مورد علاقه ها 0

تهیه ماسک های متنوع گیاهی در خانه برای شادابی پوست

ماسک گیاهی صورت

پوست و مشکلات مربوط به آن

پوست سنگین ترین ارگان منفرد بدن است که ۱۶ درصد کل وزن بدن را تشکیل می دهد و در بزرگسالان سطحی معادل 2/1 تا 3/2 متر مربع را در مجاورت محیط خارجی در بر می گیرد. «پوست» از چندین لایه تشکیل شده است و رنگ آن به دلیل رنگ دانه های موجود، در افراد مختلف متفاوت است. پوست در برخی پاسخ های ایمنی نیز نقش ویژه ای دارد. هم چنین جذب اکسیژن و تنظیم درجه حرارت بدن از مهمترین وظایف پوست به شمار می رود. افراد مبتلا به ضایعات پوستی در صدد درمان این بیماری از راه خارج بدن هستند غافل از این که منشأ بیماری های پوستی به علت اختلال در سیستم داخلی بدن می باشد و مداوای آن به درمان بیماری های داخلی مربوط می شود. «مشکلات پوستی» علاوه بر ایجاد درد و ضعف جسمانی در تشدید بیماری های روانی نظیر: اضطراب، افسردگی و بی خوابی نیز مؤثرند. 

محققان اکثر این اختلالات را بازتابی از نحوه زندگی افراد شامل: استفاده از رژیم غذایی نادرست، آلودگی های محیطی، «استرس و اضطراب» و آسیب های روحی - روانی می دانند.
تحقیقات نشان می دهد که، پوست سالم نمایانگر عملکرد صحیح دیگر اعضای بدن است. خون ماهیچه ها از جمله بخش هایی هستند که در سلامتی پوست نقش مستقیم دارند. یک پوست شفاف و درخشان و عاری از هر گونه لکه و خال، معمولا حاصل کارآیی سلولهای پلاسمای خون است. دانشمندان کاملا نقش پلاسمای خون را در شفافیت و سلامت سلول های لایه خارجی پوست که اپیدرم، نام دارد مشخص کرده اند. بافت های ماهیچه ای نیز در استحکام و استواری لایه های زیرین پوست مؤثرند.
در بیماران مبتلا به کم خونی، برخی نشانه های بیماری پوستی مانند: «خشکی»، رنگ پریدگی و ترک خوردگی دیده می شود، همچنین وجود هموگلوبین بیش از اندازه در خون می تواند منجر به ضایعاتی مانند: تورم شدید، قرمزی پوست، آماس پوستی و خارش شود.
وجود برخی مسمومیت ها نیز در خون عامل پیدایش مشکلات شدید پوستی نظیر: اگزما، خارش شدید، تورم، خونریزی، تب خال و کبودی پوست می گردد.
به طور کلی، علل پیدایش بیماری های پوستی اختلال در سیستم عملکرد جسمی و روانی بدن، عوامل محیطی و وراثتی هستند.

نکاتی درباره بهداشت و سلامت پوست

زمانی که با یک شخص جدید ملاقات می کنیم، اولین مسأله ای که ممکن است توجه ما را جلب کند صورت شخص است. به همین دلیل، داشتن پوستی سالم و زیبا اعتماد به نفس را بیشتر می کند و روحیه فرد را شاداب می کند. برای داشتن پوستی زیبا الزاما نباید هزینه های گزاف پزشکی و مراقبت های وسواس گونه را متحمل شد. با کمی حوصله و اجرای برخی فعالیت خیلی راحت می توان از پوستی سالم و زیبا لذت برد. 

1) تغذیه سالم داشته باشید:

با پرهیز از برخی مواد غذایی می توانید به سلامتی پوستان کمک کنید، برخی غذاها مانند: شیرینی ها، سیب زمینی سرخ کرده، فست فود، پیتزا و «نوشیدنی های قندى» باعت حوش زدن می شوند. حتما لازم نیست خوردن این غذاها را کنار بگذارید، بلکه اعتدال در مصرف این مواد غذایی مطمئناً به سلامتی پوستتان کمک می کند.

پوست و تغذیه سالم

۲) خوردن آب و ورزش کردن را فراموش نکنید:

نوشیدن ۸ لیوان آب در روز به همراه ورزش منظم چون: پیاده روی، «دویدن»، دوچرخه سواری و ایروبیک باعث گردش بهتر خون در بدن می شود که این مسأله شادابی پوست را به همراه دارد. ورزش کردن و نوشیدن مقدار کافی آب نه تنها برای بافت اندام ها و پوست شما مفید است، بلکه موجب می شود شما انرژی بیشتری در خودتان احساس کنید. داشتن فیزیک مناسب، اعتماد به نفس شما را برای اجرای کارها بیشتر می کند.

آب و ورزش و ارتباط آن با پوست

۳) مراقب نور خورشید باشید:

با استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب می توانید از پوستتان در برابر اشعه خورشید که موجب ابتلا به سرطان، لک های پوستی و «چین و چروک های زودرس» می شود محافظت کنید. در عین حال نور خورشید موجب قرمزی و حساسیت لب ها می گردد. پوست های آفتاب سوخته بسیار حساس می باشد و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می کند. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکلات، استفاده از یک کرم ضد آفتاب، متناسب با پوست است. با توجه به نوع پوستتان از ضد آفتاب هایی با ۱۵ SPF یا بالاتر باید استفاده کنید.

۴) پوستتان را مرتب تمیز کنید:

استفاده از پاک و مرطوب کننده ها باید در دستور کار روزانه تان باشد. پوستان را با یک محلول پاک کننده مناسب، تمیز کنید، سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید که آب گرم باعث «خشکی پوست» می شود. از لایه بردارهای مناسب برای داشتن پوستی صاف استفاده کنید. در عین حال توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار از ماسک های پوستی استفاده کنید. برای حفاظت پوستتان در برابر خشکی باید حتما یک مرطوب کننده مناسب را به کار ببرید. البته افرادی که «پوست چرب» دارند نسبت به افرادی که پوستی خشک و معمولی دارند می توانند از مرطوب کننده های متفاوت استفاده کنند. با رعایت همین نکات ساده می توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.  
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



ماسک های متنوع گیاهی برای شادابی پوست

استفاده از ماسک های درمانی و زیبایی این روزها در بین مردم بخصوص جوانترها رواج یافته است. ماسک ها در داروخانه ها و یا فروشگاه های که مواد آرایشی و بهداشتی عرضه می شود و با در خانه اشخاص خودشان آماده می کند.
همان طور که می دانید بهترین نوع این ماسک ها نوع طبیعی آنها است. در این قسمت برای شما ماسک هایی را معرفی می کنیم که هم مواد اولیه آن در دسترس همه است و هم در کوتاه ترین زمان بیشترین نتیجه را برای همگان دارد. قبل از استفاده از ماسک ها بهتر است که پوست خود را بشناسید و از ماسکی استفاده کنید که مناسب شما است. بهتر است قبل از این که ماسک را به طور کامل روی پوست بگذارید روی یک قسمت از پوست (مثلا پوست بازو) به مدت ۵ دقیقه امتحان کنید اگر ایجاد حساسیت کرد فورا پوست را با آب سرد بشویید. برای این که پوست آماده پذیرش مواد ماسک باشد و تأثير ماسک بیشتر شود بهتر است قبل از گذاشتن ماسک، پوست را با بخور آماده کنید.
توجه داشته باشید که هیچ گاه اطراف چشم تان را با ماسک نپوشانید. دو دایره خالی برای اطراف چشم در نظر بگیرید و ماسک را از بالای ابرو تا چند سانتی متر پایین تر از چشم، روی پوست قرار دهید. سعی کنید در مدتی که ماسک روی صورتتان قرار دارد از صحبت کردن، اخم کردن و خندیدن پرهیز کنید.


ماسک گیاهی صورت

ماسک های کم هزینه گیاهی و میوه ای

ابتدا باید گفت از کلیه میوه هایی که دارای ویتامین C هستند می توان به عنوان ماسک استفاده کرد. بعضی از ماسک ها را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید و به شما برای داشتن پوستی زیبا کمک خواهد کرد که عبارتند از:
1) مایونز: مایونز تخم مرغ را به تمام قسمت های صورتتان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. این روش برای داشتن پوستی سالم به شما کمک می کند.
۲) ماسک گوجه فرنگی: آب گوجه فرنگی را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به صورتتان بمالید. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید. این ماسک برای پوست های چرب بسیار مناسب است.
۳) ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ را باید مدت زیادی به هم بزنید و بعدا به صورتتان بمالید.
۴) ماسک خیار: خیار را رنده کنید، بعد به صورت و موهایتان بمالید. این ماسک پوست شما را نرم و روشن می کند حتی برای پوست گردن و سایر نقاط بدنتان هم می توانید از این ماسک استفاده کنید.


ماسک صورت خانگی

۵) ماسک بهدانه و بهار نارنج: بهترین ماسک برای صورت است.
۶) ماسک عسل: عسل خالص را به صورت و گردنتان بمالید و بگذارید تا خشک شود معمولا ۱۵ دقیقه برای این کار کافی است. سپس با آب گرم پوستتان را بشویید.
۷) ماسک هلو: می توانید هلوی تازه و حتی هلوی کنسرو شده را رنده کنید و به پوستتان بمالید این ماسک برای ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.
۸) شیر: شیر تازه را به صورتتان بمالید و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
9) ماسک زرده تخم مرغ: یک قاشق روغن زیتون را با زرده تخم مرغ به هم بزنید و به صورتتان بمالید و بعد از یک ساعت بشویید. ماسک بسیار خوبی است.

ماسک برای چهره های خسته و بی خواب

آیا شما هم مثل بعضی ها شب تا دیروقت بیدار می مانید و باید صبح زود خسته و خواب آلوده سرکار بروید؟ 

بهترین و فوری ترین ماسک برای این شرایط ماسک موز است. یک عدد موز کاملا رسیده را خوب له کنید و به آن یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. ماسک را به صورتتان بمالید و ۲۰ دقیقه به همان حالت دراز بکشید و بعد با آب ولرم صورتتان را بشویید.

ماسک های لایه بردار گیاهی

این ماسک می تواند دارای خیار، بادام، آناناس و انگور فرنگی هندی نیز باشد. 

این ماسک لایه بردار منافذ پوست را باز و لکه های روی آن را برطرف می نماید تا شما دارای پوستی سالم و شفاف باشید. این ماسک لایه بردار می تواند دارای آناناس باشد که آلودگی های عمیق در پوست و سلولهای مرده را برطرف و آن را محکم می سازد. بادام، پوست را تغذیه، نرم و صاف می نماید. بعلاوه خیار دارای خاصیت خنک کنندگی است که پوست صورت را محکم می کند و آن را نرم نگه می دارد. انگور فرنگی هندی دارای خواص پاک کنندگی و ضد اکسیدان می باشد.
طرز استفاده: ماسک را روی پوست صورت قرار دهید و از تماس آن با نواحی اطراف چشم ها خودداری نمایید بگذارید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت بماند. سپس ماسک را به آرامی از روی صورت بکنید. از این ماسک، هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

ماسک گیاهی صورت

ماسک میوه ای شاداب کننده پوست 

این ماسک دارای سیب، انجیر، خیار و پاپایه (انبه هندی) می باشد.
پوست صورت را محکم و جوان و آلودگی های عمیق آن را برطرف می نماید. این ماسک میوه ای شاداب کننده، محتوی سیب می باشد که منبعی سرشار از هیدروکسی اسیدها می باشد که پوست را تغذیه می نماید و شفافیت آن را بهبود می بخشد. انجیر و خیار باعث ایجاد حس خنکی در پوست می شود و با پایه لکه های قهوه ای رنگ پوست را برطرف و آن را صاف و نرم می نماید.
طرز استفاده: صورت خود را خیس کنید و ماسک را به آرامی روی پوست صورت خود قرار دهید. مواظب باشید با چشم هایتان تماس پیدا نکند. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خشک شود سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک، هفته ای یک یا دو بار استفاده نمایید.

اسکراب ملایم لایه بردار گیاهی صورت 

برطرف کننده سلول های مرده و تغذیه و «مرطوب ساز پوست» صورت می باشد.این اسکراب با داشتن ریز دانه های پوسته زردآلو و گردو با ملایمت، پوست را می ساید تا سلول های مرده و آلودگی هایی که به طور عمیق به جا مانده اند برطرف گردند. روغن جوانه گندم که سرشار از ویتامین E می باشد پوست را تسکین می دهد و مرطوب و تغذیه می نماید. سیب نیز مواد معدنی لازم را جهت داشتن پوستی سالم و شفاف فراهم می نماید. 

طرز استفاده: اسکراب را به آرامی و با حرکت دایره وار روی صورت نسبتا مرطوب خود به مدت ۵ دقیقه مالش دهید و از تماس آن با چشم خودداری نماید. صورت را با پنبه خشک و پاکیزه نمایید. از اسکراب می توانید هفته ای ۲ یا ۳ بار استفاده نمایید.

ژل ملایم گیاهی برای شستشوی صورت

پوست را تمیز و تغذیه می کند و چربی اضافی آن را بدون ایجاد خشکی مفرط برطرف می نماید. این ژل ملایم شستشوی صورت سرشار از لیمو جهت خنک سازی و عسل جهت تمیز کردن پوست می باشد. با هر بار شستشو پوست شما تقویت و سالم می گردد. 

طرز استفاده: صورت خود را مرطوب کنید و کرم را به آرامی روی تمامی صورت به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید، سپس صورت را شسته و خشک نمایید. می توانید از این کرم برای شستشوی صورت دوبار در روز استفاده کنید.

ماسک گیاهی صورت

کرم گیاهی تقویت کننده پوست

این کرم رقیق و غیر چرب برای مصارف روزانه مناسب است و در تمامی روز پوست را مرطوب و تغذیه و از آن مواظبت می کند. 

این کرم محتوی «الوئه ورا(Alorvere)» می باشد که وظیفه مرطوب سازی و تغذیه را به عهده دارد و محتوی گیلاس زمستانی و درخت کیوی هندی است که از پوست در برابر آلودگی و شرایط آب و هوای خشک، محافظت می کند.

کرم گیاهی محافظت از پوست پا

این کرم از پاشنه پا در برابر خشکی و ترک محافظت و پاهای خشک را نرم و صاف می کند. این کرم محافظ پا از نوع گیاهی می باشد و از درخت نمک و شنبلیله تهیه می شود که برای معالجه ترک های پاشنه پا و کمک به درمان نواحی متورم مفید می باشد. عسل و زردچوبه نیز به گونه ای مؤثر میکروب ها را نابود می سازد. 

طرز استفاده: ابتدا پاهای خود را با آب ولرم بشویید و خشک نمایید. سپس کرم را بر کف پای خود بمالید تا کاملا جذب شود. روزانه ۲ بار از این کرم استفاده کنید.

ماسک توت فرنگی

«توت فرنگی» حاوی اسید طبیعی است که به لایه برداری و برداشتن سلول های مرده از روی پوست، کمک می کند. هشت تا ده عدد توت فرنگی را با دو قاشق غذاخوری روغن زرد آلو یا روغن زیتون و یک قاشق چای خوری نمک دانه درشت یا نمک دریایی مخلوط کنید تا خمیری نرم و یکنواخت به دست بیاید. خمیر حاصله را روی دست و پای خود بمالید و کمی ماساژ دهید و بعد با آب بشویید و خشک کنید. به این ترتیب سلول های مرده روی پوست دست و پا از بین می رود.

اثرات توت فرنگی بر روی پوست

توت فرنگی به دلیل داشتن اسیدهای میوه یکی از مهمترین گیاهانی است که در زمره وسایل آرایشی کاربرد دارد و از قدیم به این منظور استفاده می شد. برای توجیه این اثرات، بهتر است ابتدا خلاصه ای درباره اسیدهای میوه بیان شود تا علت این استفاده به طور علمی روشن گردد. 

از هزاران سال پیش خانم ها از عصاره برخی میوه ها جهت شادابی پوست خود استفاده می کردند. تحقیقات سال های اخیر نشان می دهد میوه ها حاوی اسیدهایی به نام اسید میوه یا «آلفا هیدروکسی اسید» می باشند.
این اسیدها قادر هستند که لایه های شاخی و سفت روی پوست و به خصوص صورت را حل کنند و ضمن شاداب و با طراوات کردن پوست، موادی از جمله اسانس همین میوه ها می توانند بهتر جذب پوست شوند و باعث تحریک گردش خون و یا تحریک تولید سلول های جوان شوند و با یک سلسله اثرات باعث طراوت و تازگی پوست شوند.

ماسک توت فرنگی

این موضوع باعث جلب نظر همگان به اثرات این اسیدها شده، به طوری که در سال های اخیر کارخانجات اقدام به تهیه آنها کرده اند و از آنها کرم، لوسیون و فرآورده هایی به عنوان «ضد چروک»، تهیه و به بازار عرضه کرده اند. تفاوت محصولات صنعتی با میوه های طبیعی در این است که غلظت این اسیدها در محصولات صنعتی بسیار بالاتر از میوه ها می باشد، بنابراین دارای اثرات سریع و قوی هستند استفاده زیاد و ممتد آنها خالی از اثرات جانبی نمی باشد.

تذکراتی در مورد مصرف توت فرنگی

نکته مهمی که در مورد توت فرنگی باید در نظر داشت این است که: 

اولا: به علت تماس این میوه با زمین، ممکن است آلوده باشد که باید آنها را شست و سپس مصرف کرد.
ثانيا: بعضی از افراد نسبت به آن حساسیت دارند و ممکن است این حساسیت به صورت استفراغ و یا ناراحتی های جلدی بروز کند. همچنین در افرادی که دارای ناراحتی های پوستی می باشند ممکن است آنها را تشدید کند.

ماسک آووکادو، نرم کننده پوست بدن

پوست و هسته یک عدد آووکادوی رسیده را در بیاورید و گوشت آن را به صورت پوره در آورید. و روی پوست بدنتان بمالید و پس از بیست دقیقه با آب گرم پوستتان را بشویید.
پس از آن، پوست بدنتان فوق العاده نرم و لطیف می شود؛ چون آووکادو به دلیل داشتن چربی، مرطوب کننده طبیعی است. آووکادو سرشار از ویتامین برای حفظ شادابی پوست و جوان نگه داشتن سلول های پوست است.

ماسک آووکادو

وازلین دشمن پینه های پوستی

پینه های پوستی و بد منظری که روی آرنج ها، پاشنه پاها و زانوها و ...شکل می گیرد به خصوص در هوای سرد و خشک زمستانی به راحتی برطرف شدنی نیستند. اما استفاده از وازلین تنها راه خلاص شدن از شر آنها است. کافی است هر شب قبل از خواب مقداری وازلین به قسمت های پینه بسته پوستان بمالید و دستمالی تمیز روی آن قرار دهید یا جوراب بپوشید. هنگام صبح، آن قسمت ها کاملا نرم می شود.



1398
0
 
3
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi