مورد علاقه ها 0

درمان فوری دندان درد و پوسیدگی دندان با گیاهان دارویی

دندان درد

دندان درد 

سرخپوستان قبیله چوکو هزاران سال در شرق پاناما زندگی می کردند و متاسفانه امروز نایل قربانی «توسعه» شده اند. من با این قبیله بیشتر از سایر سرخپوستان کار کرده ام.
در سال ۱۹۶۰، دوست محرم راز سرخپوستم از این قبیله درباره گیاهی از جنس فلفل را گفت که برای تسکین دندان درد از آن استفاده می کردند. شاخه ای کوچک از آن را به من دادند و با جویدن آن دهانم بیحس شد.
شما قطعا به این گیاه چوکویی دسترسی ندارید. ولی گیاه گرمسیری دیگری برای دندان درد وجود دارد که احتمالا در دسترس شما هم هست: میخک، جوانه های گل یک درخت گرمسیری روغن یا جوهر میخک حاوی مقادیر زیادی ماده بیحس کننده و گند زدای اوژنول است. در فهرست بانک اطلاعاتی من، میخک ۵ تا ۲۰ برابر سایر منابع گیاهی اوژنول دارد. در واقع، بسیاری از دندان پزشکان از آن به عنوان بیحس کننده و مسکن، مخصوصا برای پر کردن ریشه دندان، استفاده می کنند.
لزومی به توضیح دندان درد نیست. من در سال های گذشته دچار آن بوده ام. و امروزه هم احمقانه در رفتن به نزد دندان پزشک تعلل می کنم. البته معلوم شده است در این مورد من تنها نیستم. چون تخمین زده می شود ۹۸ درصد مردم پوسیدگی دندان دارند. این خود به میلیونها دندان درد سالیانه منجر می شود. هر دندان دردی باید توسط دندان پزشک معاینه و درمان شود، ولی خوشبختانه، با استفاده از چند گیاه، می توان تا رسیدن به دندان پزشک درد را تسکین داد.
دندن درد

داروخانه سبز برای دندان درد

مصرف روغن های گیاهی برای دندان درد چیز تازه ای نیست. در سال ۱۹۴۶، م. لسر مطلبی در مجله صنایع دارویی و آرایشی با عنوان « فراورده هایی برای دندان درد» به چاپ رساند. او اشاره کرده بود که روغن اسانس های گیاهان عمده ترین مواد مؤثر در فراورده های تسکین دندان درد هستند. و از میان این ها، بی شک جوهر میخک و اوژنول مهم تر از همه اند.

میخک

میخک

کمیسیون E، که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، جوهر میخک را به عنوان بیحس کننده و گند زدای موضعی برای دندان درد تأیید کرده است، حتی کمیته علمی گزارش دهنده به اداره غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که جوهر میخک تنها یکی از ۱۲ ماده مؤثر موجود در فراورده های تسکین دندان درد است که برای استفاده موقتی بی خطر است.

خرد جنگلی

خرد جنگلی

در آغاز این مقاله، به نوعی فلفل اشاره کردم که سرخپوستان چوکو برای از بین بردن درد دندان مصرف می کردند. من سال ها بعد باز به این گیاه برخوردم. در سفری به پرو، راهنمای سرخپوست من گیاهی را نشانم داد و گفت که برای تسکین دندان درد خوب است. ریشه گیاه را در آورد و پس از پاک کردن خاک از روی آن، از من خواست آن را گاز بزنم. مثل دفعه قبل، دهانم فورا بیحس شد.
میوه ها و ریشه های برخی گونه های فلفل دارای ترکیبات بیحس کننده هستند. حتی فلفل سیاه هم کمی از آنها را دارد. انسان هایی که هزاران سال در جنگل ها زندگی کرده اند، شفابخش های موثری برای دندان درد داشته اند. و این دلیل اصلی من در نوشتن این مقاله بود - باید نشان دهم که پزشکی سنتی هم ارزش علمی خود را دارد.
مخالفات این عقیده می گوید این «قصه های عامیانه قدیمی دیگر به درد تجارب علمی غربی نمی خورد. ولی اساس علم بر مشاهده دقیق و آنچه که انسان های سنتی از دوران های بسیار دور انجام می داده اند استوار است: مشاهده و آزمایش دنیای اطراف خود.
به طور کلی، انسان های سنتی با انتخاب داروهای مناسب و رد موارد نامناسب، آنچه را که پزشکی سنتی می نامیم ایجاد کرده اند. بیشتر این داروهای عامیانه هزاران سال تجربه در پشت خود دارند، و تعداد کمی از آنها عوارض جانبی دارند.
این چیزی است که نمی توان درباره داروهای رایج امروزی گفت. فقط معدودی از آنها قدمتی بیش از صد سال دارند. و اغلب، داروهای صناعی خطراتی با خود همراه دارند. این را از روی تعداد داروهایی که اداره غذا و داروی آمریکا به خاطر عوارض جانبی شان دستور جمع آوری آنها را داده است می توان دریافت.

زنجبیل

زنجبیل

کمپرس این ادویه تند می تواند درد دندان را تسکین دهد. من این کمرس را با فلفل قرمز کمی هم گرم می کنم. هر دو این ها همانند ضماد خردل عمل می کنند، و ضد تحریک هستند، یعنی با تحریکات سطحی باعث نادیده گرفته شدن درد عمقی تر دندان می شوند.
برای درست کردن کمپرس دندان، روی مقداری از یک یا هر دو این ادویه ها آب بریزید تا به صورت خمیری درآید. بعد قطعه ای پنبه کوچک در آن فرو برده و بچلانید. پنبه را مستقیما روی دندان بگذارید، بدون آن که با لثه تماس پیدا کند. اگر نتوانستید تندی آن را تحمل کنید، دهان را آب کشیده و روش دیگری را به کار ببندید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز

در سال ۱۹۹۲، که دنیای غرب یادبود ورود کریستف کلمب را جشن می گرفت، من هم خروج فلفل از قاره آمریکا را جشن گرفتم. کریستف کلمب این ادویه را از سرخپوستان کارائیب گرفته و به اروپا برده بود.
وقتی فلفل قرمز به پوست مالیده شود، مادۀ تند آن کمی می سوزاند، ولی اثر مادة P را، که ترکیب شیمیایی مسئول انتقال درد است، خنثی می کند. به علاوه، فلفل قرمز مقدار زیادی سالیسیلات دارد که ماده ای شبیه به آسپیرین است و درد را تسکین می دهد. عجیب نیست که این ادویه درمان قدیمی و عامیانه دندان درد باشد. برای بهره بردن از اثر آن، روش گفته شده استفاده از پنبه در مورد زنجبیل را انجام دهید.

درخت دندان درد

درخت دندان

این درخت نام خود را از آن گرفته است که برای تسکین درد دندان مصرف می شده است. گیاه درمانگر بزرگ آمریکایی، تامی باس، آن را تا آخر عمر خود در ۱۹۹۶ تجویز می کرد. او جویدن پوست درخت یا درست کردن چای پوست با میوه آن را پیشنهاد می کرد. یافتن گیاه ممکن است مشکل باشد، ولی شاید بتوانید خشک کرد؛ آن را در فروشگاه های گیاهان دارویی بیابید.

بید

بید

من یک بار برای تسکین دندان درد، کمی پوست بید را جویدم و بعد آن را درون دندانی که درد می کرد گذاشتم تا تسکین یابد. پوست بید دارای سالیسین، خویشاوند طبیعی آسپیرین، است که قدرت تسکینی قابل توجهی دارد. می توانید چای بید یا تنتور آن را هم استفاده کنید. (فراموش نکنید که اگر به آسپیرین حساسیت دارید، نباید گیاهان شبیه آسپیرین هم بخورید.)

ریواس

ریواس

در چین برای تسکین دندان درد از ریشه ریواس استفاده می کنند. آنها ریشه ریواس را خشک کرده و در الکل می خیسانند تا تنتور درست کنند. بعد با استفاده از گلوله ای پنبه، تنتور را پنج دقیقه مستقیما روی دندان می گذارند تا درد آن تسکین یابد. من اگر برای تسکین درد به گیاهان دیگر دسترسی نداشته باشم، این روش را انجام خواهم داد. ریواس حاوی لااقل شش ترکیب شیمیایی تسکین دهنده درد است.

کنجد

کنجد

دکتر آلبرت لئونگ، متخصص گیاهان دارویی، این روش چهارصدساله چینی برای دندان درد را پیشنهاد می کند: یک قسمت دانه کنجد را دو قسمت آب ریخته و آنقدر بجوشانید تا آب آن نصف شود. استفاده از جوشانده حاصل برای دندان درد و بیماری لثه اعجاب انگیز است. دلیل خوبی هم برای این تأثیر وجود دارد:کنجد لااقل هفت ترکیب ضددرد دارد.

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان

تخمین زده می شود ۹۸ درصد مردم دچار پوسیدگی دندان باشند، که بیشتر در فاصله سنی 15 تا 25 سال بروز می کند. محققان بر این باورند که تشکیل پوسیدگی بعد از نوجوانی کاهش می یابد، که به خاطر ایجاد ایمنی در برابر باکتری ها، مخصوصا انواع مختلف استرپتوکوک، است.

داروخانه سبز برای پوسیدگی دندان

پیش از فلوریددار کردن آب های آشامیدنی در قرن بیستم، پوسیدگی دندان مشکل بزرگ تری بود. از دوران های باستان تا قرن نوزدهم، گیاه درمانگرها خیلی تلاش می کردند چیزی برای مراقبت از دندان ها بیابند و توانستند چند گیاه مؤثر را پیدا کنند.

چای

علاوه بر داشتن مواد مختلف که با هم از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند،چای حاوی مقدار قابل توجهی فلوراید محافظت کننده از دندان است.
چای سبز اغلب بیشتر از چای سیاه فلوراید دارد، برای کسب تأثير قوي فلوراید چای در جلوگیری از پوسیدگی، باید روی تا ده فنجان چای بنوشید. ولی نیازی به این نیست، چون ترکیبات دیگر هم در چای وجود دارد. چای احتمالا آب آشامیدنی تان هم فلوراید دارد. برای شیرین کردن چای هم به جای قندهایی که پوسیدگی دندان را بیشتر می کنند از شیرین بیان استفاده کنید. برای این کار، کمی ریشه شیرین بیان به چای معمولی خود بیفزایید.

برگ بو

برگ بو

روغن معطر برگ بو حاوی یک ترکیب باکتری کش قوی (به نام او ۸-سینول) است که در برخی خمیردندان ها هم وجود دارد. اگر می خواهید از اثرات این ترکیب مفید گیاهی استفاده کنید، خمیردندانی تهیه کنید که آن را داشته باشد. شاید چنین خمیردندانی را در داروخانه با فروشگاه های مواد بهداشتی پیدا کنید.

بلادروت

بلادروت

مطالعات مختلف نشان داده اند که فراورده های دندانی دارای بلادروت رسوب پلاک های دندانی را در مدت هشت روز تا حد زیادی کاهش می دهد. گیاه بلادروت دارای ترکیبی به نام سانگینارین است که به نظر می رسد باعث کاهش پلاک های دندانی می شود. سانگینارین به طور شیمیایی به پلاک دندانی متصل شده و مانع چسبیدن آن به دندان می شود. و چون پلاک دندانی باعث بیماری لثه و نیز پوسیدگی دندان می شود، بلادروت انتخاب خوبی برای بزرگسالان مبتلا به بیماری های لثه است. می توانید با تهیه خمیر دندان ها و دهان شویه های دارای بلادروت از تأثیر آن بهره ببرید.

شیرین بیان


شیرین بیان علاوه بر داشتن ترکیب باکتری کش شیرین غیرقندی گلیسیریزین، ترکیبی به نام ایندول هم دارد که یک ماده قدرتمند برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است.

بادام زمینی

بادام زمینی

قبل از بازنشستگی از وزارت کشاورزی امریکا، به عنوان متخصص گیاهان دارویی، اغلب دوستان به خاطر خوردن بادام زمینی در طول روز سر به سرم می گذاشتند. من چون بادام زمینی دوست داشتم از آن می خوردم، ولی می دانستم که محققان مرکز دندان پزشکی ایستمن در راچستر نشان داده اند که بادام زمینی کمتر از بیسکویت شور، برگه میوه، سیب زمینی سرخ کرده، چوب شور، شکلات و دیگر مواد قنددار باعث پوسیدگی دندان می شود.
من اغلب بادام زمینی را همراه با کشمش شیرین می خورم. و اگر نگران پوسیدگی دندان بودم، بادام زمینی را به تنهایی می خوردم.

استويا

استویا

این گیاه شیرین غیرقندی بومی امریکای مرکزی است. هر وقت می خواهید چای تان را شیرین کنید، مقدار بسیار کمی استویا به آن اضافه کنید. متوجه خواهید شد که بسیار شیرین است. این برای کسانی که می خواهند کالری کمتری به بدن برسانند هم بسیار خوب است.

چاپارال

یک مطالعه علمی توسط محققانی که از مصرف سنتی این گیاه در تسکین دندان درد آگاه بودند نشان داد که دهان شویه چاپارال تا ۷۵ درصد پوسیدگی های دندان را کاهش می دهد. و دانشمندان هم دریافته اند که یک ترکیب موجود در این گیاه، به نام اسید نوردی هیدروگواریتیک، یک گند زدای قوی است. می توانید با چاپارال یک چای دهان شویه درست کنید، ولی نباید آن را قورت دهید.


 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1524
1
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi