مورد علاقه ها 0

نکات تغذیه ایی و درمانی برای گروه خونی B

گروه خونیB

الگوی گروه خون B

نوع B: صحرانشین.
متعادل سیستم دفاعی قوی
سیستم گوارشی تاب آور
بیشتر انتخاب های غذایی تغییر پذیر
مصرف کننده لبنیات
با خلاقیت بهترین پاسخ در دسترس را نشان می دهند. نیاز به برقراری تعادل بین فعالیت جسمانی و فکری برای لاغر و باهوش بودن دارند.

رژیم گروه خونB

گروه خون O و A در بسیاری جهات دو قطب مخالف هم هستند، اما گروه خون B رفتاری غیر عادی با ویژگیهای کاملا منحصر به فرد و گاهی اوقات متفاوت از خود نشان می دهد. در بسیاری جهات، نوع B به نوعo بسیار شباهت دارد که مرتبط به هم به نظر می رسند. سپس ناگهان گروه خون B مشکلی عجیب و مخصوص به خود می گیرد. ممکن است بگویید این گروه خون در سیر تکامل در تلاش برای پیوند افرادو فرهنگ های مختلف ارتقا می یابد. به طور کلی، این گروه هوشیار و محکم معمولا قادر هستند در برابر بسیاری از بیماری های سخت امروزی مانند بیماری قلبی و سرطان مقاومت کنند حتی زمانی که با این بیماری ها مواجه می شوند، می توانند از آنها رهایی یابند. با اینحال، از آنجایی که گروه خون B به نحوی غیرعادی است، به نظر می رسد سیستم آنها مستعد اختلالات غير معمول سیستم دفاعی مانند سندرم حاد خستگی، ام اس و لوپوس هستند.طبق تجربیاتم افرادی از این گروه که رژیم مربوط به خود را دنبال کنند می توانند بر بیماری غلبه کنند و زندگی سالم و طولانی داشته باشند. رژیم گروه B متعادل و جامع است و شامل انواع غذاها می شود. به گفته پدرم: «عالم مهمترین جانوران و سبزیجات است» گروه خون B عامل متعادل است.

عامل کاهش وزن

در این گروه مهمترین عوامل افزایش وزن، ذرت، گندم سیاه، عدس، پسته خام و دانه کنجد است. هر کدام از این موارد لكتين متفاوتی دارند، اما همه آنها در تولید انسولین مؤثر هستند و به خستگی، حبس ادرار، هیپوگلیسمی (که در آن فرد بعد از خوردن غذا دچار افت قند خون می شود) منجر می شوند.
گروه خون B در برابر گلوتن فراورده ای که در گیاه گندم و غلات سبوس دار یافت می شود، واکنشی مشابه گروه خون O دارد. لکتین گلوتن به مشکلاتی که دیگر غذاهای کاهنده سوخت و ساز بدن ایجاد می کنند اضافه می شود. هنگامی که غذا به خوبی هضم و به سوخت تبدیل نمی شود، به شکل چربی ذخیره می شود. گلوتن گندم به تنهایی و به شدت گروه خون O به نوع B حمله نمی کند.
با این وجود هرگاه گندم را به مخلوطی از ذرت، عدس، گندم سیاه، پسته خام اضافه کنید، نتیجه آن ویران کننده خواهد بود. افراد این گروه که در صدد کاهش وزن هستند باید گندم را از رژیم خود حذف کنند.
طبق تجربیاتم هنگامی که از این غذاها و دیگر غذاهایی که لکتین سمی دارند، اجتناب کنید، این گروه در کنترل وزن خود بسیار موفق خواهند بود. آنها هیچ مانع فیزیولوژی طبیعی مانند اختلالات تیروئید (که مانع گروه خون o می شد) در کاهش وزن ندارند، اختلالات گوارشی هم در سر راه خود ندارند. آنها برای کاهش وزن فقط باید رژیم مربوط خود را از همانطور که قبلا بحث کردم، رعایت کنند. برخی از افراد این گروه که مشکلات احتمالی در کنترل وزن را ندارند، در حیرت هستند زیرا غذاهای لبنی در این رژیم توصیه می شود. البته اگر غذاهای پرکالری را زیاد مصرف کنید افزایش وزن خواهید داشت. اما مصرف متعادل غذاهای لینی حقیقتا به تعادل سوخت و ساز این گروه کمک می کند. مقصر واقعی غذاهای خاصی هستند که مانع استفاده مفید انرژی می شود و کالری را به شکل چربی ذخیره می کند. در این قسمت بر کاهش وزن گروه خون B تأكید می شود.

غذاهایی که موجب افزایش وزن می شود

- ذرت شیرین: مانع تولید انسولین و میزان سوخت و ساز می شود.
- عدس: موجب هیپوگلیسمی می شود، مانع جذب مناسب مواد غذایی می شود، مانع سوخت و ساز مؤثر می شود.
- پسته خام: مانع سوخت و ساز مؤثر می شود، موجب هیپو گلسیمی می شود، مانع عملکرد کبد می شود.
- دانه کنجد: مانع سوخت و ساز مؤثر می شود،موجب هیپو گلسیمی می شود.
- گندم سیاه: از هضم غذا جلو گیری می کند، مانع سوخت و ساز مؤثر می شود، موجب هیپو گلسیمی می شود.
- گندم: فرآیند گوارش و سوخت و ساز را کند می کند، موجب ذخیره چربی به جای انرژی می شود.

غذاهایی که موجب کاهش وزن می شود

سبزیجات سبز، گوشت، جگر، انواع تخم مرغ: به سوخت و ساز مؤثر کمک می کند.
چای لیکورایس: با هیپوگلیسمی مقابله می کند.
نکته: مکمل های لیکورایس را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید؛ چای لیکورایس مفید است.
این دستور العمل ها را به رژیم گروه خون B ضمیمه کنید.
- گوشت، کله و پاچه و گوشت شکار و گوشت مرغ و خروس.

مصرف گوشت برای گروه خون B

غذا: گوشت قرمز بدون چربی، کله و پاچه و گوشت شکار. مقدار: ۱۱۵-۱۷۵گرم (مردان؛ ۱۴۰ - ۶۰ گرم (زنان و کودکان)
غذا: گوشت مرغ و خروس، گوشت پرندگان مقدار: ۱۱۵-۱۷۵ گرم (مردان)؛ ۱۴۰ - ۶۰ گرم (زنان و کودکان).
یادآوری: مقدار مصرف توصیه شده برای همه گروه های غذایی صرفا دستور العمل هایی برای کمک به اصلاح رژیم شما بر طبق گرایش اجدادتان است.
رابطه مستقیمی میان اضطراب، اختلالات ایمنی خودکار بدن و گوشت قرمز در بدن گروه خون B به نظر می رسد. زیرا اجداد این گروه به دیگر انواع گوشت بهتر سازگار بودند. هر فردی از این گروه که احساس خستگی می کند یا از نقص دستگاه ایمنی رنج می برد، چندین بار در هفته باید گوشت بره و گوشت گوسفند را بجای گوشت گوساله یا بوقلمون مصرف کند.
از نظر من، یکی از دشوارترین برنامه هایی که گروه خون B باید اجرا کند، صرفنظر از مصرف مرغ است. مرغ حاوی لکتینی است که به بافت عضلانی گروه خون B می چسبد.
هر فردی که نسبت به گوشت قرمز، بیشتر به گوشت ماکیان خو گرفته است می تواند دیگر گوشت ماکیان یا گوشت شکار مانند بوقلمون یا قرقاول را مصرف کند.
اگر چه آنها از بسیاری جهات مشابه گوشت مرغ هستند. اما لکتین خطرناکی ندارند.
این نوع رژیم در مورد مرغ برای بسیاری از مردم خوشایند نیست زیرا مرغ بخش اساسی رژیم نژادی را تشکیل می دهد.
علاوه بر آن به مردم گفته شده است مرغ را به جای گوشت گوساله بخورند زیرا سالم تر است. اما در اینجا اینگونه نیست، این دستور العمل غذایی در همه موارد صدق نمی کند. گوشت مرغ ممکن است کم چربی تر (نه همیشه) از گوشت های دیگر باشد. اما مسئله چیز دیگری است. آنچه موجب بروز مشکل می شود قدرت چسبندگی لکتینی است که به جریان خون حمله می کند و بطور بالقوه منجر به سکته و اختلالات دستگاه ایمنی بدن می شود. بنابراین، حتی اگر مرغ غذای مورد علاقه شماست، تأکید می کنم این عادت را ترک کنید.
بسیار مفید: گوشت بره با گوشت گوسفند، گوشت شکار
خنثی: گوشت گوساله و چرخ کرده، جگر گاو و مرغ، قرقاول، بوقلمون
پرهیز کردنی: ژامبون، مرغ، مرغابی، غاز، کیک، دل، بلدرچین

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.





غذای دریایی برای گروه خون B

غذا: تمام غذاهای دریایی مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم
گروه خون B از غذاهای دریایی به ویژه ماهی آب های عمیق از جمله ماهی روغن و ماهی آزاد که سرشار از روغن های مغذی هستند، به خوبی استقبال می کند. ماهی سفید مانند ماهی روغن ماهی هالیبوت و کفشک ماهی منابع غنی از پروتئین با کیفیت برای این گروه به شمار می آید. از تمام صدفداران از جمله خرچنگ، میگو و صدف سیاه و غیره اجتناب کنید. آنها حاوی لکتین هستند که برای سیستم بدن گروه خون B مخرب است، جالب توجه است بدانید که تعداد زیادی از انسان های اولیه با این گروه خون، قبیله های یهودی بودند که مصرف جانوران صدف دار را ممنوع کرده بودند. شاید این قانون غذایی تأییدی بر هضم ضعیف صدفداران برای گروه خون B است.
بسیار مفید: ماهی روغن ماهی گروهر، ماهی روغن خالدار، ماهی هیک، ماهی هالیوت، ماهی ماکرو، ماهی، مهی، اردک ماهی، ماهی قرمز، ماهی ساردین، قزل آلای دریایی، ماهی زبور، تأس ماهی
خنثی: ماهی تن، ماهی آبی رنگ، ماهی کپور، گریه ماهی خاویار، کروکر، ماهی حشینه (تازه و شور)، صدف سياه، ماهی سرخو (قرمز رنگ)، قزل آلای رنگین کمانی، ماهی آزاد، اسکالوپ (صدف خوراکی)، ماهی اپرلان، ماهی سرخو، کفشک ماهی ماهی مرکب، شمشیر ماهی
پرهیز کردنی: ماهی کوآ، ماهی باراکودا، صدف دو کپه ای، صدف حلزونی، میگو، ماهی خارداره

ماهی آزاد دودی

فرآورده های لبنی و انواع تخم مرغ برای گروه خون B

غذا: انواع تخم مرغ؛ مقدار: ۱ عدد
غذا، انواع پنیر، مقدار: ۶۰ گرم. غذا:
ماست. مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم.
غذا: شیر، مقدار: ۱۱۵-۱۲۵ گرم.
گروه خونB تنها نوعی است که می تواند به طور کامل از انواع غذاهای لبنی برخوردار شود. زیرا قند اصلی در آنتی ژن نوع B دي الاكتوسین است، همان قندی که در شیر وجود دارد. غذاهای لبنی برای نخستین بار در طول توسعه گروه خون B و اهلی سازی حیوانات در رژیم غذایی انسان معرفی شد. به هر حال، تخم مرغ حاوی لکتین موجود در بافت عضلانی مرغ نیست.
با این وجود، ویژگی های فردی اجداد انسان ها این تصویر را مبهم می سازد. هر فرد دارای گروه خون A که از نسل آسیایی است ممکن است در ابتدا با غذاهای لبنی ساز گار نباشد. نه به این علت که سیستم بدن شما در برابر آنها مقاوم است بلکه به این علت که فرهنگ شما بطور خاص در برابر آنها مقاوم بوده است. فراورده های لبنی نخست با حمله مغول ها در آسیا شناخته شد. از نظر مردم آسيا، فراورده های لبنی غذای انسان های وحشی است و بنابراین مناسب خوردن نیست. این بدنامی تا به امروز هم وجود دارد، اگر چه افراد زیادی با گروه خون B در آسیا هستند که رژیم آنها بر مبنای سویا است و برای بدن آنها مضر است
افراد دارای این گروه خون که از نسل افریقایی هستند همچنین ممکن است با غذاهای لبنی سازگار نباشند گروه خون B به ندرت در افریقا زندگی می کند و اکثر افریقایی ها تحمل لاکتوز را ندارند. این عدم استقامت نباید با حساسیت اشتباه گرفته شود. حساسیت با واکنش های ایمنی هستند که موجب می شوند خون پادتنی در برابر غذا تولید کند. این پی استقامتی مشکلات گوارشی در برابر غذاهای خاصی است. مهاجرت همگونی و خستگی و عوامل دیگر باعث بوجود آمدن آنها می شود. برای مثال، هنگامی که گروه خون B به افريقا جایی که غذاهای لبنی مهم نیست، مهاجرت می کند وظیفه شما چیست؟ اگر لاکتوز برای شما قابل تحمل نیست فرآورده آنزیم لاکتوز را به تدریج استفاده کنید تاهضم غذاهای لبنی را ممکن سازد. سپس، چندین هفته بعد از تراپی از رژیم گروه خون B به تدریج غذاهای لبنی را استفاده کنید.
فرآورده های لبنی دست پرورده مانند شیر بدون چربی، ماست و کفیر را آغار کنید که نسبت به فرآورده های شیر تازه مانند بستی، شیر طبعی و پنیر نرم پر چربی، بهتر هضم می شود.
به این مطلب پی بردم این گروه خون که لاکتوز را تحمل نمی کنند بعد از اصلاح مشکلات در رژیم خود، اغلب می توانند غذاهای لبنی را در آن بگنجانند.
غذاهایی که از سویا تهیه می شود اغلب به عنوان جایگزین البنات توصیه می شوند. اگر چه آنها بیشتر برای گروه خون B بی خطر هستند.
اما نسبت به گروه خون A اثرات مفید کمتری بر سلامت گروه خون B را دارد، نگرانم با توصیه به مصرف سویا برای این گروه به آنها به جای مصرف گوشت، ماهی و فراورده های لبنی که واقعا برای سلامت گروه خونB مورد نیاز است سویا را جایگزین وعده اصلی غذا کنند و این تهدید برای آنها به شمار می آید.
بسیار مفید: پنیر لور، پنیر سفید (فتا)، پنیر بز، شیر بز، شیر بدون چربی و کم چرب، پنیر مازارلا،پنیر ریکوتا، ماست (منجمد، یونانی) با میوه
خنثی: پنیر بری، کره، شیر بدون چربی، پنیر کامامبر، پنیر چدار، پنیر ادام، پنیر، پنیر نرم، پنیر گودا، پنیر گروپر، پنیر نرم (کم چرب و پر چرب)، پنیر جالزبرگ، شیر طبیعی،پنیر مانستر، پنیر کوارک، پنیر پارمزان، شیر سویا، آب پنیر
پرهیز کردنی: پنیر کیکی (بکو چیز)، بستنی، انواع روغن و چربی

گروه خونیB


روغن ها و چربی ها برای گروه خونB

غذا: روغن ها و چربی ها مقدار: ۱ قاشق غذاخوری..
روغن زیتون را در رژیم خود بگنجانید تا هضم و دفع مناسب را موجب شود. حداقل یک روز در میان یک قاشق غذاخوری از آنرا مصرف کنید. روغن حیوانی که روغنی هندی مشابه کره تصفیه شده است. می توان در آشپزی از آن استفاده کرد. از روغن کنجد با گل آفتابگردان و ذرت اجتناب کنید زیرا حاوی لکتینی هستند که برای دستگاه گوارش گروه خون B مضر است.
بسیار مفید: روغن زیتون
خنثی: روغن جگر ماهی روغن، روغن حیوانی، روغن بزرک (تخم کتان)
پرهیز کردنی: روغن شلغم، روغن ذرت، روغن تخم کتان، روغن بادام زمینی، روغن آفتابگردان، روغن کنجد

مغزها و دانه ها در گروه خون B

غذا: مغزها و دانه ها: مقدار: بسیار کم
غذا: مغز کوبیده. مقدار: ۱۵ گرم.
بسیاری از مغزها و دانه ها برای گروه خون B توصیه نمی شود زیرا هیچ طبقه بسیار مفید نمی توان برای آنها در نظر گرفت. پسته خام، کنجد و تخم آفتابگردان شامل لکتینی هستند که مانع از تولید انسولین در این گروه می شود. ممکن است حذف کنجد و فرآورده هایی که از کنجد تهیه می شود، برای آسیایی هایی که این گروه خون را دارند، دشوار باشد، اما در اینجا عملکرد گروه خون مهمتر از فرهنگ است.
خنثی: مغز بادام، مغز بادام کوبیده، پسته و بادام برزیلی، شاه بلوط، گردوی آمریکایی، ماکادامیا، گردو
پرهیز کردنی: بادام هندی، فندق، پسته خام، پسته خام کوبیده، پسته، تخم کاج، خشخاش، کنجد، مارگارین تخم آفتابگردان، تخم آفتابگردان، تهینی (از کنجد تهیه شود.)

انواع لوبیا و حبوبات در گروه خونB

غذا: تمام لوبیا و حبوبات توصیه شده. مقدار: ۹۰-۶۰ گرم.
گروه خون B می تواند برخی از لوبیاها و حبوبات را مصرف کند. اما بسیاری از لوبیاها مانند عدس، نخود، لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی حاوی لکتینی هستند که مانع تولید انسولین می شود.
به طور کلی آسیایی هایی که گروه خون B دارند در مصرف لوبیا و حبوبات نسبت به دیگر گروه های خونی عملکرد بهتری دارد زیرا از لحاظ فرهنگی به مصرف آن خو گرفته اند. اما حتی آسیایی ها هم باید مصرف خود را به طبقه بسیار مفید محدود کنند و آنها را که گاه مصرف کنند.
بسیار مفید: لوبیا قرمز
خنثی: باقلا، لوبیا گنلینی، لوبیا سبز، نخود فرنگی، نخود سبز، لوبیا سویای قرمز
پرهیز کردنی: لوبیا، لوبیا سیاه، لوبیا چشم بلبلی، نخود، عدس قهوه ای، سبز، قرمز، انواع ماکارونی

ماکارونی در گروه خونB

غذا: تمام ماکارونی های توصیه شده.| مقدار: ۱۷۵-۱۱۵ گرم.
هنگامی که گروه خون B وضعیت خوبی دارد یعنی اصول اساسی رژیم خود را پیروی می کند گندم مشکلی ایجاد نمی کند. با این وجود، بیشتر افراد گروه خون B گندم را تحمل نمی کنند. گلوتن گندم حاوی لکتینی است که در بافت های عضلانی رسوب می کند و آنها را در سوخت کالری ناکارآمد می کند و همچنین میزان سوخت و ساز را کاهش می دهد. غذاهایی که به سرعت هضم نشوند به شکل چربی ذخیره می شوند، بنابراین گندم می تواند عامل افزایش وزن برای گروه خون B به شمار آید. این گروه همچنینی باید از چاودار اجتناب کند زیرا حاوی لکتینی است که در سیستم عروقی بدن قرار می گیرد و موجب اختلالات خونی و زمینه انواع سکته می شود. (جالب توجه است بدانید قربانیان اصلی بیماری های عروقی که گاهی اوقات سن آنتونی فایر نامیده می شود عمدتا جمعیت یهودیان اروپای شرقی هستند که گروه خون B دارند نان چاودار بخش اصلی فرهنگی سنتی آنهاست)

انواع غلات در گروه خونA

غذا: غلات مقدار: ۲۰۰ گرم
غذا: پاستا مقدار: ۱۷۵-۱۴۰ گرم.
در این گروه خون گزینش های غلات و پاستا کاملا با ماکارونی و توصیه های مربوط به نان موافق است با این وجود، مقدار کمی پاستا و برنج مصرف کنید. اگر گوشت، غذای دریایی و فرآورده های لبنی استفاده می کنید نیازی به این مواد غذایی نخواهید داشت.
بسیار مفید: آرد جو، آرد برنج
خنثی: آرد گراهام، آرد معمولی، آرد یا غله کوینو آ، برنج سفید، قهوه ای، آرد مخمردار، پاستار سمولینا، آرد گندم اسپلت، پاستای اسفناج
پرهیز کردنی: آرد بارلی، آرد گندم سیاه، آرد سید بلغار، آرد گندم دوروم، آرد گلوتن، آرد چاودار، رشته فرنگی سویا (گندم سیاه)، تا پیو کا، آرد سبوس گندم، برنج طبیعی

سبزیجات، جوانه ها، فآورده های سویا و گیاهان تازه در گروه خونB

غذا: مصرف خام مواد بالا مقدار: ۱۷۵-۱۴۰ گرم مقدار مصرف روزانه برای همه اجداد: ۵-۳.
غذا: موادبالا به صورت پخته یا بخارپز شده مقدار: ۱۴۰ گرم. مقدار مصرف روزانه برای همه اجداد: ۵-۳
برای این گروه سبزیجات مغذی، بسیار مفید و با کیفیت به وفور یافت می شود، بنابراین روزانه ۳ یا ۴ وعده از آن استفاده کنید. تنها از مقدار کمی از سبزیجات باید اجتناب شود اما به این دستورالعمل ها به دقت توجه کنید.
گوجه فرنگی را به کلی از رژیم خود حذف کنید. گوجه فرنگی در سبزیجات پنهنماگلوتینان طبقه بندی می شوند، بدین معنی که حاوی لکتینی است که به همه گروه ها خونی می چسبد. با این وجود، لکتین موجود در گوجه فرنگی اثر کمی بر گروه خونo و AB دارد، در حالیکه گروه خون A و B واکنش های شدیدی را به آن به شکل تحریکات دیواره معده نشان می دهند.
ذرت هم که لکتین آن مختل کننده سوخت ساز و انسولین است خارج از این فهرست قرار دارد، از زیتون هم اجتناب کنید زیرا کپک موجود در آن موجب واکنش های حساسیت زا می شود. از آنجا که گروه خون B در برابر ویروس ها و بیماری های مختل کننده ایمنی بدن، آسیب پذیر است سبزیجات با برگ سبز را فراوان مصرف کنید زیرا حاوی منیزیم، عامل مهم ضد ویروس است. منیزیم همچنین برای کودکان این گروه که اگزما دارند مفید است.
در کل، عالم سبزیجات قلمرو شماست. بر خلاف دیگر گروه های خونی می توانید به طور کامل از سیب زمینی، کلم پیچ و قارچ و دیگر غذاهای لذیذ لذت ببرید.
بسیار مفید: بادمجان، لبو، برگ چغندر، باقلا، کلم بروکلی، کلم پیچ (چینی، قرمز، سفید)، هویج، گل کلم، سبزیجات، قارچ، جعفری، هویج سفید، فلفل (زرد، قرمز، سبز)، سیب زمینی
خنثی: جوانه یونجه، مارچوبه، جوانه بامبو، کرفس، جعفری فرنگی، کاسنی، فلفل هندی، گشنیز، کدو، خیار، کاسنی زرد، شوید، کاسنی فرنگی، رازیانه، سیر، زنجبیل، فجل بری، کلم قمری، تره فرنگی، کاهو، نخود فرنگی، مخلوط سالاد، قارچ، بامیه، پیاز (زرد، سبز، قرمز، اسپانیایی، پیازچه) سیب زمینی قرمز، سفید، جلبک دریایی، موسیر، شلغم، اسفناج، کدو حلوای، چغندر برگ، جگن چینی، شاهی آبی
پرهیز کردنی: آووکادو، کنگر فرنگی فلسطینی، جوانه لوبیای مانگ، زیتون سیاه، سبز، یونانی، اسپانیایی، ترب، جوانه ترب، ذرت، پنیر سویا، گوجه فرنگی

گروه خونیB


میوه جات در گروه خونB

غذا: تمام میوه جات توصیه شده. مقدار: ۱ عدد یا ۱۴۰-۹۰ گرم.
گروه خون B از میوه جات بسیار کمی باید اجتناب کنند، میوه هایی که رواج زیادی ندارند. بیشتر افراد این گروه جدا انار، خرمالو یا انجیر تیغی را از دست نمی دهند. به ویژه آناناس برای افرادی از این گروه که نفخ می کنند، مفید است. مخصوصا اگر به خوردن غذاهای لبنی و گوشت و رژیم خود عادت ندارند. نوعی آنزیم در آناناس به نام بروملاین به هضم غذا کمک می کند.
به طور کلی میوه جات را به دلخواه از فهرست ذیل انتخاب کنید. گروه خونB سیستم گوارشی بسیار متعادلی دارد، میزان اسید - باز معده آنها متناسب است، بنابراین آنها می توانند از میوه هایی برخوردار شوند که برای دیگر گروه های خونی بسیار اسیدی است.
سعی کنید تا از ویژگی های دارویی آن برای گروه خون خود بکار برید.
بسیار مفید: موز، قره قاط، انگور سیاه، سبز، بنفش، قرمز)، پاپایا، آناناس، آلو(سبز، بنفس، قرمز)
خنثی: سیب، زردآلو، تمشک، انگور فرنگی، گیلاس، خرما، میوه آقطی، انجیر خشک و تازه، گریپ فروت، گویاو، کیوی، کوم کوات (پرتقال چینی)، لیمو ترش، تمشک امریکایی، لیچ (نوعی میوه بنگالی)، انبه، خربزه، شلیل، پرتقال، هلو، گلابی، آلو خشک، انگور فرنگی قرمز، توت فرنگی، نارنگی، هندوانه
پرهیز کردنی: نارگیل، خرمالو، انار، انجیر تیغی، ریواس

آب میوه در گروه خونB

غذا: تمام آب میوه های توصیه شده. مقدار: ۲۲۵ میلی لیتر. غذا: آب مقدار: ۲۲۵ میلی لیتر.
بیشتر آب میوه جات و سبزیجات برای گروه خون B مناسب است برای تقویت سیستم های عصبی و دفاعی خود روزانه مصرف کنید. (به شما اطمینان می دهم خوردن آن جذاب تر از نامش است).
1 قاشق غذا خوری روغن تخم کتان، ۱ قاشق غذاخوری دانه با کیفیت لسیتین و ۲۲۵-۱۷۵ میلی لیتر آب میوه. این مواد را هم بزنید و بنوشید.
لیستین یک لیپید است که در گیاهان و جانوران یافت می شود و سوخت و ساز و سیستم دفاعی بدن را تقویت می نماید.
میزان زیادی کولین، سرین، اتانولامین به همراه دارد که برای گروه خونی B بسیار ارزشمند است. به نظر من بسیار لذیذ است زیرا لیستین روغن را امولسیونه می کند و حل آن در آب میوه را آسان می کند.
بسیار مفید: آب کلم، آب قره قاط، آب انگور، آب پاپایا، آب آناناس
خنثی: شربت سیب، آب سیب، آب زرد آلو، آب گیلاس، آب هویج، آب کرفس، آب خیار، آب گریپ فروت، آب پرتقال، آب دیگر سبزیجات (به فهرست بسیار مفید و خنثی تحت عنوان سبزیجات، جوانه ها فرآورده های سویا و گیاهان تازه برای گروه خونB مراجعه کنید)، آب آلو، آب (با آبلیمو)
پرهیز کردنی: آب گوجه فرنگی، ادویه جات، گیاهان خشک و چاشنی ها

ادویه جات در گروه خونB

گروه خون B بهترین عملکرد را در برابر ادویه جاتی مانند زنجبیل، فجل بری، پودر کاری و فلفل قرمز دارند. البته فلفل سفید و سیاه که حاوی لکتین مضر هستند استثناء است از مواد شیرین کننده مالت جو، آرد ذرت و دارچین بپرهیزید زیرا تحریک کننده ی معده به شمار می آیند. شکر قهوه ای و سفید، عسل و ملاس ها چاشنی های شیرینی هستند که سیستم گوارش گروه خون B به طور طبیعی به آنها پاسخ می دهد. این شیرینی ها را به اندازه مصرف کنید.
گروه خون B همچنین می تواند مقدار کمی کاکائو مصرف کنند. اما آنرا به جای ادویه مصرف کنید نه به عنوان وعده غذایی.
بسیار مفید : پودر کاری، فجل بری، جعفری
خنثی: آگار، بادیان، مارانتا، ریحان، برگ درخت برگ بو، برگاموت، شیره برنج قهوه ای، کبر، ریزه، هل، فلفل قرمز، جعفری فرنگی، تره، کاکائو ، گشنیز ، پودر تارتار ، زیره سبز ، شوید ، سیر عسل ، شیره افرا ، مرزنجوش ، نعناع ، میسو ، ملاس ، خردل ، جوز هندی ، پاپریکا ، فلفل قرمز ، سرسبز ، فلفل فرنگی ، شیره برج رزماری ، زعفران ، مریم گلی ، نمک ، مرزه ، جلبک دریایی ،سویا سس، شکر قهوه ای سفید ، تمبر هندی ، ترخون ، آویشن ، وانیل ، سرکه
پرهیز کردنی: فلفل کبیر ، اسانس بادام ، مالت جو ،دارچین ، آرد ذرت شیره ذرت،ژلات ین ساده ، فلفل سیاه، سفید، فلفل دانه
ادویه جات اساسا برای همه گروه های خونی یا خنثی است یا مضر، گروه خون B تقريبا می تواند هر ادویه ای را به استثناء کچاپ کنترل کند زیرا حاوی لکتین خطرناک گوجه فرنگی است. اما طبق اصول تغذیه، غذاهایی را که مفید نیستند، مصرف نکنید.
خنثی: مربا (به فهرست بسیار مفید و حتی تحت عنوان میوه جات برای گروه خون B مراجعه کنید) ژله ( به فهرست بسیار مفید و خنٹی تحت عنوان میوه جات برای از مواد مجاز) گروه خون B مراجعه کنید) مایونز / خرد / ترشیجات سس سالاد (کم چرب)
پرهیز کردنی: چای گیاهی چای گیاهی فواید چندانی برای گروه خون B ندارد و فقط مقدار کمی از آنها برای این گروه مضر است. به طور کلی، گروه خون B با چای های معروف مانند چای زنجبیل برای گرمی آن و چای نعناع که برای آرامش دستگاه گوارش مفید است، وضعیت بهتری دارند.

گیاهان در گروه خونB

جنسینگ برای این گروه بسیار مفید است زیرا اثری مثبت بر سیستم عصبی دارد، با این وجود مراقب باشید، زیرا می تواند مثل یک محرک عمل کند، بنابراین آن را در اوایل روز مصرف کنید. نیکورایس به ویژه برای گروه خون B مفید است. زیرا ویژگی های ضد ویروس آن موجب کاهش آسیب پذیری بدن در برابر بیماری های مختل کننده ایمنی است. همچنین بیشتر افراد این گروه بعد از وعده غذایی دچار افت قند خون می شوند (هیپوگلیسمیا)، و لیکوریس به تنظیم قند خون کمک می کند. اخیرا دریافتم که ليكورایس اکسیری نسبتا قوی برای افرادی است که از سندرم حاد خستگی رنج می برند. بسیار مفید: زنجبيل ، جینسینگ ، ليكورایس ، ریشه ليکوريس (تحت نظر پزشک مصرف شود )،جعفری، نعنا ، برگ تمشک ، میوه گل سرخ ، مریم گلی
خنثی: یونجه ، ریشه بابا آدم ، نعنا(گربه ای) ، فلفل قرمز ، بابونه ، کانی زرد ، دانگ ، کو آی (سنبل ختابی چینی) ،گل آقطی ، چای سبز ، ولیک ، نعناع، اسن جونز ورت، برگ توت فرنگی ، آویشن ، سنبل الطیب ، بومادران ، ترشک زرد
پرهیز کردنی : صبر زرد ، جنتیانا ، رازک ، نمدار ، شبدر قرمز ، ریواس / سنا

نوشیدنی های گوناگون در گروه خونB

هنگامی که گروه خون B نوشیدنی های خود را به مصرف چای گیاهی و سبز، آب و آب میوه محدود کنند، بهترین وضعیت را خواهند داشت. اگرچه نوشیدنی هایی همچون قهوه و چای سیاه ضرر چندانی ندارند، اما هدف رژیم گروه های خونی این است که عملکرد خود را به حداکثر برسانید تا اینکه آن را راکد بگذارید. افرادی که چای می نوشند باید بجای آنها چای سبز که دارای کافئین و فواید آنتی اکسیدانی است مصرف کنند.
بسیار مفید: چای سبز
خنثی: قهوه (بدون کافئین، به طور مرتب مصرف شود) / چای بدون کافئین به طور مرتب مصرف شود)
پرهیز کردنی: کوکاکولا رژیمی و غیره

الگوی وعده غذایی برای گروه خون B

فهرست و دستور العمل های ساده ذیل رژیم مفید و مخصوص گروه خون B را نشان می دهد. برای آشنایی بیشتر الگوی وعده غذایی به الگوی وعده غذایی گروه خون o مراجعه کنید
هر چه بیشتر با توصیه های مربوط به رژیم گروه خون B آشنا شوید می توانید الگوی غذایی خود و دستورالعمل های دلخواه خود را که مناسب گروه خونتان باشد تهیه کنید.

الگوی ساده وعده غذایی شماره ۱ برای گروه خونB

منوی استاندارد
صبحانه:۲ تکه نان اسن با پنیر ماست - سبزی / تخم مرغ آب پز شده / چای سبز ناهار
ناهار: سالاد یونانی / کاهو خرد شده / خیار / پیازچه / کرفس با مقدار کمی پنیر فتا / روغن و لیمو و موز، چای گیاهی
عصرانه: کیک کوینوآ با سس سیب (طبق دستور العمل آن که قبلا ذکر شده عمل کنید) چای گیاهی
شام:گوشت بره و مارچوبه پخته شده. (طبق دستورالعمل آن که قبلا ذکر شده عمل کنید)، برنج قهوه ای با زعفران سبزیجات بخارپز شده (کلم بروکلی، کلم پیچ چینی و غیره) ماست
غذاهای جایگزین برای کنترل وزن
صبحانه:
۱ تکه نان اسن. / تخم مرغ آب پز شده / چای سبز
ناهار: سالاد یونانی / موز / چای سبز
عصرانه: یک قاشق پنیر لور / چای گیاهی
شام: گوشت بره بریان شده / مارچوبه پخته شده / سبزیجات بخارپز شده / ماست.

الگوی ساده وعده غذایی شماره ۲ برای گروه خونB

صبحانه: ماکارونی سبوس برنج با موز و شیر بدون چربی / آب انگور / قهوه
ناهار: یک ورق پنیر (سوئیس) / یک تکه سینه بوقلمون / ۳ تکه نان اسپلت یا خردل یا مایونز / چای گیاهی
چای سبز
عصرانه: ماست / چای گیاهی
شام :ماهی بریان / سبزیجات بخارپز شده (از فهرست مجاز انتخاب شود) . (*) سیب زمینی سرخ شده با رزماری / مخلوطی از میوه های تازه در فهرست مجاز انتخاب شود) / چای گیاهی یا قهوه
غذاهای جایگزین برای کنترل وزن.
صبحانه:
ماکارونی سبوس برنج یا موز و شیر بدون چربی، آب انگور / قهوه
ناهار: یک ورق پنیر (سوییسی) /۲ تکه سینه بوقلمون /۱ تکه نان اسپلت با خردل. / چای سبز / چای گیاهی
عصرانه: ماست / چای گیاهی
شام: ماهی بریان / سبزیجات بخارپز شده / سیب زمینی سرخ شده با رزماري / مخلوطی از میوه های تازه / چای گیاهی با قهوه

گروه خونیB


توصیه تکمیلی برای گروه خونB

نقش مکمل ها از ویتامین ها و مواد معدنی با گیاهان جبران مواد غذایی است که در رژیم شما وجود ندارد و شما را در مواقع لزوم تقویت می کند.
هدف مکمل ها برای گروه خون B این موارد می باشد:
- تنظیم رژیمی متعادل
- بهبود تولید انسولین
- تقویت دفاع در برابر ویروس ها
- بهبود عملکرد مغز
گروه خون B نوع خاصی است (شاید بگویید خوش شانس است)، آنها تقریبا می توانند با رعایت این رژیم از بیماری های خطرناک رهایی یابند. از آنجایی که رژیم آنها سرشار از ویتامین E ، C ، B ، A و مواد معدنی، کلسیم و آهن است، نیازی به مکمل هایی از این نوع ندارند. از وضعیت منحصر به فرد خود لذت ببرید.
اما این رژیم را رعایت کنید؟
مکمل های کمی که در ادامه بیان می شود برای گروه خونB مفید است.

منیزیم برای گروه خونB

در حالیکه دیگر گروه های خونی ممکن است با کمبود کلسیم مواجه شوند، گروه خونB با کمبود منیزیم روبرو است. زیرا این گروه عملکرد بسیار مطلوبی در جذب کلسیم دارد که ممکن است نتوانند بین میزان کلسیم و منیزیم تعادل برقرار کنند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد. آنها بیشتر در معرض ویروس ها (با کاهش ایمنی)، خستگی، افسردگی و به طور بالقوه اختلالات عصبی قرار می گیرند. در این نمونه ها تست منیزیم (۵۰۰-۳ میلی گرم) باید در نظر گرفته شود. همچنین بیشتر کودکان این گروه مبتلا به اگزما هستند و مکمل منیزیم اغلب برای آنها مفید است. انواع منیزیم مفید است، اگرچه طبق گزارش بیماران سیترات منیزیم نسبت به دیگر انواع منیزیم تأثير ملین کننده دارد. از نظر تئوری مصرف زیاد منیزیم، میزان کلسیم را دچار اختلال می کند. بنابراین بر مصرف غذاهای سرشار از کلسیم مانند فرآورده های لبنی پرورده تأکید کنید. هدف اصلی تعادل است!
بهترین غذاهای سرشار از منیزیم برای گروه خون B و A
( به بخش گوشت، کله و پاچه، گوشت مرغ و خروس و گوشت شکار تا نوشیدنی های گوناگون در همین بخش که قبلا ذکر شده مراجعه کنید). تمام سبزیجات سبز توصیه شده، غلات انواع لوبیا و حبوبات

گیاهان و فیتو شیمیایی های توصیه شده برای گروه خون B

لیکورایس (گلیسیریزا گلابرا) اليكورایس گیاهی است که به طور گسترده گیاه پزشکان در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. این گیاه حداقل 3 فایده دارد:
۱) درمان زخم معده. ۲) عامل ضد ویروس در برابر ویروس زونا ۳) درمان سندرم حاد خستگی و مقابله با هیپوگلیسمی با احتیاط این گیاه را مصرف کنید:
استفاده از دوز بالای آن در فردی به اشتباه موجب حبس سدیم و افزایش فشار خون می شود. هر فردی که دچار هیپوگلیسمی شرایطی که در آن فرد بعد از خوردن غذا دچار افت قند خون می شود، باشد باید یک یا دو فنجان چای لیکورایس بعد از غذا بخورد. روی سندرم حاد خستگی فرآورده های ليكورایس را بیشتر از دی جی ال و چای ليكورایس توصیه می کنم، اما باید تحت نظر پزشک مصرف شود. مصرف خودسرانه ليكورایس می تواند سمی باشد.

آنزیمهای گوارشی در گروه خونB

هر فردی از این گروه که به خوردن گوشت یا غذاهای لبنی عادت نکرده اند در ابتدا ممکن است در پیروی از این رژیم با مشکلاتی مواجه شوند.
روزانه با هر وعده اصلی غذا آنزیم گوارش را برای مدتی مصرف کنید.
بروملاین، آنزیم موجود در آناناس به شکل مکمل در فروشگاههای غذای سالم معمولا موجود است.

لسیتین برای گروه خونB

لسيتين که تقویت کننده خون محسوب می شود، اساسا در دانه سویا یافت میشود و به سطح سلولی آنتی ژن B این اجازه را میدهد که آزادانه به اطراف حرکت کند و سیستم دفاعی را بهتر محافظت کند. گروه خون B باید این فواید را در دانه لسیتین به خودسویا جستجو کند زیرا تأثیر سویا زیاد نیست.به بخش آب میوه ها و دیگر مایعات برای گروه خونB مراجعه کنید).

تاریخچه اضطراب - ورزش برای گروه خون B

پاسخ گروه خون B به اضطراب تعادل فعالیت ذهنی عصبی گروه خون A و دیگر واکنش های شدید فیزیکی گروه خون o است. این گروه خون هر یک از این ویژگی ها را تعدیل می کند و بنابراین با هماهنگی و تعادل واکنش نشان می دهد و بهترین ویژگی های دیگر گروه های خونی را بکار می گیرد.
واکنش این گروه به اضطراب پیچیدگی تکاملی است که در محیطی چند بعدی شکل گرفته است. انسان ها هم به استقامت جسمانی برای فتح سرزمین های جدید و هم به مهارت و بردباری برای توسعه این سرزمین نیاز داشتند.
یادآوری: انسانهای اولیه این گروه بربریها و جامعه ی کشاورزی بودند.
گروه خون B تقریبا به استرس واکنش خوبی نشان داده است زیرا آنها به آسانی در موقعیت های جدید با هم کنار آمدند. توان رویارویی آنها نسبت به گروه خون 0 کمتر است. اما نسبت به گروه خونA از نظر جسمانی مقاوم تر هستند.
این گروه در ورزش هایی که اروبیک بیشتر دارد یا کاملا بر آرامش ذهنی تأکید دارد، عملکرد خوبی ندارد. برای بیشتر افراد این گروه تعادل ایده ال در فعالیت های همگانی مانند پیاده روی جمعی، دوچرخه سواری جمعی، ورزشهای رزمی ملایم، کلاس های تنیس نمود بیشتری پیدا می کند. این گروه در ورزشهای رقابتی مانند فوتبال، بسکتبال و اسكواش عملکرد ضعیفی دارد.
سه روز در هفته انجام فعالیت های شدید جسمانی و دو روز در هفته ورزش های آرام بخش مؤثرترین برنامه ورزشی گروه خون B می باشد.

توصیه های ورزشی گروه خونB

ورزش های جسمانی : این دستور العمل ها دقیقا همانند گروه خون O است.
ورزشهای آرام بخش: تای چی و یوگا مناسب ترین روش برای تعادل ورزش های جسمانی در طول هفته است.
تای چی: تای چی چوآن (یا تای چی ورزشی است که انعطاف حرکات بدن را تقویت می کند. حرکات معمولی نرم و آهسته آن به ندرت مشابه حرکت سریع دست و پا است.
یوگا :دستور العمل و تکنیک های ساده این ورزش مشابه گروه خون A است.

شناسایی شخصیت های دارای گروه خون B

انسان های اولیه که این گروه خون را داشتند با سرزمین های جدید، آب و هوای نا آشنا و تداخل نژادها روبرو بودند. آنها برای بقا نیاز به خلاقیت داشتند.
آنها به نظم و هماهنگی کمتری نسبت به گروه خون A نیاز داشتند، همینطور به قاطعیت شکارچیان گروه خونo نیاز کمتری داشتند.
این ویژگی های مشابه در سلولهای گروه خون B وجود دارد. از نظر زیستی این گروه خون انعطاف پذیر تر از گروه خون A ، O و AB است و در برابر بسیاری از بیماری ها که در گروههای خونی دیگر رایج است، آسیب پذیری کمتری دارد.
رمز بقای افراد این گروه خون که در زندگی خود سازگار هستند، کار، ورزش و خوردن متعادل است. از همه لحاظ، گروه خون B از همه مواهب برخوردار است. آنها عوامل حرکات آشفته و ذهن گروه خونA به همراه واکنش های فیزیکی و همینطور پرخاشگری گروه خون را به همراه دارند. شاید گروه خون B به آسانی با انواع شخصیت ها در ارتباط است زیرا از نظر ژنیتیکی آنها سازگار ترند و بنابراین تمایل کمتری به درگیری و برخورد از خود نشان می دهند. آنها دیدگاه های دیگران را متوجه می شوند و محکم هستند
کشورهای چین، ژاپن و بسیاری از کشورهای آسیایی تعداد بیشماری گروه خون B را در خود جای داده است. طب چینی که سنتی، طبیعی و پیچیده است بر تعادل شرایط عاطفی و روانشناختی تأكید بسیار دارد. از نظر پزشکان چنین شادی مهار نشدنی (وضعیتی مطلوب برای بیشتر
غربی ها) برای تعادل قلب خطرناک است. تعادل و هماهنگی داروی گروه خون B است.
4138
0
 
3
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi