مورد علاقه ها 0

مضرات و بدی های غذاهای منجمد و یخ زده

مواد غذایی منجمد - سایت عطار ایرانی

مواد غذایی منجمد در رژیم غذایی سالم

هنگامی تهیه و طبخ یک وعده غذایی سریع، چیزی نمی تواند راحتی غذاهای منجمد را منکر شود. به راحتی در فریزر شما قرار می گیرند، برای مدت طولانی نگه داشته می شوند، و خیلی راحت آماده طبخ هستند. اگر هر ماده غذایی را در فصل خود خریداری کنید، فریز کردن آنها می تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه باشد. البته، شما همچنین می توانید غذاهای فاسد شدنی تازه را به مدت طولانی نگه دارید، که یک راه عالی برای کاهش زباله ها است. اما...

آیا مواد غذایی منجمد سالم هستند؟

عمل انجماد باعث سالم یا ناسالم شدن غذا نمی شود. در واقع این امر بستگی به محتوای تغذیه ای مواد غذایی یخ زده دارد. میوه ها و سبزیجات منجمد می توانند بسیار سالم باشد، اما پیتزا های یخ زده، تنقلات و سایر غذاها می توانند کاملا ناسالم باشند.
اگر مواد غذایی مغذی و دارای ارزش تغذیه ای بالا به روش صحیح و به مدت زمان مناسب فریز شوند ارزش غذایی خود را حفظ خواهند کرد و مصرف آنها همچنان مفید خواهد بود. اما اگر پس از گرم کردن غذای منجد مجددا آن را منجمد کنید کاملا سرطانی می شود.

آیا انجماد ارزش تغذیه غذایی را تغییر می دهد؟

انجماد بر میزان کالری، محتوای فیبر و یا مقدار مواد معدنی تاثیر نمی گذارد. تنها می تواند در میزان چند ویتامین مانند فولیک اسید و ویتامین C تفاوت ایجاد کند. اما در کل بعد از انجماد، بیشتر ارزش مواد غذایی حفظ خواهد شد.
انجماد مقدار چربی، پروتئین، کربوهیدرات یا قند موجود در مواد غذایی را تغییر نمی دهد. زمانی که مواد را فریزر در می آورید تا یخشان آب شود ، محتوای مایع آن تغییر خواهد کرد و شما یک تجمعی از آب را خواهید دید که در واقع آب موجود در مواد غذایی است که کشیده شده است.
مواد غذایی منجمد ، سایت عطار ایرانی


آیا در شمارش کالری وزن مواد غذایی منجمد مانند وزن مواد غذایی تازه است ؟

یک ظرف بسته بندی شده مواد غذایی چه قبل از انجماد و چه پس از آن بایستی به یک روش یکسان اندازه گیری شوند. اما هنگامی که یخ بعضی از مواد منجمد آب می شود مقدار زیادی آب از آنها کشیده می شود که باعث می شود وزن آنها کمی کم شود.
اگر تنها مایع از دست رفته آب باشد، شمارش کالری تغییری نخواهد کرد، اما ممکن است در اندازه ظاهری وعده غذایی تغییر ایجاد کند.

نحوه انتخاب مواد غذایی منجمد سالم

هنگام خرید مواد منجمد محصولاتی را انتخاب کنید که مواد افزودنی قندی، سدیم یا سس های پرکالری کالری نداشته باشند. این امرگاهی اوقات آسان است، اما به طور مثال موقع خرید سبزیجات کمی دشوار است. در اینجا چند نکته برای انتخاب غذاهای سالم یخ زده وجود دارد:
به جای خرید محصولاتی که حاوی سس هستند، سبزیجات ساده را انتخاب کنید (بسیاری از آنها موقع یخ زدایی در مایکروویو در کیسه شان بخار می شوند). اگر شما واقعا سادگی سبزیجات و سس را دوست دارید، به دنبال سس هایی با چربی و سدیم کمتری باشید. شما باید به برچسب های ارزش تغذیه ای آن نگاه کنید و اندازه واحد غذایی آن را نیز در نظر داشته باشید.
همچنین در مورد میوه ها، آن هایی را انتخاب کنید که بدون شکر یا شربت فریز شده اند و مراقب کالری های اضافی در مخلوط میوه های یخ زده باشید زیرا آنها اغلب با قند اضافه شده درست می شوند.
انتخاب وعده های غذایی یا میان وعده سالم یخ زده ، نیاز به کمی شناسایی دارد. اغلب آنها دارای چربی های اشباع، سدیم، شکر و کالری هستند، اما همه آنها ویتامین و مواد معدنی بالایی ندارند. پیتزا، همبرگر، ساندویچهای صبحانه، کباب لقمه، مرغ سوخاری و سایر وعده های غذایی معمولا انتخاب خوبی نیستند. اما اگر برچسبها را مقایسه کنید یا غذاهای طبیعی منجمد فریزر خود را نگاهی بیاندازید ، می بینید که تنقلات یا غذاهای منجمد خودتان برایتان بسیار مناسب تر هستند.
بهتر است گوشت، ماهی، غذاهای دریایی و مرغ های یخ زده بدون مواد افزودنی منجمد شده باشند. مصرف مواد غذایی اماده مانند ناگت مرغ را کم کنید. انتخاب سینه مرغ ساده، ماهی یا میگو ساده منجمد را انتخاب کنید.

مواد غذایی منجمد، سایت عطار ایرانی

راهنمایی برای فریز کردن مواد غذایی در خانه

در حالی که تقریبا هر مواد غذایی که خریداری می کنید یا میپزید را می توانید فریز کنید اما تخم مرغی که هنوز در پوسته خود قرار دارد و هر چیزی که در قوطی یا ظرف در بسته قرار دارد را نمیشود منجمد کرد. برخی از غذاها مانند سس مایونز، سس سالاد و سس خامه مناسب فریزر کردن نیستند.
گوشت، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی می توانند بدون هیچ مشکلی منجمد شوند. بیشتر میوه ها و سبزیجات نیز می توانند به جز کاهو خام در فریزر سالم می مانند. در اینجا چند نکته برای انجماد غذاهای تازه شما وجود دارد:
- میوه ها را می توان از پوست جدا کرد و به قطعات کوچک برش داده و در کیسه های فریزر کوچک قرار دهید. این یک راه خوب برای نگهداری میوه برای کوکی ها یا دستور العمل هایی است که برای میوه نیاز دارند. ممکن است میوه ها بعد از یخ زدایی ظاهر زیبایی مانند میوه تازه نداشته باشند اما برای پخت و پز یا پوره شدن بسیار مناسب خواهند بود.
- ذخیره سازی بهینه سبزیجات وقت بیشتری می گیرد. سبزیجات را قبل از قرار دادن در کیسه های فریزر باید در آب جوش فرو کنید. برای این کار یک یا دو دقیقه سبزیجات را در آب جوش قرار دهید و سپس آنها را در آب یخ قرار دهید تا پروسه پخت را متوقف کنید. قصد ما از این کار پختن سبزیجات نیست بلکه قرار دادن انها در آب جوش کمک می کند تا طراوت خود را بهتر حفظ کنند.
- گوشت خام، مرغ و ماهی را می توان با کیسه پلاستیکی محکم و فاقد روزنه و پارگی بسته بندی کرد و در فریزر قرار داد. باقی ماننده غذاها یا غذاهایی که از قبل آماده می کنید را می توانید در ظروف در بسته منجمد کنید.

چند نکته

معمولا سبزیجات یخ زده قبل از پختن نیازی به یخ زدایی ندارند. می توانید مستقیما انها را بجوشانید یا بخارپز کنید. قبل از استفاده از میوه ها و انواع توت های منجمد بایستی تنها کمی یخ زدایی شوند اما در صورتی که به طور کامل یخشان آب شود ممکن است وارفته و آب انداخته شوند.
معمولا گوشت منجمد باید قبل از پخت و پز یخ زدایی شود. در غیر این صورت، سطح بیرونی گوشت زیاد از حد می پزد در حالی که داخل آن به خوبی نمی پزد. گوشت منجمد را چند ساعت قبل از پخت از فریزر خارج کنید و درون یخچال یا آب سرد قرار دهید. گوشت را نگذارید در دمای اتاق یخشان باز شود زیرا اگر بیش از یک یا دو ساعت بیرون بمانند باکتری ها می توانند در گوشت رشد کنند. با این کار ممکن است یخ زدایی مواد مدت زمان بیشتری طول بکشد مخصوصا بریا تکه های بزرگتر گوشت اما از سالم بودن آنها مطمئن خواهید بود.


«یادتان باشد: تنها نکته ای که بسیار اهمیت دارد این است که یک ماده غذایی را دوبار فریز نکنید!!!»



 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.


2271
0
 
4
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi