مورد علاقه ها 0

آفت دهان را با مصرف این گیاهان در کوتاه ترین زمان از بین ببرید

آفت دهان

آفت دهان

نام کا گیاه مُر را به آنجا بردند. به گفته دکتر والتر لویس و دکتر مموری الوین و استادان دانشگاه واشینگتن و نویسندگان کتاب گیاه شناسی پزشکی، آنها مُر را برای درمان آفت و دیگر زخم های دهان به کار می بردند.
آفت دهان زخمی دردناک و آتشفشان مانند است که در دهان یا داخل لب پدیدار می شود. آفت دهان ظرف حدود یک هفته به خودی خود خوب می شود، ولی اغلب، گاهی به صورت زخم های متعدد، عود می کند. آمارها مختلف هستند، ولی بین ۲۰ تا ۵۰ درصد مردم به آفت مبتلا شده اند.

درمان عامیانه آفت دهان: راه درست

پزشکان چیزی زیادی برای گفتن به مبتلایان به آفت دهان ندارند. اغلب آنتی بیوتیک یا کورتیکواستروئید تجویز می کنند تا درد و التهاب آن کمتر شود. ولی هیچ یک از این ها زیاد مؤثر نیست. از این رو، حتی پزشکان هم روش های سنتی را توصیه می کنند گذاشتن یخ برای تسکین درد و شستشوی چند بار در روز دهان با آب نمک گرم.
پزشکان عدم استفاده از مواد تحریک کننده آفت دهان، مثل الكل، آدامس، مرکبات، قهوه، لبنیات، گوشت، آناناس، ادویه جات، گوجه فرنگی، خمیردندان، و سرکه و سایر مواد اسیدی را نیز پیشنهاد می کنند. اگر نمی دانید چه چیزهایی اسیدی هستند، هر چیز ترش مزه ای را در این فهرست بگذارید.
پزشکان اجتناب از هر چیزی را که به آن حساسیت دارید هم توصیه می کنند. مردم اغلب دچار وسوسه ناخنک زدن به چیزی که می دانند به آن آلرژی دارند می شوند. ولی همین یک ذره هم می تواند باعث ایجاد آفت دهان شود.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




گیاهان دارویی برای درمان آفت دهان

من هم با گذاشتن یخ و شستشوی دهان با آب نمک موافقم. و فکر می کنم کنار گذاشت چیزهای محرک هم کار خوبی است. من خودم استفاده از جایگزین های گیاهی را هم امتحان می کنم.

مُر

مصرف گیاه مر بیش از یک درمان عامیانه است. کمیسیون E، که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، نیز گرد مر را بری درمان التهاب های خفیف دهان و گلو توصیه کرده است، چون حاوی مقادیر زیاد تانن است.
تانن نامی معمول برای اسید تانیک است، که در بسیاری گیاهان وجود دارد و مزه ای تلخ و گزنده به خوراکی ها می دهد. تانن یک گند زدا با اثر ضدباکتریایی و ضد ویروسی گسترده است، و مخصوصا برای درمان زخم های دهان، که اغلب ناشی از باکتری ها، قارچ ها، ویروس ها، یا آلرژی است، مفید است.
برای استفاده از گرد مر کپسول آن را (که در فروشگاه های گیاهان دارویی موجود است) باز کرده و کمی از آن را مستقیما روی زخم بگذارید.

آفت دهان


چای

مر تنها گیاهی نیست که تانن زیاد دارد: چای معمولی هم غنی از تانن است. یک چای کیسه ای استفاده شده را روی آفت دهان بگذارید. یا یک چای مخصوص از گیاهان دارای تانن، مثل انگور خرس، اوکالیپتوس، هزارچشم، مریم گلی، تمشک قرمز، نعناع فلفلی، و شیرین بیان درست کرده و مزمزه کنید.

کانکر روت

این گیاه سابقه ای طولانی در درمان سنتی آفت دهان دارد. سرخپوستان آمریکا و نخستین مهاجران آن کانکر روت را به صورت چای برای درمان گلودرد و آفت دهان مصرف می کردند. برخی سرخپوستان هم ریشه گیاه را برای درمان آفت دهان و تبخال می جویدند.
کانکر روت اجزای مؤثر و خواص التيامی گیاهان زرشک و ماهونیا را دارد.

گلدن سیل

این گیاه انتخاب اول سرخپوستان آمریکا در درمان انواع زخم ها بود. وقتی دانشمندان آن را بررسی کردند، معلوم شد دارای مواد گندزدا و ضدعفونی کننده ای است که زخم ها و عفونت ها را بهبود می بخشد.
برای تهیه دهان شویه، دو قاشق مرباخوری خشک کرده گلدن سیل را در یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید تا خیس بخورد. روزی سه یا چهار بار دهان را با آن بشویید. زرشک و ماهون با هم ترکیبات مشابه گلدن سیل و اثرات التیامی دارند.

شیرین بیان

در یک مطالعه بر روی اثر شیرین بیان در درمان آفت دهان، دهان شویه ای ای این گیاه در ۷۵ درصد مصرف کنندگان مؤثر واقع شد. این ها ظرف یک روز بهبود قابل ملاحظه ای نشان داده و طی سه روز کاملا بهبود یافتند. این بررسی توسط دکتر ملوین و ریاک، استاد روان پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده کتاب عالی تأثیر تغذیه بر بیماری های گزارش شده است.
شیرین بیان علاوه بر تانن، دو چیز مؤثر دیگر هم دارد. ترکیب اسید گلیسیرتینیک و گلیسیریزین، که هر دو بهبود زخم را تسریع می کنند. می توانید چای های توصیه شده در این مقاله را با شیرین بیان شیرین کنید.

مریم گلی

گرچه مریم گلی جزو گیاهان غنی از تانن نیست، بسیاری گیاه شناسان چای غليظ مریم گلی را برای درمان التهاب دهان و گلو پیشنهاد می کنند. برای درست کردن این چای، دو قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه را در یک فنجان آب جوش بریزید و پس از خیس خوردن و سرد شدن آن را غرغره کنید.
نباید از این چای زیاد بنوشید. مریم گلی حاوی مقدار زیادی توژون هم هست، که مصرف زیاد آن می تواند باعث تشنج شود. گرچه مریم گلی گیاه درمانی بسیار خوبی است، و مصرف چای رقیق آن در جای جای این کتاب توصیه شده است، ولی مانند آسپیرین، از آن دسته چیزهایی است که کم آن مفید و زیاد آن مضر است.

آفت دهان


شمعدانی وحشی

ریشه این گیاه در میان سرخپوستان و مهاجران اولیه امریکا کاربرد زیاد داشته است. مثلا به عنوان قابض برای بند آوردن زخم های باز و نیز شستشوی دهان برای التیام آفت مصرف می شد. من فکر می کنم این گیاه غنی از تانن ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

چاپارال

یک مطالعه علمی توسط محققانی که از مصرف سسنتی این گیاه در تسیکین
دندان درد آگاه بودند نشان داد که دهانشویه چاپارال تا ۷۵ درصد پوسیدگی های دندان را کاهش می دهد. و دانشمندان هم دریافته اند که یک ترکیب موجود در این گیاه، به نام اسید نوردی هیدروگواریتیک، یک گندزدای قوی است، می توانید با چاپارال یک چای دهان شویه درست کنید، ولی نباید آن را قورت دهید.

2487
0
 
8
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi