مورد علاقه ها 0

زونا را با گیاهان دارویی درمان کنید

درمان گیاهی زونا

زونا

زونا آبله مرغان بازگشته برای آزار دادن شماست. هرپس ویروس زونا همان ویروس آبله مرغان شایع در میان کودکان است. بعد از بهبود از آبله مرغان، ویروس در بدن به صورت نهفته در سلول های عصبی باقی می ماند، و به دلایل هنوز نامعلوم، بعد از ده ها سال به صورت زونا خود را نشان می دهد.
علامت «بیماری دانه های دردناک پوستی» روی تنه یا صورت است. بعد از چند روز، تاول های شبیه به تاول های آبله مرغان پدیدار شده و بعد روی آن ها پوسته می بندد و سرانجام، پس از دو یا سه هفته التیام می یابد. تا اینجا، همه چیز زونا مثل آبله مرغان کودکان است. ولی در نیمی از مبتلایان به زونا، درد تا ماه ها و گاهی تا سال ها باقی می ماند. گاهی این درد واقعا شدید است.
زونا مخصوصا در میان افراد بالای ۶۰ سال با کارکرد ضعیف دستگاه ایمنی، از جمله افراد تحت شیمی درمانی، شایع است. اگر دچار زونا شدید، برای درمان فورا به پزشک مراجعه کنید.

داروهای گیاهی برای درمان زونا

طبیعت گیاهانی را برای کمک به درمان بیماری های ویروسی در اختیار ما گذاشته است. من اگر دچار زونا شوم، یکی از این رویکردهای طبیعی را در پیش می گیرم.

بادرنجبویه:

گیاه درمانگرها گیاهان مختلفی از خانواده نعناع، مخصوصا «بادرنجبویه»، را برای درمان زونا توصیه می کنند. دلیل خوبی هم برای آن در دست است. ثابت شده است که بادرنجبویه بر روی ویروس های خانواده هرپس مؤثر است. دکتر وارو تایلر، استاد گیاهان دارویی دانشگاه پوردیو، مصرف بادرنجبویه را برای درمان بیماری های ویروسی پیشنهاد می کند.
تبخال های ویروس هرپس ناشی از ویروسی بسیار شبیه ویروس زوناست؛ در واقع، هر دو از یک جنس هستند. در یک تحقیق بر روی ۱۱۶ بیمار مبتلا به تبخال، کرم بادرنجبویه بهتر از کرم های بی اثر (دارونما) در درمان بیماران مؤثر بود. یک فراورده اروپایی ضدهرپس حاوی ۷۰۰ میلی گرم عصاره برگ بادرنجبویه در هر گرم کرم است و نشان داده شده است که دورة التيام تبخال را تا چند روز پایین می آورد. به گفته دکتر تایلر، می توانید همین تأثیر را از مصرف چای دو قاشق مرباخوری برگ خشک گیاه در یک فنجان آب جوش به دست بیاورید. چای را با یک قطعه پنبه یا پارچه تمیز مستقیما روی دانه ها بمالید.
در مورد زونا، من چای مخلوط نعناع با مقدار زیادی بادرنجبویه و هر یک از نعناع های در دسترس، مثل زوفا، مرزنگوش، نعناع فلفلی، اکلیل کوهی، «مریم گلی»، نعناع چمنی، «پونه سنبله ای»، یا آویشن را پیشنهاد می کنم. کمی هم شیرین بیان در آن بریزید. چنین نوشیدنی ای مقدار زیادی ترکیبات ضد ویروس دارد. من هم نوشیدن و هم مالیدن مستقیم این چای روی دانه های پوستی توصیه می کنم.

فلفل قرمز:

ماده کاپسایسین تند موجود در فلفل قرمز، بهترین چیز برای درد عصبی بعد از بیماری است. کاپسایسین با متوقف کردن پیام های درد ارسالی از «تارهای عصبی زیر پوست»، درد را تسکین می دهد. مطالعه بر روی یک پماد حاوی کاپسایسین نتایج مثبتی داشت و چند سال قبل هم اداره غذا و داروی آمریکا کرم های حاوی کاپسایسین را مجاز اعلام کرد.
می توانید این فراورده ها را از داروخانه ها تهیه کنید. ولی اگر نمی خواهید پولی بابت دارو بدهید، گرد فلفل قرمز را در هر لوسیون سفید رنگ پوستی بریزید تا رنگ آن به صورتی بگراید. بعد آن را روی پوست بمالید. پس از این کار، دست هایتان را خوب بشویید تا فلفل به چشم ها و دیگر جاهای حساس تماس پیدا نکند. بهتر است اول کرم یا لوسیون را در ناحیه کوچکی آزمایش کرده و در صورتی که علائم حساسیت به آن مشاهده شود، از مصرف آن خودداری کنید.

بشقابی آسیایی:

مخلوط خردکرده ریشه این گیاه و آب، از درمان های عامیانه زونا در چین بوده است، معلوم شده است که این مخلوط خاصیت ضد ویروسی دارد بنابراین من فکر می کنم ارزش امتحان کردن داشته باشد.

سنبل چینی (دانگ-کوای ):

این گیاه در آسیا به عنوان گیاه داروی مشکلات قاعدگی و دیگر گرفتاری های زنانه معروف است. به علاوه، چینی ها گرد ریشه گیاه را در درمان زونا مصرف می کنند. می توان آن را به صورت چای یا تنتور تهیه کرد. (اگر آبستن هستید، از این گیاه استفاده نکنید.)

شیرین بیان:

جوزف پیزورنو، رئیس دانشگاه باستیر در سیاتل و نویسنده همکار در دائرة المعارف پزشکی طبیعی، گزارشی از برطرف شدن درد و التهاب ناشی از زونا در مدت سه روز پس از مالیدن پماد شیرین بیان بر روی نواحی دردناک ارائه کرده است. شیرین بیان دارای چندین ترکیب ضد ویروس و محرک دستگاه ایمنی است و به نظر می رسد مصرف آن در زونا منطقی باشد. من اگر دچار زونا شوم، چای رقیق شیرین بیان می خورم و چای غلیظ آن را روی دانه های پوستی می مالم.

گل ساعتی:

این گیاه یک آرام بخش متوسط است، که مصرف آن برای برطرف کردن ناراحتی عصبی ناشی از درد زونا فکر خوبی است. ولی گل ساعتی خاصیت ضددرد پس از زونا را هم دارد. پیشنهاد می کنم کمی از آن به چای بادرنجبویه و شیرین بیان اضافه کنید.

برگاموت ودیگر روغن های اسانس:

اگر عطردرمانی دوست دارید، می توانید از چند قطره روغن اسانس هایی که برای زونا تجویز شده اند بهره بگیرید. این ها عبارتند از «روغن اسانس های» برگاموت، بابونه، اوکالیپتوس، شمعدانی، اسطوخودوس، لیمو، و درخت چای. چون برخی روغن اسانس ها به صورت خالص می توانند باعث تحریک پوست شوند، چند قطره از آن ها را در چند قاشق غذاخوری روغن گیاهی رقیق کرده و بعد مستقیما روی نواحی گرفتار پوست بمالید. (هیچ گاه روغن اسانس را نخورید، چون حتی مقدار کم آنها می تواند بسیار سمی باشد.)

گلابی:

آب گلابی غنی از اسید کافئیک ضد ویروس است. من اگر زونا بگیرم گلابی و آب گلابی زیاد می خورم.

خرفه:

این گیاه در میان چینی ها برای درمان عفونت های هرپسی مصرف می شود. بخارپز خرفه، مثل اسفناج، بسیار خوشمزه است و ارزش امتحان کردن را دارد.

سویا و بولاغ اوتی:

تحقیقات انجام شده توسط جين کارپر، نویسنده کتاب غذا: داروی معجزه آسا، نشان می دهد خوردن روزی سه بار دو قرص ۵۰۰ میلی گرمی اسید آمینه لیزین می تواند علائم زونا را تخفیف دهد.
اگر این درست باشد، من پیشنهاد می کنم بولاغ اوتی و سویا بیشتر بخورید. در بانک اطلاعاتی من، اینها غنی ترین گیاهان لیزین دار هستند، که 3 درصد وزن خشک آنها لیزین است. دیگر مواد لیزین دار به ترتیب عبارتند از جوانه لوبیا سیاء، خرنوب، «عدس»، اسفناج، لوبیا بنفش، نخود، تخم کدو، مارچوبه، لوبیا سفید، کلم چینی، باقلا، شنبلیله، و جعفری حتی می توانید سوپ لیزین درست کنید. چند نوع لوبیای غنی از لیزین را با مارچوبه پخته و شنبلیله، جعفری، و بولاغ اوتی هم به آن اضافه کنید.

 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


24089
0
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi