مورد علاقه ها 0

آموزش قطب درمانی برای درمان بیماری ها

قطب درمانی و انرژی درمانی

قطب درمانی شیوه ای از انرژی درمانی

قطب درمانی انرژی ظریف بدن را متعادل می کند، باعث تقویت احساس آرامش و سلامتی شده و راه فوق العاده ای برای «کاهش استرس» است. قطب درمانی توسط دکتر راندولف استون(Randolph Stone) ابداع شد و نتیجه سال ها مطالعه و ترکیبی از چندین تکنیک درمانی طبیعی مانند طب سوزنی، درمان های گیاهی، آیورودا و یوگا است. این یک شیوه فریبکارانه نیست، و روی ماهیچه ها، استخوان ها یا بافت های پیوندی کار نمی کند بلکه با انرژی ظریف بدن سروکار دارد و موانعی را که از جریان پیدا کردن انرژی جلوگیری می کنند از بین می برد. قطب درمانی به کلیت افراد از لحاظ فیزیکی، ذهنی و روحی کمک کند. در مرکز فلسفه قطب درمانی این تفکر وجود دارد که بدن ما چیزی بیش از مجموع پوست، استخوان ها، اعصاب و اعضاء است. فلسفه های دیگر نیز هر یک نامی برای این «چیزی بیش از» دارند: نیروی حیات، تای چی، روح و روان. به این ترتیب در قطب درمانی هم به آن «انرژی»، گفته می شود. 

قطب درمانی شامل نگرش، کار روی بدن، «رژیم غذایی» و ورزش می شود و تکنیک پیچیده ای است که مرکز توجه آن می تواند یک عمر کار باشد. با این حال تکنیک های قطب درمانی، تکنیک های مؤثری هستند، احتیاج به دانش خاصی ندارند و هر کسی می تواند آنها را انجام دهد. در واقع بسیاری از ما بدون این که بدانیم از اصول قطب درمانی استفاده می کنیم. «برای مراقبت از پوست» استفاده از قطب درمانی در زمینه آرایش و زیبایی، تعادل و هماهنگی بدن را افزایش می دهد و به کاهش استرس های جسمی و ذهنی کمک می کند. هر دوی این موارد به کمک سلامتی و درخشندگی پوست می آیند. در قسمت بعد چند تمرین توضیح داده خواهد شد. تمرین هایی که ساده هستند، به زمان زیادی احتیاج ندارند و باعث سرزندگی شما خواهند شد حتی اگر فقط یکی از آن ها را انجام دهید.

تمرین اول قطب درمانی

قطب درمانی و انرژی درمانی

در جایی که فضای خالی زیادی در اطراف شما وجود داشته باشد، روی شکم دراز بکشید، هر دو دست را زیر پیشانی قرار دهید، طوری که کف دست ها رو به زمین باشد. پاها را حدود ۳۰ سانتی متر باز کرده و زانوها را خم کنید، به این ترتیب مج پاهایتان در هوا است. سپس پاها را به بیرون تاب داده، به جای اول بازگردانید و قوزک دو پا را روی هم قرار دهید، پاهایتان باید به شکل صلیب به نظر برسند و پای راست باید در جلوی صلیب قرار داشته باشد. دوباره پاها را تاب دهید و صلیب کنید، این بار پای چپ را در جلو قرار دهید.

تمرین دوم قطب درمانی

قطب درمانی و انرژی درمانی

صاف بایستید و پاها را حدود ۲۰ سانتی متر از یکدیگر باز کنید. روی نوک پنجه بایستید و دست ها را تا شانه بالا آورده و به سمت جلو نگه دارید این کار به حفظ تعادل کمک می کند، سپس در همین حالت آرام پایین بیایید و چمباتمه بزنید. پاشنه های تان باید روی زمین قرار داشته باشد اما اگر این طور نیست (دلیل آن محکم بودن ماهیچه پشت ساق پا است می توانید یک کتاب با بالشتک زیر آنها قرار دهید. به مرور ماهیچه پشت ساق پا بلندتر شده و می توانید حین انجام این حرکت پاشنه های تان را روی زمین قرار دهید.
در حالت چمباتمه باید سر را پایین بیندازید به شکلی که بتوانید پاهای خود ببینید، زانوها نیز زیر بغل قرار خواهند گرفت. دست ها را نباید روی زمین رها سید. در ستون فقرات خود احساس کشیدگی می کنید، این احساس باید راحت و خود به خود به وجود بیاید، لازم نیست از زور استفاده کنید.
حدود ۲ دقیقه به این حالت بمانید، آرام باشید و عادی نفس بکشید. می توانید آرام خود را به جلو و عقب تاب بدهید. سپس آرام آرام بلند شوید. این تمرین برای کشیدگی و استحکام عضلات پا، افزایش جریان انرژی و تقویت آرامش ذهنی طراحی شده است.

تمرین سوم قطب درمانی

قطب درمانی و انرژی درمانی

روی تشک تمرین یا فرش بنشینید. با دست قسمت پشت زانو و ران را نگه دارید. چانه تان را روی سینه نگه دارید. ستون فقرات تان را به سمت جلو خم کنید، آرام آرام روی آن بغلتید و عقب بروید و زانوها را نیز با خود عقب بکشید. پس از عقب رفتن، پاها را به سمت جلو بکشید تا نیرویی برای غلتیدن به جلو ایجاد شود. با این حرکات، بدن باید پیوسته و به نرمی تاب بخورد. حدود ۲ دقیقه به این حالت بمانید، آرام باشید و عادی نفس بکشید و آرام خود را به جلو و عقب تاب بدهید. سپس آرام آرام بلند شوید این تمرین برای کشیدگی و استحکام عضلات پا، افزایش جریان انرژی و وضوح آرامش ذهنی طراحی شده است.

تمرین چهارم قطب درمانی

قطب درمانی و انرژی درمانی

به پشت دراز بکشید و دست ها را روی شکم بگذارید. با یک دم عمیق، هوا را به داخل شکم بفرستید و بالا آمدن دست هایتان را احساس کنید. هوا را بیرون بدهید و حس کنید که دست ها پایین تر می روند. کار دم و بازدم را آرام و کامل انجام دهید و پیش از دم بعدی لحظه ای صبر کنید. دم و بازدم را ۱۰ بار تکرار کنید.این تمرین ذهن و بدن را آرام و متعادل می کند.

تمرین پنجم قطب درمانی

قطب درمانی و انرژی درمانی

روی تشک بافرش زانو بزنید. دست ها را مشت کرده و روی نرمه ساق پا، پشت زانو قرار دهید. به آرامی وزن بدن خود را به سمت پایین هل بدهید با این کار مشتهایتان در ماهیچه پا فرو می رود. به آرامی نفس بکشید و روی ماهیچه پشت ساق پا تمرکز کنید. در حین انجام این نرمش احساس ناراحتی می کنید، وزنتان را به اندازه تحمل تان پایین بیندازید و در صورت لزوم به خود استراحت بدهید. این تمرین، گردش خون بدن را تحریک می کند.

تمرین ششم قطب درمانی


قطب درمانی و انرژی درمانی

روی یک سطح راحت و فرش شده (با تشکچه یا بالشتک) بنشینید. کف پاها را روی زمین گذاشته و تا جایی که می توانید به باسن نزدیک کنید. در این حالت زانوها تا شده و مقابلتان قرار می گیرند. عضلات گردن را شل و چانه را به سینه نزدیک کنید. دستها را پشت گردن برده و انگشتان را درهم قفل کنید، بازوها از گردن آویزان می شوند. آرام و طبیعی نفس بکشید و تا زمانی که مایلید به این حالت بمانید. می توانید هراز گاهی سرتان را بالا بیاورید و بدون تغییر دادن حالت دست ها، کششی به آرنج ها بدهید و نگاهی به اطراف بیندازید. سپس دوباره سر را پایین انداخته و استراحت کنید. این تمرین بسیار آرامش بخش، نشاط آور و لذت بخش است. 


 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1002
0
 
2
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi