مورد علاقه ها 0

راه های گیاهی رفع تیرگی پوست و لک های پوستی


طریقه روشن کردن پوست های تیره

1) اگر کدو حلوایی پخته گرم را به صورت بمالید و بعد از نیم ساعت استراحت بشوئید رنگ صورت را باز و چهره را براق و زیبا می کند.
۲) خوردن روغن زیتون جهت باز کردن رنگ های تیره بسیار موثر است.
۳) خوردن ترب رنگ و رخسار را باز و زیبا می سازد.
۴) هلو چهره را خوش رنگ می نماید و این خاصیت مربوط به برم آن می باشد. ماسک هلو چهره را گلگون و سرخ و سفید می کند.
۵) یک هفته صبح و شب با جوشانده نیم گرم یک دسته بزرگ جعفری در یک چهارم لیترآب صورتتان را بشویید.

رفع لکه های پوست
سریع خوردن و نجویدن غذا موجب تولید لکه هایی در صورت می شود اگر فرد حامله باشد نوزادش هم ممکن است لکه هایی داشته باشد دقت به موارد زیر لازم است:
1) برای رفع لکه های پوست ۳ قسمت آب شاهی را با یک قسمت عسل مخلوط کنید و آن را هم بزنید تا این دو به صورت مایعی کامل در آید. به کمک یک تکه پنبه هیدروفیله صورتان را با آن صبح و شب بشویید و بگذارید خودش خشک شود بعد صورت خود را با آب بشویید.
۲) آب پیاز به شکل محلول لکه های صورت را برطرف می کند. اگر با آن کمپرس کنید، ورم سرمازدگی، ترک پوست و خشکی و خراش پوست را به خوبی معالجه می کند.

آب لیمو


اشخاصی که پوست چرب دارند
1) محلول آبلیمو، تازه را با قطعه ای پنبه به صورت و بدن خود بمالید، خواهید دید که چربی «پوست» کم می شود و دارای پوست نرم و لطیفی می گردید. در این مورد وقتی آبلیمو را مالیدند باید پوست خود را در مجاورت هوا بگذارید تا خشک شود و اگر پودر و یا کرم می خواهید مصرف کنید باید ۲۰ دقیقه از وقتی که آبلیمو را به پوست خود مالیده ایدسپری شود.
۲) از آب خیار پخته ای که بدون نمک باشد به عنوان محلول شستشو برای پوست های چرب صورت استفاده کنید.

نرمی پوست صورت و بدن
۱) با گلبرگ های شقایق می توان پوست صورت را نرم و لطیف کرد و زبری و جوش های کوچک زیر پوست را از بین برد. در این مورد خانم هایی که می خواهند از ماسک زیبایی استفاده کنند باید به مقدار یک مشت بزرگ، گل شقایق را در یک لیتر آب جوش بریزند و به مدت ۵ دقیقه آن را روی صورت بگذارند تا پوست آنها نرمی و لطافت خود را به دست آورد.
۲) آب انگور پوست بدن را نرم می کند و افزودن آن به «ماسک های زیبایی» فواید بسیار دارد.
3) گلاب برای شستشوی پوست و نرم و لطیف کردن آن و همچنین شستشوی چشم بسیار مفید است و جزء موادی است که خانم ها برای زیبایی از آن زیاد استفاده می کنند.
۴) خوردن پرتقال برای رشد و نرم کردن پوست، بسیار خوب است و فعالیت «سلول های پوستی» را زیاد می کند.



تأثیر کاکائو بر شادابی پوست
محققان به تازگی دریافته اند، زنانی که به مدت ۳ ماه روزانه یک فنجان کاکائوی داغ می نوشند پوست شاداب تر و نرم تری دارند و کمتر دچار آفتاب سوختگی می شوند. به گفته پژوهشگران شاید این خاصیت به دلیل میزان بالای آنتی اکسیدان موسوم به فلاوونها باشد که در چای، میوه های مختلف و سبزیجات و به علاوه دانه های کاکائو موجود است. این مواد هم چنین موجب بهبود عمل کرد رگ های خونی می شود و گردش خون را در افرادی که کاکائو داغ می نوشند افزایش می دهد. شکلات های تیره رنگ در کاهش فشار خون و بیماری های قلبی بسیار مؤثر است. نوشیدن یک فنجان کاکائوی داغ بیش از ۲۰۰ کالری انرژی ایجاد می کند.

روغن هسنه انگور

روغن هسته انگور و لوازم آرایشی و بهداشتی
روغن هسته انگور در تمام محصولات آرایشی و بهداشتی، یکی از بهترین روغن هایی است که استفاده می شود و در حفظ سلامت پوست های آسیب دیده و رفع چین و چروک مؤثر است. این روغن باعث ترمیم پوست آسیب دیده می شود و ساخت کلاژن پوست را سرعت می بخشد. هم چنین در تنظیم رطوبت پوست، نقش به سزایی دارد. این روغن باعث تقویت سلول های محافظ می شود که نتیجه اش حفظ سلامتی ساختار اصلی سلول های برون پوششی پوست می باشد. استفاده از این روغن در رفع تیرگی، پف و چین و چروک دور چشم مؤثر است. شاید باور کردنی نباشد اما از این روغن می توان به عنوان لوسیون برای رفع لک روی بدن و شفاف شدن پوست نیز استفاده کرد. امروزه در عطردرمانی و معالجه با ماساژ با روغن معطر از این روغن به عنوان یکی از اصلی ترین روغن ها استفاده می کنند. این روغن در مقایسه با سایر روغن ها درصد بالایی اسید الینولنیک دارد. آقایان نیز می توانند از این روغن به عنوان افترشیو استفاده کنند.



 

 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1509
0
 
2
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi