مورد علاقه ها 0

روش های گیاهی رفع چین و چروک های صورت

رفع چین و چروک صورت

امروزه رفع چین و چروک صورت معضلی است که فکر خیلی از افراد به ویژه خانم ها را به خود مشغول کرده است. در این مقاله با ارائه راهکارهایی خاص برای رفع چین و چروک صورت پرداخته ایم.اما قبل از آن باید چند اقدام را برای احیای پوست خود انجام دهید.

چشمانتان را احیا کنید

برای احیای «چشمانتان»، سفیده چند عدد تخم مرغ را خوب بزنید و پس از استحمام با آب گرم چشمانتان را ببندید و سفیده تخم مرغ ها را در اطراف چشمانتان بمالید. پس از پنج دقیقه چشم هایتان را با آب گرم بشویید. به این شکل، پوست اطراف چشم ها سفت و تقویت و خستگی چشم ها برطرف می گردد.

پوست صورتتان را بخار دهید

بخار دادن به پوست صورت، بهترین شیوه برای تمیزی عمقی و کامل حفره های پوستی به شمار می آید. برای پاک کردن آلودگی ها از سطح پوست صورت، هفته ای یک بار، پوست صورتتان را بخار دهید. در هنگام بخار دادن پوست، حفره های مسدود پوستی، باز و گشاد و پوست نرم می شود و به این شکل آلودگی های به جا مانده از مواد آرایشی، گرد و خاک، ترشحات پوستی و سلول های مرده به راحتی از سطح پوست جدا می شوند. به این منظور کافی است یک قابلمه آب را بجوشانید. اگر پوستتان چرب است به آن عصاره نعناع، لبمو با آویشن بیفزایید و اگر بوستان معمولی است به آن عصاره رزماری یا استخودوس بیفراند. و اگر پوستان خشک با حساس است به آن عصاره بابونه بیفزایید. سپس صورتتان را روی بخار آن به مدت ده تا پانزده دقیقه بگیرد و پس از آن با لیفی نرم و تمیز، صورتان را ماساژ دهید.

رفع چین و چروک صورت

ورزش مخصوص صورت برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست

حرکات معمولی صورت باعث ایجاد «چین و چروک روی پوست» می شود و از طرف دیگر، عضلات صورت تحت تأثیر جاذبه ی زمین کم کم به سمت پایین کشیده و شل می شوند.
روزانه با اجرای چند ورزش مخصوص صورت می توانید جوانی پوست صورت خود را حفظ نماید. 
1) برای چند ثانیه صورت خود را در هم بکشید، طوری که بینی تان چین بخورد و پیشانی تان اخم آلود شود و چشم ها و دهانتان کاملا بسته شوند.
۲) سپس برعکس عمل کنید چشم ها و دهانتان را کاملا باز کنید، طوری که انگار در حال جيغ کشیدن هستید.
۳) چشم هایتان را به حالت عادی نگه دارید. دهانتان را ببندید و لبهایتان را باد کنید، سپس دهانتان را به سمت چپ و راست مرتب تکان دهید، طوری که هوای درون دهانتان از یک سمت به سمت دیگر رانده شود. این کار را چند بار تکرار کنید.
۴) چشم هایتان را به حالت عادی نگه دارید. سپس دهانتان را از دو طرف بکشید، طوری که انگار لبخند می زنید اما گوشه ی لبهایتان به سمت بالا حرکت نکند.
5) چشم هایتان را کاملا باز کنید و چانه تان را به سمت داخل بکشید این کار را چند بار تکرار کنید.


رفع چین و چروک صورت

رفع چین های صورت

اگر شما احساس می کنید خسته هستید، اشتها ندارید، چین به صورتتان افتاده و رنگ چهره تان اگر شما احساس زرد شده است یک پیاز درشت را چهار قسمت کنید و در ۳ برابر آب بجوشانید تا پیاز بپزد و یک فنجان آب از آن باقی بماند آن را صبح ناشتا بنوشید.
گوشت میوه ها دارای «انواع ویتامین ها» است و به پوست بدن ما استراحت می دهد و چین های آن را باز و از ظهور چین و چروک چهره جلو گیری می کند و پیدایش آن را به تأخیر می اندازد خانم ها عقیده دارند که اگر شب ها موقع پاک کردن آرایش، صورت خود را با آب و صابون بشویند پوست آنها خراب خواهد شد. ایشان برای پاک کردن آرایش خود هر چه که استفاده می کنند بلافاصله باید گوشت میوه هایی مثل: «توت فرنگی»، هلو، خربزه، پرتقال را با کف دست به صورت بمالند تا شستشوی خود را کامل سازند. مخصوصا هنگام زمستان که میوه های تابستانی نایاب است «پرتقال» به وفور وجود دارد خانم ها می توانند برای لطافت و زیبایی پوست گردن و شانه های خود از این روش برای زیبایی استفاده نمایند.

۱) توت فرنگی را اگر به صورت محلول برای شستن صورت مصرف کنید چین و چروک پوست را از بین می برد و برق و جلای خاصی به چهره شما می دهد. پنج عدد توت فرنگی بزرگ کاملا رسیده را در صافی ریز و نازکی بریزید و فشار دهید و آب آن را بگیرید بعد این شیره توت فرنگی را به سفیده یک تخم مرغ که کاملا به هم زده اید و به شکل برف در آمده است اضافه کنید. وقتی سفیده تخم مرغ و شیره توت فرنگی کاملا با هم مخلوط شدند بیست قطره گلاب و ده قطره بزوان در آن بچکانید و آن را به هم بزنید. با پنبه و یا قلم مو این محلول را روی صورت خود بمالید و یک ساعت صبر کنید و بعد از یک ساعت صورت خودتان را با یک لیتر آب که پانزده گرم جوش شیرین در آن ریخته اید بشویید.

رفع چین و چروک صورت

۲) طریقه دیگر این است اگر می خواهید بخوابید آب توت فرنگی را به صورت خود بمالید و صبح که از خواب برخاستید چهره خود را با آب جعفری بشویید.
۳) مقداری به را در کمی عرق گیاهی بخیسانید و به مدت ۱۵ روز صورت خود را با این محلول بشویید.
4)کرم گیاهی ضد چروک:
این کرم از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند و از پدیدار شدن چین و چروک ها می کاهد و ظاهر شدن موارد جدید آن را به تعویق می اندازد.
کرم ضد چروک، محتوی انواع متعددی از مواد گیاهی از قبیل «آلوئه ورا»، انگور، لیموترش و گوجه فرنگی است که سرشار از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAS) و ویتامین E و مواد مغذی برای پوست می باشند. این کرم از صدمه دیدن پوست بر اثر رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.
طرز استفاده: این کرم را هر صبح و شب روی پوست صورت و گردن بمالید می توانید از آن به تنهایی و یا قبل از آرایش هم استفاده کنید.

روش مقابله با چین و چروک پوست با رژیم خاص

یکی از علایم بالا رفتن سن، ظاهر شدن چین و چروک روی پوست است. اما بد نیست بدانید به جز استفاده از کرم های ضد چین و چروک، عامل دیگری مانند «تغذیه سالم» در حفظ سلامت و «جوانی پوست» و رفع چین و چروک مؤثر است. در این جا به چند نکته در زمینه جلوگیری از چین و چروک اشاره می کنیم: 

۱) استفاده از چربی و شکر را به حداقل برسانید.
۲) به صورت منظم به میزان کافی از مکمل های لازم استفاده کنید.
۳) پیشنهاد می شود از مکمل های حاوی آنتی اکسیدان های قوی استفاده کنید.
۴) روزانه به میزان حداقل ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید.
۵) مصرف ریشه های غده ای را که زیر خاک به عمل می آید کاهش دهید. این سبزیجات معمولا حاوی میزان زیادی شکر هستند.
۶) مصرف میوه و سبزیجات تازه را به حداکثر برسانید.

رفع چین و چروک صورت

ویتامین های ضد چین و چروک پوست

مصرف ویتامین های مشخصی مانند ویتامین D در حفظ سلامتی و شادابی پوست مؤثر است. وقتی فرد به سن ۷۰ سالگی پا می گذارد، بدن تنها قادر است ۷۰ درصد ویتامین های مورد نیاز را تولید کند بنابراین باید مصرف ویتامین D و مکمل های حاوی ویتامین D در این سنین افزایش یابد. بهتر است مصرف مکمل های حاوی این ویتامین را از سنین جوانی آغاز کنید. ویتامین های دیگر مانند ویتامین 12B, 6B ,B نیز در حفظ شادابی پوست و جلوگیری از چین و چروک مؤثرند.

مواد غذایی ضد چین و چروک پوست

مواد غذایی بسیاری در حفظ «شادابی پوست» و جلوگیری از چین و چروک مؤثرند. این جا به برخی از موارد اشاره می کنیم:
۱) آجیل تازه و غلات.
۲) سبزیجات تازه به خصوص کلم.
3) سبزیجات دارای برگ سبز.
۴) غلات.
۵) روغن زیتون.
۶) مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳.


رفع چین و چروک صورت

مواد غذایی که باعث ایجاد چین و چروک می شود

۱) غذاهای حاوی قند.
۲) کافئین و چای و قهوه و شکلات و کوکا
۳) الكل
۴) غذاهای سرخ کردنی و چرب
۵) شیر و پنیر
۶) سیگار
۷) افزودنی های رنگی و اسانس غذایی
۸) آرد سفید
۹) روغن دانه کتان
اخیرا مواد غذایی ضد چین و چروک عنوان بسیاری از مطالب علمی را به خود اختصاص داده است. همه می دانیم که مصرف میوه و سبزیجات تازه، سلامت بدن را تضمین می کند و باعث حفظ طراوت و شادابی پوست می شود. اما آیا همه میوه ها و سبزیجات در جلوگیری از چین و چروک پوست مؤثر هستند؟

۷ ماده غذایی برای جلوگیری از چین و چروک پوست

1) آووکادو: که دارای چربی زیاد است.
۲) شاه توت و توت فرنگی: آنتی اکسیدان های ضد پیری.
۳) ماهی سرشار از پروتئین و امگا۳.
۴) هویج برای خوش رنگ شدن پوست دارای بتاکارد تن (آنتی اکسیدان قوی).
۵) آجیل سرشار از چربی مفید (البته آجیل خام).
۶) انواع پاستا سرشار از انواع کربوهیدرات ها و فیبر
۷) آب.

 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1400
0
 
7
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi