مورد علاقه ها 0

خواص شگفت انگیز و بی نظیر آلوئه ورا برای پوست

خواص آلوئه ورا - عطار ایرانی - پکیج پوست

آلوئه ورا

از آلوئه ورا در کرم های مرطوب کننده پوست و کرم های التیام دهنده پوستی و بسیاری از کرم های موضعی استفاده می شود. آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخم ها و جراحت ها و سوختگی ها، اگزما، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه مؤثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرم های موضعی بلکه در کنترل بسیاری از بیماری ها و اختلالات پوستی سودمند می باشد.

مزایایی که سبب می شود آلوئه ورا برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:

1- در درمان ترک های پوستی و خشکی پوست مؤثر می باشد، به خصوص اگزمای دور چشم یا پوست های بسیار حساس.

2- روغن یا کرم آلوئه ورا برای پوست های خشک مناسب بوده و سبب نرم شدن وبراق شدن پوست می شود.

3- با رساندن اکسیژن بیشتر به سلول های پوست، سبب ترمیم بافت پوست می گردد. پوستهایی را که در اثر آفتاب، سوختگی پیدا کرده اند نرم می کند.

4- سلول های پوستی مرده را از بین می برد و سلول های جوان جایگزین می کند. بنابراین پوست را تازه و درخشان می سازد. . مانع از پیری پوست و چروک آن می شود.

5- شدت رنگدانه های پوستی را کاهش داده بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می شود و می تواند لکه های سر سیاه را نیز از بین ببرد.

6- آلوئه ورا سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده و پوست را انعطاف پذیر می سازد بنابراین بهترین مرطوب کننده برای پوست است و در پیشگیری از بیماریهای پوستی مؤثر می باشد.

7- کلاژن و ویتامین E کشسانی و نرمی پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می شود

8- PH آن نزدیک به PH پوست است. . از آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد سوختگی می توان در کرم های ضد آفتاب استفاده کرد.

9- در درمان ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است مؤثر است . لوسیون آلوئه ورا به عنوان پاک کننده برای پوست کاربرد دارد.

10- تأثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد بنابراین در کلد کرم ها کاربرد دارد .

11- در واقع استفاده از آلوئه ورا در محصولات آرایشی - بهداشتی به خصوص کرم های ضد چروک، مرطوب کننده های پوستی، رژ لب ها، ماسک های صورت و کرم های پاک کننده و کلد کرم ها بسیار مناسب و مفید است .
خواص پوستی آلوئه ورا - عطار ایرانی

پرورش آلوئه ورا در منزل

برای مصارف عمومی می توان گیاه آلوئه ورا را در منزل پرورش داد. کشت آن بسیار راحت است و فقط نیاز به زهکشی خوب، دمای معتدل و آب مناسب دارد. انواع آن در خاک شنی، که آب را خوب جذب می کند و در نور کم کشت می شود. آلوئه ورا در لغت به معنای «ماده تلخ درخشان» است که از کلمه عربی آلوئه، گرفته شده است آلوئه از خانواده سوسن است، این گیاه با ظاهری شبیه به کاکتوس، گیاهی دایمی گوشتی و آبدار است که حداکثر حدود دو متر ارتفاع دارد با برگ های پهن تیغ دار، اگر تیغ هایی را که در لبه برگ ها قرار دارند جدا کنیم از جای خالی آنها ژلی ترشح می شود که تمام خواص گیاه در آن نهفته است.
از آلوئه که امروز در تمام دنیا کاشته می شود برای درمان گستره وسیعی از بیماری ها از انواع میگرن گرفته تا سوءهاضمه درمان جوش و سوختگی استفاده می شود. آلوئه ورا در طب سنتی هزار ساله هندی آیورودا نیز به همین ترتیب ارزشمند شمرده می شود. تمدن های یونانی، روسی، آفریقایی، مایایی، سرخپوستان آمریکایی و چینی نیز آلوئه ورا را گرامی می داشتند و مسلمانان هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان در بازگشت از سفر حج برگهای آلوئه ورا را بالای در خانه هایشان آویزان می کنند.

سایر خواص بی نظیر آلوئه ورا

باید گفت در کمال شگفتی ۹۶ درصد ساختمان ژل آلوئه ورا از آب تشکیل شده است. ۴ درصد باقی مانده اما حاوی مواد فراوانی است که ۷۵ نوع آن شناخته شده اند. ترکیباتی که در ژل آلوئه یافت شده اند از پلی ساکاریدها هستند که قادر به کاهش و ترمیم التهاب می باشند. این ترکیب همچنین دارای ویژگی های ضد باکتری و ضد میکروب است . آنتی اکسیدان هایی در قالب ویتامین های آ، بی، سی و ای، اسید آمینه های روی، و اسیدهای چرب ضروری نیز در این ترکیب یافت می شوند. 
حدود ۹۶ درصد از وزن آن را آب تشکیل داده ها مابقی شامل چربی های ضروری اسیدهای آمینه، ویتامین ها، املاح، آنزیم وگلیکوپروتئین است. این گیاه حداقل دارای ۳ اسید چرب با خاصیت ضدالتهابی است که برای معده، روده کوچک و روده بزرگ مفید است.
خواص پوستی آلوئه ورا - عطار ایرانی - پکیج پوست

ویتامین های تشکیل دهنده آلوئه ورا

ویتامین C ، B12 ، B6 ، B2 ، B ، A و E . «آلوئه ورا » با خاصیت اعجاب انگیز خود می تواند تمام اسید آمینه های ضروری بدن را در اختیار شخص مصرف کننده قرار دهد. ژل آلوئه حاوی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری و روند بهبود را تسریع می کند همچنین حاوی پلی ساکارید است که رشد و ترمیم پوست را تحریک می کند. «آنترا کوئین» موجود در شیرۂ آلوئه به عنوان مسهل مؤثر عمل می کند. این مواد شیمیایی در مقادیر کم، می توانند از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند. از ژل آلوئه برای درمان زخم های درونی و بیرونی نیز می توان استفاده کرد. این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخم ها، سوختگی ها و یخ زدگی را تسریع می کند.


از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید. سوالات و پیشنهادات خود را در قسمت “درخواست مشاوره یا دیدگاه ها” با ما در میان بگذارید. باعث خوشحالی است که در راستای ترویج طب سنتی ایرانی، مقالات را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1564
0
 
2
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi