؤثر بوده است. مطالعات دیگر هم همین نتیجه را به دست داده اند.
آزمایش های بالینی هم این نتایج را تأیید می کنند. در میان کسانی که روزانه ۲۵ میلی لیتر (پنج تا شش قاشق مرباخوری عصاره سیر خورده اند، سرم خون قدرت چشمگیری در مقابله با چندین قارچ شایع، از جمله عامل عفونت های مخمری از خود نشان داده است.
حتی مصرف خارجی عصاره سیر هم مؤثر است. من هم از روی تحقیقات دانشمندان و هم از روی تجربه شخصی متوجه شده ام که این کار اثر ضدقارچی داروها را بسیار بیشتر می کند. سیر خام را در خردکن ریخته و با یک گلوله پنبه یا پارچه تمیز روزی سه بار آن را روی ناحیه گرفتار بمالید.

شیرین بیان

شیرین بیان

بر اساس بانک اطلاعاتی من، شیرین بیان حاوی لااقل ۲۵ ترکیب ضد قارچی است؛ یعنی بیشتر از هر گیاه دیگر. جالب این که تا حالا آزمایشی بالینی روی مصرف عصاره شیرین بیان در درمان عفونت های قارچی انجام نشده است، ولی من مطمئنم با این ترکیبات موجود در آن، بر علیه قارچ ها بسیار مؤثر است . می توانید با پنج تا هفت قاشق مرباخوری گرد ریشه شیرین بیان در یک فنجان آب جوش و خیساندن آن به مدت ۲۰ دقیقه یک جوشانده قوی درست کنید. جوشانده را صاف کرده و با تکه پنبه یا پارچه تمیز روزی یک تا سه بار آن را روی ناحیه گرفتار بمالید.

درخت چای

درخ چای
روغن درخت چای یک گند زدای قوی است که در درمان عفونت های قارچی پوست، از جمله پای ورزشکار و عفونت های مخمری، بسیار مؤثر است. داروسازان استرالیایی نشان دادند که قارچ کاندیدا آلبيكانس عامل عفونت های مخمری به روغن درخت چای بسیار حساس است. نتایج این تحقیق به تولید فراورده های دارویی برای عفونت های مهبلی منجر شد. زنان زیادی را می شناسم که گفته اند مصرف روغن درخت چای در درمان عفونت های مهبلی آنان بهتر از داروهای شیمیایی مؤثر بوده است.
در مورد عفونت های پوستی، می توانید روزی سه بار چند قطره روغن درخت چای را مستقیما روی ناحیه عفونت بمالید. چون در برخی افراد این روغن پوست را تحریک می کند، می توانید آن را با مقدار مساوی از یک روغن گیاهی رقیق کنید. در مورد عفونت های مهبلی می توانید محلول رقیق شده مستقیما روی مهبل بمالید یا آن را در آب گرم رقیق کرده و به صورت دوش مهبلی یا نشستن در آن مهبل را شستشو دهید. اگر احساس ناراحتی کردید، مصرف آن را ادامه ندهید. این نکته مهمی است، چون ناحیه اطراف مهبل بسیار حساس است. در واقع، روغن گند زدای درخت چای چنان قدرتمند است که در مورد عفونت های مهبلی من آن را بعد از همه روش های دیگر، و همیشه به صورت رقیق شده، تجویز می کنم. بهتر است اول گیاه داروهای ملایم تر را امتحان کنید. و در نهایت اگر خواستید از روغن درخت چای کمک بگیرید، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. و یک نکته احتیاطی دیگر: روغن درخت چای، یا هر روغن اسانس دیگر را نخورید. این ها بسیار غلیظ هستند، و مقدار کم بسیاری از آنها می تواند سمی باشد.

گردوی سیاه

گردوی سیاه

کتی کویل، گیاه درمانگر و نویسنده دائره المعارف مصورگیاه داروها و گیاه دارو برای سلامت و شفا، که بسیار مورد احترام من است، به تحقیق جالبی اشاره می کند که در آن نشان داده شد پوست تازه گردوی سیاه بهتر از داروهای ضد قارچ معمول قارچ کاندیدا را از بین برد. تنتور کاندیدایی که تهیه کرده بود شامل ۳۰ گرم تنتور پوست تازه گردوی سیاه و چند قطره از تنتورهای گل اسطوخودوس، ریشه سنبل الطیب، و پودارکو، با ده قطره روغن درخت چای. من با تأکید کتی کویل برگردوی سیاه موافقم، چون هر پاییز در ناحیه زندگی من این گیاه فراوان است و گردوهای آن مثل توپ گلف همه جا ریخته اند.

بابونه

بابونه

بابونه هم گیاهی ضد قارچ مخصوصا برعلیه قارچ کاندید است. همچنین گیاهی ضد باکتری و ضد التهاب هم هست. بابونه در اروپا مصرف زیاد دارد و به صورت داروهای گند زدای بدون نسخه درآمده است.من مصرف بابونه را هم به صورت خوراکی و هم به صورت مالیدن پوستی برای عفونت قارچی تجویز می کنم. می توانید با خشک کرده گیاه یک چای غلیظ درست کرده و روزی چند بار بنوشید. همین چای را می توانید روزی دو تا چهار بار با یک تکه پنبه یا پارچه تمیز روی ناحيه گرفتار بمالید، یا چای کیسه ای مصرف شده را روی آن بگذارید. تنتور بابونه هم در فروشگاه های گیاهان دارویی موجود است.
اما اگر تب یونجه دارید، باید فراورده های بابونه را با احتیاط مصرف کنید. بابونه از اعضای خانواده پیربهار است و در برخی افراد می تواند باعث واکنش های آلرژیایی شود. نخستین باری که آن را استفاده می کنید، به واکنش بدن خود توجه کنید. اگر مشکلی روی نداد، مصرف را ادامه دهید. ولی اگر خارش یا تحریک بیشتر شد، دیگر بایونه مصرف نکنید.

گلدن سیل و دیگر گیاهان دارای بربرین

گلدن سیل

بربرین ترکیبی ضد قارچ و ضدباکتری قوی است که در زرشک، ماهونیا، يلوروت، و نیز گلدن سیل موجود است. همه اینها به طور سنتی در درمان عفونت های قارچی و مخمری مصرف می شوند.
من اگر دچار عفونت قارچی شوم، کمی تنتور گلدن سیل خریده، و با توجه به دستور روی بسته بندی آن، روزی سه بار به آبميوه اضافه کرده و می خورم. برای مصرف پوستی هم با پنج تا هفت قاشق مرباخوری گلدن سیل خشک کرده گیاه گلدن سیل به عنوان گندزدا مصرف جوشانده درست می کنم. بعد از ۲۰ دقیقه خیس خوردن، ان را صاف کرده و روزی یک تا سه بار با یک تکه پنبه یا پارچه تمیز روی ناحیه گرفتار می مالم.

حنا

حنا
حنا این رنگ موی طبیعی حاوی ۵۵۰۰ تا۱۰,۰۰۰قسمت در میلیون تركيب لاوسون دارد که مؤثر بر علیه قارچ ها و باکتری هاست. پنج تا هفت قاشق مرباخوری حنا را به مدت ۲۰دقیقه در یک فنجان آب جوش خیسانده، و بعد از سرد شدن، روزی سه بار با یک تکه پنبه با پارچه تمیز روی ناحیه گرفتار بمالید.

چمن معطر

دانشمندان نشان داده اند که چمن معطر در نابود کردن چندین قارچ باعث عفونت مؤثر است. می توانید روزی سه تا چهار فنجان چای چمن معطر بنوشید. و برای تأثیر بیشتر کیسه چای مصرف شده را مستقیما روی ناحیه گرفتار بگذارید.

پودارکو

پودارکو

این گیاه حاوی سه ترکیب ضد مخمر است: لا پاکول، بتا- لاپاكون، و زایلویدین، که بر عفونت قارچ کاندیدا آلبيكانس و دیگر قارچ های شایع مؤثر است. من خودم یک ضماد آمریکای جنوبی حاوی عصاره این گیاه را برای درمان عفونت مخمر مصرف کرده و در صورت لزوم دوباره مصرف می کنم. البته فراورده استاندارد آن هم موجود است و دستور مصرف هم روی بسته بندی آن نوشته شده است.

زردچوبه

زرچوبه

تحقیقات دانشمندان پاکستانی نشان داده است که روغن زردچوبه، حتی با غلظت بسیار کم، از بسیاری عفونت های قارچی شایع جلوگیری می کند. روغن زردچوبه را با دو برابر مقدار آب رقیق کرده و با یک تکه پنبه یا پارچه تمیز مستقیما روی ناحیه گرفتار بمالید.



 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


10439
0
 
5
دیدگاه ها