مورد علاقه ها 0

زیرسازی صحیح آرایش با انواع کرم پودرها

کرم پودر

در این مقاله کلمات فاندیشن (Foundation) و کانسیلر (Concealer مدام تکرار می شوند که به معنی انواع کرم پودر هستند، همان مواد زیرسازی و پنهان کننده لکه های صورت. خلق یک چهره بی عیب و نکات اولیه زیرسازی آرایش و پنهان کردن لکه ها و جوشها.
حتما تا کنون تصاویر مدل های زیبا را در مجلات دیده اید و به خودتان گفته اید که این مدل ها برای داشتن چنین چهره عالی چه می کنند؟ در حقیقت این چهره بی عیبی که شما می بینید، نتبجه کار فاندیشن و کانسیلرها یا همان کرم پودر است. اگر شما در صورتتان جوش یا لکه دارید، فانديشن و کانسیلر به شما کمک خواهد کرد که صورتی بی عیب داشته باشید. دو نوع کرم پودر وجود دارد: به صورت مایع و به صورت کرم. کرم پودر مایع یا همان Veil Color یک جلای مات و یک پوشش کنترل شده بر روی پوست ایجاد می کند و کاری می کند که پوست شما زیباتر به نظر برسد و لکه ها و کبودی دور چشم را به خوبی می پوشاند کرم پودر ماتیکی برای قسمت هایی از پوست که می خواهیم بپوشانیم، پوشش خوبی ایجاد می کند. انواع لکه ها و آثاری که می خواهیم بپوشانیم عبارتند از: کبودی زیر چشم، جای زخم و سوختگی، رگ های نمایان، چروک ها و آثار کشیدگی، جای بخیه، تاتو، ماه گرفتگی ها لکه های ناشی از بالا رفتن سن. همچنین با این ماده می توان چروک های ریز زیر چشم را پوشاند.
برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پن کیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چونکه حالت ضد آب به آن می دهد. درست مانند یک پوست دوم. به هنگام استفاده از کرم های آرایشی از یک اسفنج آرایش استفاده کنید. کرم آرایشی یا همان کرم پودر را به صورت دایره شکل روی پوست بکشید تا کامل پوست را پوشش دهد. حالا زیرسازی آرایش شما حاضر است تا با استفاده از رنگ های متناسب صورتتان را آرایش کنید. کرم پودر یک جلای بی نقص به چهره شما و پوششی درخشان به پوست شما می دهد. کرم پودر برای یکنواخت کردن رنگ چهره، پوشاندن لکه ها صورت و جلا دادن به
صورت استفاده می شوند. کرم پودر را باید خیلی یکنواخت بر روی پوست کشید تا حالت براق پیدا نکند. کرم پودرهای مرغوب حاوی ماده ضد آفتاب بوده و نقش مرطوب کننده نیز دارند. استفاده از رنگ اشتباه در کرم پودر باعث می شود که آرایش شما رنگ واقعی خود را نشان ندهد و کمی چرک به نظر برسد. بر عکس آنچه بسیاری از خانم ها تصور می کنند، کرم پودر و مواد زیرسازی آرایشی، اگر مرغوب باشند، برای پوست بسیار مفید بوده و مثل کرم صورت و مواد ضد چین و چروک عمل می کنند.
کرم پودرها و مواد زیر سازی آرایشی مرغوب، اگر با کرم مرطوب کننده استفاده شوند، لایه محافظ پوست شما را تقویت می کنند رنگدانه های پوست شما، با استفاده از این مواد مرغوب، در برابر گرد و غبار و اشعه های مضر نور آفتاب حفاظت می شود. برای یک محافظت خوب بهتر است به میزان ماده ضد آفتابی که در کرم پودر شما وجود دارد دقت کنید. برای یک زیر سازی آرایشی خوب شما باید از یک کرم پودر به صورت، کرم، مایع یا پودر استفاده کنید. که انتخاب آن به نوع پوست شما، رنگدانه های پوست شما و همچنین میزان پوششی که پوست شما نیاز دارد، بستگی دارد. اگر می بینید که پوست شما به محض استفاده از کرم پودر آن را به خود جذب می کند، بهتر است که از کرم پودر چرب تر استفاده کنید. کرم پودرهای پودری برای کنترل میزان چربی در پوست های چرب بیشتر کاربرد دارند. اگر به طور مداوم در طول روز و هر روز از کرم پودر خوب استفاده کنید، این زیرسازی باعث می شود که آرایش شما حالتی کاملا طبیعی داشته باشد.

کرم پودر


چگونه کرم پودر مناسب برای پوست خود را انتخاب کنیم؟

هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست شما حالت یکنواخت و آماده برای آرایش را پیدا کند و هدف از زدن کرم پودر، رنگ بخشیدن به پوست نیست. به همین خاطر بهتر است که تا آنجا که می توانید هنگام انتخاب کرم پودر خود، نزدیکترین رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب کنید. برای اینکار رنگ آن را روی استخوان فک خود امتحان کنید. رنگ درست باید در مقایسه با رنگ کردن طبیعی جلوه کند.
به یاد داشته باشید: اگر کرم پودر درست را انتخاب کنید و به خط فک پایین خود بمالید، دیگر خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نمی آید. برای تست رنگ کرم پودر بهتر است سه رنگ نزدیک به رنگ بر روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می شود یا نه. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد. اگر پوستتان چرب باشد بهتر است از یک کرم پودر بدون چربی یا با منشا آبی استفاده کنید. پوست های خشک با کرم پودرهای مایع و کرم پودرهایی که حالت کرم دارند، سازگاری بهتری دارند. کرم پودر را درست زیر چانه تست کنید. این کار باعث می شود بفهمید که آیا کرم پودر در صورتتان نامرئی می شود یا نه. اشتباهی که اغلب خانم ها می کنند این است که کرم پودر را با روی گونه تست می کنند، که اغلب پوست آن تیره تر از دیگر قسمت های صورت است، و یا روی پشت دستشان. زنان پوست رنگی رنگدانه های زرد در پوستشان دارند و به همین خاطر باید از کرم پودر با پس زمینه زرد و بدون چربی استفاده کنند. پوست های تیره تر نور بیشتری منعکس می کنند و چرب تر هستند. ابتدا، نوع پوستتان را در نظر بگیرید. اگر در مجموع پوست صاف (با لكه ها و آسیب دیدگی بسیار اندک) دارید و می خواهید ظاهری صاف داشته باشید، از یک کرم پودر مایع یا کرم استفاده کنید که جلای مات داشته باشد، مانند کرمهایی که دارای فرمول Pro - Retinol و اس پی اف ۲۰ هستند. اگر چرب بودن برای شما ایجاد مشکل می کند از فرمول هایی استفاده کنید که درخشش اضافه را جذب می کند و حاوی مواد ضد جوش هستند. اگر می خواهید لطافت و صافی پوست را حفظ کنید از فرمول های ضد پیری استفاده کنید، یعنی فرمول هایی که در آنها ترکیبات مس استفاده شده باشد تا صافی پوست شما را تقویت کند. رنگ کرم پودر خود را درست انتخاب کنید: حال، مطمئن شوید که رنگ کرم پودرتان را درست انتخاب کرده اید. رنگ کرم پودر باید تا جایی که می شود به رنگ پوست شما نزدیک باشد. اکثر خانم ها چند درجه زردی در پوستشان دارند.
پس کرم پودرهایی که پس زمینه طلایی دارند از کرم پودرهایی که پس زمینه صورتی دارند طبیعی تر نشان می دهند. اگر می خواهید مقداری سرخی به پوستتان بدهید، به جای کرم پودر این کار را با رژ گونه انجام دهید. اگر در مورد رنگ پوستتان دو دل بودید، از یک رنگ خنثی استفاده کنید که نه زیاد زرد باشد و نه زیاد صورتی. اگر هنگام کشیدن آن بر روی پوست نامرئی شد، رنگ درست را انتخاب کرده اید.

چگونه از کرم پودر استفاده کنیم

وقتی نوبت به کرم پودر زدن می رسد، به یاد داشته باشید که کم آن هم زیادی است. منظورمان این است که هر کسی نیاز ندارد که از پیشانی تا زیر چانه خود را کرم پودر بزند. یکی از ترفندهای داشتن یک ظاهر طبیعی این است که فقط جاهایی را آرایش کنیم که پوست تیره یا سرخ دارند. (اکثرا روی بینی، کناره های بینی، گونه های اطراف دهان و گوشه چشم) کرم پودر را نقطه به نقطه بزنید و بعد با نوک انگشت یا اسفنج آرایش به سمت خارج، جهت خط مو پخش کنید. انگشتان بهترین برسها هستند. غالبا استفاده از انگشتان برای پخش کردن کرم پودر از هر وسیله دیگری بهتر است چون حرارت نوک انگشتان باعث آب شدن تدریجی کرم پودر می شود، که به این ترتیب راحت تر می توان آن را روی نقاطی که می خواهیم پخش کنیم. به تدریج این رنگ را به تمام صورت، از جمله پلک ها و زیر چانه پخش کنید تا چهره تان دو رنگ نشود.

کرم پودر


نکاتی برای زدن کرم پودرن

١- صورتتان را مرطوب کنید و بگذارید کرمتان جذب شود. این موضوع باعث می شود که کرم پودرتان در سطح پوست بماند.
۲- کرم پودر را بزنید و فورا پخش کنید. با زدن برس در پن کک و پخش کردن آن روی صورت به صورت حرکات مدور هماهنگی کرم پودر را ایجاد کنید. نگران ماتی جلای چهره تان نباشید. کرم پودر را با نوک انگشت یا اسفنج آرایشی بمالید تا پوستتان درخشان و طبیعی جلوه کند.
٣- پس از اتمام کار با یک دستمال نمناک روی صورتتان بزنید تا اضافه های پن کیک را از روی آن بردارد و درخشش لازم به چهره تان داده شود.
٤- هنگام زدن کرم پودر دهانتان را باز کنید تا قسمت گردن قشنگ آرایش شود و خطی باقی نماند.
٥- دو رنگ کرم پودر را همیشه دم دست داشته باشید. یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان. اغلب ماه های سال اگر این دو رنگ را با هم مخلوط کنید هماهنگی بسیار زیبایی به دست می آید.
6- پس از اتمام آرایش، یک تکه پارچه را روی صورتتان بزنید که هم آخرین پوشش را تکمیل کنید و هم نرمشی به ظاهرتان داده باشید.
به یاد داشته باشید
آرایش در زیر نور مصنوعی و رنگ طبیعی متفاوت جلوه می کند، به همین خاطر همیشه زیر نوری مشابه به نور جایی که می خواهید بروید آرایش کنید. رنگ های روشن چهره تان را جلوه دارتر می کنند. ولی رنگهای تیره تر این جلوه هار را کمتر نمایان می کنند.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.





روش استفاده از کرم پودر

مقداری از کرم پودر نرم را روی سطح صافی مانند یک دستمال یا یک آینه ریخته و به آرامی با یک برس نرم به پوست بمالید به این ترتیب می توان به صورت یکسان و درست از آن استفاده نمود و میزان آن را کنترل کرد. (یا) کرم پودر را روی اسفنج کمی می ریزید و روی تمام صورت پخش می کنیم تا کاملا یکدست شود بعد پشت آن حتما پودر بیرنگ را با براش یا اسپانج مخصوص پودر روی تمام صورت استفاده کنید. این باعث می شود که آرایش دیرتر ترک خورده یا عرق کند مخصوصا پشت چشم ها در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده می شود تا از کرم و مایع، زیرا پودر به راحتی روی فوندیشن پخش می شود. آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر می شود چون تکرار این آرایش باعث می شود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگ های متضاد کامل نشان دهیم. به طور مثال برای بینی پهن، کنار بینی را کمی تیره تر می کنیم و روی بینی را پودر می زنیم.

نکات مهم طریقه صحیح کرم زدن

برای جلوگیری از ورود کرم پودر به چشم , یک لایه از دو لایه دستمال کرم پودر را استفاده نمایید از قدیم گفته اند که راه نفوذ به قلب از چشم می گذرد. پس بهتر است تا با استفاده چشم گیر از سایه های چشم توجه دیگران را به زیباترین عضوتان جلب کنید. از مقدار کمی خط چشم هم استفاده کنید تا برق چشمان خود را تا آنجا که امکان دارد افزایش دهید. خیلی جالب است که هرگونه لوازم آرایشی از قبیل سایه، خط چشم، مداد، رنگ و پودرهای مختلف را بر روی پوستتان آزمایش کنید؛ اما بیشتر خانم ها ترجیح می دهند از لوازم آرایشی استفاده کنند که به پوست صورتشان می آید. انتخاب سایه چشم مناسب که با موقعیت های مختلف اجتماعی سازگاری داشته باشد، راه حل هوشمندانه ای قلمداد می شود.

نکات آرایشی

برای استفاده از سایه چشم نکات آرایشی بی شماری وجود دارد. در مورد انتخاب رنگ دقت بیشتری کنید. شاید اغلب خانم ها تصور کنند که سایه آبی باعث می شود که چشمانشان رنگ آبی خود را بیشتر نشان دهد، اما بعضی از تم های آبی دقیقا نتیجه عکسی بر روی چشم ها می گذارند. به خاطر داشته باشید که رنگ های درهم نیز حالت پریشانی به چشمان شما می دهند و باعث می شوند تا چهره شما انقدرها هم که فکر می کردید زیبا به نظر نرسد
سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند. رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی، و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی بسیار جذابی را به چشمان شما هدیه می دهند. برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگهایی با پیش زمینه تندتر استفاده کنید مثل: طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی و خاکستری کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه چشم کار ساده ای است.

طرز استعمال:

چند روش ساده از جمله به کارگیری سایه چرب، پودر، و خط چشم تکنیک های ساده ای هستند که می توانند تاثیر نافذی بر روی زیبایی چشم های شما بگذارند. اگر می خواهید چشم هایتان نزدیک تر به هم جلوه کنند. از رنگ های کمرنگ و ملایم سایه چشم در قسمت گوشه داخلی پلک ها استفاده کنید. همچنین می توانید همان قسمت را از داخل خط چشم بکشید، باید توجه کنید که خط چشم به هیچ وجه از داخل چشمان شما بیرون نزند و به گوشه خارجی چشم ها نیز سرایت نکند. استفاده از سایه برای دور کردن چشم ها از یکدیگر اندکی مشکل تر است. باید از رنگ های مات در گوشه خارجی چشم ها استفاده کرده و سایه را از جایگاه رویش مژه ها به سمت بالا بکشید. حالت آنرا در قسمت خارجی اندکی کلفت تر از سایر قسمت ها کنید و همینطور ادامه دهید تا شکل گوشه هلال را به خود گیرد. مدل های پرطرفدار آرایش های مختلفی برای چشم ارائه می شود اما در این قسمت ما یکی از متداولترین آنها را برایتان شرح می دهیم.
• سایه های چرب
• سایه های مدادی
• سایه های پودری

هر چند سایه های چرب از هر سایه دیگری بر روی چشم ها زیباتر به نظر می رسد، اما متاسفانه لای چین و چروک چشم جمع می شود و برای استفاده در روزهای گرم و برای مدت زمان طولانی انتخاب مناسبی به شمار نمی روند. سایه های مدادی با آن همه رنگ ها متنوعی که دارند یکی از گزینه های مناسب به شمار می روند. تنها اشکالی که می توان از این وسیله گرفت این است که نوک آنها اندکی زمخت بوده و پس از استعمال چشم ها اندکی اذیت شده و ممکن است پلک ها دچار سوزش موقتی و قرمزی کمی شوند. سایه های پودری یکی از بهترین انواع سایه ها به شمار می روند چراکه هم باعث می شوند چشم های شما نافذتر جلوه کنند و همچنین حالت طبیعی چشم را نیز از بین نمی برند. شما می توانید از سایه های چشم پودری چرب یا خشک استفاده کنید. از چشم های خود به خوبی مراقبت کنید. چند تکنیک را به همراه رنگ های مختلف بر روی چشمان خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که کدامیک از آنها بیش از سایرین مناسب شماست و زیبایی مورد نظرتان را برایتان فراهم می آورند.

نکاتی کوتاه برای داشتن یک پوست زیبا:

1- تا آنجا که می توانید از استرس دوری کنید.
۲- زیر آفتاب زیاد نمانید و از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
٣- سیگار نکشید چون سیگار خودش پوست را خراب می کند.
4- آب زیاد بنوشید.
5-خوابتان کافی باشد.
6- توجه کنید که پوستتان را خوب تمیز کنید.
۷- سبزیجات و میوه جات را به وفور استفاده کنید.

کرم پودر

چگونه می توان کبودی زیر چشم را کم کرد؟

کبودی زیر چشم مشکلی است که اکثر خانم ها با آن مواجه هستند. کبودی و پف زیر چشم اکثر به خاطر استرس، بیخوابی و گاهی اوقات هم ارثی است. این کبودی در حقیقت ناشی از جریان خون زیاد در مویرگهای این قسمت از صورت است که ناشی از مشکلاتی است که در بالا گفته شد. برای رفع این کبودی و ورم، باید از کرم های زیر چشمی استفاده کنید که منشا گیاهی و دریایی داشته باشند تا این رگ ها را آرامش داده و حالت مرطوب کنندگی هم داشته باشند. این کرم را صبح و شب با ضربه های آرام به زیر چشم خود بمالید تا این جریان خون را هماهنگ کرده و جلوی تورم را بگیرد. به پاک کردن آرایش توجه داشته باشید که پاک کردن آرایش هم به اندازه خود آرایش کردن اهمیت دارد. قبل از خواب، با استفاده از یک شیر پاک کن چربی و کثیفی را به خوبی از روی پوست خود پاک کنید تا شب آرام و خوبی داشته باشید.

آرایش تکمیلی و ترمیمی

با آرایش ترمیمی و استفاده از رنگ های تیره و روشن فوندیشن و یا پودر می توانیم ایرادهای اعضای صورت را تا حد امکان بپوشانیم. می توانیم با رنگ های تیره این اعضا را کوچک تر و با رنگ های روشن آنها را بزرگتر نشان دهیم. اگر در این کار دقت نگیم، این لکه های تیره و روشن نه تنها زیبا نخواهند بود، بلکه چهره را زشت نیز خواهند کرد. در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده می شود تا از کرم و مایع، زیرا پودر به راحتی روی فوندیشن پخش می شود. آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر می شود چون تکرار این آرایش باعث می شود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگ های متضاد کامل نشان دهیم. به طور مثال برای بینی پهن، کنار بینی را کمی تیره تر می کنیم و روی بینی را پودر می زنیم. در مورد بینی های بلند، نوک بینی را تیره تر می کنیم و در بینی های کج، رنگ تیره را در کنار بینی و رنگ روشن تر را در وسط بینی به کار می بریم. برای پوشاندن جای زخم و یا جوش، آکنه، لکه های روی پوست و سیاهی دور چشم و خطوط ریز و پهن کنار دهان عمل ترمیمی و تکمیلی را بعد از زدن فوندیشن انجام می دهیم، زیرا فوندیشن را نمی توانیم روی پودر بزنیم و مانع پاک شدن آن شویم. پودر و یا کرم های ترمیمی در رنگ های روشن، متوسط و تیره ساخته می شوند حلقه سیاه دور چشم را می توان با استفاده از کرم پودر ترمیمی پوشاند.
البته دلایل زیادی برای افتادن حلقه سیاه دور چشم و گود رفتن و پف کردن پلکها وجود دارد، مثل کم خوابی، غذای نامناسب، مصرف مشروبات الكلى، ناراحتی های کلیوی و... که در این صورت باید ابتدا در رفع مشکل اصلی بکوشیم و سپس از آرایش کمک بگیریم. به هر حال، پلک ها و اطراف چشم را تا زمانی که تیره و گود رفته هستند روشن تر می کنیم و یا در حالتی که پف کرده اند برای پوشاندن این پف، روی آن را با پودر تیره تر و اطراف آن را با پودر روشن می پوشانیم و به دقت پودر را پخش می کنیم. از پودر تیره برای کوچک تر نشان دادن بینی بزرگ و یا کج، غبغب، آرواره پهن و برجسته، پلکهای سنگین، چانه برجسته و پیشانی جلو آمده استفاده می کنیم.
از پودر روشن برای بزرگتر نشان دادن بینی کوتاه، چشمان گود رفته کوچک، صورت باریک و بلند، چانه عقب رفته، گردن باریک و بلند و پوشاندن حلقه سیاه دور چشم استفاده می کنیم. برای برجسته تر نشان دادن گونه ها، یک خط فرضی از گوشه دهان به وسط گوش و یک خط دیگر به صورت عمودی، از گوشه خارجی چشم به طرف چانه می کشیم. فوندیشن تیره را بعد از خط عمودی روی این خط فرضی به طور افقی می زنیم. زخم های کوچک، خال و لکه سیاه را با فوندیشن می توانیم بپوشانیم که بهتر است با انگشت فوندیشن را کاملا پخش کنیم تا خط فاصله ای ایجاد نشود و صورت دو رنگ نشان ندهد. برای پوشاندن لکه های بزرگ و خال یا لکه مولودی (اصطلاحا همان ماه گرفتگی) مسلما وقت بیشتری باید صرف کنیم و با صبر و حوصله به قدر کافی کار کنیم. بعد از زدن فوندیشن، مواد پوشاننده را روی لکه می مالیم
و مجددا لایه نازکی از فوندیشن را روی آن می زنیم و سپس تمام صورت را به طور یکنواخت پودر می زنیم.


2616
0
 
3
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi