مورد علاقه ها 0

مراقبت های پوستی که باید بدانید+ راه های ساده برای داشتن پوست شفاف

پوست

پوستتان را زیاد چرب نکنید !

در حالت طبیعی همیشه باید مقداری چربی در سطح پوست وجود داشته باشد. غدد چربی به طور مرتب این وظیفه را انجام می دهند و هرگاه این قشر چربی از بین برود چربی از بین رفته را تجدید می کنند از این رو توصیه می شود که از زیاد چرب کردن پوست خودداری کنید، زیرا این عمل به طور طبیعی نجام می گیرد. گاه اتفاق می افتد که غدد چربی بیشتری ترشح می کنند و سرانجام کار به جایی می رسد که این غدد بی اندازه بزرگ می شوند و به طور دائم چربی ترشح می کنند در این حالت است که به نظر می رسد به پوست صورت روغن مالیده اند. باید دانست که هر یک از غدد چربی با تعداد زیادی از انتهای رشته های عصبی مربوط است و از ین رو به آسانی می توان به اهمیت عامل عصبی در ازدیاد ترشح چربی پی برد. در پوست های چرب، طبقه رو پوست ضخیم می شود ولی به علت مقدار زیاد چربی، سختی پوست احساس نمی شود.

تأثیر نوشیدن آب روی رطوبت پوست

آیا نوشیدن آب زیاد رطوبت پوست را زیاد می کند؟ پاسخ این سوال منفی است. هیچ گاه تصور نکنید یک لیوان آبی که می نوشید بدن را شستشو می دهد، پوست را مرطوب می کند سپس بصورت ادرار وارد مثانه می شود. این یک لیوان آب باید مراحل پیچیده ای را در کلیه طی کند با به صورت ادرار خارج شود. در این صورت هرگز تا تشنه نشده اید به تصور اینکه نوشیدن آب زیاد پوست شما را مرطوب می کند آب نیاشامید. چه بسا که همین یک لیوان آب برای کلیه دردسر ایجاد کند.

عرق کردن 

غدد عرق به طور دائم ترشح می کنند که این ترشح معمولا دیده نمی شود .زیرا این غدد بسیار دور از هم قرار دارند و سوراخ ترشحی آنها بسیار ریز است. عرق بلافاصله بعد از ترشح با چربی و آبی که پوست به طور نامرئی ترشح می کند مخلوط می شود. در حالت طبیعی صد تا پانصد میلی لیتر در ۲۶ ساعت ترشح می شود که این مقدار درجه حرارت بالای بدن (تب) افزایش می یابد. به همین علت در موقع تب باید آب بیشتری نوشید.

چربی پوست


چربی پوست

ترشح چربی به عوامل متعددی بستگی دارد که از آن جمله هورمون ها و سن را باید نام برد. تا قبل از سن بلوغ ترشح چربی وجود ندارد و بعد از پنجاه سالگی نیز این ترشح کم می شود. پس در این دو مرحله از زندگانی باید مراقب رطوبت پوست بود زیرا این چربی است که همراه با آب قسمت اعظم قشر محافظ پوست را تشکیل می دهد.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



پوست خشک

پوست در اثر کمبود آب و چربی، خشک، زبر و کشیده می شود و نرمی خود را از دست می دهد. علاوه بر این، رنگی تیره و خاکستری پیدا می کند و جلای طبیعی ندارد. این خشکی به علت پوسته پوسته شدن طبقه شاخی است که ظاهرا دیده نمی شود. و نباید آن را با بیماری پوست که در آنها ریزش مو درد و قرمزی (اگزما) وجود دارد اشتباه کرد. پوست طبیعی دارای سیزده درصد آب است که این مقدار آب با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد تا سرانجام پیری کامل به هفت درصد می رسد ولی تا قبل از پیری مقدار آن حتی درباره آفتاب و هوای خشک نباید از ده درصد کمتر شود.
البته بعضی از افراد با پوست خشک متولد می شوند که باید در تمام دوران زندگی مراقب آن باشند. همان طور که قبلا گفتیم پوست با قشری از چربی، عرق و آب که همه آنها از پوست می آیند محافظت می شود.

سیگار دشمن شماره یک پوست

پوست صورت را از آفتاب (بدون کرم ضد آفتاب) باران و باد محافظت کنید. به طور متعادل غذا بخورید و در مصرف مواد چربی و قندی زیاده روی نکنید. هشت ساعت بخوابید آرامش خود را حفظ کنید و مخصوصا سیگار نکشید.

سیگار و پوست


زیرا مویرگهایی که پوست را تغذیه می کنند تنگ می شوند و پوست نمی تواند به خوبی تغذیه کند. در مقابل غدد مولد عرق گشاده می شوند. پوست کسانی که سیگار می کشند با گذشت زمان بتدریج آب خود را از دست می دهد و خاکستری رنگ می شود پس اگر می خواهید همیشه پوست سالم تازه و باطراوت داشته باشید هر چه زودتر کشیدن سیگار را ترک کنید. ورزش برای پوست بدن مفید است. برای جلوگیری از پیری زودرس پوست سالی یک بار از پزشک خود بخواهید تا شما را برای آزمایش خون از لحاظ کمبود اولیگواله مان ها (مقدار بسیار کم از موادی که برای موجود زنده ضروری است) به یک آزمایشگاه معرفی کند تا اگر کمبود منیزیم، کلسیم، آهن، پتاسیم و فسفر دارید نسبت به تامین آنها اقدام کند. کمبود این مواد با از دست رفتن آب پوست و پیری زود رس همراه است.

صابون مورد نیاز پوست

صابون های معمولی به علت دارا بودن نمک های قلیایی و اسیدهای چرب توصیه نمی شوند. زیرا چربی هایی که در صنعت صابون سازی به کار می رود به علت دارا بودن اسیدلوریک (۵۰ درصد) موجب خشکی پوست می شود. همچنین صابون های مایع و پاک کننده ها اکیدا منع می شوند. بهترین صابون ها برای دست و صورت صابون های ساده و بدون عطر قدیمی است.
صابون .


پوست طبیعی

باید دانست که زیبایی در زنان حرف اول را می زند چرا که زیبایی موجب علاقه مخاطب و شوهر نسبت به همسر و حتی علاقه زن به خودش می شود.
چرا که زیبایی نوع مهم و حرف احترام را می زند شخصی که زیبا باشد سعی می کند از لباس های زیبا استفاده کند و همچنین در پاکیزگی و حتی ادب فردی خود می کوشد اما چه کنیم تا زیبا بمانیم و چهره خود را مورد نابودی و اشکال و نقص در بدن قرار ندهیم پس این مقاله را در مورد زیبایی چهره و حتی پوست و مو دیگر مسائل نوشتیم که امیدواریم این در تمامی خانم ها جلوه ای نو باشد.
بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها با داشتن پوستی طبیعی به دنبال دستوراتی برای حفظ سلامت پوست خود هستند که متاسفانه هوای آلوده شهرها، افراد در مصرف مواد آرایشی ناسالم یا ناسازگار، حفاظت از پوست طبیعی را مشکل می کند گذشته از مسائل توراث که مبارزه با آن مشکل است همه ما با پوست طبیعی و سالم به دنیا می آئیم اما متاسفانه با ندانم کاریهای خود این آیینه سلامتی و زیبائی را کدر و ناسالم می کنیم پوستی که بدن ما را می پوشاند عضوی است مانند قلب یا کبد ولی ما با پوست خود رفتاری بی رحمانه داریم که هرگز با قلب یا کبد نداریم همان طور که قبلا اشاره کردیم زیر پوست مستقیما روی عضلات قرار دارد و طبقه چربی موجود در این قسمت در تماس بالا پوست موجب نرمش و استواری پوست می شود.

پوست

در لای پوست که از بافت نگهدارنده تشکیل شده تعداد زیادی عروق خونی و لنفاوی وجود دارد (هنگامی که یک بریدگی خون ریزی پیدا می کند می توان گفت که پوست آسیب دیده است) علاوه بر این غدد مولد چربی و عرق و تعداد زیادی انتهای رشته های عصبی در لای پوست است که با نشان دادن چین و چروک پیری را اعلام می کند. روپوست بخاطر طبقه شاخی خود نقش حفاظت دارد و مجاری غدد چربی و عرق در این طبقه با خارج مربوط می شوند که مخلوط این دو همراه با فضولات پوست قشر محافظتی تشکیل می دهند و سدی در مقابل تبخیر آب بدن می سازند.


1418
0
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi