مورد علاقه ها 0

مواد غذایی و گیاهانی که میل جنسی را به شدت تقویت و تحریک می کنند


تمایلات جنسی چیست؟

عوامل و متغیرهای داخلی و خارجی مختلفی مانند رابطه جنسی، سطح هورمون‌ها، داروها ، عادت‌های خواب، تغذیه و ... می‌توانند بر روی میل جنسی شما تاثیر بگذارند. جالب است بدانید میل جنسی هر فردی نسبت به دیگری متفاوت است، ولی اصولا میل جنسی برای مردان و افزایش میل جنسی زنان با افزایش سن کاهش می‌یابد.

منظور از افزایش میل جنسی چیست؟

کاهش میل جنسی در افراد یکی از بزرگترین و شایع ترین اختلالات جنسی محسوب می‌شود. اگرچه این اختلال چندان بحرانی به نظر نمی‌رسد اما می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در روابط زناشویی، و نهایتاً افسردگی و عدم اعتماد به ‌نفس در افراد شود. افزایش میل جنسی می‌تواند موقتی یا طولانی مدت باشد. میل جنسی، تحت تاثیر عوامل بیولوژیکی، روانی و اجتماعی تغییر میکند. میل جنسی به طور طبیعی در افراد متفاوت است. با توجه به این نکته، هیچ سطح درست یا غلطی از میل جنسی وجود ندارد، ممکن است میل جنسی شما در طول زندگی تغییر کند.
مواد غذایی موثر در میل جنسی
افزایش میل جنسی یکی از موضوعاتی است که همواره مورد بحث زوجین است و برای تامین آن روش‌های مختلفی وجود دارد. تغذیه درست و زندگی سالم در این امر بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم و چه نخوریم ؟ پاسخ خواهیم داد. بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید
اصولا و دراکثر مواقع کاهش میل جنسی و عدم تعادل در برقراری آن تاثیرات فراوانی بر زندگی زناشویی می‌گذارد. مهمترین عامل در دوران زندگی زناشویی که تاثیرات زیادی را به دنبال دارد، می‌توان به کاهش میل جنسی در زنان و آقایان اشاره نمود؛ کاهش میل جنسی باعث می‌شود که فرد توانایی‌ کافی در رفع نیازهای جنسی خود و همسرش را نداشته باشد.
مواد غذایی موثر در میل جنسی

نقش هورمون ها در مسائل و روابط جنسی

همانطور که می دانیم ماشینی شدن و ابزاری شدن انسان و زندگی امروز، مشغله‌ی زیاد آدم‌ها و مواد شیمیایی مختلفی که با آن‌ها سر و کار داریم، باعث اختلال شدید در قوای جنسی شده است. این موضوع به میزانی اهمیت پیدا کرده که کار به جدایی و طلاق کشیده شده و ناچار بسیاری از مردم به دنبال روش‌هایی برای افزایش میل جنسی هستند. خدا تمامی هورمون‌های جنسی را در بدن خودمان قرار داده است. استروژن و پروژسترون در بدن خانم‌ها و تستوسترون در بدن آقایان. تنها کاری که ما باید انجام بدیم این است که آن‌ها را کنترل و تقویت کنیم. نه با قرص و آمپول، بلکه به صورت کاملا طبیعی. حتما می‌پرسید چطور؟ برخی از غذاها و میوه‌ها به طور طبیعی حاوی ماده‌ای به نام سروتونین هستند. سروتونین مسئول ایجاد احساسات خوب در مغز است. از آن‌جا که همه‌ی اندام‌های ما از مغز دستور می‌گیرند، پس اگر حال روحی‌مان خوب باشد، حال جسمی‌مان نیز خوب خواهد بود.
افزایش میل جنسی یکی از موضوعاتی است که بشر همواره در طول دوره‌های تاریخی متعدد به آن توجه داشته است و برای تأمین آن از روش‌های مختلف استفاده کرده است. برای میل جنسی تعریف‌های مختلفی ارائه‌شده است. ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای این حالت ارائه داد این است که میل جنسی حالتی انگیزشی برای انجام فعالیت‌های جنسی به شمار می‌رود و افرادی که از این میل به‌اندازه کافی برخوردار نیستند، در زمره افراد ناتوان در حوزه فعالیت‌های جنسی به شمار می‌روند. بی‌میلی جنسی معمولاً هیچ ربطی به‌ظاهر افراد و اندام جنسی آن‌ها ندارد و در پس این بیماری مشکلات متعددی وجود دارند.
در حالت کلی ناتوانی جنسی به دلایل مختلفی در بدن افراد بروز می‌کند که مشکلات روحی و روانی، بیماری‌های زمینه‌ای و خاص، مصرف برخی داروها، تغذیه نامناسب و همچنین مصرف مواد مخدر و روان‌گردان ازجمله آن‌ها می‌باشند.
به همین دلیل امروزه افراد زیادی در جامعه با این مشکل دست در گریبان هستند و همواره سعی می‌کنند با روش‌های مختلف به‌صورت دائمی و یا حداقل موقت این مشکل را حل کنند تا بتوانند یک زندگی زناشویی موفق و پایدار داشته باشند. برای درمان ناتوانی جنسی و بی‌میلی جنسی داروهای شیمیایی مختلفی معرفی‌شده‌اند که همگی آن‌ها دارای عوارض هستند و در بسیاری از موارد نیاز به مصرف آن‌ها نیست.
مواد غذایی موثر در میل جنسی


عوامل مهم در روابط جنسی و تقویت آن

برای داشتن میل جنسی سالم و متعادل باید به عوامل متعددی توجه کنید مانند: رابطه عاطفی مناسب کمک گرفتن از روان‌شناس، تغذیه سالم، ورزش و تحرک توجه به سلامت تیروئید تاثیر داروها، نور کافی و..

رابطه عاطفی مناسب ّرای تقویت رابطه جنسی

رابطه عاطفی خوب و صمیمی بین همسران منجر به یک رابطه جنسی خوب خواهد شد. اگر در این زمینه مشکل یا مشکلاتی دارید حتما به مشاور مراجعه کنید تا بر روی رابطه جنسی‌تان اثر نگذارد.

ورزش و تحرک بدن

در هنگام ورزش پمپاژ خون بهتری دارد و با ورزش‌هایی مانند ایروبیک و شنا و یا ورزش‌های مربوط به پایین‌تنه هورمون‌های جنسی به ويژه تستوسترون بیشتری ترشح خواهد کرد. از طرفی چاقی یکی از عوامل مهم کاهش میل جنسی به ویژه در آقایان است. به همین دلیل تحرک و ورزش روزانه و داشتن اندام متناسب به داشتن میل جنسی بهتر منجر می‌شود.

کمک گرفتن از روان‌شناس

گاهی مشکلات جنسی و کاهش میل جنسی دو طرف نیاز به درمان‌های اساسی‌تری دارد. مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه راه حل بسیار مناسبی خواهد بود.
مواد غذایی موثر در میل جنسی

تغذیه سالم

بهترین رژیم غذایی برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان مواد غذایی گرم تر است. هر چه بدن گرم‌تر باشد میزان تحرک و گردش خون بالاتری خواهد داشت. این امر در هنگام رابطه جنسی موجب می‌شود فعال‌تر باشید و از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرید.

توجه به سلامت تیروئید

غده تیروئید مسوول ترشح هورمونیست که بر روی بیشتر اعضای بدن اثر می‌گذارد و کمبود آن موجب کاهش وزن، خشکی پوست، ریزش مو و کاهش میل جنسی می‌شود. برای همین اگر دچار علائم دیگر شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.

ارتباط افزایش میل جنسی با تغذیه

همه‌ی ما می‌دانیم که برنامه غذایی مهم‌ترین بخش سالم ماندن و کنترل وزن است، اما غذاهایی که می‌خوریم روی هورمون‌هایی که بدنمان تولید می‌کند نیز تاثیر دارد. یکی از این هورمون ها که غذاها روی آن تاثیر می‌گذارند تستوسترون است. تستوسترون هورمونی است که به حفظ تراکم استخوان، توزیع چربی، عضلات، موی بدن و صورت، تولید سلول‌های خونی، میل جنسی و تولید اسپرم کمک می‌کند. به همین دلیل بسیاری از مردان به دنبال بالا بردن سطح تستوسترون بدنشان هستند. این کار با ورزش و کمک گرفتن از مواد مغذی طبیعی به سادگی امکان‌پذیر است. البته به خاطر داشته باشید تنها به این خاطر که تستوسترون به عنوان هورمونی مردانه شناخته می‌شود نمی‌توان گفت دیگر برای زنان مهم نیست. هم مردان و هم زنان هر دو تستوسترون تولید می‌کنند، فقط در مقادیر متفاوت. زنان در مقایسه با مردان، کمتر تستوسترون تولید می‌کنند. اما همان مقدار هم به خاطر مواردی که به آن اشاره شد تولید می‌شود، از جمله حفظ تراکم استخوان و بافت عضلانی، کاهش چربی و افزایش میل جنسی. با اینکه استروژن برای خانم ها بیشتر مورد توجه است، نباید تولید تستوسترون را فراموش کرد. تغذیه به تنهایی در افزایش یا کاهش میل جنسی تاثیر ندارد، اما اگر زن و مرد مشکل جسمی یا عاطفی نداشته باشند می‌تواند میل جنسی را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. به طور کلی غذاهای گرم بدن را در حالت شاداب‌تر و سرحال‌تری قرار می‌دهند و گردش خون را فعال‌تر می‌کنند.
غذاهای مفید برای تقویت جنسی آنچه می‌خوریم روی تمام بدن‌مان تاثیر می‌گذارد، هر چه سالم‌تر، بهتر. اگر احساس می‌کنید در زندگی جنسی‌تان چیزی می‌لنگد، لازم نیست به سراغ داروها و انواع تبلیغات در این مورد بروید. گاهی فقط کافیست هنگام خرید، چند غذای مخصوص برای خود بردارید و با کمک آنها، هم میل جنسی و هم استقامت خود را بالا ببرید؛ غذاهایی که حاوی سطح تستوسترون بالاتری‌اند. البته درست است که این نوع غذاها بدن را سرحال‌‌تر و مقاوم‌تر می‌کنند اما مصرف بیش از اندازه آن‌ها ممکن است منجر به بیماری شود. پس افراط نکنید و اگر منع غذایی دارید یا بیمار هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مواد غذایی موثر در میل جنسی


دلایل کاهش میل جنسی در زنان

خانم ها در طول دوران زندگی خود نوسانات زیادی را تحمل می‌کنند که تاثیر فراوانی بر میل جنسی آنان می‌گذارد. در دوران بارداری، یائسگی و شیردهی ممکن است میل جنسی زنان کاهش یابد. در بسیاری از موارد سبک زندگی نادرست باعث کاهش میل جنسی در آقایان و خانم‌ها می‌شود، برای مثال عدم تحرک، چاقی، مصرف مواد مخدر، الکل و … از مواردی هستند که در این حوزه تاثیر بسزایی می‌گذارند به همین دلیل این سوال که زنان برای افزایش میل جنسی چه بخورند، همیشه در این حیطه مطرح است.

از دیگر دلایل کاهش میل جنسی زنان

می‌توان به موارد زیر اشاره نمود که در این مقاله برای افزایش میل جنسی چه بخوریم به آن اشاره خواهیم کرد:

عدم شناخت مردان از نقاط حساس بدن خانم‌ها برای تحریک
قربانی آزار و اذیت جنسی و تجاوز در طول دوران زندگی
مصرف دارو برای درمان اختلالات خلقی و عصبی
خشکی واژن و ایجاد درد در هنگام رابطه جنسی
افراط در سکس و تقاضای مداوم آن از سوی مرد
عدم محبت و درک از سوی شریک جنسی
ترس یا درگیری با بیماری‌های مقاربتی
کاهش یا افزایش هورمون‌های جنسی
عدم وجود رضایت از اندام‌های جنسی
بیماری‌های پوستی و سایر بیماری ها
تغییرات ظاهری و عدم تناسب اندام
تحمل استرس و اضطراب شدید
اختلالات نعوظ و زود انزالی
بحث های مکرر خانوادگی
آشفتگی و درگیری ذهن
عدم اعتماد به نفس

مواد غذایی موثر در میل جنسی


علائم کاهش میل جنسی در زنان و مردان

از جمله علائم کاهش میل جنسی در آقایان و بانوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
عدم تمایل به انجام و برقراری رابطه جنسی
عدم شروع رابطه جنسی و فرار از آن
عدم تحریک در رابطه جنسی
عدم لذت از رابطه جنسی

درمان کاهش میل جنسی آقایان و بانوان با گیاهان

از آنجایی که رابطه جنسی اهمیت فراوانی در زندگی زناشویی دارد، بهتر است آقایان و بانوان در هنگام مواجه شدن با بی میلی سریعاً به دنبال درمان آن باشند تا رابطه جنسی آنها با مشکل خاصی روبه رو نشود. برخی از افراد قبل از مراجعه به پزشک به دنبال پاسخ این سوال‌ هستند که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم؟
در پاسخ به این سوال که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم ؟ باید گفت که داروهای گیاهی و غذاهای متعددی برای افرایش میل جنسی وجود دارند که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم اما جالب است بدانید افزایش میل جنسی از طریق مصرف دارو و مکمل نیز امکان پذیر است.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


آواکادو

آواکادوها، سرشار از ویتامین E هستند که در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش زیادی دارند. این میوه همچنین دارای چربی های سالمی می باشد که به مقابله با سندرم متابولیک بدن کمک می کنند. مردانی که به سندرم متابولیک دچار هستند، بیشتر در معرض اختلال عملکرد نعوظ قرار دارند. آواکادو همچنین غنی از ویتامین B6 می باشد که به تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک می کند. علاوه بر این، آواکادو می تواند به افزایش میل جنسی زن، برای برقراری رابطه کمک کند. نکته جالب این است که آواکادوها به دلیل خاصیت خود، به عنوان”درخت بیضه” شناخته می شوند.

صدف خوراکی

محققان هیچ رابطه ای میان صدف خوراکی و افزایش کیفیت زندگی جنسی پیدا نکرده اند، اما بسیاری از مردم معتقدند که این موضوع درست است. صدف خوراکی حاوی زینک می باشد که باعث تنظیم سطوح هورمون تستوسترون در مردان می شود و تولید اسپرم را بهبود می بخشد. صدف خوراکی را می توان به صورت خام و پخته شده مصرف کرد. اگر علاقه ای به خوردن صدف خوراکی ندارید (برخی از افراد نمی توانند بافت لزج صدف خوراکی را تحمل کنند)، لابستر، خرچنگ و گوشت قرمز هم دارای سطوح بالایی از زینک هستند. میوه کاج و غلات کامل صبحانه نیز، دارای مقادیر زیادی از زینک هستند.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


میوه

اگر زندگی شما، بعلت اختلال نعوظ دچار مشکلاتی شده است، مصرف منظم میوه می تواند به شما کمک کند. میوه ها حاوی فلاونوئید هستند که باعث می شود مردان بهتر به نعوظ برسند و آن را حفظ کنند. در پژوهشی که ۲۵۰۰۰ مرد را مورد بررسی قرار داد، مشخص شد مردانی که به طور منظم فلاونوئید مصرف می کنند، نسبت به مردانی که کمتر میوه مصرف می کنند، کمتر دچار اختلال عملکرد نعوظ می شوند. علاوه بر این، خوردن میوه می تواند موجب سلامت قلب شود که به نوبه ی خود، تأثیر زیادی روی عملکرد جنسی دارد.

 

مشاوره رایگان روابط جنسی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



غذاهای سرشار از کلاژن

با افزایش سن کلاژن کمتری در بدن تولید شده به همین دلیل پوست چروک و افتاده می‌شود؛ با افزایش سن و کمبود کلاژن ممکن است دیواره واژن و پوست آلت شل و افتاده شوند که این موارد به مرور باعث کاهش میل جنسی در زنان و مردان می‌شود.
سبزیجات برگ سبز
سفیده تخم مرغ
لوبیا و انواع آن
عصاره استخوان
گوشت مرغ
انواع توت
مرکبات
ماهی
سیر
غذاهای تهیه شده با گوشت
در پاسخ به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم، می‌توان به غذاهای تهیه شده با گوشت ارگانیک اشاره کرد؛ گوشت‌های ارگانیک همچون گوشت شتر و شترمرغ برای افزایش میل جنسی بانوان و آقایان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با قرار دادن انواع گوشت در غذاها به افزایش میل جنسی کمک کنید.

افزایش میل جنسی با مصرف تخم‌مرغ

افزایش میل جنسی با مصرف تخم‌مرغ یکی از مواردی است که در طب سنتی به آن تأکید فراوانی شده است و امروزه نیز علم نوین به خواص تخم‌مرغ پی برده و از این محصول برای افزایش میل جنسی استفاده می‌شود. تخم‌مرغ در اصل یک محصول با طبع گرم به شمار می‌رود و به همین دلیل خوراکی‌های طبع گرم تأثیر مستقیمی برافزایش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان دارند. بیشترین تأثیر تخم‌مرغ برای افزایش توان جنسی در زرده آن قرار دارد. زرده تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌های گروه B، ازجمله ویتامین‌های B6 و B5 است.
این ویتامین‌ها به تعادل هورمونی در بدن خانم‌ها و آقایان کمک می‌کنند و درنتیجه می‌توان با مصرف آن‌ها عوامل کاهش توان جنسی را در بدن سرکوب کرد. برای مثال با مصرف تخم‌مرغ استرس و التهاب‌های عصبی که از مهم‌ترین عوامل بی‌میلی‌های جنسی به شمار می‌روند سرکوب‌شده و افراد گرایش‌های جنسی تقویت‌شده کسب می‌کنند. درنتیجه افرادی که از بی‌میلی جنسی رنج می‌برند می‌توانند با اضافه کردن تخم‌مرغ به سبد غذایی و مصرف مداوم آن، میل جنسی خود را افزایش دهند.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


غذاهای دریایی

خوردن غذاهای دریایی منجر به افزایش خون رسانی به اندام جنسی مرد و زن شده به همین دلیل میل جنسی را افزایش می‌دهد، علاوه بر موارد ذکر شده در مقاله، غذاهای دریایی در تنظیم و ترشح هورمون‌های جنسی بسیار موثر هستند.
شکلات تلخ یک محصول مناسب برای افزایش میل جنسی
افزایش میل جنسی با مصرف شکلات تلخ رابطه مستقیم و فوری دارد. این شکلات حاوی مقادیر قابل‌توجهی تئوبرومین است. تئوبرومین درواقع یک نوع آلکالوئید است که ازلحاظ ساختار و بازدهی شباهت زیادی به کافئین دارد. کافئین محصولی است که پس از مصرف و به‌صورت تقریباً فوری یک حس نشاط در افراد ایجاد می‌کند.
به همین دلیل کسانی که این شکلات را مصرف می‌کنند می‌توانند به‌صورت فوری و پس از مصرف، توان جنسی خود را افزایش دهند. همچنین در شکلات تلخ مقدار قابل‌توجهی فنیل اتیلامین و آنتی‌اکسیدان وجود دارد که این مواد پس از مصرف در بدن، حس خوشایند کاذب ایجاد می‌کنند و درنتیجه از این حس خوشایند یک توان جنسی بالقوه در افراد ایجاد می‌شود که با کمک آن می‌توانند بی‌میلی‌های جنسی خود را رفع کنند. البته باید در مصرف این محصول اعتدال رعایت شود و در مواقع ضروری آن را مصرف کرد؛ زیرا مصرف بیش‌ازحد شکلات تلخ می‌تواند باعث بروز و تشدید برخی بیماری‌ها در بدن شود.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


غذاهای حاوی سروتونین

افرادی که در طول شبانه روز استرس زیادی را تحمل می‌کنند و درگیری ذهنی زیادی دارند با کاهش میل جنسی روبه‌رو خواهند شد، مصرف غذاهای حاوی سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می‌شود تاثیر فراوانی بر افزایش میل جنسی و کاهش استرس و اضطراب می‌گذارد؛ از جمله این غذاها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
عسل ارگانیک
انواع ماهی
اسفناج
شیر
ترب


مواد غذایی موثر در میل جنسی


فلفل تند یک ادویه برای افزایش میل جنسی

افزایش میل جنسی با کمک فلفل تند یکی از بهترین و مناسب‌ترین شیوه‌ها گیاهی به شمار می‌رود. فلفل تند یکی از ادویه‌های خیلی گرم به شمار می‌رود که مصرف آن تحولات متعددی را در بدن باعث می‌شود. برای مثال با مصرف فلفل تند اولین اثر با سوختن دهان و زبان بروز می‌کند.
در پی این اتفاق ضربان قلب به‌صورت قابل‌توجه و البته بی‌خطری افزایش پیدا می‌کند و این موضوع به افزایش گردش خون و مخصوصاً گردش خون در اندام‌های جنسی کمک می‌کند. گردش خون اضافی در اندام‌های جنسی خانم‌ها و آقایان برانگیختگی آن‌ها و افزایش تمایلات جنسی را به همراه دارد و افراد می‌توانند با مصرف مقدار کمی فلفل تند به‌راحتی و در مدت کوتاهی صاحب توان جنسی کافی شوند.
همچنین تحقیقات نشان داده که افراد می‌توانند با مصرف منظم و طولانی‌مدت فلفل تند، بی‌میلی‌های جنسی خود را به‌صورت دائمی درمان کنند. خوشبختانه برای مصرف فلفل تند راه‌های مختلفی وجود دارد و می‌توان آن را به انواع غذاها اضافه کرد و میل نمود.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


آب

وقتی بدن انسان در آستانه کم آبی قرار می‌گیرند ممکن است بیماری‌های متعددی برای بدن ایجاد شود، از جمله آنها می‌توان به خشکی واژن در بانوان اشاره نمود که منجر به رابطه جنسی دردناک و کاهش میل جنسی می‌شود.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


افزایش میل جنسی با مصرف انجیر تازه و خشک

افزایش میل جنسی با مصرف انواع انجیر امکان‌پذیر است. انجیر یکی از میوه‌هایی است که به‌صورت تازه امکان مصرف آن وجود دارد و پس از اتمام فصل برداشت نیز، خشک‌شده آن به‌عنوان یک خشکبار و آجیل به بازار عرضه می‌شود. انجیر به‌عنوان یکی از میوه‌های بومی ایران به شمار می‌رود و در اکثر استان‌های کشور تولید می‌شود و به همین دلیل می‌توان آن را به‌صورت تازه در فصل برداشت و یا خشک‌شده آن را در سایر فصول و به‌راحتی از بازار تهیه کرد.
انجیر یکی از خوراکی‌های محرکی است که در طب سنتی استفاده از آن برای افزایش توان و تمایلات جنسی توصیه‌شده است. ازلحاظ علمی نیز انجیر حاوی دو ترکیب مهم برای افزایش تمایلات جنسی است. ترکیب اول منیزیم است. منیزیم نقش قابل‌توجهی در افزایش میل جنسی دارد و به تولید هورمون‌های جنسی در بدن کمک می‌کند.
ترکیب دوم آمینواسید است که به باز شدن رگ‌های خونی و افزایش خون‌رسانی به بدن و مخصوصاً اندام‌های جنسی کمک می‌کند. درنتیجه این موضوع میل جنسی افراد پس از مصرف انجیر افزایش می‌یابد. همچنین در طب سنتی توصیه‌شده افراد برای کسب اثر سریع و بهتر به همراه انجیر مقداری عسل نیز مصرف کنند.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


آجیل

بسیاری افراد بعد از پرسش این سوال که برای افرایش میل جنسی چه بخوریم به سراغ مصرف انواع آجیل می‌روند؛ آجیل‌ها به دلیل وجود منیزیم باعث افزایش میل و توان جنسی می‌شوند. علاوه بر وجود منیزیم در انواع آجیل‌ها، مصرف این مغزها منجر به کاهش کلسترول خون و درنتیجه کمک به فرآیند خون‌رسانی به بدن و اندام‌های جنسی می‌شود.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


شکلات

شکلات تلخ و کاکائو از جمله موادی هستند که سروتونین قابل توجهی را در خود جای داده‌اند، هورمون سروتونین که به عنوان هورمون شادی شناخته می‌شود تاثیر فراوانی بر روی خلق‌وخو گذاشته و باعث بروز آرامش می‌شود. در بحث برای افزایش میل جنسی چه بخوریم به شکلات تلخ تاکید فراوانی شده است و می‌توان گفت از جمله خوراکی‌هایی است که روی افزایش میل جنسی تاثیر زیادی می‌گذارد.

زعفران

زعفران به عنوان یکی از باارزش‌ترین ادویه‌های جهان به شمار می‌رود که مصرف آن منجر به افزایش خون‌رسانی به بافت رحم و تحریک جنسی زنان می‌شود.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


سیب

برخی افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم که کم هزینه باشد؟
سیب یکی از میوه‌های فراوان است که در تمام فصول به سادگی پیدا می‌شود، مصرف یک الی دو عدد سیب در طول روز بر سلامت جنسی افراد تاثیر فراوانی می‌گذارد. سیب با دارا بودن میزان فراوانی آنتی اکسیدان باعث افزایش جریان خون‌رسانی در اندام تناسلی شده و رضایت از رابطه را افزایش می‌دهد؛ با توجه به قرارگیری خواص سیب در پوست آن بهتر است سیب را با پوست میل نمایید.

ماکا

ماکا یکی از انواع گیاهان بومی بوده که خواص فراوانی را به همراه دارد، مصرف این گیاه در باروری خانم‌ها بسیار اثرگذار است و میل جنسی را افزایش می‌دهد.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


زنجبیل

زنجبیل از گیاهان دارویی با اهمیت فراوان است و در بسیاری از موارد همچون سلامت قلب، افزایش خون‌رسانی و افزایش میل جنسی تاثیرگذار است.

سیر

سیر یک ماده غذایی با خواص فوق العاده است به همین دلیل مصریان باستان از این ماده برای افزایش میل جنسی استفاده می‌کردند؛ بر اساس نظریات دانشمندان مصرف این ماده غذایی از تجمع و تشکیل رسوبات در رگ‌های شریانی جلوگیری کرده و در نتیجه منجر به نعوظ بهتر در مردان می‌شود.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


جینسینگ

جینسینگ یکی از غذاهای اثبات شده علمی است که میل جنسی را در زنان افزایش می دهد؛ محققان دانشگاه هاوایی دریافتند که زنانی که مکمل های غنی از جینسنگ مصرف می کنند، افزایش قابل توجهی در میل جنسی در یک ماه نشان می دهند و 68 درصد نیز گفته اند که زندگی جنسی کلی آنها بهبود یافته است.
جینسینگ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا یکی از دمنوش های حاوی جینسینگ را امتحان کنید. با این حال فراموش نکنید که بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا که ادعا می کنند جینسنگ در آنها وجود دارد نیز حاوی مواد شیمیایی و چندین تن شکر هستند.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


گزنه

گزنه یکی دیگر از داروهای گیاهی می‌باشد که تاثیر فراوانی بر روی بی‌میلی دارد، افرادی که دچار کاهش بی‌میل جنسی شده‌اند می‌توانند روزانه ۵ گرم از برگ و گل این گیاه را دم کرده و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه میل نمایند.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


دارچین

بر اساس نظرات متخصصان طب سنتی مصرف دارچین تاثیرات فراوانی بر روی افزایش میل جنسی می‌گذارد، برای مصرف آن ۱۵۰ گرم هل نیم کوب شده، دارچین و زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کرده و سه قاشق از آن را درون یک لیتر آب ریخته و اجازه دهید تا آماده شود. هنگامی که آب به جوش آمد در ظرف را ببندید و بعد از ۱۵ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید، این دمنوش را روزانه و در سه وعده در یک لیوان کوچک میل نمایید.

سایر روش‌های افزایش میل جنسی

در قسمت‌های قبلی مقاله به یکی از سوالات مهم در این حوزه پاسخ دادیم، تا به حال متوجه شدیم که برای افزایش میل جنسی چه بخوریم، در این بخش به سایر راهکارها و روش‌ها می‌پردازیم؛ از جمله روش‌های افزایش میل جنسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:


مواد غذایی موثر در میل جنسی


خواب کافی

خواب کافی یکی از موارد مهم برای افزایش میل جنسی بوده که بر اساس تحقیقات انجام شده خواب کافی در طول شبانه روز می‌تواند میل جنسی را تا ۱۴ درصد افزایش دهد. به دلیل اهمیت این موضوع بهتر است خواب خود را تنظیم کرده و به اندازه کافی استراحت نمایید.

کاهش استرس

استرس و اضطراب پی در پی تاثیرات فراوانی بر روی میل جنسی می‌گذارند و منجر به اختلال و عدم رضایت از زندگی زناشویی می‌شوند به همین دلیل کاهش استرس برای افزایش میل جنسی بسیار مفید است.

راهکارهای کاهش استرس عبارتند از:

کمک گرفتن از مشاور و روانشناس
صحبت کردن با افراد صمیمی
دوش گرفتن روزانه
ورزش و پیاده‌روی


مواد غذایی موثر در میل جنسی


ورزش

در کنار جواب به سوال برای افزایش میل جنسی چه بخوریم می‌توان به این موضوع اشاره کرده که ورزش هم تاثیر بسزایی در افزایش میل جنسی دارد. برقراری رابطه جنسی و همچنین افزایش کیفیت آن مستلزم بدنی آماده است به همین دلیل تمرینات ورزشی و آمادگی جسمانی می‌تواند میل جنسی را افزایش داده و کیفیت رابطه جنسی را در زندگی زناشویی چند برابر کند.

فواصل برقراری رابطه

برقراری رابطه جنسی در فواصل کوتاه و پی در پی می‌تواند میل جنسی در زنان و مردان را کاهش دهد به همین دلیل بهتر است بعد از برقراری رابطه جنسی مدت زمانی را به بدن و ذهن خود استراحت دهید تا برای رابطه جنسی بعدی آماده شوید.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


بهترین غذاهای تحریک کننده مردان

معجون که حاوی شیر، بستنی، ژله، انواع مغزها و موز می باشد.
جگر که به تعداد اسپرم ها می افزاید.
بستنی وانیلی و کاکائویی ضد افسردگی و باعث تحریک پذیری است.
انواع کباب با گوشت قرمز گوساله که حاوی آهن است و نورآدرنالین و دوپامین را افزایش میدهد. این دو ماده شیمیایی میتوانند پیام های تحریک کننده را بهتر به مغز ارسال کنند.
بلوبری باعث استقامت ماهیچه ها و در نتیجه نعوظ می شود.
غذاهای حاوی لوبیا. لوبیا دارای ویتامین ب1 میباشد این ریز مغذی باعث سرعت بخشیدن به ارسال پیام های جنسی از مغز به ارگانیسم تناسلی میشود
پیاز و سیر به همراه غذا ( البته به بدبو شدن دهان توجه داشته و دقیقا قبل از همخوابی استفاده نکنید و یا به پارتنر خود نیز بخورانید تا بوی آنها اورا اذیت نکند)
جگر تستوسترون را در مردان افزایش می دهد.
شیرموز:شیر آن دارای کلسیم بوده و باعث افزایش خون میشود و موز دارای منیزیم فراوان است.
بهترین غذاهای تحریک کننده مردان غذاهای پر انرژی هستند . علاوه بر غذاها، خوراکی ها و میوه هایی هستند که به تحریک مردان کمک میکنند . میوه هایی که در مناطق گرمسیری رشد میکنند مانند موز، خرما، نارگیل، آناناس. آجیل هایی مانند گردو، پسته، بادام، فندق، نخود، کشمش، همینطوربادام زمینی که مقدار زیادی ب1 دارد. یکی از بهترین غذاهای تحریک کننده مردان عسل است. عسل یک خوراکی معجزه آسا است. عسل برای اعصاب بسیار مفید است و چون دارای طبعی گرم است در بدن تولید انرژی نموده و به قوای جنسی مردان کمک میکند. اگر بیماری کلیوی، نقرس، دیابت، قند خون و چربی خون دارید در استفاده از این غذا ها باپزشک مشورت نمایید.


مواد غذایی موثر در میل جنسی


غذاهایی که عملکرد سیستم تناسلی را بهبود می‌دهند

این دسته، مواد خوراکی هستند که حتی بوی آنها نیز در تقویت و بهبود عملکرد قوای جنسی موثر است مثلا پیتزای پنیر جریان خون دستگاه تناسلی را 5 درصد افزایش می‌دهد، ذرت بو داده با کره تا 9درصد و کدو حلوایی تا 40درصدو گیاه اسطوخودوس نیز تا حدود 40درصد جریان خون دستگاه تناسلی را زیاد می‌کنند. این در حالی است که عطری که از گل‌ها گرفته شده باشد تنها 3درصد جریان خون دستگاه تناسلی را افزایش می‌دهد. بنابراین تاثیر بوی غذاها از اسانس گل ها بیشتر است.
جوشاندن و خوردن مارچوبه به مدت سه روز متوالی، سیستم تناسلی را در مردان و زنان تقویت می‌کند. چینی‌ها در قدیم از این خاصیت مارچوبه برای درمان بعضی از بیماری‌های جنسی و کلیوی استفاده می‌کردند.
انجیر از دوران قدیم به‌عنوان محرک قوای جنسی شناخته شده است زیرا حاوی املاح مختلفی است که در تولید هورمون‌های جنسی نقش دارند.
عسل حاوی ویتامین‌های گروه B و املاحی خاص است و سلامت قوای جنسی در زن و مرد را تقویت می‌کند. ضمنا قند موجود در عسل سهل‌الهضم بوده، سریع جذب می‌شود و انرژی خوبی به فرد می‌دهد. شاید نام <ماه عسل> هم از همین موضوع منشا گرفته باشد!
البته تاثیر این غذاها بر روی قوای جنسی افراد از شخصی به شخص دیگر متفاوت است و خود افراد باید تاثیر این خوراکی‌ها را بر روی سلامت جنسی خود امتحان کنند. درضمن توصیه اداره نظارت بر غذا و داروی امریکا را فراموش نکنید: نباید هر دارو یا ماده ساختگی را که ادعا می‌شود بر روی قوای جنسی تاثیر دارند مصرف کنید. بسیاری از این مواد، نه تنها مفید نیستند بلکه برای بدن مضر هم محسوب می‌شوند.


2149
0
 
25
دیدگاه ها
محمدصادق امیری:
خوردن صدف، لابستر و خرچنگ از لحاظ دین اسلام ممنوع است.
0
 
2
مدیریت سایت :
سلام باید تحقیقات بیشتری کرد درین مورد اطلاعی نداریم.بویژه صدف
0
 
1

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi