مورد علاقه ها 0

شجاعت به معنای فقدان ترس نیست

شجاعت

شجاعت و ترس

شجاعت یعنی کنترل ترس. شجاعت یعنی اینکه هرگز تسلیم نشویم. تسلیم شدن بسیار آسان است و این دقیقاً همان کاری است که افراد بازنده و ترسو انجام می دهند.
ثابت ماندن و راکد شدن نیز چیز دیگری است برخی از افراد بسیار معمولی با پایداری و تسلیم نشدن به چیزهای بسیار حائز اهمیتی دست پیدا کرده اند. آبراهام لینکلن یک نمونه است؛ شجاعتش او را به فردی خارق العاده تبدیل کرد.
در برنامه ی کارآموز، کاندیداها باید ابتدا وارد یک فرآیند خسته کننده ی آزمون صدا شوند. میلیون ها داوطلب وجود داشت و تنها تعداد کمی از افراد انتخاب می شدند. اینها چیزهای عجیبی نیستند. به همین دلیل است که من عمیقاً معتقدم هیچ بازنده ای در آن نمایش وجود ندارد. افرادی که برای این برنامه سعی می کنند شجاعت خود را در آغاز کار نشان می دهند. آنها همگی برنده اند. اخراج شدن در مقابل میلیون ها نفر آسان نیست. اما این بخشی از معامله است و آنها در هر صورت مقاومت می کنند. اکثر آنها میگویند این تجربه ارزش همه ی آن سختی ها را داشته است؛ چه برنده شوند و چه بازنده.


ترس

معنی شجاعت

همینگوی این عبارت معروف را نوشته است «شجاعت یعنی زیبایی ای که تحت فشار در مورد آن بیاندیشید. برخی روزها ما با چالش هایی روبه رو می شویم که دوست داشتیم با آنها مواجه نشویم، اما در هر صورت باید برخیزیم و با آنها به مقابله بپردازیم. این یعنی شجاعت. این کار نیازمند یک توازن خاص است شاید این قهرمانانه به نظر نرسد، شاید هر روز یک موقعیت مصیبت بار به همراه نداشته باشید. اما این نمونه ای از شجاعت است که ما همگی می توانیم درک کنیم.
اعتماد به نفس عنصری از شجاعت است که ما همگی به آن نیاز داریم برخی اوقات ما نیاز داریم مسیر مناسب را انتخاب کنیم. من با یک مجری جوان کار کردم که هرگز در جمع سخنرانی نکرده بود و به این نتیجه رسیده بود که اصلاً در این کار مهارت ندارد او این را به من گفت و من با خودم فکر کردم او حتی سخنرانی در جمع را امتحان نکرده است و می گوید در این کار مهارت ندارد.


شجاع بودن

من احساس می کردم او در این کار مهارت دارد. چند ماه بعد وقتی متوجه شدم نمی توانم در یک میهمانی شام که شامل یک سخنرانی کوتاه نیز بود شرکت کنم، به او گفتم که به جای من این کار را انجام دهد. او به من گفت: «من در جمع صحبت نمی کنم. من به او گفتم تو الان این کار را انجام می دهی.» پایان مکالمه سخنرانی می دانید چه شد؟ او به یک سخنران برجسته تبدیل شد. شجاعت نبود ترس نیست، شجاعت یعنی غلبه بر ترس.


شجاعت

غلبه بر ترس

پدیده ی مبارزه با صحنه نمونه ی خوبی است. من اخیراً مقاله ای خواندم در مورد اینکه مبارزه ی متداول با صحنه چیست. حتی در میان بازیگران حرفه ای بازیگران معروف و پیشرفته زیادی هستند که به طور معمول با این مواجه می شوند. برخی اوقات به مدت چند دهه آنها اجازه نمی دهند ترس وارد مسیر اشتیاقشان شود. من به سخنرانی در مقابل هزاران نفر عادت دارم و این کار را لذت بخش می دانم. اما اغلب افرادی هستند که از من می پرسند آیا دستپاچه نمی شوم؟ نه نمیشوم.

 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



من تنها پا به صحنه می گذارم و به سخنرانی خود می پردازم. وینستون چرچیل یک سخنران بزرگ بود اما من خوانده ام که او مدت زیادی را صرف کرده تا بتواند این مهارت را در خود توسعه دهد. او در ابتدا ماهیتاً یک سخنران نبوده است اما آن قدر بر روی این مهارت خود کار کرد تا بر آن مسلط شد. او به یک سخنران قدرتمند و هیپنوتیزم تبدیل شد. یکی از معروفترین سخنرانی های او در طول جنگ جهانی دوم شامل این کلمات می شد: هرگز هرگز هرگز هرگز هرگز چیزی بزرگ یا کوچک اصلی یا فرعی، هرگز وارد نکنید به جز برای محکوم ساختن احترام و حس خوب. هرگز در مقابل زور تسلیم نشوید هرگز در مقابل توانایی به ظاهر طاقت فرسای دشمن تسلیم نشوید.


شجاعت

نقش ترس و شجاعت در تفکر صحیح

چرچیل و افرادش در خطر بمباران و تاخت و تاز ارتش آلمان قرار داشتند که او این را گفت. شما ممکن است حمله ای رعد آسا را تجربه نکنید. اما هنوز می توانید آن کلمات شجاعانه را در زندگی روزانه ی خود به کار ببرید. روزهایی هست که من با مشکلات زیادی روبه رو می شوم که در ابتدا به نظر حمله ای برق آسا می آید. من در مقابل آنها تسلیم نمی شوم. شما نیز نباید هرگز در مقابل این حوادث تسلیم شوید!


شجاعت

یک چیز مهم دیگر در مورد شجاعت این است که می تواند به شما کمک کند به شیوه ی درستی فکر کرده و عمل کنید. شجاعت به شما کمک می کند تا به جای مشکلات بر فرصت هایی که در مقابلتان قرار دارد متمرکز شوید. مشکلات اغلب فرصت هایی هستند که برای ما به ارمغان می آیند. بنابراین وقتی من میگویم به مشکلات خوش آمد بگویید، برای آن دلیل دارم. ذهنتان را در مقابل راه حلهای خلاقانه برای مشکلات انعطاف پذیر سازید. انیشتن میگوید «شما نمی توانید مشکلی را با همان تفکر حل کنید که آن مشکل را ایجاد کرده است. این شیوه ی خوبی برای اجتناب از انقباض ذهن و یافتن یک راه حل است. به شجاعت بر می گردیم. به خاطر داشته باشید که می توان بر ترس غلبه کرد. بدانید که شما قادرید شجاع باشید و شما برای موفقیت ساخته شده اید؛ این نیمی از مبارزه است. سپس به مسیر خود ادامه دهید و همه چیز به یاریتان خواهد آمد.


551
0
 
12
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi