مورد علاقه ها 0

گیاهان دارویی خانگی برای از بین بردن عفونت های ویروسی شدید

ویروس

عفونتهای ویروسی

ویروس ها موجوداتی بسیار عجیب هستند. به طور باورنکردنی کوچکند - چنان ریز که میکروسکپ های معمولی می توانند سلول های بدن و باکتری های بیمار کننده آنها را نشان دهند، ولی برای دیدن ویروس ها باید میکروسکپ های بسیار قدرتمند الکترونی را به کار گرفت.
من برای ویروس ها کلمه «ذره» را به کار می برم، چون بر اساس بیشتر تعاریف از حیات ویروس ها زنده واقعی نیستند. این ها فقط دارای ماده ژنتیکی (DNA یا RNA) در درون یک کپسول پروتئینی هستند. ویروس غذا نمی خورد، اکسیژن تنفس نمی کند، و مواد زائد ندارد. ویروس ها بعد از ورود به درون سلول های مستعد پذیرای آنها تکثیر می شوند.
به طور کلی، مصرف آنتی بیوتیک ها در درمان بیماری های ویروسی بی فایده است؛ چون اینها بیشتر بر باکتری ها مؤثرند. از زمان کشف پنی سیلین در سال ۱۹۲۸، پزشکی معمول به انواعی از آنتی بیوتیک ها مجهز شده است. ولی امروزه هنوز هم فقط چند داروی ضدویروسی داریم که آسایکلوویر برای تبخال، AZT برای ایدز، و اینترفرونها (مواد ضدویروسی خود بدن) از جمله آنها هستند.

داروخانه سبز برای عفونت های ویروسی

ولی خبر خوب این است که گیاهان دارویی مورد استفاده در پزشکی سنتی اثرات ضدویروسی قابل توجهی از خود نشان داده اند. من هنگام ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوانزا، و سایر عفونت های ویروسی از این ها کمک می گیرم. بسیاری از این گیاهان را در فصل مربوط به سرماخوردگی و آنفلوانزا معرفی کرده ام، ولی می خواهم در اینجا هم گیاهان دیگری را برای استفاده در درمان عفونت های ویروسی توضیح دهم.

اکیناسه

اکیناسه

اکیناسه، که عمده ترین داروی گیاهی سرخپوستان بوده است، امروزه بهترین تقویت کننده دستگاه ایمنی شناخته شده است. به دلیلی مناسب، اکيناسه شاید بهترین گیاه ضدویروس باشد. اکيناسه به دو طریق با ویروس ها مقابله می کند. این گیاه دارای سه ترکیب با اثر اختصاصی ضدویروس است: اسید کافئیک، اسید چیکوریک، واکیناسین. نشان داده شده است که عصاره ریشه اکیناسه هم مانند اینترفرونها (ترکیبات ضد ویروسی خود بدن) عمل می کند. به علاوه، اکیناسه خاصیت تقویت کنندگی دستگاه ایمنی را دارد که بدن را وادار می سازد فعالانه تر با ویروس ها مقابله کند.گیاه درمانگرها با اطمینان اکیناسه را برای تقویت دستگاه ایمنی تجویز می کنند. ولی در واقع دانشمندان هنوز کاملا نمی دانند این تأثير چگونه صورت می گیرد. برخی می گویند تركيباتی با نام پر و پردین ها را در بدن بالا می برد که قسمتی از دستگاه ایمنی به نام میت فعال می کند، که خود این مسئول ارسال گویچه های سفید ناحیه عفونی شده است تا با باکتری ها بجنگند.
برخی محققان دیگر عقیده دارند که ترکیبات دیگری در اکسیناسه، به نام آه چربی دوست و مشتقات قطبی اسید کافئیک منشأ فعالیت تقویت کنندگی دستگاه ایمنی در ترکیب اسید چیکو ریک هم مانع تولید آنزیم اینتگراز می شود که برای تکثیر ویروس ها ضرور هستند.من معتقدم همه ترکیبات موجود در اکیناسه با هماهنگی یکدیگر تأثیر می کنند و به کمک دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کنند.
کمیسیون E که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، مصرف اکیناسه را در درمان علائم شبه آنفلوانزا تأیید کرده است. این تأییدی علمی بر این گیاه بومی آمریکای شمالی است.

گون

گون

این گیاه هم تقویت کننده دستگاه ایمنی است. در یک تحقیق محدود در چین، به ده نفر که ماهیچه قلب آنها با ویروس کوکساکی B عفونی شده و مبتلا به التهاب قلب میوکاردیت شده بودند، به مدت سه تا چهار ماه عصاره گون تزریق شد. فعالیت سلول های طبیعی مقابله کننده با بیماری، که در دستگاه ایمنی بدن تولید می شوند، از ۱۱ تا ۴۵ درصد افزایش یافت. این آزمایش بالا رفتن میزان اینترفرونهای آلفا و گاما را هم نشان داد، که ترکیبات ضدویروس خود بدن هستند. با این حساب، عجیب نیست که این بیماران حالشان بهتر شد. مطالعات اروپایی ها نشان میدهد که مصرف خوراکی بسیاری مواد محرک دستگاه ایمنی این گیاه هم، مانند اکیناسه، مؤثر است.

کروتون

کروتون

به دلیل مناسبی، تصویر این گیاه بر روی فرهنگ گیاهان بومی آمازون، که در سال ۱۹۹۴، من و رودولف واسکز، گیاه شناس باغ گیاه شناسی میسوری، نوشتیم چاپ شده است چندین ترکیب ضد ویروس و التیام بخش زخم (مثل دی متیل سد روزین و تاسپین) در این وجود دارد که آن را مخصوصا برای استفاده در درمان زخم های ویروسی، مثل تبخال مفید می کند. مخلوط طبیعی سه ترکیب موجود در گیاه چهار برابر سریع تر از تک تک آنها تأثیر می کند.
من گیاه کروتون را وقتی در پرو دچار بریدگی یا پوست رفتگی می شوم مصرف می کنم متاسفانه این گیاه هنوز در همه جا پیدا نمی شود، گرچه فکر می کنم در آینده ای نه چندان دور در همه جا گسترش یابد.

سیر

سیر

به گفته دکتر هاینریش گخ، استاد شیمی دارویی دانشگاه وین، و دکتر لاری لاوسون، محقق علمی یک شرکت گیاه دارو دریوتا، کتابی عالی با نام استفاده علمی و درمانی سیر و گونه های وابسته به آن، این گیاه ضدباکتری، خاصیت ضد ویروسی هم دارد. چندین ترکیب گوگردی موجود در سیر بر ویروس ها مؤثر هستند.
باز هم من نمی خواهم به ترکیب مؤثر خاصی در سیر اشاره کنم، چون معتقدم همه مواد آن با کمک یکدیگر تأثیر می گذارند.
برخی گیاه درمانگرها خوردن روزانه دو کپسول سیر را برای درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا، و سایر عفونت های ویروسی توصیه می کنند. ولی من سیر تازه را به کپسول آن ترجیح می دهم، و جین گیلتینان، رئیس بخش پزشکی دانشگاه باستیر در سیاتل، هم همین نظر را دارد. او مصرف روزانه تا یک دوجین حبه سیر را هم پیشنهاد کرده است. من فکر می کنم خوردن این همه سیر مشکل باشد، ولی می توان آن را به همراه سالاد، نان، سوپ، و آبمیوه مصرف کرد.
برای جلوگیری از سرماخوردگی و سینوزیت، من توصیه می کنم پیش دستی کرده و مقدار زیادتر سیر بخورید. خویشاوند نزدیک سیر، یعنی پیاز هم همان تأثير ضد ویروسی را دارد، ولی تا حدی کمتر.

گلدن سیل

گلدن سیل

این گیاه هم مانند اکیناسه محرک دستگاه ایمنی بدن است، که این خاصیت ناشی از وجود ترکیب بربرین در آن است. اغلب همراه با اکیناسه مصرف می شود.

ارس

ارس

حتی در میان گیاه درمانگرها هم کاملا مشخص شده است که ارس ترکیب و ضدویروسی قوی داکسی پودوفيلو توکسین دارد. به نظر می رسد عصاره ارس برعلیه تعدادی از ویروس ها از جمله آنفلوانزا و تبخال، مؤثر است. گاهی وقتی احساس میکنم دارم سرما می خورم، یک چای ارس درست کرده و برای پیشگیری می نوشم.

بادرنجبویه

بادرنجبویه

مصرف این گیاه برای درمان بیماری های ویروسی، مخصوصا تبخال بسیار توصیه شده است. من خودم برای مقابله با تمام ویروس ها چای بادرنجبویه می نوشم.

شیرین بیان

شیرین بیان

شیرین بیان، علاوه بر بسیاری مصارف دارویی دیگر، در مقابله بان زیادی از ویروس ها هم مؤثر است، یکی از هشت ترکیب ضد ویروسی شیرین بیان گلیسیریزین مانع انجام بسیاری فرایندهای مربوط به تکثیر ویروس ها می شود.می توانید با چند قاشق مرباخوری خرد کرده ریشه شیرین بیان در یک فنجان آب جوش چای درست کرده و بعد از ده دقیقه خیس خوردن بنوشید.

شیتاکه

شیتاکه

بر اساس گزارشی چاپ شده در مجله معتبر بررسی فراورده های طبیعی لارنس، این قارچ خوشمزه آسیایی حاوی ترکیبی به نام لنتینان است که خاصیت ضد ویروسی، محرک دستگاه ایمنی، و ضد توموری دارد. خاصیت ضد ویروسی آن در حیوانات آزمایشگاهی نشان داده شده است. عصاره شیتاکه باعث محافظت موش ها در برابر التهاب ویروسی مغز گردید. هم اینک کپسول عصاره شیتا که در بازار موجود است، ولی من خوردن خود قارچ را به صورت غذا ترجیح می دهم.

اوکالیپتوس

اوکالیپتوس

به گفته دکتر آلبرت لئونگ، متخصص گیاهان دارویی، چندین ترکیب موجود در اوکالیپتوس (هیپر وزید، گوئرسیترین، و اسید تانیک) خواص ویروس کشی دارند.

یاس زرد و پیچ امین الدوله

یاس

هر وقت احساس می کنم دچار سرماخوردگی می شود، یک چای چینی مخلوط یاس زرد و پیچ امین الدوله می نوشم. گاهی کمی هم بادرنجبویه به آن اضافه می کنم. ثابت شده است که هر سه اینها خاصیت ضد ویروسی دارند. من امتحان کرده ام که نوشیدن چای داغ مخلوط این سه گیاه قبل از رفتن به رختخواب بسیار مؤثر است.

زنجبيل

زنجبیل

زنجبیل خیلی بیشتر از درمان بیماری صبحگاهی و بیماری حرکت خاصیت دارد. بنا بر بانک اطلاعاتی من، زنجبیل دارای ده ترکیب ضد ویروسی است. از این رو، اگر به بیماری ویروسی مبتلا شده اید، کمی زنجبیل بیشتر در غذا بریزید یا چای زنجبیل بنوسه بسیاری از ترکیبات ضد ویروسی زنجبیل در زردچوبه هم موجودند.


 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


6380
1
 
2
دیدگاه ها