مورد علاقه ها 0

تمام خواص درمانی پرتقال و ویتامین ها و املاح موجود در آن

خواص پرتقال

خواص پرتقال

خوردن پرتقال از آب مروارید جلوگیری می کند.
برای درمان آبله روزی ۲ لیوان آب پرتقال میل شود .
کسانی که تنگی نفس دارند، روزی ۲ تا ۵ عدد پرتقال میل کنند.
و خوردن پرتقال خلط را از گلو بیرون می کند و پرتقال تقویت کننده اعصاب است .
برای پرورش اندام و رشد ماهیچه ها از پرتقال استفاده شود و برای درمان جوش های صورت هر ۵ ساعت یک عدد پرتقال میل شود خوردن پرتقال تب را پایین می آورد .
برای درمان تب زرد روزی ۳ مرتبه با فاصله پرتقال میل شود.
برای درمان تیفوس هر ۴ ساعت یک عدد پرتقال میل شود .
برای جوان ماندن و طول عمر هر روز ۱۰ صبح و ۵ عصر پرتقال میل شود.
برای کاهش چربی خون شب شام فقط پرتقال میل شود. البته بهتر است پرتقال را با پی و ورقه های نازک بین آن میل کنید .
پرتقال تقویت کننده و آرام کننده مغز است.
پرتقال تصفیه کننده خون است، شب شام پرتقال همراه چند عدد خرما میل شود و البته برای کسانی که زیاد گوشت می خورند و خون آنها مسموم می شود پرتقال میوه خوبی است .
پرتقال برای تقویت دندان ها مفید است .
پرتقال برای درمان دیابت هر ۶ ساعت یک عدد پرتقال میل شود.  
برای درمان رماتیسم اسانس پرتقال را به محل درد بمالید.
برای درمان سرخک روزی ۲ عدد پرتقال میل شود. کودکان سه نصف استکان آب پرتقال بخورند .
مصرف پرتقال باعث عدم پیدایش سرطان می شود .
برای درمان سرماخوردگی روزی ۲ عدد پرتقال میل شود و با آب یک عدد پرتقال را با آب جوش مخلوط نموده همراه عسل میل شود .
برای درمان سل آب پرتقال بسیار مفید است .
برای درمان سوزاک و سفلیس هر ۶ ساعت یک لیوان آب پرتقال میل شود.
برای درمان سیاتیک هر ۵ ساعت یک عدد پرتقال میل شود .
پرتقال آرام کننده قلب است .
خوردن پرتقال در دوران بارداری نمی گذارد کودک دچار راشیتیسم شود .
خوردن پرتقال برای کلیه مفید است و باعث آب شدن شن و سنگ ریزه ها می گردد .
برای درمان کم خونی روزی ۲ عدد پرتقال صبح و عصر میل شود .
برای رفع ترشی معده برتقال به مدت چند روز مبل شود.
پرتقال باعت تقویت معده است. چنانچه معده با پرتغال سازگاری نداشت همراه عسل خورده شود .
خوردن پرتقال باعث استحکام دندان می شود .
خوردن پرتقال برای درمان واریس مفید است .

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




پرتقال ضد سرطان است

از نظر شیمیایی پرتقال را منبع غنی ویتامین c می دانند و جالب آنکه پوست آن در بسیاری از موارد حتی مغذی تر از پرتقال است. کارشناسان موسسه مالی سرطان آمریکا معتقدند موارد سرطان معده در آمریکا تقریبا کم است، زیرا در تمام ماه های سال پرتقال و مرکبات در دسترس همه قرار دارد و بیشتر مردم آن ها را مصرف می کنند. ویتامین c یکی از عوامل مهم مهار کننده سرطان است به طوری که این ویتامین را دشمن نیرومندی علیه یکی از عوامل شناخته شده سرطانزا یعنی نیتروزامین ها می شناسند.
مصرف زیاد برتقال علاوه بر پیشگیری از سرطان معده، در پیشگیری از انواع دیگر سرطان ها نیز مؤثر است. از جمله سرطان مری در اشخاصی که زیاد به تفال می خورند. ۵۰ درصد کمتر از اشخاصی است که آن را کمتر مصرف می کنند و یا اصلا نمی خورند. هم چنین میزان ابتلا به سرطان لوزالمعده در مصرف کنندگان پرتقال در پایین ترین حد قرار دارد.
محققان دریافته اند که پرتقال و سایر مرکبات در پایین آوردن کلسترول خون نیز مؤثرند و این خاصیت مدیون وجود پکتین یا ماده الیافی پوست و ورقه های نازک مابین پره های پرتقال است.
در مواردی که هدف کاهش کلسترول و تأمین سلامت شریان ها باشد. برای استفاده از حداکثر نیروی درمانی پرتقال، توصیه می شود که پرتقال را با لایه سفید رنگ زیر پوست و لایه های نازک داخل پرتقال که حاوی پکتین هستند مصرف کنید.
پیشگیری از عفونت های ویروسی از خواص دیگر پرتقال است که در عصارة آن وجود دارد. دانشمندان این خاصیت را فقط به دلیل ویتامین C موجود در آن نمی دانند بلکه معتقدند که ممکن است یک ترکیب ناشناخته ضد ویروسی نیز در عصاره پرتقال موجود باشد.
لازم است بدانید که یک لیوان آب پرتقال دارای 120 میلی گرم ویتامین c یعنی دو برابر مقدار توصیه شده در روز است و علاوه بر آن دارای مقادیری کلسیم، پتاسیم، نیاسین و اسید فولیک است. آب پرتقال هر اندازه که سردتر باشد و در یخچال نگهداری شود ویتامین c آن بیشتر حفظ خواهد شد.

خواص  آب پرتقال

آب پرتقال صحیح چگونه به دست می آید؟

پرتقال را پوست کنده. البته مانند پوست کندن یک سیب، یعنی پوست دوم سفید رنگ روی آن بماند و بعد به قطعات کوچک ببرید و در ماشین آب میوه گیری بیندازید، درست مثل زمانی که می خواهید آب هویج بگیرید. آب پرتقال شما باید شیری رنگ باشد و نه کاملا نارنجی.

فشار خون بالا و نوشیدن آب پرتقال

افرادی که فشار خونشان بالاست و برای کنترل آن دارو مصرف می کنند، به احتمال زیاد به دلیل استفاده از داروهای ضد فشار خون و یا به دلیل بالابودن سدیم در بدنشان، پتاسیم آنها از حد طبیعی (3/5 - ۵) پایین تر آمده و مشکلاتی در وضع سلامت آنها به وجود می آورد .
این بیماران باید به طور مرتب پتاسیم خونشان را مورد آزمایش قرار داده و کاملا زیر نظر باشند.
البته درمان کمبود پتاسیم به طور مصنوعی امکان پذیر است و با تجویز پزشک صورت می گیرد. ولی این بیماران باید همیشه در تغذیه روزانه خود از مواد غذایی حاوی پتاسیم بالا استفاده کنند. آب پرتقال سرشار از پتاسیم است و در یک لیوان بزرگ آب پرتقال حدود ۳۵۰ میلی گرم پتاسیم وجود دارد.
میوه های زرد مانند موز، انواع مرکبات، زردآلو، هلو، انگور، خرما و طالبی نیز دارای پتاسیم فراوان هستند، ولی چون آب پرتقال کالری کمتری دارد مناسبتر است، زیرا مواد خوراکی که کالری زیاد تولید می کنند برای مبتلایان به فشار خون مناسب نیستند.
خواص بی نظیر پرتقال

توصیه هایی درباره مصرف پرتقال

آب پرتقال با مزه شیرین متمایل به ترش، سرشار از انواع ویتامین هاست، مخصوصا از نظر مقدار ویتامین C بسیار غنی است؛ بنابراین توصیه می شود به منظور تأمین ویتامین C و ایجاد نیرو و مقاومت در مقابل انواع بیماری ها، در طول ۲۴ ساعت به میزان یک تا دو لیوان آب پرتقال بنوشید.
آب پرتقال به علت دارا بودن پروتئین و کلسیم قابل جذب و نیز قند کافی، یک ماده مغذی و مقوی محسوب می شود که می توان به منظور تقویت عمومی بدن از آن استفاده کرد.
وجود هورمون های نمو، کلسیم، فسفر، آهن، ویتامین A و ویتامین C در پرتقال، شرایط لازم را برای رشد و نمو استخوان ها و عاج سازی به منظور استحکام دندان ها فراهم می کند، برای تقویت و رشد اطفال و نیز تأمین مواد لازم بدن، مصرف آن به زنان باردار و شیرده توصیه می شود.
مصرف پرتقال به دلیل این که حاوی مواد معدنی کافی به ویژه پتاسیم است، منجر به افزایش حجم ادرار در طول شبانه روز می شود و از این طريق سموم بدن دفع می شود؛ در نتیجه انسان را با نشاط می سازد. لازم به ذکر است آن عده از بیماران آسمی، رماتیسمی و پوستی که روزانه مقداری ترکیبات کورتون مصرف می کنند برای جلوگیری از خیز و عوارض دیگر، پیوسته باید مقداری پتاسیم مصرف کنند که البته طبیعی ترین راه، مصرف پرتقال است. در فصولی که پرتقال فراوان است، بهترین و طبیعی ترین راه مبارزه با یبوست، خوردن روزانه یک تا دو لیوان آب پرتقال است.

خواص آب پرتقال

کم خونی و پرتقال

ویتامین C به افزایش جذب آهن در رژیم غذایی کمک می کند خصوصا در افراد گیاه خوار افزایش مصرف غذاهای غنی از ویتامین C از قبیل مرکبات، برای کاهش خطر ابتلا به کمبود آهن که سبب کم خونی می شود ضروری است. پرتقال به طور خاص به دلیل دارا بودن فولات برای پیشگیری از کم خونی ناشی از کمبود اسید فولیک مفید است.

3594
1
 
6
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi