مورد علاقه ها 0

طریقه ساخت ماسک های زیباساز پوست در خانه


ماسک های درمانی و به شدت جوان کننده پوست با مواد دم دستی

استفاده از ماسک های درمانی و زیبایی این روزها در بین مردم بخصوص جوان ترها رواج یافته است .ماسک ها در داروخانه ها و یا فروشگاه های که مواد آرایشی و بهداشتی عرضه می شود و یا در خانه،اشخاص خودشان آماده می کنند.
همان طور که می دانید بهترین نوع این ماسک ها نوع طبیعی آنها است. در این قسمت برای شما ماسک هایی را معرفی می کنیم که هم مواد اولیه آن در دسترس همه است و هم درکوتاهترین زمان بیشترین نتیجه را برای همگان دارد. قبل از استفاده از ماسک ها بهتر است که پوست خود را بشناسید و از ماسکی استفاده کنید که مناسب شما است. بهتر است قبل از این که ماسک را به طور کامل روی پوست بگذارید روی یک قسمت از پوست (مثلا پوست بازو) به مدت 5 دقیقه امتحان کنید اگر ایجاد حساسیت کرد فورا پوست را با آب سرد بشویید. برای این که پوست آماده پذیرش مواد ماسک باشد و تأثیر ماسک پیشتر شود بهتر است قبل از گذاشتن ماسک پوست را با بخور آماده کنید.



توجه داشته باشید که هیچ گاه اطراف چشم تان را با ماسک نپوشانید. دو دایره خالی برای اطراف چشم در نظر بگیرید و ماسک را از بالای ابرو تا چند سانتی متر پایین تر از چشم، روی پوست قرار دهید. سعی کنید در مدتی که ماسک روی صورتتان قرار دارد از صحبت کردن، اخم کردن و خندیدن پرهيز کنید.

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک صورت

ابتدا باید گفت از کلیه میوه هایی که دارای ویتامین C هستند می توان به عنوان ماسک استفاده کرد کرد بعضی از ماسک ها را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید و به شما برای داشتن پوستی زیبا کمک خواهد کرد عبارتند از:
1) مایونز: مايونز تخم مرغ را به تمام قسمت های صورتتان بمالید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس صور تتان را با آب سرد بشویید. این روش برای داشتن پوستی سالم به شما کمک می کند
2) ماسک گوجه فرنگی: آب گوجه فرنگی را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به صورتتان بمالید. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید. این ماسک برای پوست های چرب بسیار مناسب است.
3) ماسک سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ را باید مدت زیادی به هم بزنید و بعد به صورتتان بمالید.
4) ماسک خیار: خیار را رنده کنید، بعد به صورت و موهایتان بمالید. این ماسک پوست شما را نرم و روشن می کند حتی برای پوست گردن و سایر نقاط بدنتان هم می توانید از این ماسک استفاده کنید.
5) ماسک بهدانه و بهار نارنج: بهترین ماسک برای صورت است.
6) ماسک عسل: عسل خالص را به صورت و گردنتان بمالید و بگذارید تا خشک شود معمولا ۱۵ دقیقه برای این کار کافی است. سپس با آب گرم پوستتان را بشویید.
7) ماسک هلو: می توانید هلوی تازه و حتی هلوی کنسرو شده را رنده کنید و به پوستتان بمالید این ماسک برای ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.
8) شیر: شیر تازه را به صورتتان بمالید و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آن را |با آب ولرم بشویید.
۹) ماسک زرده تخم مرغ: یک قاشق روغن زیتون را با زرده تخم مرغ به هم بزنید و به صورتتان بمالید و بعد از یک ساعت بشویید. ماسک بسیار خوبی است.

ماسک برای چهره های خسته و بی خواب

آیا شما هم مثل بعضی ها شب تا دیروقت بیدار می مانید و باید صبح زود خسته و خواب آلوده سرکار بروید؟
بهترین و فوری ترین ماسک برای این شرایط ماسک موز است. یک عدد موز کاملا رسیده را خوب له کنید و به آن یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. ماسک را به صورتتان بمالید و ۲۰ دقیقه به همان حالت دراز بکشید و بعد با آب ولرم صورتتان را بشویید.

ماسک لایه بردار گیاهی


ماسک خیار و بادام 

این ماسک می تواند دارای خیار، بادام، آناناس و انگور فرنگی هندی نیز باشد.
این ماسک لایه بردار منافذ پوست را باز و لکه های روی آن را بر طرف می نماید تا شما دارای پوستی سالم و شفاف باشید. این ماسک لایه بردار می تواند دارای آناناس باشد که آلودگی های عمیق در پوست و سلولهای مرده را بر طرف و آن را محکم می سازد. بادام، پوست را تغذیه، نرم و صاف می نماید. بعلاوه خیار دارای خاصیت خنک کنندگی است که پوست صورت را محکم می کند و آن را نرم نگه می دارد. انگور فرنگی هندی دارای خواص پاک کنندگی و ضد اکسیدان می باشد.
طرز استفاده: ماسک را روی پوست صورت قرار دهید و از تماس آن با نواحی اطراف چشم ها خودداری نمایید بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست صورت بماند. سپس ماسک را به آرامی از روی صورت بکنید. از این ماسک، هفته ای یک یا دو بار استفاده کنید.

ماسک میوه ای شاداب کننده پوست

این ماسک دارای سیب، انجیر، خیار و پاپایه (انبه هندی) می باشد.
پوست صورت را محکم و جوان و آلودگی های عمیق آن را برطرف می نماید. این ماسک میوه ای شاداب کننده، محتوی سیب می باشد که منبعی سرشار از هیدروکسی اسیدها می باشد که پوست را تغذیه می نماید و شفافیت آن را بهبود می بخشد. انجیر و خیار باعث ایجاد حس خنکی در پوست می شود و پاپایه لکه های قهوه ای رنگ پوست را برطرف و آن را صاف و نرم مینماید.
طرز استفاده: صورت خود را خیس کنید و ماسک را به آرامی روی پوست صورت خود قرار دهید. مواظب باشید با چشم هایتان تماس پیدا نکند. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خشک شود سپس آن را با آب ولرم بشویید. از این ماسک، هفته ای یک یا دو بار استفاده نمایید.

اسکراب ملایم لایه بردار گیاهی صورت

برطرف کننده سلول های مرده و تغذیه و مرطوب ساز پوست صورت این اسکراب با داشتن ریز دانه های پوسته زردآلو و گردو با ملایمت، پوست را می ساید تا سلولهای مرده و آلودگی هایی که به طور عمیق به جا مانده اند برطرف گردند. روغن جوانه گندم که سرشار از ویتامین E می باشد پوست را تسکین می دهد و مرطوب و تغذیه می نماید. سیب نیز مواد معدنی لازم را جهت داشتن پوستی سالم و شفاف فراهم می نماید.
طرز استفاده: اسکراب را به آرامی و با حرکت دایره وار روی صورت نسبتا مرطوب خود به مدت ۵ دقیقه مالش دهید و از تماس آن با چشم خودداری نمایید. صورت را با پنبه خشک و پاکیزه نمایید. از اسکراب می توانید هفته ای ۲ یا ۳ بار استفاده نمایید.

 

مشاوره رایگان طب سنتی

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان شماره تلفن همراه خود را ثبت نمایید.




 

1191
0
 
4
دیدگاه ها

ما را دنبال کنید.
پست اکترونیک  atarirani@gmail.com
سامانه پیامکی:  1000272727
پکیج های اختصاصی

پکیج درمان ناباروری
پکیج درمان تبخال تناسلی
پکیج درمان زگیل تناسلی
پکیج درمان و کنترل ایدز
پکیج درمان عفونت واژن
پکیج درمان کوچکی آلت
پکیج جنسی آقایان
پکیج درمان اختلال نعوظ
پکیج ترک خود ارضایی
پکیج درمان زودانزالی

                     

                          راه های ارتباطی

نشانی:

تهران، میدان ونک، خیابان صانعی، ساختمان پزشکان، طبقه اول

اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب پارک فرشادی، پلاک19

لرستان، بروجرد، میدان کوروش، خیابان خرم، ساختمان آپادانا

شماره های تماس:

                     09131647730

                     09135247730

                 گواهینامه ها

گواهینامه iso 9001

گواهینامه iso 16949

گواهینامه iso 14000


نمادها

سازمان فنی حرفه ای  logo-samandehi