مورد علاقه ها 0

زمان و چگونگی نزدیکی و رابطه جنسی در دوران بارداری

نزدیکی و رابطه جنسی در بارداری

آیا در دوره بارداری می توانم با شوهرم رابطه جنسی برقرار کنم؟

نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که سطح میل جنسی در مقاطع مختلف دوران بارداری زن یکسان نیست. برای مثال از آنجا که زن در سه ماهه اول بارداری باید خود را با تحولات هورمونی سازگار ساخته و در عین حال در این مقطع زمانی درگیر تهوع صبحگاهی است. بدین علت در این مقطع زمانی میل جنسی زن افت می کند. اما این میل در مقطع زمانی سه ماهه دوم بارداری به علت برطرف شدن حالت تهوع بارداری و سازگاری زن با فرآیند آبستنی به طور خودکار افزایش می یابد و بالاخره در ماه های پایانی دوره بارداری نه تنها زوجین از زاویه آمیزش دغدغه آسیب رساندن به جنین را دارند بلکه انجام آمیزش به طریقه های پیشین نیز برایشان دشوار می شود که در این حالت باید از وضعیت مقاربتی پهلو به پهلو استفاده شده و در عین حال با استفاده از بالش تا سرحد امکان از وضعیت آمیزشی راحتی برخوردار شد.

نباید های رابطه جنسی در دوران بارداری

نکته ای که در رابطه با دغدغه آسیب محور جنین باید بدان توجه داشت این است که این دغدغه در بسیاری از موارد بی اساس است به ویژه اگر خط سیر بارداری کاملاً طبیعی باشد. با این همه در این باره همیشه باید از صلاحدید پزشک استفاده کرد. نکته دیگر قابل ذکر در این رابطه این است از آنجا که در هفته های پایانی دوره بارداری عمل نزدیکی برای زوجین دشوار می شود. برخی از زوج ها جهت پاسخ دهی به نیازهای جنسی خود اقدام به تحریک اندام تناسلی به طریقه های غیرآمیزشی می کنند که این امر ممکن است که منجر به واقعه آمبولی هوایی شود که اتفاقی بسیار خطرناک است. پس از تحریک زبانی واژن به شدت خودداری کنید.
نکته دیگر قابل توجه در این رابطه این است که کارکرد و تعاملات جنسی زن و شوهر در این مقطع زمانی تنها منحصر به تحولات بیولوژیکی نشده بلکه عوامل روانشناختی نیز در این رابطه نقش آفرین است که از جمله آنها میتوان به ترس از آینده، ترس های مرتبط با سلامت کودک، دغدغه های مادی دگرگونی های ارتباطی بین زن و شوهر و ... اشاره کرد. بنابراین جهت مهار تلاطمات ارتباطی باید به این مؤلفه ها نیز توجه شود.
 
مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.



از طرف دیگر از آنجا که از سرگیری هر چه سریعتر ارتباط جنسی سبب نزدیکی احساسی و فیزیکی بیشتر زن و شوهر می شود توجه به این یافته تحقیقی نیز خالی از لطف نبوده و آن این است که بر اساس پژوهش های انجام شده نتیجه حاصله حاکی از این است که زنانی که زایمان طبیعی و غیر کمکی را تجربه کرده اند در قیاس با زنانی که با مداخلات پزشکی چون استفاده از فورسپس انبرک، برش بخشی از دستگاه تناسلی و غیره زایمان کرده اند، آشکارا از رغبت نزدیکی محورانه بیشتری برخوردار هستند. علت این مسئله این است که این دسته از زنان در جریان آمیزش درگیر درد و ناراحتی نمی شوند این در حالی است که در زایمان های مداخله ای برخی از زنان در جریان نزدیکی دستخوش درد واژنی می شوند.


روابطه جنسی در بارداری

تا چه مدت بعد از زایمان نمی توان رابطه جنسی داشت؟

واقعیت این است که مقطع زمانی پس از وضع حمل آخرین مرحله دوره بارداری بوده و بررسی های انجام شده در این باره حاکی از این است که اکثر نومادران نه تنها علاقه ای به ارتباط جنسی ندارند بلکه انجام این عمل به هیچ وجه در قیاس با گذشته برایشان لذت بخش نیست. در این رابطه عوامل چندی نقش آفرین است که از جمله آنها می توان به زایمان دشوار چون فرج شکافی، خشکی بازتابی و مرضی واژن، عدم لیز شوندگی مهبل در جریان نزدیکی، خستگی پس زایمانی، مشکلات شیردهی و کم خونی اشاره کرد. پس با توجه به مسایل فوق بی میلی جنسی در این مقطع زمانی کاملاً فراگیر و عادی است.
همینطور به عوامل نقش آفرین پیش گفته می توان فاکتورهایی چون محرومیت از زمان خواب کافی به علت تر و خشک کردن نوزاد، دلتنگی و افسردگی رایج پس زایمانی، مشکلات حاصله از وضع حمل دشوار و مداخله ای دغدغه های مادی و شغلی زن و شوهر تحولات ذهنی مرد و تجارب شخصی در مقطع زمانی خردسالی اشاره کرد که مجموعه این تحولات سبب می شود که در این مقطع زمانی کارکرد و تعاملات جنسی زن و شوهر از زمین تا آسمان با دوران بی فرزندی تفاوت داشته باشد. با این همه این مقطع زمانی به سرعت سپری می شود.

رابطه جنسی زن و شوهر در دوره درمان مشکلات ناباروری و نازایی

نکته مهمی که همواره باید بدان توجه داشت این است که ارتباط جنسی زن و شوهر باید تا سرحد امکان طبیعی، خودجوش، غیرمقید و آسوده حالانه باشد. چه در غیر این صورت مشکلات نزدیکی محورانه زن و شوهر بیش از پیش تشدید می شود. بررسی های انجام شده حکایت از این دارد که در آمریکا بیش از شش میلیون زوج از مشکلات ناباروری رنج می برند و این در حالی است که میل این زوج های بدشانس به بچه دار شدن ریشه دار و سرکش است. روشن است که در این شرایط فقدان شرایط باروری در زناشویی می تواند تبدیل به بحران شده و این بحران به سادگی می تواند کیفیات ارتباطی زن و شوهر را مخدوش کند. چون در این شرایط از آنجا که میل باروری در این زوج مثالی سرکش است این دسته از زوج ها جهت نیل به مقصودشان چاره ای جز این ندارند که اولاً به درمان های پزشکی متوسل شوند و در ثانی بار فشارهای مادی و روانی این مشکل را نیز بر دوش بکشند. از طرف دیگر از آنجا که ارتباط جنسی در این شرایط خاص باروری محور است و چون زوج هدف جو باید تحت شرایط جسمی و زمانی خاصی تن به عمل جنسی بدهند تا شاید نطفه تشکیل شود این ارتباط مکانیکی و الزامی سبب می شود که ارتباط جنسی، ویژگی های ذاتی و خودجوش بودنش را از دست بدهد که این مسئله هرچه بیشتر بر موانع و مشکلات جنسی زن و شوهر دامن می زند.


رابطه جنسی و نزدیکی در زمان بارداری

از طرف دیگر از آنجا که در این شرایط چگونگی نزدیکی احساسی صمیمیت زن و شوهر نقش تعیین کننده ای را در کیفیت این نوع ارتباط ایفا می کند روشن است که در بسیاری از موارد طرف مشکل دار و ناقص زناشویی مورد خشم و نفرت طرف سالم زناشویی قرار می گیرد که این مسئله نیز بر دشواری های ارتباطی زن و شوهر بدشانس دامن می زند.

کاهش مشکلات رابطه جنسی در دران درمان ناباروری

اکنون پرسشی که مطرح می شود این است که این دسته از زن و شوهرهای نابارور چگونه می توانند تا سرحد امکان از ابعاد این مشکل بکاهند؟ پاسخ این است که این اشخاص باید تا سرحد امکان از استرس و اضطراب و تعارضات ارتباطی شان بکاهند و این مهم نیز در گروی واقع نگری خویشتنداری، همدلی، نزدیکی احساسی زن و شوهر و برخورداری از یک رژیم غذایی و خواب سالم و نشاط بخش است. به علاوه این زن و شوهرها جهت همراهی و تفاهم بیشتر باید دست یاری خواهشان را به سوی مشاورین زناشویی دراز کنند.


151
0
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi