مورد علاقه ها 0

چگونگی مراحل ارضا شدن و ارگاسم در زنان


مراحل ارضای جنسی و ارگاسم زنان

از آنجا که توانایی مهار و علاج نارسایی های جنسی ناشی از آگاهی می شود بدین علت پیش از هر چیزی فرد باید درک درستی از کارکرد نرمال جنسی داشته باشد. نکته مهمی که همواره در رابطه با این مفهوم کارکرد نرمال جنسی همواره باید آویزه گوش فرد پویا و با نشاط و سالم باشد این است که این امر به هیچ وجه مسئله ای یک بعدی ثابت و ایستا نیست به زبان ساده تر در این رابطه نه تنها زن فی نفسه موجودی منحصر به فرد است بلکه در عین حال این مسئله متضمن فاکتورهایی چون کیفیات بیولوژیکی،روانشناختی، فرهنگی، قومی نژادی و تربیتی است. با این همه ما آگاهی های بیولوژیکی چرخه پاسخ و رفتار جنسی انسان را مدیون پژوهش های دامنه دار پژوهشگران برجسته ای چون ماسترز و جانسون در فاصله زمانی دهه پنجاه تا اواسط دهه نود قرن گذشته هستیم. لازم به ذکر است که به این مدل پاسخ جنسی بعدها توسط پژوهشگری بنام هلن کاپلان مؤلفه میل جنسی نیز افزوده شد. باری در زیر به طور گذرا به مراحل مختلف این چرخه اشاره می شود.


ارگاسم و ارضا شدن در زنان


تمایلات و افکار جنسی در زنان

همانطور که از مفهوم این اصطلاح بر می آید نمود این ویژگی در جنس مونث نشانه تمایل فرد به برقرار سازی ارتباط است. واقعیت این است که اگر چه اطلاعات موجود در این رابطه متعارض است با این همه از این زاویه می توان زنان را به سه دسته تقسیم کرد.

دسته اول زنان در شروع تمایلات جنسی

گروهی هستند که از این زاویه به طور بازتابی و انفعالی از خود واکنش نشان می دهند. بدین معنی که این دسته از زنان تابع محرکات و اقدامات طرف های ارتباطی خود هستند.

دسته دوم زنان در شروع تمایلات جنسی

زنانی هستند که از این ویژگی به طور نسبی در طی روز برخوردار بوده و برانگیزش و خاموشی این میل کاملاً مشروط و موقعیتی است.

دسته سوم زنان در شروع تمایلات جنسی

اما در برابر دو دسته بالا دسته سومی هستند که میل نمایی این دسته از زنان به مثل مردان بوده و این زنان درست به مثل جنس مقابل خود فعالانه درصدد پاسخگویی به این میل خود برمی آیند.

ارگاسم در زنان

مرحله برانگیزش یا برانگیختگی جنسی

مرحله دوم این چرخه موسم به برانگیختگی بوده و این مرحله همراه با تظاهرات و تحولات فیزیکی است از جمله این تحولات جسمی می توان به افزایش فشار خون و زنش سریعتر ضربان قلب زن اشاره کرد. همینطور در این مرحله بر حجم و ابعاد سینه ها افزوده شده و در عین حال نوک سینه سفت و برآمده می شود. از دیگر نشانه های این تغییرات میتوان به آماس (تورم) و لغزندگی بیشتر دیواره های واژن (مهبل) اشاره کرد. لازم به ذکر است که برانگیختگی زنان معمولاً همراه با احساس گزگز و گرمی در ناحیه تناسلی است.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




مرحله پلاتو یا هیجان

در این مرحله از فرایند پاسخ دهی جنسی، زن لذت جنسی تا قبل از ارگاسم اوج لذت جنسی به نهایت رسیده و در این مرحله زن در ناحیه لگن احساس امتلاء (پری) و زق زق کنندگی را تجربه کرده و در عین حال در اندامهایی چون قفسه سینه صورت و غیره احساس گر گرفتگی می کند.

مرحله ارگاسم

در این چرخه ارگاسم به حالتی گفته می شود که در این مرحله تحریکات لذت بخش جنسی به اوجش رسیده و این نوع اوج گیری معمولاً ناشی از سرتاسر بدن می شود و از نشانه های گویای این مرحله می توان به انقباضات موزون و ریتمیک اندامهای لگنی چون واژن (مهبل)، آنوس (ANUS) و عضلات زهدان (رحم) اشاره کرد که همراه با تجربه کردن لذت است.

انواع ارگاسم در زنان

مطلب دیگر قابل ذکر در این رابطه این است که برخی از زنان در این مرحله تنها یک ارگاسم را تجربه کرده و این در حالی است که در برخی دیگر این تجربه چندگانه و چند باره است. همینطور ارگاسم خود به سه نوع:

ارگاسم کلیتوریسی

ارگاسم مهبلی

ارگاسم رحمی

تقسیم بندی می شود. نکته دیگر قابل توجه در این رابطه این است که تقریباً یک سوم زنان از طریق نزدیکی صرف به این تجربه (ارگاسم) نایل نمی شوند مگر آنکه حرکات جنسی همراه با تحریکات خروسه ای و سایر اندامهای جنسی چون پستان باشد و بالاخره نکته دیگر قابل توجه در این رابطه این است که براساس دو مطالعه ای که اخیراً صورت گرفته است شواهد حاکی از این است که استعداد و تجربه کردن ارگاسم در زنان زمینه های ژنتیکی و توارثی دارد.


ارضا شدن و ارگاسم در زنان

مرحله فرونشینی یا پسا ارگاسم

از نشانه های گویای این مرحله می توان به بازگشت آهنگ ضربان قلب به پیش از مرحله برانگیختگی و افت دمای بدن اشاره کرد. همینطور، در این مرحله خون ورودی به نواحی تناسلی از این نواحی خارج شده و بدین وسیله فرد احساس راحتی و خستگی را تجربه می کند.
نکته دیگر قابل ذکر در این رابطه این است که تا پیش از عرضه و ارائه مدل پاسخ دهی پژوهشگر بنامی چون دکتر رزماری باسون اکثر قریب به اتفاق سکسولوژیستها براین باور بودند که فرایند جنسی زنان چرخه ای ثابت به مثل مردان است . بدین معنی که میل نمایی زن منجر به برانگیزش شده و پیامد آن نیز مرحله، پلاتو ارگاسم و فرونشینی نمود می یابد. این در حالی است که براساس مدل دکتر باسون رفتار جنسی زن عمدتاً بازتابی و انفعالی است به زبان ساده تر عملگری و واکنش جنسی زن می تواند بی ارتباط به لازمه میل نمایی این جنسیت باشد. لازم به ذکر است که مطالعات صورت گرفته در این رابطه حکایت از این دارد که زنان به هر دو شکل در برابر این تجربه از خود واکنش نشان می دهند. بدین معنی که برخی از زنان به طور گام به گام این فرایند را تجربه می کنند و برخی دیگر نیز براساس مدل دکتر باسون عمل می کنند.

ارگاسم در زنان

ارگاسم نرمال جنسی چگونه است؟

واقعیت این است که پرسش فوق هیچ پاسخ قاطع و شسته و رفته ای ندارد چون اولاً خانم ها از این زاویه موجوداتی منحصر به فرد هستند و در ثانی در این رابطه عواملی چون چگونگی ،تربیت ،قومیت ترجیحات و نیازهای شخصی اخلاق ، باوری ملاحظات مذهبی و غیره نیز نقش آفرین هستند لذا براساس این واقعیت است که نمی توان رفتار واحدی را برای همه زنان تجویز کرد با این همه به نظر می رسد که اکثر زنان در طی هفته باید یک بار این عمل را انجام دهند یعنی به ارضای جنسی برسند اگرچه امروزه نزدیکی گریزی از شیوع و فراگیری بیشتری برخوردار شده است. برای مثال مقاله ای که در سال ۲۰۰۳ در مجله نیوزویک در این رابطه درج شده بود حکایت از این داشت که ۱۰ تا پانزده درصد زن ها ها در عرض سال تنها ۱۰ بار این عمل هم بستری را انجام نداده اند. با این همه به نظر ما شاخص و سنجه مهم در این رابطه چگونگی رضایت و نیاز شخصی است.

مشکلات و نارسایی های جنسی تا چه اندازه در بین زنان شایع است؟

بررسی های انجام شده حکایت از این دارد که ۴۳ درصد زنان از نوعی از اختلالات جنسی رنج برده و شواهد موجود حکایت از این دارد که نارسایی بی میلی و کم میلی جنسی از شیوع بیشتری در بین این جنسیت برخوردار است. همینطور مطالعه صورت گرفته توسط مرکز ملی سرطان حاکی از این است که ۴۰ تا 60 زنان مبتلا به سرطان از مشکلات جنسی رنج برده که این مسئله هرچه بیشتر بر تلاطمات روحی این قربانیان دامن می زند. لازم به ذکر است که اگرچه به موازات افزایش سن بر ابعاد مشکلات جنسی زنان افزوده می شود با این همه شواهد حکایت از این دارد که زنان مسن تر در قیاس با جوانان از سازگاری بیشتری در این رابطه برخوردار هستند به زبان ساده تر، زنان مسن با این درد و ناراحتی می سازند و کنار می آیند.

ارگاسم شدن زنان

نتایج تحقیقات در مورد مشکلات جنسی زنان

از طرف دیگر از یک بررسی مرتبط اخیر نتایج زیر بدست آمده است:

الف: اگرچه ۸۵% زنان مایلند که مسایل و کیفیات جنسی و ارتباطیشان را با پزشک معالج شان در میان بگذارند و بدین وسیله از راهنمایی های آنان برخوردار شوند با این همه این زنان به دلایلی از طرح سئوالات این چنانی خودداری می کنند.
ب: نتیجه دیگر این مطالعه حاکی از این است که ۷۱% زنان براین باورند که پزشک معالج شان علاقه ای به شنیدن مشکلات جنسی شان ندارد.
پ نتیجه دیگر حکایت از این دارد که ۶۸% زنان در این رابطه دغدغه شرمساری پزشکان خود را به علت بی اطلاعی از مسایل جنسی دارند.
ت: و دست آخر اینکه ۷۶ درصد از دردمندان بر این پندارند که یک راه حل پزشکی برای مشکلشان وجود ندارد.
همانطور که ملاحظه می شود باورهایی از نوع فوق مانع از این می شود که بیماران مشکل زدگان جنسی مشکلات خود را با پزشک و پرستار معالج خود در میان بگذارند. واقعیت این است که اگرچه بسیاری از دست اندرکاران امور درمانی از آگاهی های اصولی محروم هستند با این همه ما در اینجا با قاطعیت و صلابت اعلام می کنیم که این دسته از درمانگران بی اطلاع از این لحظه به بعد به هیچ وجه نباید قصور درمانگرانه خود را با دلایلی چون عدم شناخت و آگاهی از مشکلات جنسی توجیه کنند. چون اکنون مقاله حاضر در دسترستان بوده و این دسته از حرفه ای ها (درمانگران) می توانند با استناد به مطالب مقاله حاضر به سادگی از پس درمان پزشکی بسیاری از مشکلات جنسی رایج زنان برآیند. بنابراین از این لحظه به بعد هیچ عذر و بهانه ای از طرف پزشکان به اصطلاح ناآگاه و غیر متخصص پذیرفته نیست.



659
0
 
26
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi