مورد علاقه ها 0

درمان گیاهی تنظیم بی نظمی یا آریتمی قلب

بی نظمی قلبی

گرفتاری های نظم قلب

بی نظمی یا آریتمی قلب فقط به این معناست که قلب نامنظم، خیلی تند یا خیلی کند، می زند. وقتی ضربات قلب زیاد است - بیش از ۱۰۰ ضربان در دقیقه آن را تاکیکاردی، و اگر خیلی آهسته بزند کمتر از ۶۰ ضربان در دقیقه - آن را برادیکاردی می گویند.
بی نظمی بر اساس ناحیه گرفتار قلب هم نام گذاری می شوند. بی نظمی دهلیزی توانایی قلب در انتقال خون از حفرات بالایی به حفرات پایینی را دچار مشکل می کند، و به جمع شدن خون در آنها منجر می گردد. این رکود جریان خون به لخته شدن آن منجر شده و باعث سکته قلبی با مغزی می گردد. بی نظمی بطنی حفرات بزرگ تر پایینی قلب را گرفتار کرده و می تواند به حالتی به نام تارلرزش (فیبریلاسیون) بطنی منجر شود که در آن، ماهیچه بطن به جای انقباضات محكم، لرزش های خفیفی از خود نشان می دهند. این گرفتاری علت زمینه ای بسیاری از مرگ و میرهای ناشی از حملات قلبی است.

داروخانه سبز برای بی نظمی قلب

بی نظمی قلب مشکلی جدی است و باید با نظر پزشک درمان شود. اگر من به این عارضه مبتلا شوم. داروهای تجویزی پزشک را مقدم بر هر چیز دیگر مصرف می کنم. ولی گیاه داروهای زیر را هم با مشورت پزشک - که به طور فزاینده ای به گیاه داروها روی می آورند مصرف می کنم.

سنبل ختایی

بی نظمی قلبی

این گیاه حاوی لااقل ۱۴ ترکیب ضد بی نظمی است، که گفته می شود یکی از آنها به اندازه وراپامیل، که داروی مسدود کننده کانال کلسیم است، مؤثر است. من مصرف سنبل ختایی را به این صورت توصیه می کنم: سنبل ختایی، هویج، کرفس، رازیانه، و سیر را در همزن ریخته و معجونی برای خوردن درست کنید. وجود هویج و سیر معجون را خوشمزه می کند. یک تا دو لیوان از این معجون بخورید.
کرفس حاوی مواد مسدود کننده کلسیم و ترکیبات شیمیایی دیگر مثل آپیژنین، اپینین ، منیزیم و پتاسیم است که بی نظمی قلب را درمان می کنند و مواد دیگری هم دارد که به کاهش فشار خون و کلسترول خون کمک می کنند. سير هم یک عامل ضد بی نظمی قوی است. در برخی مطالعات، حیوانات آزمایشگاهی تحت تغذیه با سیر کمتر دچار تاکیکاردی و فیبریلاسیون بطنی شدند.

گنه گنه

این گیاه منبع کینین، داروی درمان مالاریا، است. گینین از حدود یک قرن پیش در درمان بیماری های قلبی مصرف می شود. می گویند پزشکان به بازرگانی هلندی مبتلا به بیماری قلبی گفتند درمانی برای بی نظمی قلب او وجود ندارد. بازرگان یک روز پس از مصرف کینین دوباره نزد پزشک رفت و معلوم شد قلب منظم کار می کند.
ترکیب مؤثر کینیدین است، که امروزه به عنوان یک داروی ضد بی نظمی قلب شناخته شده است. البته، کینیدین تنها ترکیب مفید گیاه نیست؛ بیش از یک دوجین مواد مؤثر در آن وجود دارد. چون مقدار کمی از این ها از طریق آب گنه گنه به بدن می رسد، اگر من مبتلا شوم، مقدار زیادی از آن را می خوردم.

زالزالک

بی نظمی قلبی

زالزالک از تقویت کننده های بسیار قدیمی قلب است، و تحقیقات امروزی این استفاده سنتی از زالزالک را تأیید می کند. مطالعات نشان داده اند زالزالک با تقویت ماهیچه قلب، بهبود گردش خون در قلب، و کاهش نیاز قلب به اکسیژن از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند. همچنین باعث می شود تا قلب با تلاش کمتری خون را در بدن به گردش درآورد.
پزشکان طبیعت درمانگر مصرف عصاره استاندارد زالزالک را توصیه می کنند. نوع عصاره هم مهم است. این پزشکان زالزالک خام را برای درمان توصیه نمی کنند. به هر حال پزشک باید در مورد نوع عصاره درمانی مفید برای هر بیمار تصمیم بگیرد.

 
مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



کانولا

متخصصان استرالیایی بیماری های قلب نشان داده اند که مصرف رژیمی روغن کانولا در حیوانات آزمایشگاهی از بروز بی نظمی قلبی جلوگیری کرده است، من حتم دارم این در انسان هم مؤثر است.

خلال دندان

گیاه خلال دندان منبعی از آمیودارون است که یکی از داروهای ضد بی نظمی است. دکتر آرثر هولمن، متخصص بیماری های قلبی، تاریخچه تهیه این دارو را در کتاب خود نوشته است.
در سال ۱۹۴۶، یکی از کارکنان آزمایشگاهی تحقیقاتی، با نام دکتر آنرپین، دچار گرفتاری کلیوی شد و خود را با یک شفابخش قرون وسطی به نام خلال دندان درمان کرد.
این پزشک دچار درد قفسه سینه هم بود، و با مصرف این گیاه آن هم برطرف شد. متحیر از این موضوع، دکتر آنرپین شروع به تحقیق بر روی گیاه کرده و جزء مؤثر آن به نام «کلین» را جدا کرد. تحقیقات بیشتر در جاهای مختلف به تهیه یک ترکیب مشتق از لین، به نام آمیودارون منجر شد که برای درمان درد قفسه سینه مصرف می شد. بالاخره، در سال ۱۹۷۴، این تنها داروی دارای اثر ضد بی نظمی قلب بود.
مصرف خود گیاه خلال دندان برای درمان بی نظمی قلب می تواند مفید باشد. روش توصیه شده معمول ریختن آب جوش بر روی حدود یک چهارم قاشق مرباخوری گرد میوه خلال دندان، و مصرف آن پس از خیس خوردن به مدت پنج دقیقه و هم زدن آن است.

گون

گون شناخته شده ترین محرک ایمنی بدن است. به گفته گیاه شناس مشهور، کتی کویل، گون یک تقویت کننده قلب نیز هست که در درمان بی نظمی قلب مؤثر است. می توانید با خیساندن یک یا دو قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه گون در آب جوی چای آن را تهیه کنید.

زرشک

زرشک به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده است، چون حاوی ترکیب بربرین است، که در گیاه گلدن سیل هم وجود دارد. به گفته دکتر ملوین و رباک، استاد روان پزشکی دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده کتاب تأثير تغذیه بر بیماری ها، بربرین در پیشگیری و درمان بی نظمی قلب هم مؤثر است.
زرشک و خویشاوند نزدیک آن ماهرنيان می توانند دستگاه ایمنی را تقویت کنند و مانع آسیب ناشی از بنیان های آزاد شوند.
در یک مطالعه توسط دانشمندان چینی، بربرین بی نظمی بطنی را بیش از ۵۰ درصد در نیمی از افرادی که آن را مصرف کرده بودند کاهش داد. علاوه بر گلدن سیل، گیاهانی دیگری، از جمله ماهونیا، هم بربرین دارند.
بهترین راه مصرف این گیاه خريدن عصاره استاندارد و مصرف طبق دستورالعمل روی بسته بندی آن است. همچنین می توان با خیساندن یک یا دو قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه در آب جوش، چای درست کرد.

ژینکو یا جینکو

ژینکو گیاه چینی تقویت کننده قلب است. من گزارشی تحقیقاتی از موثر بودن ژینکو در درمان بی نظمی قلب ندیده ام ولی می دانم مثل زالزالک گردش خون قلب را بهتر کرده و نیاز قلب به اکسیژن را کاهش می دهد، و از این طریق تنگی نفس و درد قفسه سینه را کمتر می کند. من اگر بی نظمی قلب داشتم، ژینکو را برای درمان مصرف می کردم.
می توانید عصاره ژیسکو را از فروشگاه های گیاهان دارویی بخرید. دستورات روی بسته بندی را رعایت کنید. می توانید روزی 60 تا ۲۴۰ میلی گرم بخورید، ولی از این مقدار تجاوز نکنید. مصرف مقادیر زیاد ژینکو می تواند باعث اسهال، تحریک پذیری، و بی قراری شود.
فراسیون. مصرف فراسیون برای درمان سرفه و سرماخوردگی معروف است، چون دو ترکیب اصلی آن، یعنی ماروتین و امید مارو بیک، خلط آورهای خوبی هستند، ولی این ترکیبات أثر طبیعی کننده بر روی نظم قلب هم دارند. می توانید با دو یا سه قاشق مرباخوری گیاه در آب چای درست کرده و بعد از هر غذا یک فنجان بنوشید.

دم شیر

تحقیقات نشان داده است که گیاه دم شیر هم به رفع مشکلات قلبی کمک می کند. مطالعات چینی ها نشان می دهد که تعداد ضربان های قلب را در افراد مبتلا به تاکیکاردی کاهش می دهد. همچنین دستگاه عصبی را هم آرام کرده و اضطراب، تنش های عصبی، و فشارهای روانی همراه با موجب مشکلات قلبی را کاهش می دهد.
ظاهرا چینی ها حدود ۲۵۰ گرم در روز مصرف می کنند. به نظر من این کمی زیاد است. برای امتحان تأثیر گیاه، من ریختن نصف این مقدار را در سه فنجان آب جوش و مصرف آن به مدت دو یا سه روز را توصیه می کنم.

خرفه و دیگر گیاهان دارای منیزیم

بی نظمی قلبی

برآورد شده است که بیش از ۷۰ درصد مردم منیزیم کافی به بدن خود نمی رسانند. شاید به همین علت بی نظمی قلب زیاد است. دانشمندان می گویند مصرف روزانه ۲۵۰ میلی گرم منیزیم از بروز بی نظمی قلب جلوگیری می کند.
خرفه غنی از منیزیم است (تقریبا ۲ درصد خشک کرده آن منیزیم است)، لوبیا، دانة خشخاش، جو دوسر، لوبیا چشم بلبلی، و اسفناج هم از منابع منیزیم هستند. در فصل رسیدن خرفه، آن را مثل اسفناج می پزم و هر روز می خورم.

رِیشی

نوشته های قرن شانزدهم خاندان مینگ در چین این گیاه را قارچ طبی چینی برای ترمیم قلب نامیده اند. و دوست نزدیک داروشناس من، دکتر آلبرت لئونگ در کتابش نوشته است که ریشی در پیشگیری و درمان بی نظمی قلب بسیار مؤثر است.
ریشی هم مثل زالزالک و ژینکو یک مقوی قلب است، گردش خون قلب را بهبود بخشیده و و با کاهش نیاز ماهیچه قلب به اکسیژن درد قفسه سینه را کمتر می کند. من با سه تا شش قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه در یک فنجان آب جوش چای درست می کنم.

اسکاچ بروم

کمیسیون E که مرکز تخصصی آلمان برای گیاهان دارویی است، این گیاه را برای تقویت قلب مفید دانسته است. جزء اصلی مؤثر آن که ضد بی نظمی قلب است اسپارتئين نام دارد.
می توانید با ریختن یک قاشق مرباخوری خشک کرده گیاه در یک فنجان آب جوش چای درست کرده و روزی یک تا دو فنجان از آن بنوشید. یک نکته احتیاطی: این گیاه ماده تیرامین هم دارد، بنابراین، نباید آن را همراه با داروهای ضدافسردگی گروه معروف به مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAO) مصرف کرد. اگر داروی ضدافسردگی می خورید، از نوع آن اطمینان حاصل کرده و در صورتی که از مهارکننده های MAO باشد، این گیاه را مصرف نکنید.
بی نظمی قلبی

سنبل الطیب

سنبل الطیب به عنوان گیاه خواب آور معروف است، و دلیل هم دارد. ولی دکتر دانیل ماوری داروشناس گیاهی و نویسنده کتاب ارزشگذاری علمی داروهای گیاهی می گوید که سنبل الطیب ترکیبات ضد بی نظمی قلب هم دارد. در واقع، این گیاه در روم باستان برای درمان بی نظمی و تپش قلب کاربرد داشته است. سنبل الطیب فواید قلبی دیگری هم دارد: فشار خون را پایین می آورد، گردش خون قلب را بیشتر می کند، و قدرت انقباضی قلب را تقویت می کند.

6746
0
 
5
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi