مورد علاقه ها 0

چرا باید از قند و شکر و غذاهای پرچرب پرهیز کرد؟

راز طول عمر بیشتر،عطار ایرانی

اصولی که برای طول عمر بیشتر باید رعایت کنید!!!

آنچه در این مقاله می‌خوانید تنها بخشی از اطلاعات راجع به ترکیبات سمی، خطرناک و مضر پیرامون زندگی ماست که متأسفانه برحسب عادات نادرست اکتسابی، کمتر به آن توجه نموده و یا به خاطر مشغله‌های زندگی امروز گاهی اجتناب از آن ناممکن به نظر می‌آید ولی با توجه به افزایش میزان سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج دیگر در این سال‌ها، نقش «تغذیه» و توجه به آن در پیشگیری از این بیماری‌ها بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. امید است با رعایت هر چه بیشتر این موارد، بتوانیم در پرتو «غذاهای پاک و سالم»، زندگی توأم با سلامتی داشته و به کمالات الهی و انسانی نائل شویم.

روغن نباتی و کره گیاهی بخورید!

مصرف این روغن‌ها در بدن باعث رسوب «کلسترول» در دیواره رگ‌ها، تنگی «عروق قلب»، افزایش فشارخون و افزایش کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب می‌شود. همچنین اسیدهای چرب ترانس موجود در این روغن‌ها، در ایجاد «زخم‌های گوارشی»، اختلال در سوخت‌وساز گلوکز و افزایش التهاب بدن نقش اساسی دارند. توصیه می‌شود به‌جای استفاده از آن‌ها از روغن‌های حیوانی با هسته انگور، ذرت، آفتاب‌گردان طبیعی، زیتون و کنجد استفاده شود.

روغن نباتی

سرخ کردنی بخورید! 

با سرخ کردن دمایی بالاتر از ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد به وجود می‌آید که باعث می‌شود بخش عمده‌ای از «املاح معدنی»، «ویتامین‌ها» و آنزیم‌های مهم و مفید غذایی از بین برود. غذاها در اثر سرخ کردن، دیرهضم شده، سیستم گوارش بدن را مختل و آن را خسته و فرسوده می‌کنند. توصیه می‌شود به‌جای آن از فر یا بخارپز یا غذاهای آب پز استفاده شود.

غذاهای پرچرب بخورید!

مصرف زیاده از حد روغن باعث بروز «اضافه‌وزن و چاقی» شده و امکان افزایش کلسترول را فراهم می‌کند. همچنین خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

تا می توانید نوشیدنی‌های صنعتی بنوشید!

این نوشیدنی‌ها باعث «پوسیدگی دندان‌ها»، چاقی، سوءتغذیه، سنگ کلیه، «چین‌وچروک پوست»، پوکی استخوان، «بیماری‌های کبدی»، «دیابت»، آلرژی، کاهش حافظه، بیماری‌های قلبی و عروقی و... می‌شود. توصیه می‌شود به جای آن‌ها از انواع شیرهای گیاهی مانند شیر بادام، شیر گردو، شربت‌های طبیعی نظیر شربت عسل با شیر پسته، شیر فندق، شیر خرما و غیره یا از انواع شربت‌های طبیعی نظیر آب لیموترش تازه با شربت عسل ،شربت عسل با عرق بهارنارنج، شربت شاه‌توت،«شربت توت‌فرنگی »، «دم‌کرده‌های گیاهی سنتی» و ... استفاده شود.

غذای پرچرب

قند و شکر مصنوعی میل کنید!

ساکاروز موجود در آن‌ها بیماری‌های متعددی به وجود می‌آورد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از سرکوب سیستم ایمنی بدن، بر هم زدن تعادل املاح و مواد معدنی در بدن، کاهش انعطاف‌پذیری و عملکرد بافت‌ها، افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش چاقی و فشارخون، کاهش ویتامین E ، کاهش عملکرد آنزیم‌ها، «کاهش حافظه»، برهم زدن تعادل هورمون‌ها ازجمله هورمون رشد، دیابت، «یبوسیت»، سرطان پروستات، پستان، تخمدان و رکتوم سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه، آسم و آلرژی، میگرن و انواع سردردهای شدید، نازایی، پیری زودرس و...
توصیه می‌شود به‌جای آن‌ها از عسل، شکر سرخ، توت، مویز و سایر شیرینی‌های طبیعی استفاده گردد.

قند و شکر مصنوعی

تنقلات مصنوعی عالیست!

تنقلات مصنوعی از قبیل پفک، بیسکویت، شکلات، آب‌نبات، یخمک، نوشمک، چیپس، کاکائو، کیک، کلوچه، آدامس، ساندیس و امثال آن به دلیل داشتن مواد نگه‌دارنده و یا بیکینگ‌پودر و جوش‌شیرین باعث کم‌اشتهایی، ناراحتی‌های عصبی، آلرژی پوستی و نفسی، «ریزش موضعی مو»، متوقف ساختن «رشد کودکان»، کیست‌های تخمدان، نازایی، سرطان و ... می‌شود. جویدن آدامس باعث تحریک دائم سیستم گوارشی و ترشح اسید معده می‌شود که می‌تواند منجر به بروز زخم معده شود.
توصیه می‌شود به‌جای استفاده از آن‌ها از عسل طبیعی، شکر سرخ، شیره خرما و انگور، مارمالاد، شیرینی‌ها، حلواها و دسرهای گیاهی، مرباهای خام، مویز، خرما، توت خشک، انجیر خشک، برگه زردآلو و هلو، «آلو سیاه»، چهارمغز (بادام، پسته، فندق و گردو) و غيره استفاده شود. به‌جای آدامس می‌توان از سقز و انواع صمغ‌های گیاهی نظیر کندر، ترنجبین و غیره استفاده کرد.


بستنی و فالوده صنعتی، به به

یخ موجود در بستنی، فالوده، یخمک، نوشمک و غیره می‌تواند باعث دیسک کمر، ضعیف شدن اعصاب رحم، سقط‌جنین، نازایی، ضعف سیستم مغزی نخاعی و غیره شود. کربوکسی متیل سلولز موجود در بستنی که در کارخانه‌های صنعتی به‌عنوان حجم دهنده و تغلیظ کننده، به‌جای پودر ثعلب به کار می‌رود می‌تواند باعث بیماری صرع، دردهای شدید ناحیه لگن بخصوص درد دوران عادت ماهیانه و .... شود. توصیه می‌شود به‌جای آن‌ها از فالوده و بستنی‌های میوه‌ای سنتی استفاده نمود.

آب یخ چه می چسبه!

نوشیدن آب یخ، تغییر ناگهانی در دمای بدن و معده ایجاد کرده باعث غلیظ شدن شیره معده، از دست رفتن املاح موجود در خون و عدم تعادل سدیم و پتاسیم در بدن شده که می‌تواند منجر به صدمه به سیستم عصبی و کبد و کلیه شود. طب سنتی یخ را سودازا دانسته حتی اگر درون آب ذوب شود باعث بسیاری از بیماری‌های سوداوی می‌شود.
توصیه می‌شود به‌جای آن از آب خنک به همراه یک عدد لیموترش تازه استفاده شود. برای خنک کردن آب می‌توان از یخچال و یا آب‌سردکن‌های دوجداره که در فضای خارجی آن یخ قرار می‌گیرد (با آب تماس ندارد) و یا کوزه گلی استفاده کرد.

آب یخ

از مرغ و تخم‌مرغ ماشینی عافل نشوید

استفاده از مرغ و تخم‌مرغ ماشینی به چند علت توصیه نمی‌شود:
1- مرغ‌های ماشینی در فضای سربسته زندگی کرده و به دلیل محرومیت از نور آفتاب و بیداری مداوم (۴۵ تا ۵۰ روز) اسیدلاکتیک فراوان در بدن آن‌ها ذخیره می‌شود که درنتیجه استفاده از این مرغ‌ها، اسیدلاکتیک بدن بالا رفته و باعث مسمومیت می‌شود، یعنی آنزیم لاکتیک دهیدروژناز (LDH) در افرادی که مرتب مرغ مصرف می‌کنند بالا رفته و حالت‌هایی چون افسردگی، ترس، اضطراب و دیدن کابوس را موجب می‌شود.

2- مرغ‌ها با تغییر ژنتیک و یا با تزریق هورمون رشد، به‌سرعت رشد کاذب پیداکرده و فرآیند رشد طبیعی خود را طی نمی‌کنند که این باعث کاهش ارزش غذایی آن‌ها می‌شود.

مرغ ژنتیکی

3- استفاده از «هورمون‌های استروژن و تستوسترون» در مواد تغذیه‌ای حیوانات، باعث بلوغ زودرس در انسان می‌شود. هرچه سن بلوغ و یائسگی پایین‌تر باشد میزان ابتلا سرطان افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل امروزه سرطان سینه در خانم‌ها و پروستات در آقایان شیوع زیادی پیداکرده است.
توصیه می‌شود در صورت امکان از مصرف آن‌ها به‌خصوص پوست و جگر مرغ دوری کرده و به‌جای آن از مرغ و تخم‌مرغ محلی و دیگر پرنده‌های خانگی استفاده شود.
نکته: پرنده هرچه بلندپروازتر باشد و از غذاهای طبیعی و متنوع طبیعت تغذیه کرده باشد گوشت آن گرم‌تر است.

 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


1442
0
 
2
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi