مورد علاقه ها 0

تمام خواص توت فرنگی برای سلامتی پوست و مو و بدن

خواص توت فرنگی

توت فرنگی، میوه ای شبیه توت است ولی کمی درشت تر، رنگش قرمز و طعم آن ترش و مطبوع است. بوته اش کوتاه و دارای برگ هایی درشت و ساقه هایی باریک و خزنده است که روی زمین می خوابد و ریشه می دواند. قسمتهایی که از بونه توت فرنگی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از: میوه، برگ و ريشه توت فرنگی به صورت های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد: خام، جوشانده، مربا، شربت و بستنی. 
به گفته متخصصان تغذیه، توت فرنگی خاصیت ضد سرطانی قوی دارد و از ساختار سلول ها محافظت می کند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که ان میوه خوشرنگ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و روند زوال سلول های آن را به تاخیر می اندازد .
علاوه بر این میزان کالری موجود در توت فرنگی بسیار پایین و سطح و ویتامین ها و املاح آن بسیار بالاست و به همین دلیل یک پای ثابت رژیم های غذایی است.
توت فرنگی منبع بسیار غنی ویتامین C و فیبر است و سطح کلسترول بد خون را پایین می آورد یک فنجان از این میوه بدون چربی و کلسترول است و ۵۰ کالری، ۱۱ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر و ۴۵ میلی گرم پتاسیم دارد.

خواص توت فرنگی

توت فرنگی منبع خوبی از فیبر، ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها می باشد. مواد مغذی باعث می شوند توت فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن شود. همچنین دارای املاح کلسیم، آهن و فسفر است. از مواد مؤثر مهم آن می توان تانن، موسیلاژ، قندهای مختلف، سالیسیلات ها و به خصوص اسیدهای میوه را نام برد.

توت فرنگی سرشار از ویتامین و فاقد چربی اشباع است و کالری کمی دارد. توت فرنگی مانند سایر توت ها مثل شاه توت، توت سفید و تمشک پاک کننده روده و مثانه است.

تحقیقات اخیر نشان داده است، دریافت روزانه یک واحد توت فرنگی باعث افزایش قابل توجهی در مقدار اسیدفولیک خون شده و نیز فشار خون بالا را کاهش می دهد.

از دیگر خواص توت فرنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد

مصرف این میوه علاوه بر وجود انواع ویتامین، املاح و آب که هر کدام اثرات خود را بر بدن اعمال می کنند تقویت کننده، ملین و خنک کننده نیز می باشد .
خواص توت فرنگی - عطار ایرانی

توت فرنگی از تصلب شرایین جلوگیری می کند.

توت فرنگی اشتها آور است و ادرار را زیاد می کند.

دم کرده برگ توت فرنگی در زیاد کردن ادرار و شیر بانوان مفید است .

دم کرده برگ توت فرنگی با میوه توت فرنگی می تواند نقرس و سنگهای مثانه را معالجه کند.

املاح معدنی موجود در توت فرنگی خاصیت مسهلی به آن بخشیده است، زیرا این املاح عضلات روده را به انبساط و انقباض وادار می کند و به همین جهت توت فرنگی برای درمان یبوست مؤثر است.

اگر توت فرنگی را له کنید و در آب بریزید، نوشابه ای به دست می آید که برای درمان تب هایی که با بیماری های التهابی همراه می باشد، بسیار مفید است .

توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامین C در خون سازی بدن مؤثر است .

توت فرنگی به علت دارا بودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان، استحکام دندان ها و ترمیم شکستگی استخوان ها بسیار مؤثر است .

توت فرنگی حاوی موادی چون فسفر، کلسیم، منیزم، پتاسیم و مقداری آهن و هیدرات کربن بوده و در بدن تولید انرژی کرده و خستگی را برطرف می کند .
خواص توت فرنگی
توت فرنگی به دلیل داشتن ویتامین C، در درمان بیماری لثه مؤثر بوده و به هضم غذا کمک زیادی می کند. دانشجویان و افرادی که تمرینات فکری می کنند، بهتر است حتما توت فرنگی میل کنند چرا که خوردن این میوه باعث تأمین فسفر مورد نیاز مغزشان می شود .

هم چنین، توت فرنگی به علت داشتن ویتامین B در کاهش و رفع ترس ، عصبانیت، خمودی، اضطراب، هیجان و سستی مؤثر است . توت فرنگی نقش مهمی در خون سازی بدن دارد و از خاصیت ضد عفونی کننده ای برخوردار است. علاوه بر این ها خوردن توت فرنگی باعث پاک شدن خون از مواد مضر و زاید مثل اوره ، اسیداوریک و چربی می شود و نیز درمان کننده نقرس است .

ویتامین A موجود در توت فرنگی باعث رشد ناخن ها و تقویت چشم می شود.

ویتامن های موجود در توت فرنگی باعت کلاژن سازی پوست، رفع تیرگی، شفافیت پوست، جوانسای پوست خواهد شد. استفاده از توت فرنگی به صورت ماسک برای پوست بی نظیرترین ماسک برای پوست صورت خواهد بود و در بسیاری از کرم ها  لوسیون ها و ماسک ها از ان استفاده فراوانی می شود.


 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


2253
0
 
5
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi